Uitgerekend 1-15 februari 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Maankindje, 29 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.439
    1.325
    113
    Vrouw
    Zooo, wij zijn weer lekker thuis! Al een tijdje hoor. Zijn nog blijven avondeten bij mijn schoonouders en daarna naar huis gekomen. Poppemie ligt al een hele tijd in dromenland en ik ga ook zo dadelijk slapen :)

Ik heb 2 zwangerschapsbroeken van een winkel hier in de buurt. Die zijn wel fijn en ga ze morgen wassen want de gewone broeken beginnen niet meer lekker te zitten. Een vriendin van mij vind de broeken van c&a het fijnste.

Kendi3, Orchid24 en Daantje3 vinden dit leuk.
  2. nooompje

nooompje Actief lid

20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik proberen inmiddels 7 jaar om zwanger te worden. In de MMM allerlei onderzoeken gehad en ook interventies (IUI, IVF, ICSI) maar naast 2 vroege miskramen nooit zwanger geraakt en vooral veel verdriet gekend. Zijn zaad is goed, bij mij zijn geen problemen gevonden, maar het werkt op de een of andere manier niet soepel samen. En het ziekenhuis zegt dat het aan ons beiden kan liggen; nog een rondje ICSI/IVF raden ze niet aan omdat onze embryos niet goed doordelen (laatste ICSI niet 1 terugplaatsing gehad). Dus moesten we alternatieven gaan overwegen. Ik had een aanbod van iemand die eiceldonor voor me wou zijn (voltooid gezin, op de hoogte van onze moeilijke situatie, gaf aan ongeacht eventuele consequentie voor haar me te willen helpen); maar ik wou dat ze voor haar 2e kind zo lang als ze wou door kon voeden (borstvoeding) en kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar een medisch traject te laten doorlopen (met alle hormonen, puncties etc) zonder eerst het veel minder heftige alternatief te proberen: een zaaddonor. (O, en ze is 'per ongeluk' weer zwanger geworden; dus voor we bij een eventuele eiceldonatie van haar aankomen zijn we weer plusminus 2 jaar verder... Terwijl wij er uiteraard niet jonger op worden...)

Na de 11e zelf-inseminatie met zaad van onze donor (zijn zaad is grappig genoeg slechter dan dat van mijn man, niet goed genoeg om in het ziekenhuis opgewerkt te worden voor inseminatie) ben ik nu zwanger. Maar in mijn vruchtbare periode die cyclus heb ik ook gewoon sex met mijn man gehad. Dus het kan van beiden zijn. En het maakt ons niet extreem veel uit van wie het is, als het ukkie maar blijft plakken, maar als het van mijn man is zou dat natuurlijk een stuk 'makkelijker' zijn qua communicatie met en over ons kind; is de donor de biologische vader, dan gaan we dat bijvoorbeeld (al dan niet opvallend) op het geboortekaartje verwerken etc. We willen het dus wel heel graag weten, maar ik denk niet dat we blijer zijn met het een of het ander; na deze lange weg zijn we allang blij dat er eindelijk een mini-mensje onderweg is.

Kendi3 en Orchid24 vinden dit leuk.
  3. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Vanmorgen had ik na een grote boodschap roze bij het afvegen. Ik schrok me kapot :cry: nooit bloedverlies gehad tijdens deze of vorige zwangerschap. Ineens kwam alle onzekerheid van de afgelopen weken er in alle hevigheid uit. Dus we gaan nú naar Phuket, net zo lang zoeken tot we ergens een echo kunnen krijgen.
    Het was alleen wat bloederige afscheiding tijdens het afvegen, nu is het ook weer gestopt. Dus het zal allemaal wel meevallen. Maar ik kan de onwetendheid niet meer aan. Dit bloed was gewoon de druppel. En het lijkt nu ook wel of ik buikkrampen heb. Maar goed, ik haal me vast van alles in mijn hoofd.
    Sorry voor mijn klaagzang! Het is fijn om het even van me af te schrijven.

4. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ooh dat is schrikken! Was het niet gewoon door/bij de ontlasting? Dat gebeurt namelijk wel vaker omdat je stoelgang (bij sommige) wat minder soepel gaat.

En krampen kunnen gewoon op groei toe te schrijven zijn.

Maar ik snap je schrik, hopelijk snel een geruststellend beeld.

Knuffel!!

Maankindje vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @nooompje hele lange weg ja, het lijkt mij ook fijn om het gewoon zeker te weten

@Maankindje dat is schrikken! het is wel normaal na de ontlasting dus het zit hopelijk gewoon goed en word je vandaag gerustgesteld! succes!

@Mewa en @dinabloem succes met de echo!

nooompje, Maankindje en Mewa vinden dit leuk.
  6. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.439
    1.325
    113
    Vrouw
    @Maankindje: vast allemaal goed, en hopelijk straks ook de bevestiging dat het goed is. Succes!
    @nooompje: spannend zeg, hopelijk snel de uitslag
    @Mewa en @dinabloem: veel plezier en succes!

nooompje, Maankindje en Mewa vinden dit leuk.
  7. Kendi3

Kendi3 Actief lid

23 mei 2023
    152
    187
    43
    Ah shit wat een schrik! We zijn er ook voor de klaagzangen he, nooit een probleem! Ik hoop dat jullie vandaag/morgen ergens een plekje kunnen vinden waar je terecht kan voor een echo.

8. Mewa

Mewa Actief lid

5 jun 2023
    109
    161
    43
    Vrouw

Ohhhhh meid wat schrikken! Hopelijk vind je in Phuket snel een ziekenhuis wat een echo kan maken om je onzekerheid weg te halen

Knuffel

9. Mewa

Mewa Actief lid

5 jun 2023
    109
    161
    43
    Vrouw
    Dankjulliewel! @MamaSofie1 @Orchid24

Moet om 11:00 en gaan 10:15 weg dus gelukkig niet zo lang wachten

dinabloem, Kendi3, Orchid24 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. dinabloem

dinabloem Bekend lid

9 feb 2023
    937
    625
    93
    Succes vandaag

Mewa vindt dit leuk.
  11. dinabloem

dinabloem Bekend lid

9 feb 2023
    937
    625
    93
    Ik moet nog even wachten maar ben weer heel nieuwsgierig hoe het gegroeid is

Orchid24 en MamaSofie1 vinden dit leuk.
  12. Mewa

Mewa Actief lid

5 jun 2023
    109
    161
    43
    Vrouw
    Alles zag er goed uit! Toch een opluchting. Hij/zij was flink aan het bewegen.

nooompje, Kendi3, dinabloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Uitgerekende datum hetzelfde?

Mewa vindt dit leuk.
  14. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Hoi meiden! Het is gelukt! Vanmorgen had de hotelmanager een ziekenhuis in Phuket aangeraden en even vooruit gebeld. God, wat een spanning! Mijn bloeddruk en hartslag werden vooraf gemeten, bloeddruk 75-125 (hoog voor mijn doen) en hartslag 122 :roflmao: wij zagen ook niet direct beweging of een hartslag op beeld. Na wat een eeuwigheid leek te duren zei de arts ‘kijk het beweegt’. Uiteindelijk is alles helemaal goed :thumup::thumup: lijfje overal goed gesloten, geen verdikte nekplooi (ook fijn om te weten) en gemeten op 13+3. Misschien zijn Aziatische kindjes wat kleiner, dat de onze groter lijkt?? En…. Een primeur in deze groep, hij kon het geslacht zien!!! Wij krijgen…. EEN JONGEN. Ik dacht dat op deze termijn je het geslacht nog helemaal niet kan zien, maar hij was behoorlijk zeker van zijn zaak. En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel duidelijk kon zien.

De gynaecoloog vond verder inwendig een poliep, wat tot bloedingen kan leiden, maar geen kwaad kan. En zag op de echo wel krampen. Ik moet rustiger aan doen. En heb duphaston (progesteron) voorgeschreven gekregen. Ga daar nog even met de verloskundige over overleggen.

Al met al super blij!

Bijgevoegde bestanden:

nooompje, Daantje3, Mewa en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Maankindje wat fijn dat je hebt kunnen kijken! en dat alles goed is! Slim om even te overleggen met verloskundige en ook je termijn wel gek inderdaad, ben benieuwd of het echt een jongen is en niet toch een meisje! Zou dat zelf in buitenland dan allemaal afvragen of in nederland allemaal hetzelfde zouden zeggen :roflmao: Maar zo fijn! Vind de piemel op de foto alleen juist lijken alsof het op zijn been zit en dus misschien niet het geslacht?

16. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Ik heb echt totaal geen idee hoe je die echofoto’s moet interpreteren :roflmao: heb een hele rits meegekregen waarvan ik van een deel echt niet weet wat er op te zien is. Ik was er zeg echt van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen. De geslachtsecho in Nederland over 2,5 week toch maar niet cancellen ;)

nooompje vindt dit leuk.
  17. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ben heel benieuwd! kan alsnog een jongen natuurlijk maar ik vind het op die foto's beetje gekke plek dus zou daar nu inderdaad nog niet helemaal zeker over zijn, maar goed hoe dan ook leuk haha

18. Frangipani

24 jul 2023
    54
    75
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik hoop dat ik ook nog mee mag schrijven.
    Ik ben 29 jaar en zwanger van mijn 1e kindje. Ik ben morgen 11 weken zwanger en ik ben 13 feb uitgerekend. Volgende week heb ik mijn ‘11 weken’ echo omdat ik nu nog een week op vakantie ben.

nooompje, Daantje3, Mewa en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. dinabloem

dinabloem Bekend lid

9 feb 2023
    937
    625
    93
    Hier alles goed ben veranderd kwa uitgerekende datum inplaats van 11 -2 nu 8-2

Bijgevoegde bestanden:

Daantje3, Mewa, MamaSofie1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Welkom! Tuurlijk!

Frangipani vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina