Had er wat over opgezocht, maar het zou dus wel kunnen dat het andere kindje het alsnog heeft maar nu niet zichtbaar is op de echo? Of heeft het het sowieso niet dan als het niet op echo te zien is? Wel fijn dat je nu weet wat er met het andere kindje aan de hand is. Hopelijk volgende week nog meer goed nieuws voor jullie!
Het zieke kindje heeft ook de uiterlijke kenmerken van Trisomie 18 zoals groeiachterstand vocht in hoofd en vocht om het lijf en hoofd. Het gezonde kindje heeft een normale hoofdomtrek zonder vocht en geen vocht om het lijf en hoofd en geen verdikte nekplooi. Dit kindje kan dus noout Trisomie 18 hebben zei de arts toen alleen down maar er is geen down uit de NIPT gekomen. Dus we kunnen er vanuit gaan dat het gezonde kindje echt gezond is, gelukkig ❤️
Heel fijn inderdaad dat je wat bevestiging hebt dat het gezonde kindje oke is! En duidelijkheid lijkt me ook fijn. Heel veel sterkte nog met alles een plekje geven ❤️
Maar echt wist niet dat dit al zoveel verlichting zou geven. Nu hopen op een mooie afloop van deze nachtmerrie ❤️
Vandaag nog eens gaan wandelen, voor de zwangerschap was ik net begonnen met zowat dagelijks een stukje te wandelen omdat ik merkte dat mijn darmen helemaal stilvielen door het constante zittende werk dat ik heb. Wandelen bracht alles weer op gang dus super goed. Nu paar weken niet geweest owv misselijkheid en moe dus wil het weer wat opnemen. Heb nu telkens als ik eet meteen een enorm opgeblazen buik, alles is duidelijk verschoven door de zwangerschap. Gelukkig geen obstipatie (had ik voor de zwangerschap zonder wandelen wel), maar moet telkens mijn buik masseren en half bij elkaar duwen om dat weg te krijgen... vreselijk. Dus ik dacht: wandelen helpt misschien nu ook weer. Voel me weer wat frisser ook dus leek me ideaal om wat in beweging te blijven. Nja. Na 10min of zo al harde buik even gaan zitten, dan weer verder. Daarna eten gemaakt, wat gerust en toen nog 45min geloof ik gestreken. Hele buik is nu weeïg, bandenpijn, ongemakkelijk. Alsof ik al 37wk ben of zo. Was dus duidelijk te veel ineens allemaal... Nog iemand die er al zo last van heeft? Hoop dat het toch nog wat gaat beteren...
Ja helaas wel, De hond uitlaten in de ochtend wil nog, dus dan pak ik een lekker rondje met haar, maar in de loop van de dag gaan mijn banden zeer doen en denk inderdaad al vaker harde buiken te herkennen, wil eigenlijk de verloskundige nog eens vragen of dat echt al kan en/of kwaad kan, denk het haast niet wat met het spugen komt er volgens mij veel meer kracht op de buik te staan
Kan normaal geen kwaad, had het bij de 2e ook al vanaf 12 weken. Vind het gewoon kut dat het weer zo vroeg is want heb het gevoel dat ik dan bijna niks meer kan doen... wil niet nu al hele tijd gaan zitten. Maar wil mijn lichaam ook niet forceren als het eigenlijk duidelijk aangeeft dat het te veel is... zo dubbel. Bij de 2e kreeg ik kort daarna ook zware bekkeninstabiliteit dus ik hoop dat ik daar nu van gespaard blijf...
Ja dat snap ik, Hier ook heel dubbel, want nu ik niet weer zo misselijk ben zit ik er ook nog niet op te wachten zo weinig te kunnen, Maar dan verteld je lijf toch wat anders...... Gelukkig kan ik meeste dagen met mijn werk er wel rekening mee houden
Hier idd ook.. met 13 weken al harde buiken. Nu ook weer. Probeer tussendoor iets meer rust in te plannen, maar soms denk ik ja uh.. Ben net een kwartier bezig. Balans zoeken is vaak wel wat lastig daarin merk ik. Ben een slechte stilzitter
Toch maar toegegeven net. Iets meer dan een uur geslapen (heb paar slechte nachten gehad). De hitte doet me echt geen deugd, begon hoofdpijn te krijgen ook. Was buiten de was aan het opvouwen en ben na 3/4e wasrek gestopt omdat het te veel werd. Ach ja....
Dat is toch wel een fijne geruststelling. Hopelijk vrijdag goed bericht en dan kan je hopelijk straks genieten van een gezonde zwangerschap!
Vervelend zeg! Ik heb eigenlijk nooit zo’n last gehad. En hopelijk krijg ik dat nu weer niet Alleen bevallen is hier drama.