Denk dat de warmte ons ook allemaal een beetje in de weg zit. Blij dat het weer iets minder heet is na het weekend. Die hoofdpijn is om gek van te worden!
Zo te horen mag ik niet klagen! Wel echt vermoeider dan ooit tevoren en ook meer honger, maar gelukkig geen hoofdpijn, misselijkheid of andere vervelende bijwerkingen. Beterschap voor jullie! Harde buiken heb ik al wel gehad, niet heel prettig maar na even rustig aan doen werd dat wel beter gelukkig.
Dank je Joyce! Inderdaad gynaecoloog vandaag, was voor het doorspreken van de Ascal, samen tot de conclusie gekomen dat het bij mij medisch meer risico dan voordeel geeft omdat ik maar 1 risicofactor (1e zwangerschap) heb. Was echt een super fijne en lieve vrouw, ook vast het volgende gesprek voorgesproken eind augustus dus dat is een last van mijn schouders, die zat me héél hoog. Zou eigenlijk geen echo krijgen maar omdat ze had ruim tijd over en vroeg of ik even wilde spieken, natuuuuurlijk! Kindje sliep en lag heel ongunstig (buik en gezicht naar buikwand en benen en armen opgevouwen) maar wel voor het eerst het hartje gehoord, dat is toch heel bijzonder, doodzonde dat mijn partner niet mee was! Zij gaat mij nu iets vaker inplannen om toch goed oog te houden en dat vind ik eerlijk gezegd niet erg, het loopt allemaal wel los maar tegen vaker spieken zeg ik geen nee. Blijft overigens gedeelde zorg maar uiteindelijk wordt het toch medisch dus fijn dat ze er goed bij betrokken zijn. Heel fijn en goed gevoel aan overgehouden. Hier ook al harde buiken af en toe, dacht dat het gewoon buikpijn was maar nav jullie verhalen even gekeken en dat klinkt wel heel bekend *Edit: Net ook glucosewaarden nuchter binnen en die zijn keurig! Fijn
Fijn @WinBel Hier ook alles goed gekeurd. Vandaag bloeddruk meting en hartje luisteren Zijn jullie al wat aangekomen? Ondanks het vele spugen en amper wat eten (4 Maiswafels op een dag) toch nu 1 kilo erbij. Vk viel van der stoel haha. Ze zei dat veel meiden juist afvallen als ze zo ziek zijn maar dat ze dit vaker ziet bij pcos. Bij zoontje kwam ik 30 kilo aan van weinig eten dus ben allang blij dat het nu “pas” 1 kilo is. Hoe zit t bij jullie?
4 maiswafels? Man ik vreet voor tien man tegelijk haha. Maar vervelend dat je er zo veel last van hebt! Hopelijk kom je deze zwangerschap minder aan. Lijkt me pittig. Ik ben de vorige zwangerschap +/- 13 a 14 kilo aangekomen. En tot nu toe staat mijn teller ook op ongeveer 1 kilo.
@WinBel wat fijn dat je het gesprek en de begeleiding als prettig hebt ervaren/ervaart! Aan alle meiden met hoofdpijn en andere nare symptomen: sterkte! Denk idd dat 't weer niet meehelpt, wat Joyve ook zei! Ik heb een nare ochtend gehad. Was mij aan het klaarmaken om naar het werk te gaan, toen ik mij ineens heel naar voelde. Zag zwarte vlekken, was erg misselijk en mijn hartslag ging van snel naar erg langzaam. Ik kon nog net plat op mijn rug in bed gaan liggen en viel dus net niet flauw. Daarna begon ik te zweten en voelden mijn ledematen slap en naar aan. Zo vreselijk schrikken en naar. Vervolgens contact opgenomen met de huisarts en zij wilden mij op het spreekuur zien. Ze hebben naar mijn hartslag geluisterd en het zuurstof gehalte en de bloeddruk gemeten. Alles was in orde. Hij gaf aan dat, nu ik 13 weken in verwachting ben, je vaker ziet dat vrouwen last hebben van bloeddrukdipjes, aangezien er nu ook veel bloed naar de placenta gaat. Ik moet rustig aan doen en voldoende eten en drinken. Herkennen jullie dit?
"Fijn" dat hoofdpijn en vermoeidheid herkenbaar is. Voel ik me niet alleen haha. @Joyce2013 kan ook vocht zijn met deze warmte! Ik merk dat m'n gewicht met dit weer behoorlijk schommelt. Maar 1 dag verschil en 1 kilo is dan weer gek haha. Snachts plas ik ook echt veel meer met die hitte, terwijl ik na het avondeten eigenlijk niet meer drink. Dus ik weeg me pas weer als de temperaturen normaal zijn. Hier nog steeds -8. Met die warmte -7.
Dit had ik bij m’n zoontje ook. Verschrikkelijk eng is het hè? Heeeel langzaam opstaan, echt rustig aan doen idd. Hoop dat het zakt. Bij mij zakte het uiteindelijk wel. Ben 1x echt flauw gevallen.
Vanmorgen bij de huisarts blaasontsteking laten checken. Was allemaal goed. Maar die klachten zijn er nog steeds en de verloskundige vindt het heel vreemd dat het niet op kweek is gezet. Mijn huisarts heeft gewoon dat protocol dat het op kweek gezet moet worden dus dat vond ze erg vreemd. Sowieso is mijn huisarts echt verschrikkelijk qua hulpverlening. Ik moet smeken om bloed te prikken etc of een doorverwijzing naar de gyn. Over een jaar hopen we te verhuizen dus dan ben ik van haar af.
@WinBel fijn dat je even mocht piepen, en ook al liggen ze dan niet helemaal goed, hartje horen en het toch even zien vind ik alsnog zelf wel heel erg fijn. @KimCV1993 hier ook regelmatig bloeddrukdippen, zelfs als ik gewoon zit ooit. Nu met die hitte is het nog erger. Bij de oudste 1x flauwgevallen terwijl ik in bed lag met voeten omhoog.. was toen tussen week 20 en 24 dan kan dat ook weer meer zijn. Ik probeer dus wel goed op te letten maar leuk is het niet. Had vrijdag op het werk ook even moment dat ik twijfelde om even op de grond te gaan liggen met voeten omhoog. Maar was bang dat ze me raar zouden aankijken dan dus maar gewoon blijven zitten maar vond het wel spannend... Qua bijkomen: ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht voorlopig.
En is dat de enige huisarts in de buurt? Wij gaan nu nog steeds bij de huisartsenpraktijk in de buurt van ons oude huis, is 15 a 20min van hier. Wij kunnen gewoon zelf kiezen waar we gaan. Veel huisartsen hebben wel patiëntenstop hier dus nu we een fijne groep hebben, willen we ook niet veranderen ookal is het verder weg.
@Seffie fijn dat jullie ook weer goed zijn gekeurd! Wat betreft aankomen, vergeleken met begin zwangerschap sta ik nog op -11, vergeleken met laagste (vorige week) op +1, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zien dan? Als - 11 of +1? Dat klinkt niet als een goede of doortastende huisarts @KimCV1993 Wat vervelend dat je zo'n nare ochtend had zeg! Dat is inderdaad erg schrikken de 1e keer. Klinkt wel bekend, sowieso wel gevoelig voor maar nu sinds ruim een week een stuk meer, je leert het snel voelen aankomen zodat het niet meer zo ver komt
Oh wat balen zeg! Komt t niet door de warme nachten? En gaat t wel vanzelf weer over? Hier heb ik zaterdagmiddag heel erg hoofdpijn gekregen na 2 uurtjes varen met de kids. 2 pcm op maar die werkte niet. Voor t slapen gaan (en wat te vroeg wel) nog weer 2pcm ingenomen. Maar om half 2 had ik nog een bonkend hoofd, niet normaal! Heb toen 1 ibuprofen ingenomen en toen is t gelukkig gezakt. Zondagmorgen nog wel een zeurderig hoofd gehad. Normaal gooide ik er gelijk 800mg Ibuprofen in zodra ik wat op voelde komen, maar dat wil ik nu liever niet doen.
Tuurlijk mag dat! Ik heb een genetische leverfunctiestoornis, en dat is een contra-indicatie voor het langdurig gebruik van Ascal helaas. Anders had ik het alsnog wel graag willen gebruiken met de uitleg die zij mij vandaag heeft gegeven, maar ze was het eens dat het risico het niet waard was. De voordelen die zij aan Ascal vertelde is dat bij de juiste indicatie, het gebruik de kans op een zwangerschapsvergiftiging met 75% doet dalen, en het ook helpt in de bloedtoevoer en daardoor groei van de baby. Ik ga nu overigens wel calcium erbij slikken, zij adviseerde om dat dan in ieder geval te slikken, dit heeft minder effect dan Ascal, maar nog wel iets en geen risico verder voor mij
Ah dank je wel. Merk je daar zelf ook wat aan, aan die stoornis? Hier heeft ze ook extra calcium aangeraden, maar ik slik de multi zwanger van Kruidvat, en daar zit t al in. Ik ga niet nog meer slikken daarnaast.
Geen drol, behalve de standaard artsenvraag of ik soms vroeger veel heb gedronken (ik drink juist nooit alcohol) ik heb altijd torenhoge leverwaarden gehad, maar 0 last. Alle overige onderzoeken laten ook alleen maar een hele gezonde en jonge lever zien wat het extra bijzonder maakt, maar mijn vader en opa hadden hetzelfde, Zo laag als ze nu met de zwangerschap zijn, waren ze nooit eerder dus de hormonen doen me kennelijk goed haha Dat is goed genoeg toch! Calcium is calcium hoor.. Zeker omdat het niet je eerste kindje is, en ik niet meen gelezen te hebben dat je bij de eerdere zwangerschapsvergiftiging had, zou ik het ook wel eerder geloven denk ik
@Joyce2013 ivm dat opgeblazen bovenbuik stukje trouwens, ik kreeg van de gynaecoloog 2wk geleden antimetil daarvoor. Is op basis van gember extract. Werkt echt heel erg goed voor mij! Voorheen echt erg veel last, pijn, geen houding vinden. Nam er eerst 2 per dag zoals aanbevolen, nu heb ik sochtens multivitamine van vinalac (zit ook beetje gember in) en dan kan ik de antimetil smiddags skippen en dan neem ik nog eentje rond 4 a 5u, net voor het avondeten. Merk dat ik anders alsnog weer opblaas dus kan nog niet helemaal zonder. Maar echt, wat een verademing!
@WinBel fijn dat het zo een goed gesprek was! @Seffie wat gek dat ze het niet op kweek zetten, doen ze volgens mij indd altijd! @Joyce2013 ja wel goed op jezelf letten hoor. .die (tunnel) visie van 4 weken tot de vakantie snap ik maar als het over 2 weken niet (beter) gaat dan gewoon aan de bel trekken hoor! @Caithxxx wat rot van je nachten maar wat is precies libido? Dat ken ik al weken niet Aankomen hier rond de 2,5kilo nu. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn omdat ik anders half depressief wordt van het gewicht wat toeneemt. Ben niet misselijk geweest dus gewoon blijven eten maar sporten wel op een lager pitje moeten zetten. En ja om eerlijk te zijn, ik vond mijzelf wel een beetje zielig soms dus vond ik wel dat ik die reep mocht of die zak chips. En omdat ik nu geen wijn mag , dan neem ik wel een extra stukje kaas....tja ... Ik was eigenlijk net weer op m'n oude gewicht en ben al 4x 20 kilo afgevallen na bevallingen Zou ke zeggen dan lukt het nu ook, zeker waar maar dit keer ga ik voor rond de 13 a 14kilo in totaal aankomen #positievemindset #enevenklaarmetemotieeten Ooow en trouwens zaten te denken aan eventuele andere meisjesnamen dan die we al hebben. Heb er nov eentje gevonden alleen het stomme is.. Sommige huisdieren heten zo ...en toevallig ook nog de poes van de buren oeps!
snap ik. En het gaat je zeker lukken dit keer! Ik ga ook voor die mindset haha! Wat betreft naam, wij vonden ook namen leuk die veel huisdieren hebben (Max, en de namen van onze eigen huisdieren, waarom ik die beesten zulke normale leuke namen heb gegeven is me nog een raadsel). Veel meiden stelden als meisjes naam aan mij Mila voor. Maar ik ken al 5 katten die Mila, en 4 honden die Max heten dus we hebben er toch voor gekozen om dat niet te doen. Het is even overwegen wat je zelf fijn vindt.