Uitgerekend 1-15 januari 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempjelief, 27 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    262
    337
    63
    Vrouw
    @miffy succes bij de verloskundige vandaag, hoe laat mag je?

Kan me goed voorstellen dat 5 (of 9 :o:) weken wachten tussen de echo's echt lang is! Ik krijg wel 30 en 35 weken straks maar ook heel apart om tussen 19 en 30 dan niks te hebben (20 weken echo heb ik met 19 weken). Denk dat daar nog wel een pretecho komt hihi

Meisje89 vindt dit leuk.
  2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ja doe ik ook nog regelmatig, voel de druk ook nog niet echt. Komt pas als baarmoeder wat groter is denk ik.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ging eerder niet of zo.. heel jammer.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Mag om 14.45
    Hier inderdaad ook totaal 7weken niet ertussen,
    Maar dat was voorheen niet anders toen de 13weken echo er niet was,
    Alleen zover ik weet krijg ik na de 20weken (met21wk) geen andere echo's meer tot 36weken, en dat is dan een liggingsecho,
    Vorige keren kreeg ik ook groeiecho's,
    Bij de oudste wel naar aanleiding van een pretecho waarop weinig vruchtwater was,
    Bij de jongste ivm laag geboortegewicht van de oudste icm hg,
    Dus ben heel benieuwd wat ze vanmiddag erover te zeggen hebben,
    Ze zouden nog kijken naar de lichte geboortegewichten

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier is het met 8-12-20-30 echo normaal. En denk op 36wk ook weer bij gynaecoloog volgens mij dus ook echo denk ik. Daarna volgens mij niet meer omdat ze dan al zo groot zijn. Alle afspraken daartussen zijn bij de vk hier dus dat is enkel hartje luisteren.

6. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.276
    2.622
    113
    Vrouw
    Ik denk wel, als ik de baby wat meer en beter voel bewegen van binnen, ik wat zekerder ga zijn. En dan is 5 weken alsnog lang natuurlijk maar ik denk wel beter te doen dan nu, wanneer het voor mij nog elke dag voelt als: “oja ik ben zwanger” :roflmao: Omdat ik nog niks voel.

vannacht super slecht geslapen. Man snurkt echt gigantisch laatste tijd en ik lig Snachts gewoon gewoon 3 uur wakker. Dus beetje oververmoeid, daardoor veel geeuwen en te weinig goede zuurstof naar binnen. Lig nu lekker met hartkloppingen en duizeligheid op bed. Waarom is m’n lijf zo slecht in zwanger zijn. Dit is echt de laatste keer :rolleyes: zei ik toen ook.

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier gister wel wat meer beweging gevoeld, maakt het idd veel echter! Mag van mij ook wat feller zodat ik niet meer zo moet twijfelen of het nu toch mijn darmen zijn haha.

Oh dat breekt op he... als ik eenmaal wakker word snachts dan val ik ook echt moeilijk weer in slaap. Vannacht stond er weer een kat te miauwen aan onze inrit om 3u45. Weer ruzie aan het maken met een andere.. :rolleyes: toen ook weer 45min geloof ik wakker gelegen.

Hopelijk knap je snel op! Ik heb bij de 3e nog naar de vk gestuurd na de bevalling "en nu doe ik dat nooit meer!" :roflmao: nja... toch wel dus :p

LanaaR en Johanna84 vinden dit leuk.
  8. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou ik ga wel slechter slapen door de spanning moet ik bekennen, is niet gek denk ik ook.
    Ik weet gewoon niet wat te verwachten of het kindje nog leeft of niet en hoe ik me dan voel. Vind het emotioneel allemaal heel lastig, maar gelukkig vandaag weer werken en dan gaat de dag vast weer snel voorbij. Het geslacht vind ik ook spannend, zeker weten. Zou zo leuk zijn, maar we gaan het zien.

Meisje89, Johanna84 en WinBel vinden dit leuk.
  9. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @miffy alvast veel plezier weer, luisteren naar het hartje is ook altijd fijn.

miffy vindt dit leuk.
  10. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Baby voelen maakt het idd wel echter, omdat je dan zelf soort van contact kan maken (helemaal als het straks aan de buitenkant ook voelbaar is). Das wel het nadeel van latere trimesters, minder echo's. Ik vind t ook een behoorlijke zit straks van 19 tot aan 30 weken. Zag nu gelukkig een extra afspraak in het amc binnen komen, met 23 weken nog. Ik ga er van uit dat dat een extra echo is.

Het slechte slapen herken ik wel. Het sloopt echt. Ik moet er hier soms 3 a 4x uit om te plassen.

Ik heb besloten om gedeeltelijk de ziektewet in te gaan. Ik trek het niet meer, m'n werk zuigt me soms verder leeg dan ik wil. M'n tolerantieniveau is echt heel ver gezakt voor mensen (werk met gezinnen in de hulpverlening). Om mezelf en hun te beschermen is dit nodig. Ben gister echt gebroken op werk. Morgen gesprek met m'n manager. Dochter is ook nog eens lelijk gevallen gister, uur op de huisartsenpost gezeten en er is amper gekeken naar haar terwijl ze haar arm nagenoeg niet gebruikt.

Ik zag dat m'n bloeduitslagen er ook waren.. glucose tegen bovengrens (maar niet nuchter geprikt) en ferritine te laag. Dat laatste zou wel m'n vermoeidheid verklaren. Straks ff bellen, kan ik ook gelijk dat van m'n dochter bespreken.

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Oooh @Caithxxx
    Lastig maar goed besluit, goed omjezelf denken!!!
    Hoe hoog was je suiker??

Gebruikt je dochter haar armpje vandaag ook nog amper??? Wat vervelend dat ze op de huisartenpost bijna niet keken, op je moedergevoel vertrouwen met dit soort dingen en zeker opnieuw met je eigen arts bespreken

12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik snap dat het lang duurt van 19 tot 30 weken, is ook best een lange zit. Het fijne is dat we als het goed is tegen die tijd de kleine wel kunnen voelen dus dat geeft een soort van zekerheid en hartje luisteren doen ze wel elk bezoek toch?
    Ik weet natuurlijk niet zo goed hoe het ons verder te wachten staat, bij mijn vorige zwangerschap groeiecho's gehad ivm grote eerste baby. Deze verwachten ze toen niet groot nou dat was hij best wel. Dus ook met groei echo's kunnen ze dat blijkbaar niet goed inschatten in een streek ziekenhuis. Misschien wil ik wel bij een ander ziekenhuis onder controle blijven, ik ga daar over nadenken als ik een keuze moet maken haha.

Goed dat je toegeeft aan wat je lijft en hoofd nodig heeft door gedeeltelijk de ziektewet in te gaan. Naar dat je daarvoor eerst moest breken maar soms is dat nodig voordat je voor jezelf durft te kiezen. Ook je manager zal daar vast begrip voor hebben.

Wat vervelend dat je dochter is gevallen en ze eigenlijk daarna slecht is nagekeken. kun je niet een afspraak maken bij de huisarts als ze haar arm niet kan gebruiken, zou daar toch even extra naar willen laten kijken ook. Hopelijk kun je iets van ijzer krijgen zodat je toch weer wat beter voelt, ben benieuwd wat de huisarts zegt over glucose waarschijnlijk prikken in week 24?

13. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Ah wat vervelend allemaal. Verstandige keuze om het wat rustiger aan te gaan doen.

Wat betreft dat plassen: ik moet elke nacht ook minimaal twee keer, vaker nog drie keer. Heel irritant! Normaal gesproken was het één keer (dus ik was het al wel gewend).

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Wat vervelend joh! Goed aan jezelf denken, dus goed van je dat je de ziektewet gedeeltelijk in gaat!
    Wat zielig voor je dochter! Hoe is ze gevallen? En hoe is t nu met haar?
    Die bloeduitslagen, van wanneer zijn die? Ik bedoel, moest je nog een keer prikken?

Ik heb een geslachtsecho voor morgen ingepland, maar ga m toch weer annuleren:roflmao::| Vind het toch wel leuker om niet alleen te gaan. Dus dan nog maar even een paar weekjes wachten, we gaan toch op vakantie, dat scheelt;) Heb nog wel gemaild of ze een gaatje hebben ergens in de avonden, maar ze mailde net dat ze echt vol zit :( Nouja, dan houdt t denk ik echt even op.

Meisje89 en Seffie vinden dit leuk.
  15. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    262
    337
    63
    Vrouw
    Ahh Caith vervelend dat het te veel was, maar heel verstandig om een stap terug te zetten! Jullie gezondheid komt eerst. Laat ook zeker je meisje nakijken als je gevoel niet goed zit, tegen moedergevoel kun je niet op!

@Johanna84 same, was wel 1x per nacht gewend maar nu inderdaad ook 2 a 3 keer

Voor de dames die al meer kindjes hebben, hoe gaat het eigenlijk na 20 weken verder? Ga je dan de vk bijvoorbeeld vaker zien en met wat voor interval? Of is het echt tussen 19-30 weken een empty void voor controles als alles compleet regulier is?

16. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hahah nou vind ik super knap! Aan de andere kant je kunt het toch niet veranderen dus langer wachten maakt ook niet uit. En als je tussendoor lekker op vakantie bent, zul je er ook veel minder mee bezig zijn. Wij hadden anders ook gewacht tot de 20 weken echo hoor. Maar omdat ze met 13 weken al ging raden, wil ik het nu weten ook. Hopelijk kan ze het nu echt zien. Al weet ik jongetjes zijn niet te missen haha:roflmao:

Bloempjelief vindt dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    96437F8E-1975-44B0-9617-DEB4A249A2E2.jpeg
    Hier een schemaatje!

WinBel, Johanna84 en Joyce2013 vinden dit leuk.
  18. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Wat een geduld heb jij!! Je kan ook nu geslachtsbepalende echo doen en dan de uitslag in envelopje laten doen? Daar zou ik voor kiezen!

Bloempjelief en Soof1992 vinden dit leuk.
  19. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Jaaaa en dan op vakantie samen uitpakken als gezin!

Meisje89 en Seffie vinden dit leuk.
  20. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Was bij m'n dochter vooral stijfheid. Ze doet weer veel wel, het is natuurlijk beurs dus alles lukt niet. Maar ze heeft ook haar humor terug.

Huisarts vond de waarden (alles) prima, dus geen actie. Nu weet ik dat Nederlandse grenzen echt heel laag liggen. Dus ga nu ff via een homeopaat :)

Ja ik moet echt voor mezelf en de baby kiezen dus ook al voelt het echt als opgeven, het is beter om op werk stappen terug te zetten.

WinBel en Bloempjelief vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina