@miffy ik hoop dat je de moed vind om het bespreekbaar te maken. Het is jouw lijf, jouw gevoel en jullie baby.. knuffel. @Bloempjelief ik moet ineens de suikertest wel ook doen.. maar omdat ik rhesus c negatief ben, mag ik dit combineren met 27 wkn. Anders moest ik 2x bloedprikken. Dus dat gaan we dan maar doen dan (en alleen maar omdat er 2 directe familieleden zijn met suiker, door overgewicht..)
Ja vriendin van mij moest van de week, die moest ook echt 2 uur in de wachtkamer blijven, Dat is precies waarom ik er tegenop zie, als ik pas 8uur daar heen kan en tot 10uur moet wachten, ben zo bang dat ik daar juist vet beroerd van word
Echt hier mocht dat niet omdat ze niet willen dat je teveel beweegt etc haha.. te actief bent gewoon op je kont zitten en wachten. Ik neem mijn werklaptop denk gewoon mee kan ik nog iets doen haha...
Ja dit snap ik ook niet. Ik moet die test meerdere keren doen (ook dubbele kans dat ik het wel krijg) maar prikken de hele dag door is toch veel betrouwbaarder? Zo’n zoet drankje gaat niemand lekker op ook.
Ze weten bij zo'n drankje exact hoeveel glucose je binnenkreeg, daarom doen ze dat. Met eten weten ze niet hoeveel glucose er in zat. Maar ik vind prikken voor iemand zonder risico ook veel beter. Je ziet heel duidelijk het verloop doorheen de dag, als je daar abnormale waardes in ziet dan kan je nog kijken om dat drankje te nemen maar anders lijkt het me echt nutteloos. Was er telkens echt uren slecht van. Geen zin in om dat weer te hebben! Zal wel nog discussie worden met de gynaecoloog vermoed ik haha.
Nou ik ben blij dat mijj verloskundige daar tenminste wel mee akkoord ging, Dat beroerd zijn is nou net iets waar ik enorm tegenop zie door mijn hg vorige keer, en zeker als je dan daar ook 2uur verplicht moet zitten, Hoop dat jouw gyn het nu ook goed vind!!!
Ja ik weet toch wel dat ik het heb dus de test is eigenlijk overbodig in mijn ogen, het is ook nog een pure marteling zo'n zoet drankje. Vandaag 24 weken dus vanaf vandaag zorg ik alvast voor aangepaste voeding, enige suiker is via fruit omdat daar ook andere wel goede voedingsstoffen in zitten. En door de suiker ook grote baby's dus ook as woensdag vragen of er groeiecho's komen en of de bevalling (keizersnede) dan ook eerder komt. Bedoel met 39 weken een baby 4052 lijkt me niet nodig haha. Ik zou zeggen met 37 weken is een kindje klaar dus laten we het maar halen. Maar we gaan het zien, ben wel benieuwd!
Haha, ik snap je hoor, maar voor de 39weken halen doen ze niet vaak. Daar moet volgens mij echt een goede reden voor zijn. De reden snap ik ook wel; ademhaling/longen, maar soms he, dan ben je er gewoon klaar mee en mogen ze komen
Haha nou ik zit gewoon niet te wachten op zo een bulldozer. En vind het gewoon echt wel iets om te bespreken als met met 41.6 weken 4532 gram en 39 weken 4050 gram en elk kind zwaarder word haha. Ik ben 155 meter dus klein zo een groot kind is ook voor mijn lijf een hele opgave. Maar dat ga ik ook aangeven, ook ik doe er toe niet alleen het kind.
Dat laatste is zeker waar, Joyce! Iedereen goed weekend gehad? Ik vlieg tot nu toe echt easy door het tweede trimester heen. Mn vriend heeft de baby ook al een paar keer gevoeld, super leuk allemaal!
Ik moet de test aanstaande woensdag doen (vanwege PCOS) en mag inderdaad ook niet naar huis tussendoor. Dus laptop mee, en hopen dat ik iets van gedaan krijg! Fijn dat het zo goed gaat Johanna! Leuk is dat he! Nu voelt het nog 'grappig' als het allemaal schopt en draait. Volgens mij wordt dat over een paar weken een stuk minder comfortabel haha. Hier gaat ook alles goed, al vliegen dekilo's er wel echt aan (zo'n 8 inmiddels). Ik merk dat ik met mijn kantoorbaan ook last krijg van langdurig zitten. Dan ontstaat er toch al een bepaalde druk op de ribben, en het gevoel dat ik plat moet liggen/even moet lopen. (In ieder geval de rug strekken). We hebben nog geen vakantie gehad sinds september vorig jaar, en we twijfelen heel erg om nog een last-minute vakantie te boeken naar Amerika. Alleen die vliegreis, daar zie ik wel tegenop met dat ongemakkelijke-ribben=gevoel in mijn achterhoofd. Hebben jullie ervaring/tips voor een lange vliegreis tijdens de zwangerschap?
@Sammie93, succes woensdag met de test. Ja ik hoop ook wat werk gedaan te krijgen als ik daar zit. Maar even een hotspot aanmaken met mijn mobiel zodat ik ook veilige wifi heb haha. Herkenbaar hoor dat vele zitten, het is gewoon funest voor je rug. Hier ook een kantoorbaan en 32 uur per week dus zittend, ik moet mezelf echt aanleren elk uur even opstaan en een rondje lopen/koffie halen etc. Geen tips voor zo een lange vlucht, al kun je vaak ook daar je benen wel even strekken heen en weer door het vliegtuig haha. Ik zou als het kan nu de reis zeker gaan maken. Als je straks een kleine hebt zal het toch allemaal anders worden. Amerika willen wij ook graag naar toe.. maar gaat zeker nog wel 6 jaar duren voordat we zo een lange reis maken met kids. Maar er zijn ook zeker mensen die hun hand er niet voor omdraaien hoor! @Johanna84 wat heerlijk dat je partner ook al meerder keren de kleine heeft gevoeld, hier nog niet helaas door de voorliggende placenta. Ik voel haar wel dagelijks maar van buitenaf nog niet. Heerlijk ook dat je je zo goed voelt, lekker genieten van je zwangerschap is zo fijn! Weekend was top, stukadoor is nu bezig bij ons thuis en ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat vanavond. Dan kunnen we vanaf volgende week gaan beginnen met verven en behangen etc.. zo ontzettend veel zin in. Dit is wat we willen, vloer en lakentjes heb ik besteld. Van de week het behang en dan een mooie kleur daarnaast voor op de muur uitzoeken.
Ja, op die manier denken wij er ook over. De zwangerschap is verder rustig nu, ik voel me prima. Ga weliswaar geen hele lange wandeltochten maken, maar Amerika is er toch volledig op ingericht om veel met de auto te doen. Prachtig moodboard voor de babykamer! Hele fijne tinten Fijn als je echt zo'n fris nieuw kamertje kan inrichten. Ik heb dezelfde commode op het oog, maar wacht alleen nog even op een goede tweedehands-optie hier in de buurt. (Scheelt relatiestress bij het in elkaar zetten )
Ja daarom, lijkt me fantastisch nog als reis voordat de kleine komt. Als het kan zou ik het gewoon echt lekker doen! Ja wij willen de commode ook 2e hands hoor als het even lukt haha, knopjes vervangen door houten knopjes helemaal fijn sfeertje. Echt zin om te beginnen en een plekje te hebben waar ik haar kleertjes kan neerleggen/ophangen etc. Plekje waar ik lekker kan rommelen zo heerlijk!
Haha ja hij was laatst twee dagen heel druk, toen begon het al irritant te worden haha. Wow zo'n lange vliegreis, daar moet ik (nu) niet aan denken. Is iets dichterbij niet wat fijner? Al kan je vast wel een beetje lopen in het vliegtuig. Hier zijn de kilo's er ook flink bijgekomen, ik probeer me daar niet te druk om te maken maar vind het wel jammer (het moet er allemaal weer af haha). Langdurig zitten is inderdaad funest, je hebt op kantoor prima excuus om wat vaker te gaan wandelen nu toch?
Ah dat gaat vast heel mooi worden, jullie babykamer! Hier is de stukadoor ook bezig, twee weken lang met de hele benedenverdieping. Over twee weken is m'n vriend een weekend weg en komt mijn moeder (die ruim 300 km verderop woont), dan gaan we de babykamer verder inrichten dus daar heb ik zin in! Qua behang/verven gaan we niks doen, dat is basic maar net allemaal dit voorjaar gedaan. Ben benieuwd naar jullie eindresultaat, leuk is die voorpret hé!
Haha! Nou wij hebben ook tweedehands meubeltjes besteld maar die moeten helaas allemaal uit elkaar omdat het anders niet bij hen door de trapgang past...balen! Dus dan moeten wij dan weer in elkaar gaan zetten. Qua moeite geeft dat niet maar ik vind dat die meubels daar ook nooit beter van worden. Maar goed, scheelde wel veel geld in vergelijking met alles nieuw.
O wat fijn dat je moeder dan een weekend komt, heerlijk om dan samen de babykamer in te richten. Mooi om samen met je moeder te kunnen doen!