Ik heb vanmorgen via Marktplaats een mooi babynestje gescoord, en gister de meubeltjes (ledikant, commode, kledingkast) opgehaald. Die gaan we volgend weekend in elkaar zetten, als we weer in huis kunnen. Nu nog op zoek naar een co-sleeper en voor de rest nog veel kleine dingetjes en kleding scoren. M'n moeder is onderweg dus morgen gaan we naar Babypark en Prenatal. Zin in!
Goedemorgen! Iedereen een fijn weekend? Ben benieuwd hoe het met o.a. Caith gaat nu! Shoppen voor de baby/babykamer is helemaal gelukt hier, zó leuk! Kan niet wachten om het kamertje in te richten volgende week. Op een co-sleeper, draagzak en paar kleine dingetjes na heb ik nu alles compleet.
Wat fijn dat het shoppen helemaal gelukt is @Johanna84 Zijn jullie dan al helemaal compleet??? Hier nog niet zo een goed weekend tot nu toe, Heb sinds vrijdag heel veel last van mijn buik/darmen, Had gehoopt dat door bijna niks te doen het nog wat af zou zakken maar dat valt nog tegen, Gelukkig is de baby wel lekker actief en heeft manlief het nu ook veel vaker kunnen voelen, is voor hem ook wel heel fijn, even wat positiefs tussen al het gedoe, Morgen de 1e groeiecho gepland staan, heel benieuwd naar de groei nu, de echo'a zijn op indicatie ivm de oudste die te klein was maar deze liep vorige keer voor hehe
Ah dat is vervelend van je buik! Inderdaad jammer dat het niet beter wordt van rustiger aan doen, misschien helpt het pas als je dat langere tijd volhoudt. Ja volgens mij heb ik het meeste wel nu! Woensdag komt de kraamzorg langs dus dan kan ik ook nog even het lijstje bij langs lopen. Ik heb nog 4 dingen die ik wil aanschaffen: co-sleeper, draagzak, aluminium kruiken en een luiertas. Verder zijn we er qua spullen wel klaar voor denk ik! Morgen heb ik weer Centering (zwangerschapsclubje vanuit de verloskundigepraktijk) dus dan kan ik weer even naar de kleine man kijken, altijd leuk! En dan de groeiecho voor rond de 28 weken inplannen, dan kan m'n vriend ook meekijken.
Wij gisteren de prenatal leeggeshopt haha. Hoop kledij, wipstoeltje, kolf, verschoonkussen, lakentjes voor het bedje,... moet enkel nog voedingsbh, speentje voor op het flesje want blijkbaar zit dat er tegenwoordig niet meer standaard bij bij een kolf , overbroekjes voor de luiers, voetenzak of dekentje voor in de maxi cosi. Maar we zijn toch wel goed voorzien nu. Rest is voor komende weken nog. Gisteren nogal veel uitgegeven dus zal maar even inhouden nu Commode ook opgezet al, kleertjes gewassen, als die droog zijn dan kan alles mooi de kast in ❤️
Oooh @Meisje89 gaan jullie aan de wasbare luiers?¿ Ik heb ook erg getwijfeld maar manlief zag het niet zo zitten en omdat straks toch het meeste op mij aankomt en ik fulltime wil kolven toch maar besloten het niet te doen, Ik heb me zojuist ook ziekgemeld op het werk, Vanmorgen ook de verloskundige gesproken, die adviseerde ook echt even nog een paar dagen meer rust en eventueel urine laten controleren, Bloeddruk etc is wel gewoon goed, ze vermoed echt dat het door de stress spanning komt maar als ik wil komen ze alsnog langs ter controle en mag ik eventueel voor ctg heen, Maar voor nu voelt dat niet nodig, maar het is wel fijn idee dat ik bij twijfel wel serieus genomen word
Hier kwamen onverwachts vrienden op bezoek gisteren. Mijn beste vriendinnetje. Zij is ook zwanger nu 14 weekjes helemaal leuk! En haar vriend is super handig dus heeft even samen met mijn man de radiatorombouw voor de babykamer in elkaar geflanst van latten. Ben zo blij ♥️ m’n man gaat komende week de plinten doen (eindelijk na 3 jaar, maar dit was zijn kantoor dus heb het 3 jaar lang lekker gelaten..) en dan kunnen de meubels op hun plek
We gaan wasbaar luieren, 2 delig dus 1 deel is de luier zelf en daar overheen komt een waterdicht overbroekje de luiers heb ik al, moet dus alleen die overbroekjes nog.
Ja idd, bij de dochter gedaan vanaf 8m en dat viel echt goed mee eigenlijk dus nu besloten vanaf geboorte te starten al. Hoe komt het dat je fulltime gaat kolven? Kan live voeden niet? Goed dat je even op de rem gaat, hopelijk knap je op met extra rust.
Oooh @Seffie dat is erg mooi geworden in een dagje zeg!!! Hebben ze goed gedaan! Leuk ook dat je vriendin zwanger is!!! Nog even samen genieten van de voorpret @Meisje89 nee live voeden is 2x zonder succes geweest, Door eerdere operatie's aan mijn borst (verwijderen goedaardige tumor) toen ik 16 en 18 was komt er geen voeding aan 1 kant uit helaas, Bij mijn oudste heb ik het wel geprobeerd, maar toen ze na 2 dagen van vermoeid borstweigerde en teveel afgevallen was, begonnen met kolven en ook een aantal maanden fulltime gekolfd tot mijn productie wegviel toen ik weer vol ging werken, Bij mijn jongste heb ik wel ongeveer 10weekjes live gevoed maar die bleef onrustig en niet voldaan omdat ze alleen de voorste niet vette melk kreeg, dus toen zijn we alsnog op fles gegaan en kreeg ik een blijer kind terug Dus ik heb besloten om het nu gewoon weer te proberen met kolven, en als het lukt is het mooi en zoniet kunnen we altijd nog omschakelen
Sorry, ik verwaarloos jullie echt. Het kost me ook even veel energie, dus sorry De baby zit nog veilig in m'n buik. Vannacht wel weer weeën/harde buiken gehad, met regelmaat. Dus het rommelt ook flink. Komen onder strengere controle van het ziekenhuis te staan, wekelijks ipv 2 wekelijks. Laatste keer geen echo gehad, wil ik vrijdag wel want ik wil weten wat die onrust met m'n bmm doet. Ik lig emotioneel wat overhoop. Probeer wel een ritme te behouden (met dochter mee opstaan en vaak na de lunch ff slapen en dan savonds op tijd naar bed). Verloskundige gaat ons ook meer bijstaan, dat als ik weer weeën heb ik ook hun mag bellen en dat we van daaruit samen besluiten of we het ziekenhuis bellen. Merk dat de drempel nu vrij hoog is (opname geeft echt stress..). Dus dat is fijn. Zodra ik wat meer puf overal voor heb, zal ik hier ook meer te vinden zijn ❤️ ik lees overigens wel met jullie nog mee hoor.
@Caithxxx hoe erg we ook met je meeleven, je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je niet of minder reageert!!!! Je bent zelf belangrijker nu!!! Wel fijn dat jullie nu dat contact met de verloskundige mogen zoeken, maakt het inderdaad wat laagdrempeliger, lijkt mij ook erg fijn!! Wel vervelend dat de onrust in de buik wel blijft, wat een onzekere tijd blijft het zo voor jullie! Blijf duimen voor jullie dat de baby nog even lekker veilig bij jou blijft zitten!!!
@Caithxxx Wat fijn weer wat van je te horen en dat jullie meisje nog in je buik zit. Vervelend dat je buik ondanks de rust toch onrustig blijft, voel je vooral niet schuldig richt jij je vooral op jezelf en de kleine meid. Super fijn dat de verloskundige ook zo behulpzaam zijn en je wil bijstaan, het is altijd veel makkelijker om hen te benaderen dan een ziekenhuis. Snap dat je weer een echo wilt, had ook wel verwacht dat ze dat elke keer deden. Zeker als je buik zo onrustig is wil je weten wat de bmm doet, of het daar effect op heeft of dat de rust dat weer "recht" trekt zeg maar. Heb het enorm met je te doen, neem goed je rust en zorg goed voor jezelf ♡
Wij hebben net in het ziekenhuis de groeiecho gehad, Was een superfijne verloskundige!! Viel me reuze mee, hij staat ook achter de uitgerekende datum die ik aangaf, dus bij de duidelijkere meting ipv de verloskundige eigen termijn echo die echt niet duidelijk was, dit gaat hij ook oppakken naar onze eigen vk, Ondanks dat loopt het kindje al lekker voor op de groei, met het hoofdje zelfs al 2weken, dus ipv een kleintje lijkt deze vooralsnog lekker zijn eigen ding te doen, Heel fijn wel!! Al staat het idee van een groot kindje me ergens ook nog tegen hehe
♡ Uitgerekend 1 - 16 Januari 2024 ♡ 29 december Desstiiny - 34 jaar - 3e kindje 31 december Eveline123 - 28 jaar - 2e kindje 1 januari miffy - 34 jaar - 3e kindje 2 januari Caithxxx - 33 jaar - 2e kindje 3 januari Bloempjelief - 36 jaar - 4e kindje 4 januari Meisje89 - 34 jaar - 4e kindje 5 januari Joyce2013 - 37 jaar - 3e kindje & ✰ 13.3 6 januari Seffie - 33 jaar - 2e kindje 7 januari NNNIETJE - 31 jaar - 2e kindje 10 januari Johanna84 - 38 jaar - 1e kindje LoesIVF - 28 jaar - 2e kindje Evi92 - 31 jaar - 2e kindje Sammie93 - 30 jaar - 1e kindje LanaaR - 37 jaar - 5de kindje 11 januari Soofjes - 22 jaar - 1e kindje Carpe0iuventae - 30 jaar - 1e kindje 12 januari Mila2017 - 29 jaar - 2e kindje 16 januari KimCV1993 - 30 jaar - 1e kindje 17 januari WinBel - 33 jaar - 1e kindje ----------------------------------------- Afspraken oktober: 9 - Joyce2013 - Controle gyn + groeiecho 27 wk 10 - Joyce2013 - GTT onderzoek 11 - meisje89 - vk 12 - Joyce2013 - intake kraamzorg 17 - WinBel - verloskundige 18 - WinBel - Suikertest 20 - Soofjes - 3D echo 22 - meisje89 - echo 2nd opinion SUA 23 - KimCV1993 - groeiecho 27 weken 24 - Bloempjelief - groeiecho 30wkn 27 - Caithxxx - 3 afspraken: controle AMC niche, echo lokaliseren placenta, gynaecoloog 28 - Soofjes - bevalcursus 30 - Soofjes - controle gyn + groeiecho Afspraken november: 2 - Caithxxx - consult anesthesie tbv keizersnede 3 - WinBel - Intake kraamzorg 6 - Miffy - groeiech gyn 8 - meisje89 - gynaecoloog 12u30 10 - LoesIVF - gynaecoloog echo 16 - Soofjes - controle verloskundige 29 - Caithxxx - gynaecoloog --> overdracht naar ziekenhuis ----------------------------------------- jongen (6) | meisje (10) | verrassing (3) ----------------------------------------- HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hier was de dagcurve trouwens helemaal goed. Had ook niet anders verwacht want voel me ook gewoon prima. Zit nu 6 kilo aan in totaal. Voor mijn doen erg netjes bij de oudste zat ik nu al op 15 kilo. 31 oktober doe ik mee aan een echo van 50 minuten voor studenten die studeren voor verloskunde/echoscopiste aan de Erasmus universiteit.
Hier ook +6 Wat leuk, kan je weer even extra baby kijken! @miffy grote baby's komen er makkelijker uit naar het schijnt (als je natuurlijk bevalt dan toch) haha. Onze dochter was 54,5cm en woog 3,880 en dat ging super vlot. Nog met bureaujob die echt last beginnen krijgen? Kan me moeilijk voorstellen dat dit nog lekker gaat blijven gaan tot 39wk... gister begon plots mijn linkerbeen half te slapen, rechts in mijn buik zit baby regelmatig tot tegen mijn rib, zit hele dag daar baby wat naar onder te houden, naar achter te leunen maar pfff doet geen deugd zo. Gister had ik ook echt pijn aan een rib rechts, baby stampt er thans niet tegen, is volgens mij echt door te weinig ruimte en dan hele dag zitten. Iemand tips nog?