Uitgerekend 1-15 januari 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempjelief, 27 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Ah das lastig dan inderdaad Meisje, dan zou ik ook zo lang mogelijk willen doorwerken.

Vanmorgen echo op 28 wkn gehad en alles gaat heel voorspoedig! Hij ligt iets voor op schema qua groei, en de verloskundige bevestigde dat zowel m'n suiker als ijzer helemaal goed in orde zijn. Dus we gaan weer vol goede moed verder!

Bloempjelief, WinBel en Meisje89 vinden dit leuk.
  2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Wij hebben in nederland 16weken,
    En mag je er 4 of 6weken van te voren uit,
    En heb je ten alle tijden 10weken erna, ook als je overtijd raakt,
    Ik merk echt wel dat ik mijn werk (thuiszorg en gastouder) echt niet vol zou houden tot zover,
    Ik ga met 34weken in de thuiszorg met verlof en 36 weken als gastouder zoals het nu lijkt, maar dan heb ik inmiddels wel al iets minder werkuren als voorheen,

Dochterlief heeft net een foto van ons gemaakt, had ze op pinterest gezien, wou ze zo graag en eigenlijk superleuk resultaat ook, blij mee!!

Bijgevoegde bestanden:

Soofjes, KimCV1993, Eveline123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    289
    364
    63
    Vrouw
    Ah dat is wel lastig dan ja @Meisje89 ! Hebben jullie ook zo'n probleem met opvang in de regio?

@Johanna84 wat fijn dat de echo goed was en al je testen ook goed waren!

@miffy wat een lieve foto, leuk dat je dochter met dat idee kwam!

Vanochtend OGTT gehad, waarden waren top. IJzer te laag dus die gaan we maar even aanvullen.

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja heel Vlaanderen is erg, maar Limburg koploper. Per 100 kinderen zijn er slechts 33 opvangplaatsen beschikbaar.. als ik zoek naar opvang in onze gemeente dan krijg ik tot zeker januari 2026 geen enkele opvang met een plaatsje vrij. Dan is ie al 2..

5. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.435
    2.301
    113
    Vrouw
    Wat een verschil qua verlof joh! Hopelijk red je t zo lang mogelijk @Meisje89

Leuk de vorderingen van kamertjes ❤️ en zag net ergens een 3D echo, superlief.

Spannend @WinBel, wanneer mag je op gesprek?

Hier al 3 u wakker. De nachten gaan echt slecht qua slapen. Of pijn, of weeën, of m'n neus dicht (of man snurkt te hard haha). Zitten is hier echt een uitdaging, voel dan veel druk van onder en in m'n ribben. Vorige week controle gehad, ik heb geen ontsluiting maar ook geen echo gehad. Dus de weeën hebben nog voor niks gezorgd gelukkig. Volgende week gaan ze alles uitgebreid checken (baby, bmm, placenta, niche). Ik heb nu echt al 2 dagen buikpijn door obstipatie, maakt dat ik niet echt lekker in m'n vel zit. Mag ook absoluut geen druk zetten ivm die verkorte bmm. Hier de proefdrukken van de geboortekaartjes besteld en heb het geboortepakje ook zo goed als klaar (moet alleen nog bestellen, ff wachten op salaris haha).

Eveline123 en Meisje89 vinden dit leuk.
  6. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Woww dat is shit zeg!

7. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Pfoe spannende en slopende tijden voor jullie. Fijn dat volgende week alles uitgebreid gecheckt wordt, hopelijk kan je het nog een paar weken volhouden zo.

Caithxxx vindt dit leuk.
  8. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    289
    364
    63
    Vrouw
    @Meisje89 wow dat is bizar, tot januari 2026 geen plek in je eigen gemeente :eek:

@Caithxxx ergens volgende week, ben benieuwd! Vervelend dat je zo slecht slaapt zeg, en dan ook nog obstipatie erbij nu. Zou perensap kunnen helpen? Fijn dat de controle vorige week goed was in ieder geval! Lijkt me een opluchting

De kamer van onze kleine meid is inmiddels helemaal af:D
    Bekijk bijlage 758693 Bekijk bijlage 758694 Bekijk bijlage 758695

Soofjes, KimCV1993, Eveline123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.435
    2.301
    113
    Vrouw
    Inmiddels werken de zakjes gelukkig! Maar men wat kan je je daar beroerd van voelen.

Wat een prachtige kamer zeg ❤️

WinBel vindt dit leuk.
  10. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Wat mooi!! Ja zo'n stoel wil ik ook nog graag.

WinBel vindt dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.885
    8.983
    113
    Vrouw
    Wat leuk gedaan!

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.885
    8.983
    113
    Vrouw
    Benieuwd naar je pakje! Ik moet er ook nog eentje. Heb veel via Vinted gekocht, maar dat vind ik niet leuk als eerste pakje. En hetgeen wat ik wel nieuw heb gekocht is 56:roflmao: Dus weer een goede smoes om nog den leuk pakje in maat 50 te kopen;)

WinBel en Meisje89 vinden dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.885
    8.983
    113
    Vrouw
    Wauw zeg, wat een balzaal!!! Haha, ik denk dat ik nog niet de helft heb qua kamergrootte:roflmao: Super leuk zeg! Alles erop en eraan:thumup:

WinBel vindt dit leuk.
  14. Soofjes

Soofjes Actief lid

9 mei 2023
    174
    234
    43
    Vrouw
    Wij hebben vandaag een 3d pret echo gedaan. Was een super leuke ervaring! Ze lag er niet zo goed voor, dus volgende week mogen we opnieuw langs komen. Maar toch best een schattig fotootje eruit gekomen vind ik zelf. :)

Bijgevoegde bestanden:

Joyce2013, KimCV1993, Bloempjelief en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Wat een mooie ruime kamer @WinBel! Het wordt helemaal echt zo als je dat ziet hé.

@Soofjes wat schattig! Absurd dat ze al helemaal af zijn nu.

Hier laatste week een 2 vanvoor, vanaf volgende week een 3. Dan is het écht al bijna zo ver weer :eek: het gaat zo snel!!

Nog eens buikfoto's delen? Dit was mijne gister:

Bijgevoegde bestanden:

Eveline123, Soofjes, KimCV1993 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    289
    364
    63
    Vrouw
    Dank voor de leuke reacties op de kamer! Ja hij is inderdaad vrij groot haha, en dan is dit de kleinste van het huis :roflmao: maar hebben wel gekocht op grote slaapkamers specifiek

@Caithxxx fijn dat de zakjes helpen, dat zal echt een boel schelen in comfort

@Soofjes fijn dat jullie nog een keer mogen voor een beter beeld, vind dit al wel mooi! Zie dat je bij dezelfde echopraktijk loopt als ik, grappig!

@Meisje89 mooie buik zeg, en jeetje al bijna 30, die 2e helft vind ik echt hard gaan

Soofjes en Meisje89 vinden dit leuk.
  17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Leuke kamer @WinBel lekker ruim inderdaad,
    Fijn dat je suiker waardes goed waren, allern jammer van je ijzer, heb je er last van???

Meisje89 wat erg zeg dat er zo weinig opvangplaatsen zijn, dat maakt het wel echt lastig, dan zou je haast al geluk moeten hebben dat je onderling het werk op elkaar kan afstemmen,
    Snap dan wel dat je zo lang mogelijk probeert door te gaan

Caithxxx wat fijn dat de zakjes geholpen hebben!!! Wat fijn dat je komende week weer uitgebreid gecheckt word

Soofjes, wat jammer dat ze er niet zo mooi voorlag, was hier inderdaad ook al lastig, hoop dat ze er volgende keer beter voor ligt, het blijft zo gaaf om te zien

Hier ook een buikfoto,
    Morgen alweer 30weken!! Onvoorstelbaar dat we alweer zover zijn soms hihi

Bijgevoegde bestanden:

18. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Bolle buikjes! Ja het gaat het hard hè?

Onze babykamer is ook groot, net zo groot als onze slaapkamer. We hebben één kleinere kamer maar daar hebben we onze kledingkasten in gezet (beetje zonde om daar de kasten in te zetten).

Eveline123 vindt dit leuk.
  19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Wij zijn intussen terug van de extra echo die we hadden gevraagd voor 2nd opinion.

Ze nam uitgebreid de tijd (20min), heeft elk stukje bekeken, gaf goed aan wat ze deed ook. Baby zit nog steeds ruim voor op schema met p87 en 1,617g geschat gewicht. Ze verwacht geen groeiachterstand komende weken gezien hij het duidelijk heel goed doet.

Baby is stiekem wel gedraaid en ligt nu in stuit :| hij lag lekker met zijn teentjes te spelen, we hebben zijn gezichtje een stukje kunnen zien. Ben helemaal verliefd al ❤️❤️ ben zo blij dat we dit gedaan hebben, we zijn echt gerustgesteld nu.

Ze had zelfs op het eind nog snel de bmm gemeten, die was nu 4,8cm en gesloten dus zelfs dat is helemaal goed. Kan me niet herinneren dat onze eigen gynaecoloog dat ooit bij de vorige zwangerschappen zelfs nagekeken heeft...

We kregen ook heel veel foto's mee, echt heel fijn! Ik zet er enkele hier ook even: bovenste is zijn voetje, 2e is zijn gezichtje van onderuit bekeken, met armpje en handje ervoor maar je ziet dat schattige neusje en lipjes wel ❤️❤️ de laatste foto zijn beide handjes die samen bijna een hartje vormen ❤️

Bijgevoegde bestanden:

Eveline123, WinBel, Bloempjelief en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat fijn Meisje89 dat ze de tijd zo namen en je helemaal gerustgesteld bent!!!
    Dan kun je met een gerust geval de laatste weken in!!!

Hier ontzettend last van nesteldrang,
    En mijn man zijn onrust met klussen etc opeens in huis maakt het niet altijd beter hahaha
    Vandaag weer heel veel weggedaan in huis,
    Afgelopen 2 weken hebben we de hele beneden verdieping geverfd, nieuwe eethoek erin (incl bankje wat manlief gemaakt heeft), bartafel in de keuken en de box neergezet,
    Nu hebben we laatste uitzoek dingen boven afgerond waardoor we de kinderkamers verder kunnen gaan inrichten en hebben zelfs ruimte achter de schotjes gecreëerd hehe
    Volgende week nog even de babykamer verven, dan kan daar ook de aankleding erin en zijn we denk ik klaar,
    Dan kan ik daarna op mijn gemak de wasjes straks draaien etc

Eveline123, Johanna84, WinBel en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina