Uitgerekend 1-15 januari 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempjelief, 27 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Is niet erg hoor haha. Ik weet ook wel dat zo'n onderwerpen vaak gevoelig liggen, heb misschien te laat opgemerkt dat je je keuze daarin al gemaakt had. Ik dacht wat extra uitleg te geven voor moest je nog twijfelen (omdat ik dacht dat je twijfelde nog). Geen probleem hoor :D

WinBel vindt dit leuk.
  2. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Ik ga me er eens in verdiepen de komende tijd, thanks!

Meisje89 vindt dit leuk.
  3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Van waar komt die vochtblaas ? Is dat vruchtwater oid?

Kan me voorstellen dat je er van wakker ligt ocharme... het is echt al wekenlang zo'n rollercoaster bij jullie. Probeer je idd nog zoveel mogelijk op te trekken aan de bewegingen, ze laten duidelijk zien dat je meisje zich nog top voelt en dat bewijst het groeien ook. Hopelijk kan je daar de komende tijd nog lang van genieten en mag dat het lichtpuntje zijn voor jullie!

4. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Pfff dat is niet erg geruststellend helaas, gelukkig dat ze wel goed groeit en beweeglijk is. Maar je had je de zwangerschap vast anders voorgesteld.

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België

Uitgerekend 1 - 16 Januari 2024

29 december

Desstiiny - 34 jaar - 3e kindje

31 december

Eveline123 - 28 jaar - 2e kindje

1 januari
    miffy - 34 jaar - 3e kindje

2 januari
    Caithxxx - 33 jaar - 2e kindje

3 januari
    Bloempjelief - 36 jaar - 4e kindje

4 januari
    Meisje89 - 34 jaar - 4e kindje

5 januari
    Joyce2013 - 37 jaar - 3e kindje & ✰ 13.3

6 januari
    Seffie - 33 jaar - 2e kindje

7 januari
    NNNIETJE - 31 jaar - 2e kindje

10 januari
    Johanna84 - 38 jaar - 1e kindje
    LoesIVF - 28 jaar - 2e kindje
    Sammie93 - 30 jaar - 1e kindje

11 januari
    Soofjes - 22 jaar - 1e kindje

15 januari
    Daisy2890 - 31 jaar - 2e kindje

16 januari
    KimCV1993 - 30 jaar - 1e kindje

17 januari
    WinBel - 33 jaar - 1e kindje
    -----------------------------------------

Afspraken oktober:
    28 - Soofjes - bevalcursus
    30 - Soofjes - controle gyn + groeiecho
    31 - controle vk
    31 - Joyce2013 - controle gyn + groeiecho 30 wkn

Afspraken november:
    2 - Caithxxx - consult anesthesie tbv keizersnede
    3 - WinBel - Intake kraamzorg
    6 - Miffy - groeiech gyn
    6 - Winbel - Verloskundige
    8 - meisje89 - gynaecoloog 12u30
    10 - LoesIVF - gynaecoloog echo
    15 - meisje89 - vk
    16 - Soofjes - controle verloskundige
    22- WinBel - groeiecho 32 weken
    29 - Caithxxx - gynaecoloog --> overdracht naar ziekenhuis

Afspraken december:
    14 - WinBel - groeiecho en liggingsecho 35 weken

jongen (4) | meisje (10) | verrassing (2)

HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Ben ik ook weer eens. Sorry dat ik jullie een beetje verwaarloos, maar sinds de app er is vergeet ik dit een klein beetje:oops:
    Hier gaat het allemaal nog erg goed gelukkig. Afgelopen week de 30weken echo gehad in t ziekenhuis. Was eerst even schrikken, ze was 2 sec bezig en vroeg als eerste of ik de afgelopen periode buikpijn had gehad. Nee dus. Daarna was het even stil, dus ik vroeg; is er wat? Ze zagen vocht buiten de baarmoeder zitten dachten ze en dat zou betekenen dat er dus vocht wegssijpelt. Ze wilde dus graag inwendig kijken om het uit te sluiten, want het kon ook nog weleens een soort schaduwbeeld zijn. Dat laatste was gelukkig het geval en alles was verder goed met ons kleintje.
    Toch wel grappig; ik krijg extra groeiecho’s omdat de oudste naar nu blijkt te klein was voor haar termijn. 40.6 en 3140gr. En nu al bij 2 echo’s net boven de lijn en afgelopen week zei de gyn zelfs dat de buikomtrek flink was dus we even moesten opletten of ik geen suiker had. Ik zei; nou, heb 2 weken geleden getest en dat was helemaal prima. Dat zag ze toen idd ook, dus het was goed zo. Ach, de anderen werden tegen de 8pond geschat en die waren beide ook net 6, dus ik ga er vanuit dat er weer een 6ponder komt ;)
    Verder heb ik weer een positieve baby, dus heb ik krijg een Anti-D prik gekregen.
    Ook ben ik er over uit dat het een keizersnede gaat worden, dus mocht direct langs voor een vragenlijst voor anesthesie en een afspraak daar inplannen. En de datum is vast geprikt. Moet er alleen nog even een bevestiging van krijgen.:thumup:
    Ik voel de kleine met regelmaat goed bewegen, heel fijn! Hoofdje lag naar beneden, alhoewel dat hier niet zoveel uitmaakt hoe ze ligt natuurlijk.

Ik heb wel wat bijgelezen, maar onthou niet meer alles ;)
    @WinBel als ik nu voor vaginaal was gegaan, was dat enkel en alleen met pijnstilling hoor. Bevallen is helaas niet voor iedereen weggelegd en al helemaal niet zonder pijnstilling.
    @Caithxxx zo spannend steeds bij jullie! Snap dat je er wakker van ligt hoor, het blijft zo onzeker steeds. Gelukkig maakt je meisje het nog wel goed binnen, dat is het belangrijkste ❤️

@Joyce2013 hoe is het met jou? Was benieuwd of ze het andere kindje nog zien op de echo’s? Heb je een beetje een idee wat je kan verwachten straks bij de bevalling? Lijkt me best spannend en ook erg naar.

Seffie en Meisje89 vinden dit leuk.
  7. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    259
    334
    63
    Vrouw
    @Caithxxx fijn dat de bmm niet korter is. Wat houdt het in dat er een vochtblaas boven zit en wat voor vocht is het? Blij dat je thuis bent maar wat ontzettend naar dat je zo'n nachtmerries hebt gehad, kan me voorstellen dat dit allemaal zoveel met je doet, wat een onzekerheid! Dikke virtuele knuffel voor jou

@Bloempjelief oh dat is even schrikken bij je echo zeg! Gelukkig was alles goed en groeit de kleine lekker. Fijn dat je de keuze voor jezelf nu hebt gemaakt over de wijze van bevallen, daar heb je wel even over getwijfeld toch? Super chill dat ze de datum ook al hebben vastgelegd!

Bloempjelief vindt dit leuk.
  8. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Is vruchtwater idd. Alsof de vruchtzak al naar buiten word geperst. Dat zagen we met m'n opname al, maar toen zat er nog een randje tussen (dus was het bijna tweedelig). Die is nu weg. Zal zo kijken of ik een foto kan bijvoegen.

9. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Bij die oranje pijl zat vorige keer nog een randje, bij die paarse pijl zat toen echt een trechter (m'n bmm). We vermoeden dat ik ten tijde van deze echo een harde buik had, want er is niet echt meer een bmm te zien.

Bijgevoegde bestanden:

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Oh apart zeg. Je vliezen zouden dus onder die druk ook kunnen breken dan eigenlijk?

11. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    #3751 Joyce2013, 30 okt 2023
    Laatst bewerkt: 30 okt 2023
    @Bloempjelief Lief da je het vraagt, het gekke is de gyn kijk alleen naar het gezonde kindje. De andere besteden ze hier dus totaal geen aandacht aan, heb getwijfeld te vragen of hij wilde kijken maar misschien is het voor mijn gevoel beter. Elke keer als ik haar namelijk voor me gevoel even niet heb gevoeld denk ik o nee toch ze doet het toch nog wel.. Het is alles behalve een relaxte zwangerschap helaas.

2 weken geleden is een afscheidsadviseur bij ons geweest. En zij heeft ons verder geholpen, we laten het kindje wat overleden is cremeren. We hebben een website gekregen met mandjes waar we een mandje kunnen uitzoeken, zijn speciaal voor de termijn waarop ons kindje is overleden ook. We gaan nog een urntje uit zoeken en na de bevalling zullen we het thuis moeten koelen. Dat is natuurlijk wel heftig voor mijn man, ik lig in het ziekenhuis door de keizersnede. En zodra ik het ziekenhuis uit mag kunnen we het overleden kindje dan samen naar het crematorium brengen waar we dan ook nog 30 minuten de tijd krijgen om afscheid te nemen.
    Onze bevalling zal dus erg dubbel zijn, maar we kijken natuurlijk ook erg uit om ons meisje te mogen ontmoeten.
    Ik hoop dat morgen mijn keizersnede ook gepland gaat worden, zei de gyn wel dat het kon vanaf 30 weken dus spannend. Toeleven naar de datum, ben benieuwd wat ze gaan doen of het nog steeds voorloopt en ze het daardoor eerder willen halen etc. Spannende dag morgen.

Goed om te horen dat het goed met jullie gaat, en dat je keizersnede gepland is, dat zal ook heel fijn zijn. Kan me voorstellen het wel even schrikken was, maar gelukkig is alles goed!

@Caithxxx wat snap dat je weer een donkere wolk boven je hebt hangen. Jeetje je doet zo je best met de bedrust en alles. Het zit je echt niet mee lieverd. Ik hoop dat ze nog even veilig blijft zitten waar ze zit, lekker warm bij jou doorgroeien!

En als jullie kunnen helpen in het leed dat een naam vinden heet graag haha :roflmao::roflmao::roflmao:
    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/meisjes-naam-we-komen-er-niet-uit.733147/

Caithxxx en Meisje89 vinden dit leuk.
  12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Wordt idd wel echt heel dubbel die bevalling, eindelijk allebei de kindjes samen zien. Wel fijn dat jullie zo goed begeleid lijken te worden.

Joyce2013 vindt dit leuk.
  13. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Heel begrijpelijk dat het beslist geen onbezorgde zwangerschap is voor jou. Wel fijn dat jullie weten hoe jullie het gaan doen met het overleden kindje.

Ik heb gestemd in je topic op Evy. Vind dat wel mooi passen bij de namen van de jongens en ik vind het mooi dat ze dan allemaal twee lettergrepen hebben. Amy ook prima. Ben benieuwd wat het gaat worden!

Joyce2013 vindt dit leuk.
  14. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dankjewel... ja ik ook! Hopelijk nog een week of 8 te gaan zo benieuwd wanneer ze het willen gaan halen. En of ze nog steeds 2 weken voor ligt of dat mijn dieet nu wel zijn vruchten af werpt. Het is in ieder geval echt niet makkelijk zoveel dingen te laten liggen.

Bloempjelief en Meisje89 vinden dit leuk.
  15. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    259
    334
    63
    Vrouw
    @Caithxxx dat klinkt best spannend!

@Joyce2013 dat lijkt me heel apart dat je het andere kindje niet meer hebt gezien en ze er ook niet meer naar kijken. Ook begrijpelijk dat je toch graag bevestiging wilt voelen dat de kleine het goed doet.
    Dat klinkt als een mooi gesprek dat jullie hebben gehad, en mooi dat jullie het kindje zo een mooi en waardig afscheid kunnen geven
    Ik heb gestemd op Grace, om de reden die Bloempje beschrijft en ik vind het een erg mooie naam ook met jullie jongens! Anders zeg ik Evie

Caithxxx en Joyce2013 vinden dit leuk.
  16. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    @miffy hoe gaat het nu met je man?

@Joyce2013 wat een mooi idee met een mandje. Maar wat moet het toch ook dubbel zijn voor jullie :(

@Meisje89 bedankt voor de filmpjes. Ik ga er morgen eens even goed voor zitten. :oops: Hoop dat deze bevalling wat meer ontspannen verloopt.

@Caithxxx nogmaals een dikke knuffel voor jou. Hoop zo erg dat ze nog even blijft zitten maar snap dat het allemaal veel is zo!

sorry dat ik weer niet op iedereen reageer. Ik kan het gewoon niet onthouden en tussendoor typen en naar de volgende pagina gaan werkt niet want de site slaat het niet op als concept… heeeeeel irritant. o_O Krijg ook nog steeds geen meldingen. Ben er langzaamaan een beetje klaar mee. Ook met mezelf hoor :p want omdat ik niet alles kan onthouden is het heel frustrerend te reageren. En sinds we die groepsapp hebben schiet de moeite voor zp er een beetje bij in.

WinBel, Bloempjelief, Caithxxx en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Hier is de bekkenpijn begonnen maar gelukkig nog niet zo heel erg. Alleen met liggen merk ik het tot nu toe en af en toe wat startpijn wat ik voel in m’n schaambeen/bot. Bij de eerste liep ik met 16 weken al krom dus ik tel nog steeds mn zegeningen :D

Merk wel dat ik chagrijniger word door vermoeidheid. Drukke peuter om me heen en niet uit kunnen slapen hakt er een beetje in. Ook als m’n man de ochtend doet en ik mag uitslapen ben ik al klaar wakker omdat hij er toch niet gelijk uit gaat. De misselijkheid en het geen trek hebben in welk voedsel dan ook is weer terug :p. Goed voor de kilo’s maar voel me zo slap de hele dag.

18. Soofjes

Soofjes Actief lid

9 mei 2023
    174
    234
    43
    Vrouw

29 december

31 december

1 januari

2 januari

3 januari

4 januari

5 januari

6 januari

7 januari

10 januari

11 januari

15 januari

16 januari

17 januari

Afspraken oktober:
    31 - controle vk
    31 - Joyce2013 - controle gyn + groeiecho 30 wkn

Afspraken november:
    6 - Miffy - groeiech gyn
    15 - meisje89 - vk
    28- Soofjes - verloskundige
    29- Soofjes - controle gyn

Afspraken december:

HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Werk je gegevens bij
    [/QUOTE]

19. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland

29 december

31 december

1 januari

2 januari

3 januari

4 januari

5 januari

6 januari

7 januari

10 januari

11 januari

15 januari

16 januari

17 januari

Afspraken november:
    6 - Miffy - groeiech gyn
    15 - meisje89 - vk
    21 - Joyce2013 - controle gyn + groeiecho 33 wkn
    28- Soofjes - verloskundige
    29- Soofjes - controle gyn

Afspraken december:

HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Werk je gegevens bij

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou dames ben weer naar de gyn geweest, alles was weer goed en ze loopt nog steeds lekker voor, ze groeit dus wel keurig in haar eigen lijn maar dat is is wel de P90 lijn.
    Keizersnede is ook aangevraagd voor 39 weken, vroeg nog of het niet eerder kon want als ze zo voor ligt word het wel weer een peuter bijna. Maar dat doen ze blijkbaar niet, alleen als er nog medisch iets veranderd waardoor het nodig is. Naja door bikkelen voor mij en haar dan maar de komende weken.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina