Die van ons zat 2wk geleden ook al op p87. Komt wel goed joh. Hebben ze meer reserve ook voor die eerste dagen als ze wat afvallen. En het is koud dan, beetje extra vetjes kan geen kwaad
Ja ben gewoon niet zo happig op die grote baby’s haha. Mijn lijf 1.55 maakt grote baby’s dat weet ik, oudste zoon was bij 41.6 weken 4532 en 2e zoon bij 39.3 4052. Vind dat echt wel groot haha een kleinere baby had me ook wel leuk geleken.
Oef ja met 1m55 dan is dat wel behoorlijk krap haha. Ik ben 1m69 dus dat scheelt wel. De zwaarste hier was 3,880 (ons meisje). En baby nu lijkt ook die richting uit te gaan. Werd met 29wk al 1,6kg geschat.. en dan elke week daar nog 200 a 250g bovenop
Dat stukkie tussen mijn ribben en heupen is gewoon kleiner dan bij de gemiddelde vrouw. NU ben jij ook niet heel groot dus ook voor jou zal het zwaar zijn. Hahaha ja hier nu 2030 gram met 30 weken met 27 was het 1419 haha.. als daar elke week 200 - 250 nog bovenop komt komen we op 3830 - 4280 gram nou ik zou voor die 3830 tekenen hahaha! Maar zo'n extra laagje vet houd ze wel warm hartje winter, daar heb je helemaal gelijk in!
Nou misschien ze er daarom zo chill over doen, het is toch een geplande keizersnede. Dus ik hoef er geen "moeite" voor te doen om het er uit te krijgen haha. Maar vind het zo zielig voor mijn meisje in mijn buik zo dik en zo weinig ruimte en ik sjouw dat allemaal mee.. Maar nog 5 weken dan heb ik verlof!
Nou dat gevoel heb ik hier ook wel een beetje, Na 2 kleintjes van 2880 en 2960 gr, Is de schatting van 3800tot4000 wel een heel contrast, Maar dat komt vast goed, zijn al zoveel vrouwen die me/ons al voorgeweest zijn @Seffie lief dat je het vraagt, Het ging weer iets beter maar sinds 2dagen weer goed mis door contact met zijn werk waardoor het vanmorgen ook al weer "escaleerde" en hij nu dus het huis uitgevlucht is om tot rust te komen, Het helpt ook niet mee dat we veel stress van het gedoe omtrend mijn kids erbij hebben helaas Gisterochtend controle bij de verloskundige was gelukkig wel goed, Hb ook nog super, beter dan ik zelf verwachte zelfs, baarmoeder zit wel hoog maar qua centimeters zit hij goed, Daarna smiddags ruim een uur lang weeënactiviteit gehad, geen idee of het indalingsweeën waren of gewoon voorweeën, maar hadden wel even klein paniek momentje omdat het echt wel met regelmaat kwam, Gelukkig is het daarna weer rustig geworden en gebleven in de buik
@Seffie wat fijn dat je bekken nog steeds meevalt joh! Wat een verschil met je 1e zwangerschap. Doe je ook dingen bewust anders dit keer of is het gewoon 'geluk'? Vervelend en herkenbaar van de misselijkheid, kindjes die steeds hoger liggen helpt er ook echt niet in mee he hihi @Joyce2013 fijn dat alles goed was en de ks is gepland! Dat wordt een flink dametje dan, kan me voorstellen dat het op zo'n klein frame allemaal wat eerder (te) krap wordt. Wat een gewicht al op 30 weken joh van de kleine (als ik dat in ieder geval vergelijk met die van ons op 1.2kg met 28 weken), zal jij dan ook eerder een maat 56 pakje moeten pakken dan 50, of maakt dat niet zoveel uit? 200-250 gram per week erbij voor die kleine klinkt best als veel trouwens is dat een gemiddeld bijkomen met deze termijn? En maakt hun gewicht (bij normale bevalling) uit voor hoe makkelijk/moeilijk het kindje wordt geboren of gaat dat vooral om hoofd- en schouderomvang? @miffy wat vervelend dat je man weer zo getriggert is zeg! Wel goed dat hij dan even zijn rust zoekt. Fijn dat jouw weeën inmiddels gestopt zijn weer, kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van werd ja Gaan hier nog mensen een bevalcursus doen eigenlijk? Wij hebben nu nog maar snel iets geregeld, wel heel fijn via onze eigen vk, de prettig bevallen cursus en dan gewoon 1 op 1 zodat we alle ruimte voor vragen en zorgen hebben. 2 avonden en dan lekker thuis, vind ik wel heel fijn! @Caithxxx hoe gaat het bij jou? En @Johanna84 hoe gaat het met jou en je kleine man?
@miffy wat een stress. Misschien daarom die oefenweeën ook? Hopelijk komt het allemaal wat tot rust komende tijd. @WinBel ze zeggen dat je met zwaardere kindjes de zwaartekracht beter mee hebt en je dus minder moeite moet doen dan. De oudste was hier het lichtste en het moeilijkste maar ja dat was de eerste dat gaat meestal wel moeilijker dus geen idee of het aan het gewicht gelegen heeft. 200 a 250g aankomen per week is idd wel de norm zo wat op deze termijn.
♡ Uitgerekend 1 - 16 Januari 2024 ♡ 29 december Desstiiny - 34 jaar - 3e kindje 31 december Eveline123 - 28 jaar - 2e kindje 1 januari miffy - 34 jaar - 3e kindje 2 januari Caithxxx - 33 jaar - 2e kindje 3 januari Bloempjelief - 36 jaar - 4e kindje 4 januari Meisje89 - 34 jaar - 4e kindje 5 januari Joyce2013 - 37 jaar - 3e kindje & ✰ 13.3 6 januari Seffie - 33 jaar - 2e kindje 7 januari NNNIETJE - 31 jaar - 2e kindje 10 januari Johanna84 - 38 jaar - 1e kindje LoesIVF - 28 jaar - 2e kindje Sammie93 - 30 jaar - 1e kindje 11 januari Soofjes - 22 jaar - 1e kindje 15 januari Daisy2890 - 31 jaar - 2e kindje 16 januari KimCV1993 - 30 jaar - 1e kindje 17 januari WinBel - 33 jaar - 1e kindje ----------------------------------------- Afspraken november: 6 - Miffy - groeiech gyn 6 - Winbel - Verloskundige 8 - meisje89 - gynae echo 32wk 12u30 10 - LoesIVF - gynaecoloog echo 15 - meisje89 - vk 16 - Soofjes - controle verloskundige 21 - Joyce2013 - controle gyn + groeiecho 33 wkn 22- WinBel - groeiecho 32 weken 28- Soofjes - verloskundige 29- Soofjes - controle gyn 29 - Caithxxx - gynaecoloog --> overdracht naar ziekenhuis Afspraken december: 14 - WinBel - groeiecho en liggingsecho 35 weken ----------------------------------------- jongen (4) | meisje (10) | verrassing (2) ----------------------------------------- HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Goodmorning! Iedereen het weekend weer goed doorgekomen? Hier heel veel geklust dus vandaag beetje rustig aan.
Klinkt goed jouw bevalcursus! Ik heb me er nog niet in verdiept eigenlijk. Heb je binnenkort de eerste avond? Hier gaat het nog steeds voorspoedig, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het leuk vind om zwanger te zijn. Deze week nog twee maand te gaan, het begint al op te schieten Gister tijdens het klussen merkte ik wel dat de baby echt reageert op harde geluiden, dat boren in de muur vond ie niet fijn haha.
Hier morgen 32 weken ❤️ Vanmiddag weer controle in het ziekenhuis. Voel wel echt gemene steken van binnenuit naar de uitgang. Verder 2 avonden achter elkaar nog heel erg veel harde buiken gehad (10+ per uur). Dus ben benieuwd of ik vandaag te weten kom of er wat veranderd is. in principe zou ik geen echo krijgen tenzij ik opgenomen word, omdat ik dan dus toename van klachten heb. Maar wil eigk gewoon vragen om elke 2 wkn een eco, puur voor m'n eigen gemoed.
Niks mis mee toch @Caithxxx om te vragen, nee heb je ja kan je krijgen, het is al spannend genoeg zo!!!! Hier net groeiecho gehad, Baby loopt nog lekker voor op het eigen lijntje (p69) qua hoofdje het meeste, Werd nu geschat op 2080gram, echt een gek idee dat mijn oudste dat met 35weken niet eens was op de echo, Ben alleen maar nog nieuwsgieriger naar de kleine! Vandaag 32weekjes, dus het einde begint langzaam in zicht te komen
Succes met de controle vanmiddag, ben heel benieuwd naar de status. En ik zou gewoon vragen om een echo hoor, in jullie situatie lijkt het me niet meer dan logisch dat je het nodig hebt om gerust gesteld te worden. Houd ons op de hoogte, 32 weken is mooi einde komt in zicht inderdaad. Maar laat haar nog maar lekker warm groeien bij jou!
Ja zeker wij ook weer lekker geklust, merk echt dat het lastiger word hoor. Gelukkig zijn we nu echt wel bijna klaar. Wachten is op de gordijnen en mijn man gaat nog een verwarminkombouw maken zodat dat lelijke ding ook weg gewerkt is haha. Tijdens mijn verlof lekker wassen en inruimen naar wens, ook daar heb ik wel zin in, nog 5 weken werken... ben aan het aftellen hoor hahah
♡ Uitgerekend 1 - 16 Januari 2024 ♡ 29 december Desstiiny - 34 jaar - 3e kindje 31 december Eveline123 - 28 jaar - 2e kindje 1 januari miffy - 34 jaar - 3e kindje 2 januari Caithxxx - 33 jaar - 2e kindje 3 januari Bloempjelief - 36 jaar - 4e kindje 4 januari Meisje89 - 34 jaar - 4e kindje 5 januari Joyce2013 - 37 jaar - 3e kindje & ✰ 13.3 6 januari Seffie - 33 jaar - 2e kindje 7 januari NNNIETJE - 31 jaar - 2e kindje 10 januari Johanna84 - 38 jaar - 1e kindje LoesIVF - 28 jaar - 2e kindje Sammie93 - 30 jaar - 1e kindje 11 januari Soofjes - 22 jaar - 1e kindje 15 januari Daisy2890 - 31 jaar - 2e kindje 16 januari KimCV1993 - 30 jaar - 1e kindje 17 januari WinBel - 33 jaar - 1e kindje ----------------------------------------- Afspraken november: 6 - Miffy - groeiech gyn 6 - Winbel - Verloskundige 8 - meisje89 - gynae echo 32wk 12u30 10 - LoesIVF - gynaecoloog echo 14 - Joyce2013 - gesprek anesthesist 15 - meisje89 - vk 16 - Soofjes - controle verloskundige 21 - Joyce2013 - controle gyn + groeiecho 33 wkn 22- WinBel - groeiecho 32 weken 28- Soofjes - verloskundige 29- Soofjes - controle gyn 29 - Caithxxx - gynaecoloog --> overdracht naar ziekenhuis Afspraken december: 14 - WinBel - groeiecho en liggingsecho 35 weken ----------------------------------------- jongen (4) | meisje (10) | verrassing (2) ----------------------------------------- HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hier intussen proefkaartje gehad, doopsuiker gehaald en is bijna klaar ook. Park is geïnstalleerd (is vooral de kat heel blij mee ) Jullie ook goed geweekt weer allemaal! En mooie gewichtjes al, ik vermoed dat die van ons intussen ook tussen de 2kg en 2,2kg zal zitten nu gezien hij 3wk geleden al op 1,6kg zat.
Ahh lekker verlof! Dat zit er voor mij niet in helaas, ben een beetje aan het rekenen gegaan maar zal echt elke opdracht blijven aanpakken de komende maanden. Want die ZEZ-uitkering is minimum-loon, daar kan ik amper de hypotheek van betalen. Gelukkig voel ik me goed en kan ik zittend werken, denk dat ik dat nog wel een tijd volhoud en hopelijk na de geboorte weer snel kan oppakken. Fijn dat jullie kamertje bijna klaar is! Ik wilde de babykleertjes niet wassen maar begreep nu dat er zoveel rommel in nieuwe kleren zit, dat het wel echt verstandig is. Dus dat staat voor dit weekend op het programma. De hydrofiele doeken heb ik al wel gewassen en opgevouwen.