Uitgerekend 1-15 januari 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloempjelief, 27 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Bij vrije geboorte op Facebook kan je ook korte gratis masterclasses volgen over bevallen. Morgen is er nog eentje! Heb me daarstraks ingeschreven. Je kan het achteraf nog terugkijken (ik heb morgen les dus kan ook niet live kijken).

Johanna84 en Eveline123 vinden dit leuk.
  2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hangt er maar echt vanaf hoe je die pijn ervaart, het is echt heel verschillend voor iedereen.

Over mijn bevalling zei de vk dat de meeste vrouwen meestal een keer een heropleving hebben en weer kracht vinden om verder te gaan. En dat ik dat minstens 4x gehad heb :oops: had zelf bij de eerste echt geen makkelijke bevalling, echt veel pijn gehad. Die was ik 6j later bij de 2e echt nog niet vergeten hoor :|:confused: daarom ook zwangerschapsyoga gedaan en die hypnobirthing filmpjes, om die 1e bevalling los te kunnen laten en echt te focussen op het feit dat elke bevalling gewoon totaal anders is. En dat bleek ook zo :) 2e en 3e bevalling heb ik echt als veel minder heftig ervaren. Was na de bevalling ook duidelijk qua herstel. Bij de eerste kon ik 4d niet uit bed, zo uitgeput was mijn lijf. Bij de andere 2 kon ik enkele uren later al zelf naar toilet zonder bang te moeten zijn dat ik zou flauwvallen oid.

Probeer er gewoon met een open gevoel in te gaan, ieders ervaring is zo verschillend. Je kan je enkel voorbereiden op technieken die je kan toepassen als de pijn echt ondraaglijk wordt en je uitgeput bent, zorgen dat je die technieken goed onder de knie hebt zodat je op dat moment niet panikeert moest je toch op een punt geraken dat je denkt jezelf te gaan verliezen anders.

Johanna84 vindt dit leuk.
  3. Eveline123

Eveline123 Actief lid

29 apr 2023
    147
    207
    43
    Vrouw
    Leuk! Ja, dat vond ik ook. En de youtube filmpjes vond ik vorige bevalling ook al heel helpend. Vooral de ademhaling. Dit gaf me echt rust om daarop te focussen.

Ja, ben heel benieuwd! Heb ook een haakaa aangeschaft. Hoor er positieve dingen over, maar geen idee ;)

4. Eveline123

Eveline123 Actief lid

29 apr 2023
    147
    207
    43
    Vrouw
    Vind het heel knap als je dat zo kunt! Enerzijds lijkt me dat ook heerlijk, anderzijds vind ik het kraambezoek ook wel weer gezelliger en persoonlijker dan een kraamfeest. Heeft allemaal voor- en nadelen, hè;)

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ja wij doen ook geen kraamfeest hoor, dat was @Johanna84,
    Maar die eerste week willen we wel de rust erin houden

6. KimCV1993

KimCV1993 Lid

8 apr 2023
    76
    84
    18
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter @Caithxxx! Wat een spannende tijd. Goed om te horen dat jullie beiden het op dit moment goed maken. Hopelijk komen er snel meer van die fijne buidelmomenten! Heel veel geluk samen.

7. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Pfoe gelukkig dat je een veel fijnere ervaring hebt gehad bij de tweede en derde geboortes! Klinkt wel heel zwaar bij de eerste, vier dagen in bed pfff... Thanks voor de tips!

Meisje89 vindt dit leuk.
  8. Soofjes

Soofjes Actief lid

9 mei 2023
    174
    234
    43
    Vrouw
    Nou wij komen net terug van de verloskundige. Helaas is ze veelste weinig gegroeid sinds de laatste echo, in 3 weken tijd is er 100 gram bijgekomen. Dus dat is niet helemaal de bedoeling.
    Vruchtwater is krap, maar de doorbloeding lijkt nu nog goed. Volgende week moet ik terug komen zodat ze de doorbloeding weer kunnen controleren, en over 2 weken wordt weer de groei gemeten. Mocht ze weer niet goed zijn gegroeid wordt ze waarschijnlijk eerder gehaald.. dat is toch even ander nieuws dan dat je verwacht bij je afspraak.

Ik moet nu per direct met verlof om haar zoveel mogelijk rust en ruimte te geven om goed te groeien. Hopelijk gaat ze het de komende 2 weken weer een beetje goed maken.

9. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Wow dat is wel even schrikken! Waren ze wel positief over de vooruitzichten? Hopelijk brengt de nodige rust jullie alles wat ze nodig heeft. Succes!

10. Soofjes

Soofjes Actief lid

9 mei 2023
    174
    234
    43
    Vrouw
    Ze kon er nu niet zoveel over zeggen.. zolang ik de baby goed voel is er in de buik niets aan de hand, maar wel extra belangrijk dat ik vrijwel elke 2 á 3 uur activiteit voel nu.

Waarschijnlijk heeft het te maken met het functioneren van de placenta, het kan zijn dat die niet meer voldoende werkt..

Ik ben zelf kinderverpleegkundige en weet uit de praktijk wel dat dysmature baby's (te laag geboorte gewicht) het hartstikke goed kunnen doen als ze geboren zijn, alleen kan de start wat moeilijker zijn.. hopelijk valt alles mee en mag ik haar gewoon voldragen.

Te klein vind ik niet zo erg, als ze maar wel gezond is.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  11. Eveline123

Eveline123 Actief lid

29 apr 2023
    147
    207
    43
    Vrouw
    Inderdaad echt schrikken! Fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt.

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Oh dat is schrikken zeg! Hopelijk helpt de rust en trekt ze nog wat bij de komende 2 weken.

Was de doorbloeding vandaag niet goed zichtbaar dan dat ze dat volgende week nog eens gaan nakijken?

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Aaah @Soofjes dat is inderdaad niet wat je verwacht bij controle of wat je wil horen,
    Maar zo te lezen ben je er zelf aardig relaxed onder, dat is fijn!!!
    Fijn ook dat ze jullie nu lekker in de gaten houden en hopen dat de kleine dame nog even flink mag bijgroeien!!

14. Soofjes

Soofjes Actief lid

9 mei 2023
    174
    234
    43
    Vrouw
    Gisteren was het gelukkig goed, of binnen de marges in elk geval. Maar omdat groeiachterstand eigenlijk altijd te maken heeft met een niet goed functionerende placenta moeten ze dat nu extra in de gaten houden..

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Wel goed dat ze zo kort op de bal spelen dan!

16. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.272
    2.618
    113
    Vrouw
    @Soofjes wat schrikken zeg! En ik vind een week dan wel lang duren. Maar als je het zelf maar goed in de gaten kan houden en haar elke 2 a 3 uur even voelt

17. Soofjes

Soofjes Actief lid

9 mei 2023
    174
    234
    43
    Vrouw
    Ja ik vind het ook lang.. maar het liefst wil je nu bij wijze van elke dag een meting, en dat ze kijken of dr buikje al groeit, maar ik snap ergens ook wel dat het geen nut heeft.
    Gelukkig zit er een heel sterk meisje in mn buik, die echt de hele dag door beweegt. Daar moet ik nu even m'n geruststelling uit halen.
    Maar het maakt die laatste weken wel ineens heel anders, in plaats van echt rustig afwachten en een beetje genieten, word je nu weer helemaal onzeker.

Meisje89 vindt dit leuk.
  18. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Knuffel @Soofjes, lijkt me heel pittig. Hopelijk trekt het bij en gaat ze toch nog groeien! Wanneer zouden ze haar halen als ze eerder gehaald wordt?

19. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Jullie berichten zijn lief ❤️ ik ben ontzettend trots op ons meisje. Ze is zo ontspannen. Echt heerlijk om bij dr te zijn. Zelf lig ik helemaal in puin, zijn ook echt deels de kraamtranen. Maar ik vind t even allemaal heel erg heftig. Zowel de keizersnede, als de uren erna, als de aanloop erheen, als de situatie nu. Morgen mag ik naar huis (of ja mag nu ook, maar morgen moet ik m'n bed afstaan). En het breekt echt m'n hart. M'n kleine meisje alleen laten, nu ben ik echt nog dichtbij. Zometeen 30 km verderop. Maar ik mis m'n man en oudste dochter ook. Het is echt een onmogelijke tijd

Johanna84 vindt dit leuk.
  20. Soofjes

Soofjes Actief lid

9 mei 2023
    174
    234
    43
    Vrouw
    Ligt aan de groei die ze nog gaat maken.. als het te zorgelijk word wordt ze per direct gehaald, en anders met 37 weken wat ik nu lees.. hopelijk haalt ze dat in elk geval. Alleen als ze dezelfde groei voort zet als nu zou ze dan nog geen 2 kilo wegen. Dus dat zal ook geen normale kraamtijd worden dan..

Deel Deze Pagina