Zou de verloskundige even bellen of je langs mag komen, nog een week in onzekerheid afwachten is niet te doen. Gelukkig is het gestopt en ben je er wel bekend mee, maar zou echt even bellen voor je eigen gemoedsrust. En natuurlijk ook succes! Denk aan je!
Het is ook gewoon onzeker en dat is elke zwangerschap weer, maar inderdaad als je met 8-9 weken een kloppend hartje hebt gezien is die kans al zoveel minder. Nog steeds blijft de kans aanwezig maar at heeft dan met de aanleg te maken, maar 2-3 op de 100 vind ik echt een klein percentage en daar probeer ik mij ook aan vast te houden. Voor een zwangerschap van een tweeling voel ik mij echt noemenswaardig goed. Als ik gewoon op tijd eet, en eet waar ik zin in heb ben ik niet misselijk. Eigenlijk ben ik alleen moe, maar ook dat gaat beter als ik gewoon netjes mijn 7.5 uurtjes maak voel ik mij goed. Voel alleen die ballon onder in mijn buik anders wist ik echt niet dat ik zwanger ben. We moeten proberen positief te blijven, en te genieten want het is zo mooi om zwanger te mogen zijn!
Ja na een echo met mooi kloppend hartje, daalt je kans op miskraam van 10 naar 3% las ik ergens. Hier staat het, onder het kopje "vitaliteitsecho": https://www.odeverloskundigen.nl/zwanger/#:~:text=Zien%20we%20een%20kloppend%20hartje,1%2D3%25. Komt helemaal goed joh
Ach lieverd ik snap je zoooo goed. Hier ook na elke “viering” ineens zo onzeker. Gister goede echo gehad en volgende week op vakantie. Pas over 3 weken de termijn echo. Nu denk ik echt: mijn onzekerheid gaat dit niet trekken. Waarom werkt ons brein niet mee?
Ahh dikke knuffel voor jou ❤️ het eerste termijn is zó rot. Als je t niet trekt, pretecho tussendoor? Geen kwaaltjes is geen slecht nieuws hé. Maar je angst is begrijpelijk. Ja nja wat is gewoon? Ik heb wel gewoon trek. Ik eet 3x per dag minimaal, avondeten is wel afhankelijk van hoe 't gaat maar ik eet wel echt altijd iets. En veel, heel veel fruit. Drinken moet ik op blijven letten omdat ik zo slecht slaap (en dus bang ben dat ik door volle blaas nog slechter slaap).
Heb het hier op m’n werk verteld. Moest wel, want ben alleen maar ziek op de groep. Gelukkig al 4x een hartje zien kloppen maar alsnog vervelend dat het zo snel verteld moest worden
Gewoon inderdaad ontbijt, lunch en avond eten. Nou dit klinkt echt prima, en als je het niet uitspuugt volgens mij prima. Ja snap ik helemaal probeer anders overdag meer te drinken en niet meer naar 8 uur in de avond, dat probeer ik ook. Anders word ik ook extra wakker door een overvolle blaas haha.
Ik heb weer even flink bijgelezen, en veel mooie, maar ook verdrietige berichten voorbij zien komen. Het is echt oneerlijk dat we dit allemaal al die weken geheim moeten houden en zelf dat verdriet moeten dragen, vind ik.. Hier is de misselijkheid overigens in volle glorie toegeslagen. Ik kokhals om de subtielste geuren. Gister lag er een mini druifje met schimmel op de fruitschaal; en ik lag er de hele avond vanaf qua misselijkheid. Gelukkig zet het maar een enkele keer écht door tot overgeven; dus ik blijf wel nog netjes op gewicht en krijg nog voldoende vocht en voeding binnen. Maar als ik dit had geweten, had ik vooraf aandelen gekocht in de cracker-industrie. Wat het bloedverlies betreft; dat is gelukkig flink afgenomen! Ik heb nog af en toe wat heel licht bloedverlies, maar voornamelijk bruinverlies gehad. Dus dat is een enorme geruststelling! En morgen hebben we de officiële intake en 8-weken-echo!
Vervelend dat je het moest vertellen terwijl je er nog niet klaar voor was. Maar hopelijk waren ze wel blij voor je, en snappen ze waarom je je zo beroerd voelt. Bij mij op het werk weten ze het ook eigenlijk al met 4 weken, door die IUI waar ik steeds vrij voor moest nemen. Het secretariaat weet het, maar er is nu al een uitvraag gedaan voor vervanging tijdens mij verlof omdat het een tweeling is dus eerder weg en al eerder minder uren. Heb wel gevraagd om er met discretie mee om te gaan, team wat ik ondersteun weet nog van niks en dat wil ik nog even zo houden ook. Vind het ook lastig hoor dat ze het weten en nu al nadenken over mijn vervanging etc. iets met loslaten wat ik zelf altijd erg lastig vind
Duurt ook echt lang nu, snap ik helemaal! Ik mag 12 juni alweer en dan zit er "maar" 16 dagen tussen, ik vind dat ook echt zo lang.. 8 weken en dan pas 10.3 voelt als een eeuwigheid!
Ja dat snap ik echt heel goed, ik denk dat ik sowieso meer echo's heb omdat het via IUI is gegaan en omdat het een tweeling is. Kans is namelijk groter dat er 1 stopt met groeien dan bij 1 kindje. Maar ik houd mij vast aan de gyn die zei dat het er goed uit zag en dat het vaker goed gaat dan verkeerd. Dus dit is mijn nieuw mantra haha
Ik mag vandaag en dan ook pas weer over 4 weken.. Ga proberen die volgende afspraak nog te vervroegen, omdat ik dan 13 weken ben ipv 12 zoals zij stug bleven volhouden Als ze straks op de echo zien dat het effectief nu wel al 9 weken is (ipv 8), dan mag ik misschien wel al vroeger. Kan maar proberen