Nou, denk dat mijn lijstje gaat wijzigen nog. Zie net een verwijzing voorbij komen naar het Universitaire ziekenhuis in de buurt ivm de NIPT en de voorgeschiedenis. Ik log daar nu even in om te kijken wat er precies in die verwijzing staat en zie een bericht dat er een echo en een gesprek ingepland staat daar voor me, maar ook dat ze me nog gaan bellen. Ben daar toen ook voor een vlokkentest geweest, om de uitslag van de NIPT de vorige keer te bevestigen. Pff. Krijg meteen weer de zenuwen, al was de trisomie volgens de vlokkentest 'nieuw ontstaan', en heb ik nu dus eigenlijk geen extra kans op herhaling.
Ze houden t iig goed in de gaten voor je en ze zullen je dan hopelijk in dat gesprek gerust kunnen stellen Geen kans op herhaling gaan we dan dus voor! ♡
Ik heb het idee dat ik vandaag voor t eerst een beetje misselijk was. Niet heel bijzonder, voelt een beetje alsof ik licht wagenziek was maar geen overgeven ofzo. Tis ook allemaal de eerste keer, dus weet ook niet of en wat ik voel juist normaal is of niet. Maakte me juist een beetje zorgen dat ik nog niet misselijk was. Mn darmenbuikkie zet op het eind vd dag flink uit... logisch als die dan gevuld met eten zijn. Maar de knoopjes moeten dan al los Gelukkig heb ik door verleden van jojo-en tussen twee gewichten altijd wat verschillende maten broeken in huis Ohja, voor de geinteresseerden: bij de lidl webshop: zwangerschaps jeans, joggingbroeken, leggings, shirts en jurken voor een prikkie (9 euro voor een broek)
Hier draag ik al geen spijkerbroeken meer omdat ik inderdaad tegen de avond (nog zonder avondeten dus) aan de broek niet echt prettig vind voelen. De ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer, maar heb ik drie nette broeken op elastiek. Die draag ik nu heel veel haha. Ik wil ook nog geen positiekleding kopen tot mijn eerste echo is geweest, dat is gelukkig nu bijna al haha. Wat betreft de eerste keren: hier ook continu onzekerheid gevoeld, maar de afgelopen twee dagen best een rustig gevoel gekregen. Het gevoel is nog steeds positief, ondanks alle (steeds kleiner wordende) twijfelmomenten. Vandaag heb ik ook het idee dat zelfs ik vind dat mijn buik wat boller lijkt te zijn dan ik 'normaal' heb en na het eten vind ik ook dat mijn buik sneller bol staat vergeleken met normaal. Wat ik nu heb: - moeilijke ontlasting (of in één klap diarree) en veel scheten laten. - 's nachts hongergevoel (normaal kan ik dat heel makkelijk onderdrukken, nu eet ik echt even twee toastjes van de vijf die in het zakje zit. De andere drie eet ik bij het wakker worden op). - gedurende de dag vaker honger of 'nood' aan eten omdat ik weeïg word of licht duizelig (dat duizelige is sinds enkele daagjes, weeïg gevoel heb ik al twee weken bijna). - gevoel van bolle buik onderin. - borsten zijn nu weer wat rustiger qua gevoel, maar volgens vriend nog altijd wat groter dan ze waren. Kortom, best positief allemaal als je specifiek naar de klachten kijkt. De laatste twee dagen twijfel ik zelf ook niet echt meer, maar vind ik het wel erg fijn als mijn vriend wel blijft bevestigen dat hij het echt anders vindt voelen (haha). Ik kijk uit naar donderdag. Vaanvond lekker een rustig avondje, morgenochtend een beetje mos-knutselen en morgenmiddag krijg ik nog bezoek en doe ik nog een dutje tussendoor dus dat gaat gelukkig snel! Zin in.
Jaaa als je ze zo onder elkaar zet zijn t best veel mooie symptomen al. Aftellen tot donderdag! Ik mag volgende week maandag! Nog eerst weeerr een feestje overleven. Maar dat lukt wel, want ik ben de bob, en dat ben ik bij feestjes daar wel vaker. Plus heb ik afgelopen weekend suuuuperveel gedronken (denken zij dan) dus ik kan er weer een avondje lijden en daarna heb ik gelukkig een paar weken niks op de planning! Tot de 12 wk dan Ben heel benieuwd @Soof1992 wat je bedoelt met mosknutselen, klinkt gezellig!
Hey meiden Hier ook echt een erg opgeblazen buik savonds. Denk dat het met een tweede zwangerschap toch veel sneller gaat. Ik had pas een buikje rond 14w bij mn zoon. En hele dag door misselijk.. vooral als ik iets gegeten heb.. Kijk wel erg uit naar de echo op 2/11. Hebben jullie het hier al gehad over een whatsapp groepje? Met de meiden van het uitgerekend voor april 2021 groepje hebben we een whatsappje gemaakt en het is daar nog steeds superfijn.
Leuk idee! Ik wacht nog even wel de termijnecho af voor ik persoonlijk overweeg in een appgroepje te gaan @Soof1992 had jij vandaag niet je eerste echo? Succes! En @Dalilah jij ook succes! ♡
Jaaa vandaag eindelijk de echo! en wat betreft app groepje: leuk! Ik zou daar wel in willen gaan als ik in het tweede trimester zit, want dan is er toch wat meer zekerheid.
Idd na de nipt wil ik ook wel in een whatsappgroepje ik heb strakjes om 11u45 echo Vind het wel spannend.
Gynaecoloog zit met stroompanne Echo gecanceld Kan echt janken, ben ook aan het janken want ben wel een beetje ongerust Maar zal gewoon vertrouwen moeten hebben Kan pas 2/11 gaan ervoor geen enkel gaatje Nog 2 slapeloze weken
Ach nee wat super klote! Ook echt vreselijk als je dat zo last minute te horen krijgt. Geen mogelijkheid om elders een echo te doen? Sterkte met het langer wachten in ieder geval. Knuffel!
Ah wat klote heel veel sterkte! Kan het ook niet zijn dat je korter zwanger bent dan gedacht oid ? (Weet niet waar je nu op zou zitten en of je ovulatietesten/tempte?) Is er nog een controle gepland? probeer even mee te denken, heb het bij m’n beste vriendin gezien die korter was dan gedacht en eerst bij de echo ook niets gezien werd. Kindje is nu 8 jaar.
bah wat rot zeg! Weet niet in welke omgeving je woont, maar misschien kun je ergens een pretecho inplannen?