Vanochtend de echo gehad. Volgens de vk nu ergens eind 5 weken / net 6 weken. Klopt dus met de termijn. Vruchtzakje van 13.4mm en embryo van 3.2mm. Nog geen hartactie. 11-10 (dinsdagavond) terug voor controle of er dan een kloppend hartje te zien is. zag er verder prima uit dus we houden hoop
Spannend! Hartactie begint meestal toch meestal pas ergens in week 6? Succes met afwachten tot volgende week! Was er een reden dat je zo vroeg al een echo kreeg?
♡ Uitgerekend 1 - 15 juni 2023 ♡ 1 juni Zoetjuh92, 30 jaar, derde kindje 2 juni Dansprinsesje 34j , tweede kindje 3 juni Fantastiyanna, 36 jaar, derde kindje Xlalax, 27 jaar, tweede kindje 4 juni Dalilah, 35 jaar, tweede kindje 5 juni 6 juni Gowiie80 - 32j - vierde kindje Mupje21 - 33j - tweede kindje 7 juni Kippetje33 - 35j - tweede kindje Liz19866 - 36j - tweede kindje 8 juni 9 juni LuckyClover - 37jr - eerste kindje 10 juni Appelflapje - 35j - tweede kindje 11 juni 12 juni 13 juni 14 juni 15 juni Afspraken: Fantastiyanna 7/10 eerste echo Zoetjuh92 7/10 eerste echo Gowiie80 7/10 eerste echo Mupje21 17/10 eerste echo Liz19866 18/10 eeste echo Dalilah 19/10 eerste echo LuckyClover 24/10 eerste echo Xlalax 25/10 eerste echo Dansprinsesje 7/11 eerste echo ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ------------------------------------------ HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie’
Eerdere biochemische zwangerschappen en angst voor een bbz (wat het dus niet is, dus dat is goed nieuws ). Volgens mijn eerste dag laatste menstruatie + gem cyclus zou ik nu 6,3 zijn, maar ik wist dat mijn eisprong pas op cd 18 was. Dus t komt daarmee netjes overeen. Probeer me vooralsnog geen zorgen te maken en ervan uit te gaan dat we ‘gewoon te vroeg’ waren zoals zij aangaf. Pas bij 3,8mm zou er hartactie moeten zijn. Hopelijk dinsdag een hartje zichtbaar
Klinkt voor nu als goed nieuws inderdaad - het zit op de goede plek en het koor met de termijn! - hopelijk dinsdag een prachtig knipperend hartje! Mijn echo is straks met 6+6, dit was eigenlijk al een dag eerder dan de VK bij me wilde doen, maar de volgende optie zou pas met 7+6 zijn en dat vond ik echt te lang duren...
Hoi dames Hier nog geen klachten voorlopig buiten savonds een beetje een opgezette buik. Bij mn zoon begon de misselijkheid rond 7 weken, daarvoor echt niks. Ik heb volgende woensdag een afspraak bij de vroedvrouw om hcg te laten bepalen en dossier op te starten. Voorlopig afspraak voor echo pas op 2/11, dan ben ik bijna 9weken. Bij mn zoon had ik echo op 6w5dagen.
Vandaag had ik een 3+ op een clearblue test (ben 5+2), wat toch wel fijn was om te zien. Verder best wat pijn in mn buik vandaag (lijkt op ongesteldheid) en flink pijnlijke borsten. Mijn borsten zijn ook echt groter al en ik ben -intens- moe. Misselijk ben ik niet, maar mn darmen zijn in de war (stoelgang gaat of moeizaam of te makkelijk) en heb gelijk weer aambeien. Ik ben echt geen held in zwanger zijn... Hoop echt dat alles ok gaat daarbinnen, de buikpijn vind ik wel wat verontrustend, al weet ik dat het erbij kan horen... Vind het maar lang duren tot die eerste echo...
♡ Uitgerekend 1 - 15 juni 2023 ♡ 1 juni Zoetjuh92, 30 jaar, derde kindje 2 juni Dansprinsesje 34j , tweede kindje 3 juni Fantastiyanna, 36 jaar, derde kindje Xlalax, 27 jaar, tweede kindje 4 juni Dalilah, 35 jaar, tweede kindje 5 juni xxxEllenxxx, 35 jaar, tweede kindje 6 juni Gowiie80 - 32j - vierde kindje Mupje21 - 33j - tweede kindje 7 juni Kippetje33 - 35j - tweede kindje Liz19866 - 36j - tweede kindje 8 juni 9 juni LuckyClover - 37jr - eerste kindje 10 juni Appelflapje - 35j - tweede kindje 11 juni 12 juni 13 juni 14 juni 15 juni Afspraken: Fantastiyanna 7/10 eerste echo Zoetjuh92 7/10 eerste echo Gowiie80 7/10 eerste echo Mupje21 17/10 eerste echo xxxEllenxxx 17/10 eerste echo Liz19866 18/10 eeste echo Dalilah 19/10 eerste echo LuckyClover 24/10 eerste echo Xlalax 25/10 eerste echo Dansprinsesje 7/11 eerste echo ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ------------------------------------------ HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie’
Hoi Dames, Wij zijn zwanger van ons 2e kindje. In het verleden voor het 1e kindje 2 vmk en 2 ma gehad. Toch een beetje spannend.. Misselijkheid is al redelijk aanwezig en vooral extreem moe en gevoelige borsten. Liefs Ellen
♡ Uitgerekend 1 - 15 juni 2023 ♡ 1 juni Zoetjuh92, 30 jaar, derde kindje 2 juni Dansprinsesje 34j , tweede kindje 3 juni Fantastiyanna, 36 jaar, derde kindje Xlalax, 27 jaar, tweede kindje 4 juni Dalilah, 35 jaar, tweede kindje 5 juni xxxEllenxxx, 35 jaar, tweede kindje 6 juni Gowiie80 - 32j - vierde kindje Mupje21 - 33j - tweede kindje 7 juni Kippetje33 - 35j - tweede kindje Liz19866 - 36j - tweede kindje 8 juni 9 juni LuckyClover - 37jr - eerste kindje 10 juni Appelflapje - 35j - tweede kindje 11 juni 12 juni 13 juni 14 juni 15 juni Afspraken: Fantastiyanna 7/10 eerste echo Zoetjuh92 7/10 eerste echo Gowiie80 7/10 eerste echo Mupje21 17/10 eerste echo xxxEllenxxx 17/10 eerste echo Liz19866 18/10 eeste echo Dalilah 19/10 eerste echo LuckyClover 24/10 eerste echo Xlalax 25/10 eerste echo Appelflapje 2/11 eerste echo Dansprinsesje 7/11 eerste echo ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ------------------------------------------ HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie’
Welkom Ellen! @Zoetjuh92 dat klinkt al veelbelovend na je vorige ervaringen. Fijn dat je volgende week meteen terecht kan voor de controle of dat hartje in actie is gekomen! ♡ Ook benieuwd naar de andere Echo's! Waren er nog 2 meer vandaag geloof ik? Spannend! Zijn jullie ook al aan t bedenken hoe en wanneer t te vertellen enzo? Ik ben een heel logistiek plan aan t maken (meerdere familie in t buitenland, waar we dus ook vluchten voor moeten boeken enz) maar tegelijk ben ik bijna bang dat ik dan weer vooruitloop en het 'jinx'. De hele tijd maar aan t afkloppen haha
Hier ook wel soms wat menstruatie-achtige krampjes maar hoort er idd gewoon bij! Het blijft wel zeker spannend allemaal.. ik vond het bij mijn eerste zwangerschap heel eeg lang duren de eerste echo maar nu heb ik hem bewust later gepland zodat ee hopelijk wat meer te zien valt dan dat kleine flikkerende puntje met 6w ik vond het na die 1ste echo namelijk zooo lang wachten tot de echo met 12w. Nu zullen ze elkaar iets sneller opvolgen
@Zoetjuh92 Fijn dat alles goed was, hopelijk dinsdag een mooi kloppend hartje! @Liz19866 Het is inderdaad spannend he! De tijd tot die eerste echo kruipt echt voorbij. Maar ik lees allemaal super positieve tekenen dus hopelijk lukt het je de komende dagen een beetje om vertrouwen te hebben. @xxxEllenxxx welkom! Ik wens je een goede zwangerschap nu en ook bij jou klinken de signalen positief! @Fantastiyanna en @Gowiie80: benieuwd hoe de echo's bij jullie zijn geweest!
Wij zijn ook aan het nadenken over het vertellen. Voordat ik van m'n 1e zwanger werd ook een miskraam gehad, net nadat we het een aantal mensen verteld hadden. Daar dachten we toen eerder iets te makkelijk over vanuit het idee: deze mensen zouden we een eventuele miskraam ook vertellen. Maar wat ik toen nog niet bedacht had is dat het met iedere keer vertellen een stapje echter wordt, je "viert" het dan ook steeds een beetje omdat iedereen zo blij reageert. Dat maakte het wel wat pijnlijker toen het mis ging. Na die miskraam zijn we nu dus wat terughoudender geworden. We gaan het alleen wel m'n ouders vertellen komende week want gaan een midweek weg met hen, dus anders wordt het wel heel lastig met wijn etc. En begin nu toch ook wel wat misselijker te worden en vermoeid met name, dat is moeilijk te verbergen en wil ook rust kunnen nemen. Maar voor de rest houden we het voorlopig voor onszelf.
Ohja ik kan t me voorstellen, zeker als je ook al misselijk bent. Je legt het overigens heel mooi uit betreft t 'vieren', dat dat het steeds wat echter maakte. Wij wilden het echt tot 12 wk voor ons houden. Wat het de komende weekenden erg moeilijk maakt met verschillende dingen op de planning (incl weekend weg met vrienden) maar we gaan ons best doen ze voor de gek te houden. Ook wel leuk zon geheimpje te hebben, maar ben er best zenuwachtig voor.
Het vertellen is inderdaad een ding. Bij mijn dochter hebben we het na de vitaliteitsecho aan familie verteld, vooral ook vanwege een familie weekend waarbij de alcohol normaal rijkelijk stroomt. Bij de MA vertelden we het vlak na de test, omdat de feestdagen eraan kwamen ik het op zou vallen als ik helemaal alcoholvrij het nieuwe jaar in zou gaan en iedereen vanwege de afgebroken zwangerschap, weet van onze wens. Deze keer wil mijn man per se de echo afwachten weer, voor we het aan onze ouders vertellen. Voor hem wordt het bij een echo pas 'echt'. Hij is ook bang om het te delen en te vieren en dan weer teleurgesteld te raken. Verder willen we het op werk en aan onze (praatgrage) 4 jarige, pas na de NIPT/13 weken echo vertellen, anders weet gelijk de hele buurt het
Hi dames, Ik kijk hier stiekem een beetje mee haha. Alleen er is geen eind juni groepje, zouden we niet gewoon uitgerekend juni kunnen doen? Ik ga pas echt mee praten als ik de 4w gehaald heb
Spannend! Als het goed is, zal er straks wel een 16-30 juni groepje zijn. Je bent denk ik nog wat vroeg. Ik weet het niet zeker (1e x dat ik zwanger ben), maar de maand wordt opgesplitst zodat de groep niet mega groot wordt denk ik.