Hier was de uitslag van de nipt gelukkig goed. Wat een opluchting. Op naar het volgende hoepeltjeom doorheen te gaan: 13 weken echo. Hebben jullie nipt laten doen of gaan jullie dit doen?
Wat fijn zeg! En zo snel de uitslag al! Ik heb vrijdag bloed laten prikken voor NIPT+ nevenbevindingen. Nog even afwachten
Nou hè.. klein clubje geworden.. Thanks! Ik heb echt alweer twee dagen enorme stress voor deze echo. Ben zo bang, die MA blijven qua echo’s zo’n trauma. Ik kan pas normaal ademhalen na die 13 weken echo en de nipt denk ik.. maar dit is ook heel logisch na de dingen die we hebben meegemaakt. Dat blijf ik maar tegen mezelf zeggen! En de echo is pas vanavond…. Dus nog even doorbijten! Ik zit de laatste dagen ook niet zo goed in mn vel. Ik merk aan alles dat er hormonale veranderingen gaande zijn en ik heb daar mentaal enorme onrust van. Ik ben daar heel gevoelig voor. Zal het vanavond eens vragen aan de verloskundige maar ik denk dat het heel logisch is omdat rond deze periode je hormonale balans verschuift omdat de placenta het overneemt van het gele lichaam..
@1ewondertje Ik heb het echt met je te doen met die HG joh. Het klinkt vreselijk! Dikke knuffel en je kan dit!!!
Ik heb 2 weken lichtelijke paniek om van alles en nog wat gehad. Om relatief stomme dingen. Geen overzicht. En snel boos.. en daar dan weer down/ verdrietig om worden. Ik heb echt gedacht, was dit alles wel een goed idee Hoe uit de mentale onrust zich bij je? Waarschijnlijk heb je nu de echo hopelijk elke echo weer iets meer vertrouwen!
Oke.. herkenbaar dus! Nou, in een onrustig gevoel vanbinnen en slecht slapen. Een soort innerlijk gevoel van onrust of lichte paniek. Wat jij omschrijft had ik in begin heel erg.. dan dacht ik HELP! Ik ben zwanger.. wat heb ik gedaan? Waarom? Ik kan dit helemaal niet.. dan moest ik wel om mezelf lachen. De echo was zenuwslopend haha. M’n blaas was te vol, dus moest half uitplassen. Daarna nog steeds geen goed zicht.. dus helemaal uitplassen en daarna poging 3 dus inwendig. Daarmee direct goed te zien.. alleen.. de baby was ernstig eigenwijs en wilde niet goed gaan liggen hij bleef maar heen en weer dansen en vrolijk bewegen. Alles zag er goed uit gelukkig! Maar ze kon hem niet goed vanaf de zijkant zien om te meten. Uiteindelijk maar gemeten en toen kwam ze steeds op 11 weken uit. Ben dus 4 dagen vooruit gezet. Helemaal prima. Lekker eerder verlof ik klaag niet! Heb op den duur gezegd dat het wel prima was want die inwendige was ze zo enorm aan het zoeken naar die juiste houding dat het op den duur wat beurs was. Voel nu ook wel wat beurs in m’n onderbuik. Maar het was echt een toffe echo met een heel bewegelijk kind! En 4 dagen ‘cadeau’ gekregen.. zo voelt het
Heel herkenbaar dat overzicht kwijt zijn! Ik kan ook weinig erbij hebben. Het liefst ga ik vanmiddag met verlof en alleen maar hydrofiele doeken vouwen. Als een soort kip op een ei zitten. Niet meer druk hoeven maken om werk dingen. Hebben jullie dat ook?
Ik heb dat overzicht wat jij omschrijft ook niet echt meer nee... en ik heb haast. En ik merk dat mijn vriend wat minder haast heeft.. om dingen zoals kinderopvang regelen voor de baby. En dat vind ik dan weer lastig en ik denk dat dat door de hormonen komt.. Het gevoel van nu al met verlof herken ik niet eigenlijk, ik ga wel prima op m'n werk momenteel en het is ook een beetje afleiding waardoor de tijd wat sneller gaat! Misschien verandert dat nog na die 13 weken echo en de nipt. Want ik merk dat ik dat nog als een grote 'horde' zie eigenlijk. Als dat voorbij is.. misschien komt het dan allemaal wat meer?
Ik ben even de draad kwijt wat de lijst betreft. Mijn naam is verdwenen en de laatste lijst kan ik niet gebruiken, want die staat als quote Hoe dan ook. De termijnecho zou aanstaande vrijdag zijn, maar er is ook prenatale screening nodig. Dus we moeten tot maandag wachten. Ik ga dan ook direct bloed laten afnemen voor de reguliere onderzoeken. Misschien kunnen ze me ook direct aanmelden voor de NIPT. Dat zou weer een ritje naar het ziekenhuis schelen.
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 juni ♡ 1 juni : 2 juni : Sox 3 juni : 4 juni : Bloem543 - 27 jaar - 3e kindje Riri90- 33 jaar- 4e kindje 5 juni : 6 juni : 7 juni : 8 juni : Nimonia - 38 jaar - 3de kindje 9 juni : Marly36- 36 jaar - 1e kindje (IVF) 10 juni : Bloemkooltje - 30 jaar - 1e kindje 11 juni : 12 juni : 1e wondertje -37 jr- 3e kindje ICSI /TESE 13 juni : 14 juni : Minkx - 32 jaar - 1e kindje 15 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: 27 november - termijnecho en prenatale diagnostiek - Minkx 1 december - tweede echo (12w) Nimonia 1 december - 13 wk echo (12+5) - Marly86 1 december- 13 wk echo (13+3)- Riri90 8 december - 13 wk echo (13+4) - Bloemkooltje 15 december - afspraak vk - Marly86 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg
Ik ben erachter dat het steeds fout gaat als ik de lijst update via mijn telefoon. Ik heb geprobeerd alles wat er genoemd is er weer bij te zetten dus je afspraak van maandag staat er ook weer in! 1 december is wel een spannend dag zo te zien haha! Ik mag maandag prikken voor de nipt. Kon niet eerder... moest in het ziekenhuis en ik moest nuchter ivm andere waarden die ook geprikt worden en alle afspraken daarvoor waren in de middag. GEDULD. (is zó m'n sterkte kant..... haha)
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 juni ♡ 1 juni : 2 juni : Sox 3 juni : 4 juni : Bloem543 - 27 jaar - 3e kindje Riri90- 33 jaar- 4e kindje 5 juni : 6 juni : 7 juni : 8 juni : Nimonia - 38 jaar - 3de kindje 9 juni : Marly36- 36 jaar - 1e kindje (IVF) 10 juni : Bloemkooltje - 30 jaar - 1e kindje 11 juni : 12 juni : 1e wondertje -37 jr- 3e kindje ICSI /TESE 13 juni : 14 juni : Minkx - 32 jaar - 1e kindje 15 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: 24 november- tweede echo (12w) Nimonia 27 november - termijnecho en prenatale diagnostiek - Minkx 1 december - 13 wk echo (12+5) - Marly86 1 december- 13 wk echo (13+3)- Riri90 8 december - 13 wk echo (13+4) - Bloemkooltje 15 december - afspraak vk - Marly86 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg
Ik ben trouwens wel benieuwd: Gaan jullie eerder een geslachtsbepalende echo laten doen? Het kan hier vanaf 13 weken, maar dat vind ik wel erg snel. Ik zou zelf graag een echo willen tussen de kerst en jaarwisseling.
Haha ik doe mee! Ik heb op het moment gevoelsmatig ook weinig flexibiliteit om andere dingen te doen. Ik kijk ook enorm uit naar 2 weken kerstvakantie @Minkx ik wil het geslacht ook graag weten, dacht dat vriendlief en ik volkomen op 1 lijn zouden liggen. Niet dus haha. Maar ik ga er vanuit dat wij rond de 16 weken een geslachtsecho gaan doen. Denk ik.
Ja, we wilden op zich wel wachten op de 20 weken echo maar het kan hier vanaf 15 weken en al en dat is precies de week voor kerst! We vertellen het dan nog niemand en gaan dan een taart of toetje maken voor het kerstdiner met roze of blauwe vulling. En als niemand weet dat we überhaupt die geslachtsbepaling al gedaan hebben dan kijken we of op dat moment dan het kwartje valt…. Dat lijkt ons een heel grappig moment
Haha zon taart heb ik bij 2 van de 3 kinderen wel gemaakt. Is wel erg leuk. Ik weet niet bij de verloskundige kan het vanaf 15 weken geloof ik en bij het echo Bureau in Utrecht doen ze het vanaf 13 weken (en de vorige 3 keren zat die vrouw er nooit naast dus ik heb wel vertrouwen in ze). Maar ergens merk ik dat het me minder uitmaakt dan de vorige keren en ben ik ook iets minder nieuwsgierig daarnaar. Ik kan alleen maar denken als die 13 weken echo maar goed is. Als het maar gezond is.
Ha meiden Alles eens even bijgelezen! wat fijn dat ukkie zo bewegelijk was @Bloemkooltje! een mooie bevestiging Dat het goed zit en vooruit gezet! Fijn! ik had donderdag de termijn echo, lag lekker te slapen met zijn of haar armpje langs het gezichtje , ze wilde me ook vooruit zetten 2 dagen ivm lengte maar als je ICSI hebt gehad mag dat niet. Terugplaatsingsdatum is dan bekend . Maargoed alsnog 11 wk vandaag! De tijd gaat wel langzaam hier hoor omdat ik zo weinig kan.. Nieuwe medicatie lijkt in de ochtenden wel echt z’n werk te doen waardoor de ochtend nu aardig overgeefloos is sinds 3 dagen!!! Helaas de rest vd dag alsnog 12x dus echt veel schiet het niet op nog. Nu weer aanpassing in medicatie proberen. De nipt doen wij niet en de 13 wk echo wel! Nipt bij de andere 2 ook niet gedaan. Die echo ga ik straks even afspreken. Ik ben wel nieuwsgierig naar het geslacht maar zullen we met de 20’wk gewoon weten (tegenwoordig doen ze die met 19 wk al overigens ) ik neem aan dat ze met de 13 wk echo het nog niet gaan vertellen toch als je dat wil??