Uitgerekend 1 - 15 juni 2024

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kamerplantje, Sep 29, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Riri90

Riri90 Lid

Sep 26, 2023
    95
    79
    18
    Man zeg dat. Was echt een prutweek. Oudste zoon heeft wss 5e ziekte gehad dus kon ook gelijk bloedprikken voor mezelf. Heb het nu niet maar over 4 weken herhalen. En on top of kwam er ook nog even een horrorverhaal over zwangerschap van een naaste collega deze week naar buiten waardoor al mijn verdriet (van vorige keer) en angst ook gelijk vertienvoudigd was.

Maw toen deze echo goed was kon de opluchting niet groter zijn eerlijk gezegd. Ze is nu gewoon in orde en goed.:oops:

Bloemkooltje likes this.
  2. Marly36

Marly36 Niet meer actief

Ik moest even bijlezen, maar wat fijn @Riri90 en @Bloemkooltje dat de 20weken echt goed is!

Zelf vandaag ook de 20 weken echo gehad. Alles goed en zit met alles rond de p.50. Vond ik fijn om te weten aangezien schoonmoeder en een schoonzus baby's kregen tussen de 8,5 en 11 pond:eek: (al kan er nog genoeg gebeuren de komende 20 weken)

Hier wel al een namen short-list, maar lastig hoor. Wordt een korte naam, hoogstwaarschijnlijk hollands.

En al wat kleertjes gekocht en kinderwagen (gekregen), was ook goed voor de beleving van de vriend geloof ik haha.
    Nu ga ik verder netjes de zomercollectie afwachten.
    En mij buigen over autostoeltjes.
    Iemand een mening over of je deze op marktplaats koopt of een nieuwe?

Riri90 likes this.
  3. Riri90

Riri90 Lid

Sep 26, 2023
    95
    79
    18
    Uitgerekend 1 t/m 15 juni

1 juni :

2 juni :
    Sox

3 juni :

4 juni :
    Bloem543 - 27 jaar - 3e kindje
    Riri90- 33 jaar- 4e kindje

5 juni :

6 juni :

7 juni :

8 juni :
    Nimonia - 38 jaar - 3de kindje

9 juni :
    Marly36- 36 jaar - 1e kindje

10 juni :
    Bloemkooltje - 30 jaar - 1e kindje

11 juni :

12 juni :
    1e wondertje -37 jr- 3e kindje

13 juni :

14 juni :

15 juni :
    Minkx - 33 jaar - 1e kindje
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (3) Meisje (2) Verrassing (0)
    Afspraken:
    15 januari - 20wk echo - Marly
    8620 januari - 19wk echo -1ewondertje
    25 januari - 20 wk echo - Minkx
    9 februari - controle gyneacoloog -Riri90
    1 maart- liggingsecho + controle- Riri90

Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg[/QUOTE]

4. Riri90

Riri90 Lid

Sep 26, 2023
    95
    79
    18
    Wat fijn, gefeliciteerd!! En leuk dat je er al zo mee bezig bent!!

5. Minkx

Minkx Bekend lid

Oct 25, 2021
    926
    1,136
    93
    Female
    Wat goed om te horen dat jullie kleintjes goed zijn gekeurd!

Ik ben al goed op weg met inkopen. Zo kan ik aankomende zaterdag mijn nieuwe auto gaan ophalen :roflmao: En de kinderwagen en het autostoeltje zijn vandaag afgeleverd. Nu nog een leuke babykamer en box. Ik heb ook al wat kleertjes gekocht via Vinted. Mijn moeder en ik gaan in elk geval naar de negenmaandenbeurs. Wie weet wat ik dan nog meer op de kop tik :thumup:

Marly36 likes this.
  6. Nimonia

Nimonia Bekend lid

Aug 13, 2018
    669
    468
    63
    Female
    leerkracht
    België

1 juni :

2 juni :
    Sox

3 juni :

4 juni :

5 juni :

6 juni :

7 juni :

8 juni :

9 juni :

10 juni :

11 juni :

12 juni :

13 juni :

14 juni :

15 juni :
    Afspraken:
    15 januari - 20wk echo - Marly
    8620 januari - 19wk echo -1ewondertje
    25 januari - 20 wk echo - Minkx
    9 februari - controle gyneacoloog -Riri90
    9 februari - Afspraak gynaecoloog (23w) - Nimonia
    23 februari - Suikertest bij de vroedvrouw - Nimonia

Hoe pas je de lijst aan?
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg[/QUOTE]

7. Nimonia

Nimonia Bekend lid

Aug 13, 2018
    669
    468
    63
    Female
    leerkracht
    België
    Leuk al dat goed nieuws hier!

Wij waren beginnen zoeken naar een naam, maar zijn een beetje stilgevallen (omdat we echt niet overeenkomen :roflmao:)

We hadden een meisjesnaam voor onze 2 jongens, maar we vinden er beiden niets meer aan. Het wordt weer een moeilijke zoektocht...

Hier was vorig weekend mijn medicatie tegen de misselijkheid op, ik heb nog een voorschrift, maar ben er nog geen gaan bijhalen. Ik ben nu net geen 20w, dus het zou (zoals bij de vorige 2) toch moeten beginnen minderen. Eerste 2 dagen toch serieus misselijk geweest, maar nu is het beter onder controle.

Sinds 18w heel duidelijk voelbaar, gisteren was ze heel hevig. Toch nog momenten dat ik niets voel, best eng.

Harde buiken heb ik vooral als de stoelgang niet goed gaat :confused:, dan lijkt alles daar last van te hebben. Ook als ik me inspan, zoals vanmorgen met die rotsneeuw hier in België.

Maar al bij al gaat alles hier goed! Ik ben wat geschrokken van hoe snel het eigenlijk gaat. Nu 20w, als ze even snel is als mijn jongste zoontje, ben ik binnen een dikke 17 weken aan het bevalleno_O ik ben dus sowieso over de helft, zowel vroedvrouw als gynaecoloog zeiden dat ik me mag verwachten aan bevallen voor de datum, omdat mijn andere 2 ook 'vroeger' waren (38+1 en 37+3). Spannend allemaal! Want gynaecoloog zei ook dat de derde bevalling gemiddeld de snelste is, ik maak me al wat zorgen over op tijd in het ziekenhuis geraken :eek: (bij mijn laatste bevalling water gebroken rond 23u, vrij snel erna eerste weeën, vertrokken om 00u30 naar het ziekenhuis, rit van 20m en om 3u12 was hij er al).

8. Marly36

Marly36 Niet meer actief

Mag ik vragen welk autostoeltje je hebt gekocht? En dan 1 meegroeistoeltje of 2 stoeltjes?

Maar wat een geld kosten al die baby spullen zeg!

@Nimonia, jullie hebben zeker veel sneeuw gehad! Fijn dat alles goed gaat en misselijkheid beter onder controle is! En inderdaad we zitten al bijna op de helft!!

@1e wondertje hoe is het bij jou met de misselijkheid?

9. Marly36

Marly36 Niet meer actief

1 juni :

2 juni :
    Sox

3 juni :

4 juni :

5 juni :

6 juni :

7 juni :

8 juni :

9 juni :

10 juni :

11 juni :

12 juni :

13 juni :

14 juni :

15 juni :
    Afspraken:
    15 jan - 20wk echo - Marly
    20 jan - 19wk echo -1ewondertje
    25 jan - 20 wk echo - Minkx
    9 feb - controle gyneacoloog -Riri90
    9 feb - Afspraak gynaecoloog (23w) - Nimonia
    12 feb - Controle vk - Marly
    23 feb - Suikertest bij de vroedvrouw - Nimonia
    29 feb - glucodetolerantie test - Marly

Hoe pas je de lijst aan?
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg

10. Riri90

Riri90 Lid

Sep 26, 2023
    95
    79
    18
    Voor je stoelen vraag
    Wij hebben er wel 2 gekocht(ik heb er ook een waar ze zogenaamd vanaf geboorte ook in kunnen maar daar rolt je baby wel echt alle kanten op vergeleken met zon klein stoeltje hoor. In die kleintjes zitten ze wel beter is hier de ervaring) en destijds ook nieuw(omdat we dachten is toch een veiligheidsproduct) . Wij kozen gewoon maxi cosi spullen maar er zijn zoveel merken op de markt dat ik maar even lekker zou kijken wat je het beste bevalt. Of met je auto langs zon enorme babywinkel zoals babypark en passen maar.

Aan de ander kant als alles goed gaat is het de derde keer dat we de spullen gebruiken en dan is het toch wel weer het geld waard. En je kunt het daarna ook wel weer verkopen. Maar je hebt wel gelijk alles bij elkaar is een klein fortuin, zeker als je alles nieuw koopt..

@1ewondertje hoe is je echo gegaan?

11. Marly36

Marly36 Niet meer actief

Thanks! Voor mij een goeie tip!

12. Minkx

Minkx Bekend lid

Oct 25, 2021
    926
    1,136
    93
    Female
    @Marly36 We hebben gekozen voor een stoeltje van Maxi-Cosi (CabrioFix I-Size). Ik heb voor de kinderwagen (Joolz Day+) ook een adapter gekocht, zodat dat stoeltje op de wagen past. Dat leek mij wel zo handig. Dan hoeft de reiswieg niet altijd mee. Ook vooral als we onderweg zijn naar huis, maar ik wil nog eventjes snel boodschappen doen, dan hoeft de kleine zijn stoeltje niet uit. Als hij dan toevallig ligt te slapen, dan slaapt hij hopelijk gewoon door.

13. Marly36

Marly36 Niet meer actief

Owja, goeie. Ik heb trouwens dezelfde kinderwagen!

Minkx likes this.
  14. Marly36

Marly36 Niet meer actief

@Minkx, hoe was de echo vandaag?

15. Riri90

Riri90 Lid

Sep 26, 2023
    95
    79
    18
    Hoe is het onderhand met iedereen?:D

16. Marly36

Marly36 Niet meer actief

Hier best wel goed! Nog steeds erg moe, mijn dag is eigenlijk om 15u om haha. Heb mij er best tegen verzet maar ben sinds deze week deels ziek gemeld. En dat is eigenlijk heel fijn! Zolang ik rustig aan doe en mijn energie verdeel heb ik evengoed leuke dagen en vermaak ik mij goed.Zondag alweer 22 wk! Buik groeit best wel. En ik vind het fijn dat ik mn einde van de middag of 's avonds het kleine jongetje voel (kriebeltjes in mn buik). Hoe is het met jou?

Bloemkooltje likes this.
  17. Riri90

Riri90 Lid

Sep 26, 2023
    95
    79
    18
    Wel goed om wat rustiger aan te doen als je zo moe bent. Dan kan je maar beter even wat minder werken toch? En fijn dat gevoel he? Vind ik ook het beste onderdeel van alles.
    Hier ook wel goed. Wel keren mijn bekkenklachten terug dus ook ik ben vanaf volgende week deels ziek gemeld om een rustdag tussen mijn werkdagen te pakken. Ik hoop dat ik het op die manier kan uitzingen tot mijn verlof in april.
    Maar verder gaat het wel goed, voel ik de baby veel. En de andere twee jongens zijn veel met de baby bezig. Ze willen er constant dingen voor kopen en hun oor op mijn buik liggen om te kijken of ze al wat horen haha

Bloemkooltje likes this.
  18. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

May 27, 2022
    782
    829
    93
    Female
    Ik vind het inmiddels best pittig worden eigenlijk. Het is druk op m’n werk en ik merk dat ik dat best intens vind. Ik heb best veel pijn in mn rug en bekken en loop ook al bij de fysio. Het werd een stuk beter, maar nu moest ik veel zitten voor mn werk deze week en dan is ‘t direct weer heel pijnlijk. En ik ben moe. Ik vond eerst dat ik niet mocht klagen, maar doe het nu af en toe toch maar haha.
    Wat ik lastig vind is dat mensen vaak informeren naar hoe het gaat, en als ik dan aangeef best veel pijn te hebben en wat kwaaltjes, dan reageren ze niet echt. Als ik dan zeg ‘met de baby gaat alles goed!’ dan is het ineens ‘wat fijn dat het goed gaat!’ Alsof mijn kwaaltjes er niet toe doen.
    Ik vind het soms zo druk dat ik vergeet te genieten. Dus nu neem ik vaak even wat meer momenten om de kleine man lekker te voelen, want die is hartstikke druk! En dat is zó leuk!
    Al met al, gaat z’n gang, maar het wordt wel al een stuk pittiger.

19. Marly36

Marly36 Niet meer actief

@Riri90 wat heerlijk dat je kindjes zo betrokken zijn!
    Ik vond het lastig om minder te werken of er aan toe te geven, maar inderdaad heel blij mee!
    Voor jou fingers crossed dat de bekkenklachten zo een beetje stabiel blijven!
    @Bloemkooltje, ik vind het ook pittig hoor. Neem je wel extra pauze enzo? Het klinkt een beetje strikt ofzo, maar je hebt gewoon recht op extra pauze. Ik denk altijd dat je lichaam niet voor niets signalen afgeeft. Ik zou er naar luisteren als ik jou was. Misschien vragen wat je vk je zou adviseren?
    En volgens mij mensen die vragen naar hoe het gaat, het merendeel verwacht een positief antwoord en weet volgens mij helemaal niet wat ze aan moeten als het antwoord net iets anders is. Ik krijg dan vaak als reactie 'alles voor het goede doel' of ' niets aan te doen'. Joe, daar heb je natuurlijk niets aan:cool:
    Ik tel nu vooral af naar mn vakantie over 2,5 week en daarna nog 5,5 week werken en ik probeer een beetje los te laten dat het werk dus nooit afkomt voor mn verlof :roflmao:
    Tot welke wanneer werken jullie?

20. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

May 27, 2022
    782
    829
    93
    Female
    Ooo zo herkenbaar dus.. alles voor het goede doel, ja wat heb je daar nou aan? Mogen wij ook even klagen? Ik heb 20 weken lang écht niet geklaagd hoor… dus ik vind dat ik bést mag zeggen dat het pittig is. In begin leef je natuurlijk van echo naar echo, en nu voelt het alsof het gewoon nog heel lang wachten is. Dat helpt niet mee denk ik. Aftellen tot verlof, maar die duurt nog even! Ik mag met verlof vanaf eind april trouwens.
    Ik zal komende afspraak m’n verloskundige hier inderdaad ook even naar vragen.
    Wel ‘fijn’ dat er hier iets van herkenning is hoor. Want ik dacht echt van ja, ben zooooo dankbaar voor alles. Dan ga ik toch niet zeggen dat het pittig is? Maar ook dat hoort er gewoon bij natuurlijk. Ik denk gewoon altijd van ja, er zijn mensen die het veel erger hebben dan ik.

Hoe is ‘t met jullie verzamelwoede? Ik voel net zo’n verzamelaar haha!! Ik heb vooral kleertjes gekocht en een wandelwagen/autostoel. Verder nog niet zoveel.

Marly36 and Riri90 like this.

Share This Page