Gezellig dat je mee komt kletsen! Ik ben ook niet hondsberoerd hoor! Ben eerlijk gezegd ook blij om te lezen dat jij ook niet zo gek veel kwaaltjes hebt. Geeft mij weer wat moed haha.
Oké dit helpt ook wel! Misschien is het bij mij ook gewoon nog wat vroeg dan. Was je de vorige keren erg misselijk dus? Ze zeggen dat iedere zwangerschap anders is, dus wie weet valt het dit keer mee?
Van 6/7 weken tot een dikke 20 weken, terwijl iedereen beweerde dat het tegen 12 weken wel zou beteren Ik heb nu ook al vlagen van misselijkheid, vooral als ik honger krijg, of bij bepaalde geuren. Zoals de poepluiers van de jongste maar op zijn hoogtepunt was dat heel de dag door tenzij ik aan het eten was... ik hoop dat het nu anders zal zijn
Even klagen over iets wat ik weet extra erbij mag krijgen Mijn zwangerschap begon al met maagpijn (wrs de gal, vrijdag op onderzoek) Nu heb ik al een anderhalve week jeuk! Ik dacht scheeruitslag, maar dat werd erger en groter. Blijkt dat ik een schimmelinfectie heb ondertussen in bijna al mijn huidplooien, maar ook op mijn onderarmen, knieën... Ik smeer nu sinds zondag zalf, maar dat blijft zo jeuken en uitbreiden De dokter zegt dat ik nog even moet volhouden met smeren en dat het dan wzl zal beteren... ik zou makkelijker af zijn met orale medicatie, maar dat is gevaarlijk voor de foetus
Oh dat geeft mij ook weer wat meer vertrouwen haha! Benieuwd hoe zich dat de komende weken gaat ontwikkelen
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 juni ♡ 1 juni : 2 juni : 3 juni : 4 juni : Bloem543 - 27 jaar - 3e kindje 5 juni : 6 juni : 7 juni : Nimonia - 38 jaar - 3de kindje 8 juni : 9 juni : Patty86- 37 jaar - 3de kindje (1e na MMM) 10 juni : 11 juni : 12 juni : 1e wondertje 37 jr (eigenlijk inmiddels 3e kindje) 13 juni : Mischa - 35 jaar - 2e kindje via IVF 14 juni : Bloemkooltje - 30 jaar - 1e kindje 15 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: 25 oktober - eerste echo 7 wk Mischa 27 oktober - eerste echo (8weken) - Nimonia 31 oktober - eerste echo - Bloem543 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 juni ♡ 1 juni : 2 juni : 3 juni : 4 juni : Bloem543 - 27 jaar - 3e kindje 5 juni : 6 juni : 7 juni : Nimonia - 38 jaar - 3de kindje 8 juni : 9 juni : Patty86- 37 jaar - 3de kindje (1e na MMM) Marley36- 36 jaar - 1e kindje (IVF) 10 juni : 11 juni : 12 juni : 1e wondertje 37 jr (eigenlijk inmiddels 3e kindje) 13 juni : Mischa - 35 jaar - 2e kindje via IVF 14 juni : Bloemkooltje - 30 jaar - 1e kindje 15 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: 19 oktober - echo 6,5 wk - Marley36 25 oktober - eerste echo 7 wk Mischa 27 oktober - eerste echo (8weken) - Nimonia 30 oktober - echo 8 wk - Marley36 31 oktober - eerste echo - Bloem543 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie[/QUOTE]
Dag Allemaal, Ik heb de moed bij elkaar geraapt om mijzelf op het lijstje te zetten. Ik ben zwanger! En vind het reuze spannend of alles goed gaat. Ik ben vandaag ongeveer 5wk3. Na cryo tp, 2e tp 1e ronde IVF. Ik heb voornamelijk last v vermoeidheid en vaak een hol gevoel dat ik echt moet eten. Eergisteren heb ik bruin bloed/ bruine afscheiding verloren en ging ik er vanuit dat het misging. Zwanger worden ging bij ons niet vanzelf en als het lukt blijft het niet plakken (mk rond de 4 wk) of belandt het op de verkeerde plek.. Daarom heb ik uit frustratie een glas wijn gedronken, maar nu test ik dus nog steeds hartstikke positief al 2 dagen. Klachten lijken wel iets minder. Al met al heel blij en heel spannend
Welkom @Marley36 het is ontzettend spannend. Hier ook nog niet echt veel kwaaltjes. Maar dat zal naarmate de zwangerschap verder komt wel meer worden. Hier ook een geschiedenis met miskramen. Dus heel blij durf ik nog niet te zijn. Meiden: doen jullie mee aan Moeders voor Moeders??
@Patty86, goed dat je het zegt over moeders voor moeders! Niet meer aangedacht. Eigenlijk vind ik wel dat ik het moet doen omdat het mij indirect ook geholpen heeft bij de vruchtbaarheidsbehandelingen.
Gefeliciteerd en welkom! Kan me voorstellen dat het spannend is! Ik heb ook miskramen gehad, niet zoveel ellende als jij, maar ik weet echt al amper hoe ik deze weken doorkom. Bijna elke avond moet ik wel huilen omdat ik zo bang ben. Hoe deal jij daar nu mee? Die wachttijd.. Misschien zijn er hier meer meiden die tips hebben? Ik heb de echo op 7 weken, dus nog 2 weken wachten. Gisteren zelfs al zitten denken, misschien toch op 6 weken gaan alleen ik wil zo min mogelijk onzekerheid bij de echo eigenlijk.
Heb me deze week even ingelezen! Maar wat me tegenhoud is dat het wel een bedrijf is dat winst maakt op jouw goede bedoelingen om het zo maar even te zeggen. Uiteindelijk komt het goed terecht natuurlijk hè, en het is ook belangrijk! Maar ik vind dat toch wel een ding. Ik ga het tot de echo sowieso niet doen omdat ik rust wil en er niet elke keer dat ik naar het toilet ga mee bezig wil zijn. Maar wellicht daarna..?
Even een update ivm mijn jeuk... Het zou geen schimmelinfectie zijn, maar de ziekte van Gibert... normaal onschadelijk... Gynaecoloog raadde me wel aan met bloedonderzoek toch even na te kijken of het geen reactie is op virus CMV, als het dat is, sprak hij zelfs van een zwangerschapsonderbreking... Ik ben superbang nu
@Bloemkooltje, ik kom de dagen best goed door. Alleen merk ik wel dat ik best terughoudend ben met blij zijn. Verschuift wel naar iets meer vertrouwen. Volgende week de 1e echo, laat vooral daar alles voor nu maar van afhangen. Maar snap wel wat je zegt, het zijn ook een hoop emoties en spanningen zo! Ik zou de echo niet vervroegen voor 6,5 wk ivm hartslag. Maar het wachten red je ook hoor! @Nimonia, ik duim voor je! Wat is nu het vervolg of wanneer hoor je meer?
hoe gaat het met de kwaaltjes meiden? bij mij zijn de zere borsten nu wel flink aanwezig. Af en toe het gevoel dat met name mijn rechterborst in de brand staat. Ik heb maandag een echo in het ziekenhuis bij 6+1 ivm bbz in de voorgeschiedenis. Woensdag mag ik nog een keer in het LUMC voor de poli herhaalde miskramen. Ik hoop dat we toch wel hartslag zien. In principe gaat het hartje kloppen vanaf 5.4 en de termijn is met een cryo natuurlijk best zeker. Maar goed eerst nog dat weekend doorkomen.
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 juni ♡ 1 juni : 2 juni : 3 juni : 4 juni : Bloem543 - 27 jaar - 3e kindje 5 juni : 6 juni : 7 juni : Nimonia - 38 jaar - 3de kindje 8 juni : 9 juni : Patty86- 37 jaar - 3de kindje (1e na MMM) Marley36- 36 jaar - 1e kindje (IVF) 10 juni : 11 juni : 12 juni : 1e wondertje 37 jr (eigenlijk inmiddels 3e kindje) 13 juni : Mischa - 35 jaar - 2e kindje via IVF 14 juni : Bloemkooltje - 30 jaar - 1e kindje 15 juni : Minkx - 32 jaar - 1e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: 19 oktober - echo 6,5 wk - Marley36 25 oktober - eerste echo 7 wk - Mischa 27 oktober - eerste echo (8weken) - Nimonia 30 oktober - echo 8 wk - Marley36 30 oktober - eerste echo 7 wk - Minkx 31 oktober - eerste echo - Bloem543 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hoi! Graag sluit ik mij aan bij jullie Ik zal mij eventjes wat over mijzelf vertellen: Mijn vriend en ik zijn sinds 2014 samen en hebben in 2016 samen een huisje gekocht. Sinds 2018 hebben we een hond, en sinds 2021 ook een kat. Daarna vonden wij het beiden tijd om een klein mensje aan ons gezinnetje toe te voegen. Helaas lukte dit niet op de natuurlijke weg. Gelukkig is er tegenwoordig veel mogelijk en zijn we nu alsnog in blijde verwachting, dankzij ICSI.