Ik ga hier meeschrijven Ik voel me helemaal een beetje raar want ik had niet verwacht positief te testen. En bereide me alweer voor op de rode dagen. Ik ben er een beetje wiebelig van. Maar het is gelukt! iig niets van gemerkt om me gek over te kunnen maken. De GroeiGids app zet ons op 8maart2025
Ik ga ook meeschrijven hier, hoop ik! Gezien mijn eisprong verwacht ik ook 8 maart. 9 maart kan ook. We gaan het zien
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 maart 2 maart Roxy1994 - tweede kindje 3 maart 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart 8 maart Minipoepiebeertje - 26 jaar - tweede kind 9 maart 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart 14 maart 15 maart ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing Echo's/ afspraken: 2 augustus: MiniPoepiebeertje - vitaliteitsecho en intake 14 augustus: MiniPoepiebeertje - termijnecho 2 september: MiniPoepiebeertje - 13 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan achter de datum. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Vandaag de verloskundige gebeld! De eerste 3 afspraken staan al ingepland. Superfijn want mijn man vaart en kan dus niet altijd mee. Maar nu alles alvast zo kunnen plannen dat hij overal bij is. Ook viel ik net buiten de regio van deze verloskundige, maar zij werken wel als enige in mijn omgeving samen met het ziekenhuis waar ik bij de gynaecoloog loop. Dus ik heb gebeld en ze hebben intern overleg gehad, maar ze waren het er over eens dat ik een grondige reden had om toch bij hun te komen, dus ik ben heel erg happy!
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 maart 2 maart Roxy1994 - tweede kindje 3 maart 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart 8 maart Minipoepiebeertje - 26 jaar - tweede kind 9 maart 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart 14 maart 15 maart ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing Echo's/ afspraken: 5 juli: vroege echo AMC met 5+5 11 juli: vroeg echo verloskundige 6+4 2 augustus: MiniPoepiebeertje - vitaliteitsecho en intake 14 augustus: MiniPoepiebeertje - termijnecho 2 september: MiniPoepiebeertje - 13 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan achter de datum. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 maart 2 maart Roxy1994 - tweede kindje 3 maart 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart 8 maart Minipoepiebeertje - 26 jaar - tweede kind Aluy- 35jaar - 3e kind (1e met huidige partner) 9 maart 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart 14 maart 15 maart ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing Echo's/ afspraken: 5 juli: Roxy1994 - Vroege echo AMC met 5+5 11 juli: Roxy1994 - Vroege echt verloskundige 6+4 2 augustus: MiniPoepiebeertje - vitaliteitsecho en intake 14 augustus: MiniPoepiebeertje - termijnecho 2 september: MiniPoepiebeertje - 13 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan achter de datum. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Ah jullie hebben je eerste afspraken gepland, spannend vooruitzicht! Heb op de lijst jouw naam toegevoegd aan de juli afspraken @Roxy1994, ben er gemakshalve vanuit gegaan dat dat de jouwe zijn, klopt dat? Hoe voelt iedereen zich inmiddels? Ik merk dat ik dit keer wat terughoudender ben. Afwachtender.. We hebben afgelopen februari helaas onze eerste zwangerschap samen met 14 weken moeten afbreken. Dat heeft er behoorlijk ingehakt. Ik ben ook erg boos geweest dat ik zo had moeten afzien zonder de beloning van het geluk in m’n armen na afloop. Ik had die zwangerschaps excessief last van misselijkheid. Zo erg dat de kilo’s er echt zijn afgevlogen en tot het eind van die zwangerschap werd het eigenlijk met de week alleen maar erger.. Inmiddels ben ik nu ook echt al goed misselijk en gammel, vanmorgen ook flink braken er bij. Dat boezemt wel weer wat angst in merk ik. Daarnaast voel ik me hele dagen zo ontzettend moe, alsof ik net wakker ben van een wekker die iets te vroeg ging.
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 maart 2 maart Roxy1994 - tweede kindje 3 maart 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart 8 maart Minipoepiebeertje - 26 jaar - tweede kind Aluy- 35jaar - 3e kind (1e met huidige partner) 9 maart 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart FlashPoint - 37 jaar - tweede (regenboog) kindje 14 maart 15 maart ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing Echo's/ afspraken: 5 juli: Roxy1994 - Vroege echo AMC met 5+5 11 juli: Roxy1994 - Vroege echt verloskundige 6+4 2 augustus: MiniPoepiebeertje - vitaliteitsecho en intake 14 augustus: MiniPoepiebeertje - termijnecho 2 september: MiniPoepiebeertje - 13 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan achter de datum. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Hoi allemaal, Ik schrijf ook graag mee hier. Gefeliciteerd aan alle zwangeren! Ik ben in verwachting van ons tweede of eigenlijk derde kindje. We hebben al een prachtige dochter van 1,5 en mijn zwangerschap begin dit jaar is na bijna 3 maanden helaas mis gegaan. Ik merk dat ik nog niet echt blij kan zijn en vooral bang ben dat het weer mis gaat. Het zal zeker niet zo onbezorgd zijn als mijn eerste zwangerschap. Meteen ook even het lijstje aangevuld. Jeetje @Aluy dat is ook erg spannend voor jou zeg. En dan nog zo ziek dat lijkt me heel naar. Hopelijk trekt het snel wat weg. Hier nog geen echo gepland, eerst eens even afwachten of we de eerste weken goed doorkomen
Gefeliciteerd! Maar ook erg spannend lees ik. Succes komende weken <3 ik lees net mijn bericht terug, wat een klaagzang zo. Ik ben naast de klachten ook erg opgelucht dat het gelukt is weer! Vandaag een stuk betere dag gelukkig, dat stemt wat optimistischer. De eerste afspraak is hier aangevraagd. Ik loop ivm medische zwangerschap via het ziekenhuis en vanmiddag zouden de afspraken worden gepland.kijk wel uit naar de eerste echo inmiddels.
Ik denk niet dat het raar is dat je wat terughoudend bent. Ik ben zelf ook niet zo voortvarend als bij mijn zwangerschap van onze oudste. Mijn eerste zwangerschap ben ik verloren, maar toch ben ik bij deze zwangerschap echt wat voorzichtiger. Ik heb nog nergens over nagedacht of gepland. Eerst maar eens de eerste echo, dan de termijn en dan de 13 weken echo. Ik denk dat ik het dan pas een beetje kan loslaten. overigens de enige reden dat ik het allemaal al gepland heb is omdat mijn man veel van huis is voor zijn werk. Hij is maar de helft van de tijd thuis.
Toch begrijpelijk hoor @Aluy dat je er wat zware dagen tussen hebt zitten. Je slecht voelen is ook heel naar maar inderdaad, als je focust op waar je het voor doet dan verzacht het misschien wat Spannend hoor die eerste afspraak! Succes alvast. Stapje voor stapje is niks mis mee @MiniPoepiebeertje, zo ga ik er nu ook in staan. Heel logisch vind ik ook dat we wat voorzichtig zijn na zo'n groot verlies. Hoe is dat bij jullie met het ontstaan van je buik? Ik merk nu al dat ik heel opgeblazen ben (pas 4 wkn nu) en vraag me af of mensen het al zien. Ik wil het eigenlijk echt niet bekend maken voordat ik de 13 weken voorbij ben maar dat wordt heel lastig als ik dat zo zie. Testen jullie ook vaker om te kijken of het oploopt of wachten jullie gewoon af? Ik merk dat ik nu heel erg de neiging heb om het te willen controleren dus ik test nu ook elke 2 dagen..
Ik ervaar al duidelijk meer gewicht in m’n buik, alsof de zwaartekracht vanbinnen nu wat zwaarder trekt. En m’n navel staat wat meer onder spanning. Van buiten nog niets te zien. De vorige keer werd het voor mezelf rond 11/12 weken echt te zien, maar voor anderen nog steeds niet opvallend genoeg om iets te zien. verder niet meer getest na de positieve test. vooral met het idee dat als het misgaat je dat toch niet tegen kan houden. Dus het mogelijk mij alleen maar meer stress geeft. Kan me wel goed voorstellen het testen wel een vorm van gevoel van controle geeft. Word je er door gerustgesteld? verder merk ik vandaag wel dat ik bij elk steekje buikpijn bang ben dat het aan het misgaan is. Wel apart vind ik, want m’n MK is ingeleid. Dus de ervaring van het misgaan op die manier heb ik niet. En dan nu toch die angst en spanning daar zo voor. Gister nog zo optimistisch, vandaag weer een heel andere vibe. Wat een rollercoaster. Helaas lijkt het plannen bij het ziekenhuis nogal rommelig te verlopen en heb ik nog steeds geen afspraak. En zal dat iig nog tot over het weekend getrokken worden. Ik baal daar wel van, juist een beetje houvast en duidelijkheid is nu wel prettig.
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 maart 2 maart Roxy1994 - tweede kindje 3 maart 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart 8 maart Minipoepiebeertje - 26 jaar - tweede kind Aluy- 35jaar - 3e kind (1e met huidige partner) 9 maart Meisjeeigenwijsje- 30 jaar- derde kind. 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart FlashPoint - 37 jaar - tweede (regenboog) kindje 14 maart 15 maart ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing Echo's/ afspraken: 5 juli: Roxy1994 - Vroege echo AMC met 5+5 11 juli: Roxy1994 - Vroege echt verloskundige 6+4 22 juli: meisjeeigenwijsje- vroege echo. 2 augustus: MiniPoepiebeertje - vitaliteitsecho en intake 5 augustus: meisjeeigenwijsje- echo & intake 14 augustus: MiniPoepiebeertje - termijnecho 2 september: MiniPoepiebeertje - 13 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan achter de datum. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Hallo, Ik heb me ook voorzichtig aangemeld in dit groepje, hier mijn verhaal! Heb hier al wat heftige verhalen voorbij zien komen.. wat een verlies hebben jullie toch al gehad! Ik heb 2 prachtige dochters, van 2 en 4 jaar oud. Vanwege anticonceptie problemen moest ik ruim een jaar geleden stoppen met de pil, we waren naïef en dachten dat voor 3 maanden, zingen voor de kerk uit, wel prima zou zijn.. een maand later had ik een positieve test in handen.. wat een onzekerheid want k was net ongesteld geweest. 6 weken iedere week ziekenhuis in en uit want het bleef onzeker of het een goeie zwangerschap was of niet, het is helaas geëindigd in een miskraam. Ik was er kapot van, ineens voelde ik niet meer compleet, terwijl ons gezin dat voor de miskraam wel was. We hebben een moeilijk jaar gehad, maar eindelijk kwamen we weer tot elkaar. Hij wilde geen derde, ok wel, maar was op het punt dat ik kon accepteren dat dit ons gezin was. Tussendoor weer andere anticonceptie geprobeerd maar ook dat werkte niet (hormonaal) dus heeft mijn partner zich op de lijst gezet voor een knipje. September is hij aan de beurt. In de tussentijd gebruikte we condooms, precies zoals het hoort, zonder condoom geen seks. Tot we 16 juni klaar waren en het condoom afgegleden was.. we waren ons toen al rot geschrokken, maar de schrik kwam maandag vooral toen ik een positieve test in handen had. Dit kindje is alsnog 100% welkom! Maar de angst zit er bij mij wel goed in na de miskraam vorig jaar en de ellende die het een jaar lang met zich mee heeft gebracht. Ik heb niet echt kwaaltjes nu, vooral moe. Maar met mn andere 3 zwangerschappen was ik vanaf dag 1 kotsmisselijk. Dus heel blij dat k dat nu niet heb, maar ook heel bang dat t daardoor niet goed zit.
Welkom! Heftig verhaal. Herkenbaar wel. Ik ben zelf wel al erg misselijk en juist niet moe wat ik bij mij eerste twee zwangerschappen andersom had.
och wat worden jullie heen en weer geslingerd dan ook zeg, geen wonder dat de angst er goed in zit nu. Hopelijk verloopt het voorspoedig en blijft de misselijkheid beperkt of gewoon lekker helemaal weg. En toch: Van harte gefeliciteerd Ik ben ook heel angstig voor extreme misselijkheid wat ik de laatste keer zo heb gehad. Maar het is tot nu toe nog goed te doen. Mede dankzij de Emesafene denk ik. Ik ben wel misselijk, de ene dag meer dan de andere. Maar het zet nog niet door en eten lukt ook gewoon. Dus behapbaar. Ik heb ook eindelijk mijn afspraak volgende week, in het ziekenhuis, meteen eerste echo, want zal dan rond de 7 weken zijn, als ik me niet vergis. Ben heel benieuwd. Maar ook erg spannend.
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 maart 2 maart Roxy1994 - tweede kindje 3 maart 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart 8 maart Minipoepiebeertje - 26 jaar - tweede kind Aluy- 35jaar - 3e kind (1e met huidige partner) 9 maart Meisjeeigenwijsje- 30 jaar- derde kind. 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart FlashPoint - 37 jaar - tweede (regenboog) kindje 14 maart 15 maart ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing Echo's/ afspraken: 5 juli: Roxy1994 - Vroege echo AMC met 5+5 11 juli: Roxy1994 - Vroege echt verloskundige 6+4 15 juli: Ally - Vroege echo 22 juli: meisjeeigenwijsje- vroege echo. 2 augustus: MiniPoepiebeertje - vitaliteitsecho en intake 5 augustus: meisjeeigenwijsje- echo & intake 14 augustus: MiniPoepiebeertje - termijnecho 2 september: MiniPoepiebeertje - 13 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan achter de datum. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)