Bij mijn vk doen ze de eerste echo rond de 8-9 weken. Voor de moeders die eerder een mk hebben gehad, wordt de echo vervroegd. Ik heb mijn eerste echo als ik 7.4 wk ben. Dat vind ik vroeg genoeg.. Ik heb me de afgelopen twee keer (mk) meer zorgen gemaakt om afnemen van kwaaltjes, licht bloedverlies etc. Dan helpt een echo niet echt, want ergens weet je dan wel dat het misgaat. Nu heb ik een heel ander gevoel over de zwangerschap, maar toch blijft het moment van de echo spannend!
Het is en was inderdaad een behoorlijk pittig traject. Ik heb deze ronde geen zwangerschapstest gedaan, maar heb 3x HCG laten prikken na de terugplaatsing. En vorige week wel 1x een test gedaan hoor, even kijken wat ie aangaf en daar stond 3+ haha. Genieten probeer ik zeker te doen, zo ver als dit zijn we eerder nog niet gekomen, dus dat is al mega fijn! Misschien een stomme vraag, maar hoe bewerken jullie dat lijstje met wanneer uitgerekend en afspraken enzo? Haha. Ik ben zelf 9 maart uitgerekend.
Gefeliciteerd dat je nu zover gekomen bent! Hopen dat het blijft zitten en uitgroeit tot een mooi gezond kindje!
Hoi, ik lees al een tijdje mee hier maar durfde eerder nog niet mee te schrijven. Ik ben zwanger na verlies, heb drie kindjes verloren op verschillende termijnen in en na de zwangerschap. Ons jongste zoontje is te vroeg geboren en heeft één dag geleefd,en is daarna overleden op de NICU. Nu voor de vierde keer zwanger, en ik vind het ontzettend spannend. Er werd hier iets gevraagd over een vroege echo, ik zou het eerlijk gezegd niet doen. Vanwege mijn geschiedenis heb ik een vroege echo gehad, en het heeft me alleen maar onzeker gemaakt omdat er alleen nog maar een vruchtzakje te zien was en (nog) geen kloppend hartje. Zou echt pas vanaf een week of 8 een echo doen omdat je dan wel hartactie hoort te zien. Maar misschien bedoel je dat ook met een vroege echo hoor?
Zelfde als hoe je mij citeerde, alleen dan haal je qoute weg mag ik vragen hoe jou hcg waardes nu zijn?
Gefeliciteerd en welkom! Ik denk dat er veel hier zijn die dat snappen, zelf heb ik in december nog een miskraam gehad. De bedoeling was ook pas volgende week of die week erop. Omdat ik anders 4 weken moet wachten en dan zou ik ergens rond de 10 weken zitten. Bij mijn dochter had ik een echo al op 6 weken het verschil tussen Nederland en België denk ik
♡ Uitgerekend 1 - 15 maart 2021 ♡ 1 maart MiniJip - 28 jaar - 2e kindje mamavanf2009 - 35 jaar - 2de kindje 2 maart JippieJeeJOle - 33 jaar - 1e kindje 3 maart Desse - 32 jaar - 2e kindje 2jongensmama - 37 jaar - 3e kindje 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart IrisBloem - 39 jaar - 2e kindje 8 maart Josje85 - 34 jaar - 1e kindje 9 maart Esstli00 - 31 jaar - 3e kindje Tinkerbellqq - 30 jaar - 2e kindje Wensmama2015 - 31 jaar - 1e kindje 10 maart 11 maart Pandora - 40 jaar - 2e kindje PinkLady88 - 32 jaar - 2e kindje 12 maart Lola83 - 36 jaar - 3e kindje Lotje111 - 31 jaar - 2e kindje 13 maart 14 maart Mamavanluki - 29 jaar - 4e kindje EvitaDedu - 33 jaar - 2e kindje 15 maart Nahlatje - 26 jaar - 3e kindje Ws91 - 29 jaar - 3e kindje Afspraken: 11 juli - Desse - vroege echo (praktijk) 16 juli - PinkLady88 - vroege echo zkh 20 juli - Mamavanf2009- eerste echo - Ws91 - vroege echo 6weken 22 juli - Minijip - eerste echo vk 21 juli - Josje85 - eerste echo 24 juli - Lotje111 - eerste echo 27 juli - Desse - Vitaliteitsecho ziekenhuis 27 juli - JippieJeejOle - intake verloskundige en echo 28 juli - Iris - afspraak verloskundige en echo 29 juli - Lola83 - eerste echo - Ws91 - eerste echo en intake vk 30 juli - Nahlatje - eerste echo 31 juli - Lola83 - intake vk 10 augustus - tinkerbell - eerste echo ziekenhuis en intake gynaecoloog ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ------------------------------------------
We zitten trouwens ook op Facebook, als jullie daar mee willen kletsen moet je even pandora een berichtje sturen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! JA ik ervaar het ook we lals fijn om met anderen te kletsen en ik leer hier ook veel. Hier buiten het moe zijn geen enkele klacht. Dat herken ik wel van mijn eerste zwangerschap maar toch...ze zeggen dat iedere zwangerschap anders is en ik dacht misschien ben ik nu wel misselijk en pijnlijke borsten. Ik zie wel al blauwe aders op mijn borsten, en ze zijn een beetje voller. Alhoewel dat ook gewoon van het vreten kan zijn hahahaha.. Wanneer heb je de eerste echo? Gr Iris
Die aders op mijn borsten herken ik wel inderdaad, die zag ik van de week ook ineens haha! Ik heb morgen de eerste echo, heel vroeg, maar dat komt door de geschiedenis van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de miskramen.
♡ Uitgerekend 1 - 15 maart 2021 ♡ 1 maart MiniJip - 28 jaar - 2e kindje mamavanf2009 - 35 jaar - 2e kindje 2 maart JippieJeeJOle - 33 jaar - 1e kindje 3 maart Desse - 32 jaar - 2e kindje 2jongensmama - 37 jaar - 3e kindje 4 maart 5 maart 6 maart 7 maart IrisBloem - 39 jaar - 2e kindje 8 maart Josje85 - 34 jaar - 1e kindje 9 maart Esstli00 - 31 jaar - 3e kindje Tinkerbellqq - 30 jaar - 2e kindje Wensmama2015 - 31 jaar - 1e kindje 10 maart 11 maart Pandora - 40 jaar - 2e kindje PinkLady88 - 32 jaar - 2e kindje 12 maart Lola83 - 36 jaar - 3e kindje Lotje111 - 31 jaar - 2e kindje 13 maart 14 maart Mamavanluki - 29 jaar - 4e kindje EvitaDedu - 33 jaar - 2e kindje 15 maart Nahlatje - 26 jaar - 3e kindje Ws91 - 29 jaar - 3e kindje Afspraken: 16 juli - PinkLady88 - vroege echo zkh 20 juli - Mamavanf2009- eerste echo - Ws91 - vroege echo 6weken 21 juli - Josje85 - eerste echo 22 juli - Minijip - eerste echo vk 23 juli - Nahlatje - vroege echo (praktijk) 24 juli - Lotje111 - eerste echo 27 juli - Desse - Vitaliteitsecho ziekenhuis - JippieJeejOle - intake verloskundige en echo 28 juli - Iris - afspraak verloskundige en echo 29 juli - Lola83 - eerste echo - Ws91 - eerste echo en intake vk 30 juli - Nahlatje - eerste echo ZH en intake 31 juli - Lola83 - intake vk 10 augustus - tinkerbell - eerste echo ziekenhuis en intake gynaecoloog ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ------------------------------------------
Welkom en gefeliciteerd! Wat een pittig traject zeg! Wij hebben op ons eerste kindje ook heel lang moeten wachten, waardoor ik tijdens die zwangerschap super onzeker ben geweest. Voor deze zwangerschap wil ik echt die angst los proberen te laten, want anders blijft er weinig ruimte over om te genieten. Op dit moment heb ik, naast vermoeidheid, heel weinig last van kwaaltjes. Op zich zegt dat niks, maar ik voel me toch ook een tikje onzeker. Wanneer heb je je eerste echo?
Jeetje wat pittig! Ik hoop van harte dat het nu allemaal goed mag gaan. Wat je zegt over een vroege echo, daar kan ik mij wel in vinden. Het wachten duurt misschien wel wat langer, maar ik wil liever geen onnodige ongerustheid. En op de 8 weken echo, daar zie je toch ook weer wat meer op.
Ik hoop inderdaad dat ik de onzekerheid wat meer los kan laten na de eerste echo. De echo is morgen, dus ik hoop dat ze iets kunnen zien. Ik ben dan 6w1d. De echo staat expres zo vroeg gepland, vanwege een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (en miskramen) in het verleden. Nog eventjes geduld hebben hier dus en dan hopelijk wat meer duidelijkheid. Hopelijk kun je de onzekerheid deze zwangerschap wat meer loslaten en wat meer genieten!
Ik heb uiteindelijk een echo voor vanavond gepland staan, ik hoop dat ik op die manier er een beetje erna kan genieten omdat de 100doem scenarios nog altijd in mijn hoofd spoken.
Dus... ik heb mijn vroege echo net gehad! Zwangerschap ziet er goed uit, en hij/zij heeft een krachtige hartslag. Bij mij is even een last van mijn schouders gevallen! Wel iets teruggezet maar dat zal ik zo aanpassen!