Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Herkennen jullie dat?
    Na drukke dag extra zwaar gevoel in onderbuik?

Zaterdag druk geweest, avond zwaar gevoel.

Verder gaat alles goed. Pas, tegen eigen verwachting in, nog prima in normale broeken. Mijn gewicht is al weken stabiel, maar kan wel voelen dat de baarmoeder groeit

Oh en ik denk dat ik de baby een paar keer heb voelen bewegen

Trassi vindt dit leuk.
  2. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Ja dat heb ik ook wel, we hebben laatst ook flink gewandeld (ik had daar zin in en veel energie, nergens last van) en toen had ik 's avonds toch wel even last van mijn stuitje. Merk toch dat het impact heeft dus!

Ik voel hem geloof ik ook meer sinds een paar dagen, zo leuk!

Hannelore13 vindt dit leuk.
  3. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik herken dat ‘zware’ gevoel ook. Maar heb het vooral eind van de dag op het werk. Ondanks dat ik tussendoor wat extra zit.
    Ik wil de baby ook voelen…tot nu toe nog steeds niks:(woensdag de 20 weken echo. Wil zo graag de kleine weer even zien en dan vooral zien bewegen.

Hannelore13 vindt dit leuk.
  4. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    @Hannelore13 ik merk het al na 2 uur op het werk. En bekkenpijn erbij. Met meerdere dagen achter elkaar lig ik echt plat rest van de dag.
    Wou dat ik ook stabiel bleef in mijn gewicht doe minder maar heb meer trek dus de weegschaal vind dat minder leuk. Maarja nu lijnen zie ik ook niet zitten. Dus net ipv lekkere dingen maar wortel gegeten. Om het een beetje binnen de perken te houden.

5. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik eet werkelijk veel meer dan hiervoor, ook doordeweeks weleens een toetje of schaaltje chips, en ik haal nu regelmatig friet wat ik hiervoor amper lustte.
    Dus ben echt blij verrast met mijn gewicht tot nu toe. Vrees dat ik tegen einde meer zal aankomen, maar dat gaat de tijd leren.

Vanmorgen merkte ik voor het eerst ook dat aanspannen van buikspieren anders voelt.

Eind vd week 20- weken echo, ben benieuwd!

Trassi vindt dit leuk.
  6. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Hier ondertussen 4,5 kg aangekomen.. mijn buik groeit enorm hier de laatste tijd! Ik hoop dat ik de gewichtstoename wat onder controle kan houden. Maar aan de andere kant, het hoort erbij he! Laten we hopen dat de kilo's later mede door de borstvoeding er goed af gaan ;)

Hier ook last van de bekken. Kan geen lange wandelingen doen en wandel er zelfs al wat naartoe :rolleyes: wat wordt dat binnen een paar maand!:p

7. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Wat betreft gewicht kun je er volgens mij niet zoveel aan doen, behalve gezond leven. Grotendeels zijn het de hormonen die bepalen. Sommigen komen in begin amper aan, maar aan het eind meer, anderen andersom.

Wat vervelend van je bekken! Hoop dat dat niet verergert maar vrees ervoor voor je...

Lizzie13579 vindt dit leuk.
  8. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    Ander vraagje; voelen jullie de baby dagelijks en duidelijk? Zondag was hij druk maar sinds maandag voel ik de baby niet zo duidelijk/niet…. Ben nu ruim 18 weken. Dus het is nog vroeg. Maar maakt me wel onzeker

9. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik voel 1 baby elke dag en 1 baby maar een paar keer per week

10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Hoe weet je t verschil :D

11. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik voel de baby nog helemaal niet:(
    Zal niet lang meer duren zei de echoscopiste. De baby was al flink aan het schoppen tegen de placenta.
    De 20 weken echo was helemaal goed! Onze dame is helemaal goedgekeurd. Ik zal waarschijnlijk wel een suikertest krijgen, omdat ze nog steeds boven het gemiddelde zit. Waarschijnlijk is het gewoon een grote baby. Wij zijn zelf ook vrij lang. Maar om toch zwangerschapsdiabetes uit te sluiten zal ik deze test waarschijnlijk rond de 24 weken krijgen.

12. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb de 20 wk echo ook gehad en baby is helemaal goedgekeurd.
    Mooie groei, geen gekkigheden.

Alleeennn.... mijn placenta ligt voor de uitgang. Met 30wk nog een echo om te kijlen of deze verschoven is.

13. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ze liggen allebei compleet anders dus das zoiezo al makkelijk. Daarnaast is het meisje super druk en de jongen heel rustig dus ik herken ook wie wie is. Jongetje schopt wel een stuk harder dan zijn zus als hij van zich laat horen.

14. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Wisselend, dan paar dagen niet (en dan ongerust) dan meerdere keren op een dag. Lijkt wel dat ik het steeds meer voel, maar nog echt wel op de achtergrond en je moet wel echt stil liggen ervoor.

15. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde, dit weekend nog regelmatig gerommel, maar nu dus ook een paar dagen wat rustiger. Misschien ook door afleiding van werk, moet er wel goed op letten om het te voelen

16. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    Oké dus nog even geduld tot de bewegingen sterker worden

Durven jullie paracetamol te gebruiken tijdens zwangerschap? Ik ben erg verkouden en heb hoofdpijn maar lees wisselende adviezen… een pijnstiller zou echter nu wel prettig zijn

17. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Voor zover ik weet mag je gewoon paracetamol. En anders even overleggen met de verloskundige? Ik heb het wel een keer genomen met hoofdpijn.

Ik moet toch de suikertest doen. Ze willen het toch uitsluiten. Maak me er niet druk om. Beter maar gecheckt hebben dan er te laat achterkomen.

18. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Ik voel bewegingen dagelijks, maar moet er soms echt wel op letten. Als ik druk bezig ben, voel ik hem niet.

Succes met de suikertest @Goldieloks ! Ik vermoed dat wij die standaard krijgen hier.

@Geoir ik heb net ook nog een paracetamol genomen tegen hoofdpijn. Zal het niet dagelijks doen, maar soms is de hoofdpijn gewoon niet te harden.. ik dacht dat het kon.

Goldieloks vindt dit leuk.
  19. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Ik heb dat bij 6 weken of zo wel gedaan toen ik echt veel hoofdpijn had. Maar ik neem het vrijwel nooit behalve als het echt niet meer te doen is, denk dat een keer wel kan

20. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik voel de baby al wel vaak en krachtig. Dit is m'n derde en de placenta ligt dus aan de onderkant, waardoor ik dit aan de voorkant goed voel.
    Meestal als ik rustig op een stoel zit of op de bank lig te chillen. Word er (gelukkig) nog niet wakker van.

Deel Deze Pagina