Ik krijg de 22 weken prik eind november. De griepprik doe ik niet. Onze verloskundige ziet er de meerwaarde niet van in qua bescherming voor moeder en kind. Ikzelf kan me niet eens heugen wanneer de ik de griep gehad heb. Ik twijfel nog steeds of ik de baby voel. Weet nog steeds niet of het toch niet m’n darmen zijnvoel het zoiezo nog heel weinig. Eigenlijk alleen ‘s avonds als ik op de bank zit en dan maar iets van 3 of 4 momentjes. Nog een weekje en dan weer controle bij de verloskundige en een extra echo om te spieken. Hopelijk dan meer bevestiging wat ik voel.
Ik voel de baby nu een paar weken, maar de ene keer veel subtieler dan de andere. Gisteravond op de bank, na een dag helemaal niks voelen, schopte hij ineens een paar keer zo hard dat mijn man het ook gevoeld heeft. Vind ik nog best knap met de placenta voor hoop dat iedereen hier dat snel mag ervaren! hier wel de 22-weken prik (rond 22 weken), maar geen griepprik (en geen coronaprik).
Er wordt ook niet voor niets al aangeraden het met 22 weken te doen. Dan zit je met vroeggeboorte goed, zo redeneert men. En mijn reden om het laat te doen is niet heel gebruikelijk. Ach, men zal wel vaker iets vinden van mijn keuzes
Ik wou morgen de afspraak maken voor de 22 weken prik. Neem dit jaar voor het eerst de griepprik.mijn weerstand is zo laag, en die van de meeste kindjes ook dus hoop zo wat te kunnen voorkomen Vandaag voor het eerst een speen gekocht Juk nog best veel keus
Ik neem de 22wk prik niet en de griepprik ook niet. Ik voel de baby nu erg krachtig, soms zo erg dat ik er harde buiken van krijg. En ik ben zooooo moe, kom niet meer in mijn diepe slaap waardoor ik het gevoel heb de hele nacht wakker te zijn.
Jah dat ken ik vannacht ook weer van 1 tot 5 wakker geweest en een film gekeken. Ben net zon lopend lijk
Hier vandaag de 20 weken echo gehad. Alles was goed ! Verder herken ik dat van het slapen wel. Ik slaap heel licht en voor mijn gevoel niet uitgerust als ik opsta. Gelukkig volgende week een week vrij. We gaan nog even lekker met z’n 2tjes op stedentripje.
Oh meeeennn, kan je dan om 5u nog wel slapen? En hoe functioneer je uberhaupt Ik blijf koppig liggen, woelen en draaien. Mijn moeder zei altijd: slaap je niet, rust je toch
Jah na 5 uur gaat t altijd prima gek genoeg. Kan op de gekste tijdstippen slapen. Maar lig wel uitgeteld op de bank nu
Ik ben ook al een paar nachten vanaf 03.30 wakker maar dat komt omdat 2 zoons nu een kamer delen en elkaar heel de tijd wakker maken
Dank voor jullie antwoorden over de 22 weken en de griepprik. Toch altijd fijn om even wat input op te halen. Zeker nu er best veel veranderd is sinds mijn vorige zwangerschap en ik keuzes moet maken die ik 4 jaar geleden niet eens voorgelegd kreeg. Over dat slapen: afkloppen, maar ik slaap nog goed. Althans, ik slaap wel de hele nacht. Dus dat is al een zegen als ik jullie verhalen zo lees… Maar ik merk nu al dat m’n buik wat zwaar is en in de weg ligt. Ik slaap altijd graag op alle kanten en mis nu mijn buik- en rug ligging
Ik heb de uitslag van de glucose test net gekregen…nuchter was het 4,2 en 2 uur na het suikerdrankje was het 3,5. Ik heb een mega verbranding En weet bijna zeker dat ik eergisteravond de baby gevoeld heb. Het was zo’n overduidelijke ‘plop’ dat het echt geen darm geweest kan zijn
Is de glucose test eigenlijk iets standaards waar je op gecheckt wordt? Of alleen wanneer verloskundige dat nodig acht?
Bij mij wilde de verloskundige dit, omdat de baby met d’r buikomtrek iets buiten de curve kwam en ze zoiezo aan de grote kant is.
Ik heb hem geweigerd, maar volgens mij adviseren ze het wel vaak Vooral wanneer suikerziekte in de omgeving is, je overgewicht hebt, de baby aan de grote kant is (bij mij was dat de eerste 2x zo, nu niet).
Sorry dat ik hier even inbreek maar lees soms nog mee. Maar wanneer is je baby buiten de curve? Ze heeft er bij mij niks over gezegd namelijk terwijl de baby wel op p70 kwam en dus “groter dan gemiddeld”. Een vriendin van mij haar baby was ook wat groter en moest ook een glucose test, maar vraag me af wanneer ze het dan nodig vinden…
Hoeveel ze buiten de curve kwam durf ik je niet te zeggen. Weet het oprecht niet meer. Het was niet extreem veel. Bij ons is de baby al groter gemeten vanaf het begin. Ze zou al een weekje verder zijn, maar is bij ons onmogelijk vanwege hulp uit het ziekenhuis. Er werd al gezegd dat ze waarschijnlijk gewoon groot is. Ik ben zelf 1.85 en m’n vriend ook. Onze ouders zijn ook aan de lange kant. Onze verloskundige wilde suiker gewoon uitsluiten. Ben zelf ook wat ouder dan gemiddeld en dit speelde ook mee.
Bij mij werd het van tevoren al verkondigd. Protocol omdat mijn bmi 30+ is en omdat diabetes in familie voorkomt