Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Ja tenzij ik met volledige ontsluiting in het ziekenhuis aan kom (die kans is zeer aanwezig). Vooral dat het zo lang duurde voordat ze een besluit namen vinden wij achter kwalijk, maar gelukkig doet ie het fantastisch.

2. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    *breekt even in* ik hoor niet of eigenlijk wel in deze topic, maar ben actief in de groep hierna alleen lees wel af en toe mee. Maar ik heb wel een vraagje, mag je dat zelf bepalen of je wel of geen keizersnede wil? Ik dacht altijd dat het voor je bepaald wordt ook na de 1e keizersnede. En is het dat als je smalle bekken hebt bij de 1e bevalling dat dan hij een 2e ook zo is?

3. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    In principe als dit kindje goed ligt, kan ik natuurlijk bevallen. Dochter zit op P10 en zal voor de 38 weken komen is de verwachting.

Maar officieel heb je de keuze, in Nederland is men er geen fan van. Ik kreeg de keuze….en die zou iedereen moeten krijgen, maar vaak gebeurt dat niet. Net zoals dat Nederland (in mijn ogen) echt een achterloopt bij de geboorte zorg.

Moet nu ook weer zelf vragen om een test die kan uitsluiten of ik risico heb vroeggeboorte, vooraf zelf lasten testen op CMV, toxoplasmose en laten inenten tegen rode hond. In België allemaal standaard.

vrouwvan vindt dit leuk.
  4. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ah zo, mijn bevalling lijkt trouwens best veel op de jouwe qua duur. Ook na het spontaan breken van de vliezen, was mijn zoontje er vrij vlot (6 uur), het was wel een extreem zware bevalling met een totaal ruptuur als gevolg maar gelukkig deed mijn kleine het wel goed. En de angst bij een 2e bevalling, zit er ook hier goed in. Ik hoop dat ons zo een 2e nare bevalling bespaart zal blijven.

5. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Verder zijn er hele fijne artsen trouwens, alleen protocollen zijn zo star ;)

6. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Ja en ik zeg na mijn KS: liever herstel van een KS dan van een totaal truptuur.

Je kunt ook afspreken dat ze bij volledige ontsluiting een echo doen om te kijken of baby goed ligt en/of maximale tijd dat je gaat persen.

7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik was gewoon niet welkom in het ziekenhuis na het spontaan breken van mijn vliezen en een controle werd ik weggestuurd met de mededeling kan nog zeker 24 uur aangezien het je eerste is. Terwijl ik al weeën had en bloed verloor, dus zo thuis aangekomen direct de verloskamer gebeld tot 3x toe en elke keer kreeg mijn man het advies het af te wachten, het bloedverlies hoorde er namelijk gewoon bij en de pijn ook en het zal zeker geen bevalling zijn..aangezien mijn vliezen net waren gebroken aldus de gyn. En ik wist niet wat ik moest verwachten, pff als ik eraan terug denk , wordt ik er nog boos om, maar goed uiteindelijk met loeiende sirene binnengebracht. Ik heb zeker 3 kwartier mijn persweeën in moeten houden met als gevolg dat toen ik eenmaal mocht persen ik volledig uitscheurde. Binnenkort een bevallingsgesprek nou..1 ding weet ik wel, bij de 1e wee hoe licht dan ook of teken van bevalling ben ik in het ziekenhuis en ik ga mij echt niet weer laten wegsturen. Desnoods ga ik languit in de hal liggen.:o:

8. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    @Kleintje34 hoe groot is je baarmoedermond dan nu als ik vragen mag?

ben benieuwd wat de p waarde van die van ons is, maar willen ze niet geven

9. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    baarmoederhals nu is 19 mm…

10. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    En moet je dan nu ook nog op extra controles ervoor komen dar deze wordt opgemeten?

11. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Nee over 3 weken weer. Hoop dat ze morgen met pretecho even meten

12. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    moeten ze wel apparaat hebben voor inwendige echo. Zou wel bellen hoor indien je het niet vertrouwd

ik moet nu om de twee weken voor de baarmoedermond controle. En moest zondag nacht ook nog erheen. Ik had harde buiken en ongesteldheidspijn. Dus dat was direct komen en alles controleren incl ecg. Op zich wel fijn dat ze het serieus nemen, maar jammer van de afstand. Zat liever dicht bij.

13. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Intake kraamzorg heb ik eind januari pas....
    Wil iemand die mij goed kan begeleiden met bv

Zie niet op tegen de bevalling. Hoewel ik in mijn werk alleen de ellende van de ellende zie op geboortegebied, ben ik me er van bewust dat mijn referentiekader niet het goede is. Vind het nog wel lastig afstemmen op het goede, maar vooralsnog zie ik er gelukkig niet tegenop.

Freesias, kun je de p niet in je dossier vinden?
    Daar vond ik de p van onze kleine wel.

Zou me daar overigens ook niet druk om maken. Buikomvang is bijvoorbeeld echt afhankelijk van hoe het kindje op dat moment ligt. Bekende werd kind heel groot geschat, bij 37 weken al 8,5 pond. Was bij 40 amper 6,5 pond.

Zolang de kleine lekker beweegt, en jij je goed voelt, gaat het waarschijnlijk ook goed. We weten nu veel meer dan vroeger, maar of dat een zegen is...? ‍♀️

Krijgt jullie kleine al een ritme?

14. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Vind het heel lastig in te schatten…..heb wel wat harde buiken, maar verder geen krampen. We gaan het zien, gelukkig morgen al 29 weken. Komen steeds dichter bij de 32 weken…

Moet jij ver rijden iedere keer?

15. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    jah ben al snel anderhalf uur kwijt voor enkele rit. Dan lopen de afspraken vaak ook nog half uur uit dus een halve dag ben ik wel kwijt voor een afspraak

16. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Onze baby is meestal in de ochtend en in de avond actief. Op de dag voel ik d’r weinig, maar beweeg ook veel op het werk.
    Soms heeft ze een rustige dag. Eergister was ze extreem druk.
    Nu lekker een weekje vrij.

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen toe!

17. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Haha zie nu dat mijn emoticon spontaan veranderd is......

18. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Sorry voor de radiostilte hier, maar het was een hectische periode op het werk voor de kerstvakantie. En on top of it kwam dochter vorige week met COVID thuis van school, net voor de sluiting van de basisscholen (aaargh!). Wij zitten dus al een week binnen.
    Heb toch wel wat klachten, maar ben opgelucht dat ik dubbel gevaccineerd ben. Ik vermoed dat het anders erger was geweest. Ik voel de kleine net zoveel als anders, dus dat is wel fijn. Al kijk ik toch wel uit naar de controle om te zien of de kleine er geen last van heeft gehad.

Qua bevalling: ik probeer er niet teveel aan te denken. Vorige keer heb ik dat ook niet gedaan en had ook geen vastomlijnde ideeen, wensen of eisen: liefst ziekenhuis, maar lukt dat niet: prima. Natuurlijk? Ruggenprik? Keizersnee? Allemaal prima.
    Mijn enige wens was dat ik zo snel mogelijk maar veilig voor het kleintje uit mijn lijden verlost zou worden :roflmao:
    En die open instelling werkte wel, dan ben je achteraf ook niet teleurgesteld omdat het anders verlopen is.

En ritme van de baby, nog niet echt een vaste frequentie. Al hebben we meer een avondmens dan een ochtendmens denk ik…

Fijne kerst iedereen!

19. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Allemaal fijne kerst gehad?

(Hoe) reageert jullie kleintje op geluid?
    Bij mij nog niet merkbaar
    Vandaag rondje wezen wandelen, ineens achter ons harde vuurwerkknal. We schrokken ons rot, alarmen van auto's en gebouwen gingen af... zo hard!

Maar onze baby heb ik niet bewust voelen reageren.
    In de auto naar en uit mijn werk is uk wel actief, dan heb ik altijd een radio aan staan. En bij film kijken hebben we ook contact. Maar of dat aan het geluid of mijn ontspanning ligt? Geen idee!

Ik heb nog niet bewust een reactie op geluid gevoeld.....

20. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Pas een keer duidelijk vanwege het geluid (dochter gooide een bal hard op de grond), verder lijkt het meestal willekeurig inderdaad.

Maar volgens mij komt dat wel nog. Ik kan me van de eerste zwangerschap herinneren dat een Dyson handföhn in de horeca echt fantastisch werkt! Kind kwam bijna door m’n keel naar buiten zo’n schrik :roflmao:
    Zelfs toen ze geboren was en ik haar wel eens verschoonde op zo’n damestoilet, dan sprong ze bijna van het kussen van dat lawaai.

Hmm, voel me nu wel een beetje opeens een ontaarde moeder… Hahah, maar af en toe lachen om je kind moet kunnen toch? ;)

Hannelore13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina