edit: misschien goed te melden dat ik dus sinds die ene schrik niet meer zelf de föhn gebruik als er baby’s in de buurt zijn. Het is alleen nog als andere vrouwen föhnen die uit de wc komen, die ga ik dat niet verbieden.
Of het móét, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het kan. Zo kan een baby reageren op je stem. Of wanneer je nu bepaalde muziek veel luistert, herkent de baby dat na de geboorte. Ook hoort de baby nu continu mama's hartslag en bloedgesuis. Dit al vanaf ongeveer 20 weken, en later kan het dus gaan reageren op geluid. Ook is bekend dat sommige baby's al in de buik gehoorschade oplopen omdat mama naar heel harde festivalmuziek luistert bijv. Omdat deze knal zó ontzettend hard was, had ik verwacht dat de baby er ook van zou schrikken. Maar dat heb ik dus niet bewust gevoeld. Misschien omdat ik zelf ook geschrokken was, en we vooral gefocust waren op of we nog wat verdachts zagen (mensen wegrennen oid), en ik de reactie gewoonweg gemist heb. Maar toch speelde deze vraag in me op. Voor nu laat ik het los. We zullen het niet weten of de baby dit gehoord heeft. En mocht het onverhoopt zo zijn dat de kleine stokdoof is, dan kun je er nu toch niets mee. We wachten af. Wellicht komt het reageren op geluid pas later.
Mijn zoon ging altijd 'dansen' in mijn buik op het liedje Tsunami (8jr geleden). Deze baby begint te bewegen bij het liedje Thunder
Hier wordt de baby voelbaar actief tijdens het autorijden. Wel met de radio aan. En als ik onze katten oppak om te knuffelen dan krijg ik ook een reactie. Misschien door het gespin van de katten? Gister lag er 1 met z’n koppie op m’n buik, maar die ging gewoon een stukje omhoog, hihi. En vervolgens verbaast naar m’n buik kijken en diep zuchten
Iedereen de allerbeste wensen en een prachtig 2022!! Hier vandaag besloten om m’n verlof een weekje te vervroegen. Ben net een weekje vrij geweest en merkte dat m’n lijf dat wel heel prettig vond. Het wordt allemaal wel wat zwaarder ondanks ik weinig klachten heb. Nu nog maar 4 weekjes werken en dan in alle rust alle puntjes op de i zetten en zorgen dat alles klaar is.
Gelukkig nieuwjaar gewenst allemaal! Fijn hoor, dat verlof dat eraan komt. Ik moet nog 6 weken. Hoewel die kerstvakantie wel naar meer smaakt… Ben dus wel aan het aftellen hoor!
Lekker hoor verlof krijgen. ik ben ondertussen ook aan het aftellen, nog 6 nachtjes slapen en ik wordt opgenomen in het ziekenhuis. vandaag is de lamp voor de kinderkamer binnengekomen. Morgen komt de kinderwagen, luiertas, voetenzak, nog wat bedlinnen en de trip trapp stoel met toebehoren binnen. Dat nog snel allemaal wassen. En dan is alles gereed en gekocht voor de baby. Hoop dat ik genoeg kleding heb. Vandaag nog super lief rompertje binnengekregen. Echt superklein is het. Benieuwd welke maat de kleine straks heeft. hij zou +4kilo worden met 40 weken maarja dat gaat hij niet halen. Dus we hebben alle maten wel bij ons voor de aankomende weken dat hij er moet blijven.
Wauw spannend, Freesias. Maar als je over zes dagen wordt opgenomen, dan gaan ze nog niet inleiden, toch? Ze proberen het toch zo lang mogelijk te rekken, of niet?
Tot 35 weken maximaal wat ik begreep. Al hoop ik stiekem op 2 dagen langer. 2/2/22 lijkt me wel een mooie datum en daarnaast hoe langer hij zit hoe minder kans op complicaties. Al ben ik blij met het idee nu. het eerdere idee was 34 weken halen. maarja kan ook maar zo 33 weken worden. We gaan het zien
Ik was in de veronderstelling 8 voor en 12 na. Maar goed, je zult het wel uitgezocht hebben! Geniet van je verlof!
Ik tel ook af! Nog ruim 3 weken werken, dan heb ook ik verlof. Vorige week vakantie, daarvoor dacht ik : had ik maar tot 36 weken opgegeven... Maar nu ben ik blij dat ik er met 34 uit ga. In ons werk is langer gewoonweg niet te doen. Helaas! Heeft iemand paraat waar 'de lijst' staat? Ik kan hem niet meer vinden. Was even benieuwd naar ieders datum etc
Spannend! Zullen ze nog voorbereidende onderzoeken doen, of is het vooral in de gaten houden, waardoor je opgenomen wordt? Ik duim mee dat je de 35 weken haalt!
Zijn jullie ook zo moe? Ik zou s nachts 9 à 10u willen slapen en overdag nog een middagdutje doen (wat meestal wel niet lukt, met een peuter in huis). Het lukt mij ook niet om nog veel huishoudelijk werk te doen.. wat wel heel frustrerend is.