Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Hopelijk is de kleine snel sterker en kan alles uit de borst gedronken worden.

Jullie maken een intensieve tijd door zo.

Heel vreemd idee dat jouw kleine er al even is, en nagenoeg even 'oud' is als de onze, terwijl de onze nog lekker binnen zit!

2. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ohoh,
    gisteren een flinke diastase van mijn bovenbuik ontdekt....

Ik lees op internet dat het veel voorkomt, maar toch baal ik!
    Weet iemand oefeningen oid om het straks weer goed te krijgen?

3. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Bij mij is het helaas niet meer goed gekomen.
    Vooral opstaan vanuit een 'zij-rol' ipv rechtop was hier de tip.

Hannelore13 vindt dit leuk.
  4. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Vandaag 37 weken :eek::eek: het mag!!!!
    Kom nu ook maar, ben er zo klaar mee :confused:

Hannelore13 en Goldieloks vinden dit leuk.
  5. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Ik had dit ook bij de eerst en nu weer. Buikspieroefeningen kunnen helpen, maar bij mij ook niet helemaal strak meer geworden (heb mss ook te weinig geoefend ;)). Idd je buikspieren niet te veel belasten en zeker ook niet in de eerste 6 weken na de bevalling. Uit zijlig rechtkomen, opletten met recht gaan zitten met baby in de armen,... en je laten begeleiden :)

6. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Spannend! Heb je al wat voorwerk gehad?

Hier controle gyn gehad en baby zit nog niet ingedaald. Wordt wel groot geschat, 2,8kg momenteel.

7. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Meestal binnen 6 weken weer weg. En goede fysio ;)

8. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Grappig mijn gynaecoloog vind die tip complete onzin, schijn nooit wetenschappelijk aangetoond te zijn.

9. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Herkenbaar, nu bijna 36 en blij dat ik nog 2 weken hoef

Spoetnik vindt dit leuk.
  10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ja het rommelt al wel wat, maar dat was bij m'n dochter ook. Die kwam met 41 wk o_O:cry:

11. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Nou dat lijkt me geen onzin.
    Als ik naar m'n buik kijk wanneer ik recht onhoog kom, staat mijn buik in een driehoek.
    Op de zijkant, een zijrol zeg maar, niet. En het voelt ook nog eens aangenamer.

12. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik ook, nu 37+1. Ze mag van mij nog wel even blijven zitten. Ik vind de uitgerekende datum wel heel leuk:Den vind het bewegen heerlijk wat ik voel in m’n buik. Heb er natuurlijk langer op moeten wachten vanwege de placenta die ervoor ligt.

Merk wel verschil in bewegingen per dag. Dan wat drukker, dan wat rustiger.

13. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik wil wel eerst hoor ;)
    Ik vind het vooral zwaar icm de andere kinderen.
    Ook lichamelijk trek ik het nauwelijks. Ja je moet wel en ik ben niet van het klagen, maar man man man...
    Never again :cool:

Goldieloks vindt dit leuk.
  14. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Ja, hier ook zware buik en de daarbij horende klachten ;) van mij mag hij nog zeker 2 weken blijven zitten. Moet me nog steeds wat mentaal voorbereiden ofzo :rolleyes:

15. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    zeg alleen maar wat ik gehoord heb :). Zal het zo nog eens vragen, denk zo naar het ziekenhuis, heb haar vandaag nog niet gevoeld.

16. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Oh jee! Hopelijk bedenkt ze zich en laat ze zo flink van dr horen!!!

17. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik heb geen kinderen, dus heb wat dat betreft alle rust. Wel 2 katten die me voor de voeten lopen af en toe, telt dat ook:p
    En om ook een beetje te klagen, het vocht vasthouden en m’n sokken en schoenen niet normaal meer kunnen aantrekken ben ik wel een beetje zat.

18. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Dat is minder!! Hopelijk meld ze zich zo nog!

19. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Qua zwangerschap heb ik echt geen klagen.
    Ja ik merk dat het zwaarder wordt en ik echt een middagdutje nodig heb.
    Maar loop nog met gemak 2x per dag ruim 2km. Niet dat ik altijd zin heb, maar denk wel dat het goed is voor mijn lijf.
    Mijn sokken en schoenen aantrekken gaat ook nog prima. Merk dat in de avond de randjes van mijn sokken in mijn onderbenen staan, maar in de ochtend is dat weer weg. In ruil daarvoor in de nacht wel elk uur naar de wc, dat is minder.

In mijn hoofd reken ik op nog vijfenhalve week. Ergens verwacht ik echt pas tussen 41 en 42 weken te bevallen.
    Eerder deze week gedroomd dat het nu al kwam, toen kreeg ik het wel te pakken hoor. In 1 dag de rest van het kamertje af gemaakt. Dat moeten bekopen met een hele nacht harde buiken....

Maar nu gelukkig alles weer rustig.

Kleine lag wel in stuit, dus versie gehad deze week. Mijn buik voelt nog steeds beurs.... en heb sinds de versie wat extra striae ontdekt...
    Versie is geslaagd gelukkig.
    Nu maar hopen dat ukkie goed blijft liggen. Ik weet echt niet of ik nu billen of een hoofd voel bij mijn ribben.
    Aan de andere kant: het echte koprollen deed de laatste keren pijn, en dat heb ik na de versie niet meer gevoeld (een aantal dagen ervoor ook al niet meer) dus ik hoop dat de kleine niet meer uit zichzelf over het dwarse punt heen komt. Wel nog veel geschuif van links naar rechts. Ik vind het heel gezellig! Maar soms ook wel wat pijnlijk.
    Afijn, binnen 6 weken is het er! We kunnen aftellen!

Goldieloks vindt dit leuk.
  20. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Wees blij qua vocht vasthouden. Ik zit al een aantal weken aan de steunkousen. Wat een ramp en sport is het om die krengen aan te krijgen. Maar het werkt wel:thumup:m’n enkels waren net zo dik als m’n kuiten en m’n tenen leken wel op kleine dikke worstjes:Den hele mooie spataderen cadeau gekregen:rolleyes:

Hopelijk blijft de kleine gewoon goed liggen! Zo’n versie lijkt me behoorlijk vervelend(zacht uitgedrukt)

@Kleintje34, hoe is jou avond verlopen? Heeft de baby zich laten voelen of ben je alsnog voor controle naar het ziekenhuis gegaan?

Deel Deze Pagina