Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Nee, de kleine was natuurlijk weer na 10-en actief!

Lizzie13579 en Spoetnik vinden dit leuk.
  2. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Gelukkig maar!!

3. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Idd, nog een week dan 37 weken, hoop dat ze dan meteen komt. Ben het wel zat ;).

Hoewel ik geen vocht vasthoudt, mezelf nog kan scheren, schoenen normaal kaan aan trekken en 4 a 5 km kan wandelen..

4. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Hoe zit het bij jullie qua bevalling? In het zh of thuis?
    Hier in het ziekenhuis, en de regels zijn wel streng ivm corona. Aangezien we hier allemaal verkouden zijn, moet hij van mij dus echt wel nog even blijven zitten. Er stond namelijk dat de partner niet bij de bevalling aanwezig mag zijn als hij verkouden is :eek: das toch niet normaal!
    Ik krijg wel stress van het hele gedoe.. hopelijk tegen de bevalling allemaal gezond en mag dochter ook gewoon op bezoek komen in het ziekenhuis..

5. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Geplande KS of spoed KS als partner klachten heeft mag hij niet mee de OK. Kans is aanwezig....maak mij er ook niet druk om het is zo als is.

Zoontje mag sowieso niet komen, die blijft lekker thuis met opa/oma. Partner blijft als het mag wel 48 uur met mij in het ziekenhuis. We mogen 1 bezoeker per dag dus de oma's mogen langskomen. Hopelijk nog niet soepeler over 2 weken.

6. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Ik vind dat streng. Dat een partner niet.bij de bevalling zelf aanwezig zou mogen zijn. En bij een natuurlijke bevalling kan dit wel uren duren. Een keizersnede is anders natuurlijk, maar ook daar zou ik mijn partner erbij willen.
    Ik zou wel graag hebben dat mijn dochtertje op bezoek mag komen, zodat ze zich toch betrokken voelt. Zal zo'n grote verandering zijn voor haar ook.
    Hoe oud is je zoontje? Onze dochter verblijft ook bij de grootouders als wij in het ziekenhuis zijn.

7. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Die is 2 jaar, wij zijn al vaker weekend weg geweest en dat mijn ouders hier waren. Ik wil ook dat het anders is, maar hier heb je geen controle over dus dan verspil ik er ook geen energie aan.

Zoontje weet over 2 of 3 jaar niet meer wanneer hij zijn zusje voor het eerst heeft gezien. Net als dat hij niet merkt dat ik er 2 dagen niet ben.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik vind het onmenselijk zelfs dat je zonder je partner (of wie je er ook bij wilt hebben) moet bevallen in een zkh.

9. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Heel bijzonder inderdaad!
    Laatst, week of 4 terug, in ons zkh bewezen covid positieve patiënte geweest voor ks. Besluit was dat partner (ook bewezen positief) er wel bij mocht zijn, maar echt bij zijn partner moest blijven, dus niet mee mocht met de baby naar de kinderarts en indien nodig naar kinderafdeling. Dit om het aantal bewegingen door zkh van covid+ te beperken. Maar een kind krijgen is zoiets omvangrijks, hoe wil je dat iemand ontzeggen erbij te zijn?
    Partners leven en slapen met elkaar, zouden ze niet hetzelfde bij zich dragen?
    En voor moeder moet je in zo'n geval toch al isolatiemaatregelen treffen....

10. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik ga bevallen in zkh.
    Voor zover ik weet mag partner en eigen vk mee.

Overigens heeft het kabinet plannen om in de komende weken verder te versoepelen.
    Wie weet wat er mogelijk is tegen de tijd dat ik beval...

We zijn trouwens van plan mensen om ons heen pas op de hoogte te stellen als alles achter de rug is. We hebben geen oppas oid nodig, dus dat scheelt.
    En dan heeft ook niemand de stress, mocht het onverhoopt lang(er) duren.

Lizzie13579, Kleintje34 en Spoetnik vinden dit leuk.
  11. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik wil graag thuis bevallen, dus heb dat gezeur gelukkig niet.
    Als het nodig is, laat ik de kinderen ophalen door beppe. Als ze slapen, laat ik ze slapen.
    Hopelijk is de kraamhulp nu wel optijd :roflmao: maar alleen met VK is ook goed gelukt de vorige keer.

Lizzie13579 vindt dit leuk.
  12. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    In mijn geval zou dan mijn moeder meegaan, het is inderdaad ****, maar helaas de situatie die nu geldt. En waarschijnlijk wordt de soep niet zo heet gegeten...

13. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Bij ons eerste ook pas iedereen laten weten de ochtend nadat ik bevallen was. Zo konden we de eerste uurtjes echt even wennen met zijn drieën. Alleen kwam ik de oma van mijn partner tegen als ik het ziekenhuis binnen wandelde met mijn vliezen reeds gebroken :roflmao: allemaal uitvluchten bedacht, als in dat we op dat moment op controle kwamen, en maar hopen dat mijn water niet op de grond zou lekken op dat moment :roflmao::roflmao: nu kunnen we er goed om lachen maar toen vond ik dat wel niet leuk, wou in alle rust gaan bevallen toen :p

14. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Mocht ikzelf positief testen (moet mij bv verplicht laten testen 5 dagen voor Uitgerekende datum), dan mag mijn partner er wel bij, maar mag hij het ziekenhuis niet meer verlaten. Moet hij zogezegd samen met mij en de baby in isolatie op de kamer.
    Ik hoop ook op versoepelingen tegen dan, maar vrees dat de ziekenhuizen op dat vlak als laatste gaan versoepelen.

15. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Onze dochter is maximaal nog maar 1 nacht van ons weg geweest, en dat is nog maar een paar keer gebeurd. Dus 2 nachten of meer zou meteen wel al heel lang zijn en ze beseft ook wel wat er staat te gebeuren, een nieuwe baby. Dus wil ergens niet dat ze zich buiten gesloten voelt.
    Nu, als het lukt ga ik in dat geval gewoon vroeger naar huis denk ik.

16. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen. Voor zover bekend mag partner gewoon mee. Ongeacht besmet of niet. Het zou alleen kunnen zijn dat het ziekenhuis van onze voorkeur op dat moment geen plek heeft i.v.m. onderbezetting.

17. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Dat laatste geldt hier ook>
    Geen plek, dan naar zkh half uur rijden verderop.
    Hoop echt dat dat niet nodig is. a) vanwege de reistijd en b) vanwege dat ik het geen prettige plaats vind.
    Maar goed, tegen die tijd gaan we maar eens zien.

18. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik was een beetje afwezig door het afronden van het werk, dat was nog erg druk zo op het einde. Maar nu verlof gelukkig!

Hier ook een ziekenhuisbevalling op de planning staan. De verloskundige waarschuwde me dat er een kans is dat we het niet halen (want ik had een erg snelle eerste bevalling), maar ik woon op een paar km afstand van het ziekenhuis. Dus als ze plek hebben -fingers crossed- zou dat wel moeten lukken.
    Ik mag sowieso in aanwezigheid van mijn man bevallen, of we positief zouden zijn of niet. Weet alleen niet hoe het zit qua bezoek in het ziekenhuis, dat moet ik nog uitzoeken. Maar hopelijk wordt het allemaal snel meer versoepeld, óf mag ik gewoon snel naar huis met het kleintje ;)

19. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Eigenlijk wel bizar, de een gaat met verlof en die van ons is vandaag al weer twee weken oud! Ik kan alleen zeggen geniet van je slaap, langer dan twee uur zit er hier niet meer in

Hannelore13 vindt dit leuk.
  20. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Das wel heel pittig :eek:!

Deel Deze Pagina