Hier hoef je geen wekker te zetten, laat zich echt wel horen. En niet zacht. Maar ik heb een soort van ingebouwde wekker. Ik wordt al wakker bij de eerste tekenen van dat hij wel wat lust. Eerste weken hebben we het wel gemoeten. Toen moesten we hem stipt om de drie uur voeden. Mochten we maximaal 5/10 min van afwijken. Dan stond er al iemand naast het bed van je moet hem nu echt wel wakker maken en voeden
Onze zoon is gisteren geboren! Ook zo dolgelukkig en tot over onze oren verliefd Zo leuk als die kindjes, hoop dat ook de rest snel de baby’tjes in de armen mag sluiten!
Helaas nog geen babyknuffelen hier in huis.... ik merk wel dat er vanalles aan mijn lijf verandert: Harde buik bij minste inspanning (omdraaien in bed, klein stukje wandelen etc geeft al gespannen baarmoeder. Niet pijnlijk, maar ik merk het wel op) Regelmatig gevoel van uitgezakte tampon onderin (is dat een teken van goed indalen???) Huid wordt onrustig (had voor zwsp hormonale acne, tijdens zwsp gave huid en nu weer pukkeltjes) Heel gevoelig schaambeen en liezen, en bij wandelen ook onderrug die gevoelig wordt. En de nachten splits ik op in stukken van zo'n 3 uur. Ik slaap 3 uur, dan wordt ik vanzelf klaarwakker, ga naar beneden voor kop thee en na een paar uur ben ik weer moe genoeg om weer een uur of 3 te slapen. Ik hoop dat dit allemaal ook echt iets goeds doet mbt de naderende bevalling. Kom maar snel, lieve baby! Baby is lekker beweeglijk. Vanmorgen zat er een voet vast onder mijn ribben (au!), maar verder vind ik de bewegingen ook gewoon gezellig. Maar zou fijn zijn als wij en de rest van de familie etc onze uk ook mag ontmoeten! Wordt trouwens wel een beetje zat van alle 'controle' uit de omgeving. Rondje wandelen is standaard minimaal 3x de vraag 'is alles nog rustig?" (Nee, ik loop hier met volledige ontsluiting en persweeen, op de vlucht voor de verloskundige, nou goed? En nee, als er wel echt iets aan de hand was, zou ik je ook niet bellen!) en verder 'De auto van je man is weg, dus ik dacht ik bel even of alles nog rustig is daar...' "mijn man is geen gedetineerde, dus mag zich vrij bewegen in de maatschappij. En voor de zoveelste keer: ook wanneer ik wél zou liggen te bevallen zouden we niemand op de hoogte stellen, dus dit is de laatste keer dat ik op deze vraag in ga. Zo lang ik jou niet bel over de bevalling heb ik je dus ook niet nodig bij de bevalling". Ik weet dat de meeste mensen het goedbedoelde interesse is, maar ik vind het zooooo irritant! Als ik alle berichten zou moeten antwoorden, zou ik daar een dagtaak aan hebben. Nu negeer ik maar vanaf gisteren. Voelt ook niet helemaal goed, maar in elk geval beter dan irriteren aan het zoveelste zelfde antwoord. Hoe gaan/gingen jullie hiermee om?
Gefeliciteerd @Geoir @Lizzie13579 @bijnamama1988 @Goldieloks @herfstmeisjeB !! Wat zijn het er veel!! Mijn radiostilte kwam ook door de bevalling, afgelopen dinsdag ben ik bevallen van een gezond meisje! Zo opgelucht dat alles goed is gegaan. Vanaf 9u in de ochtend weeen gehad en in de namiddag is ze geboren. Al met al redelijk vlot. Het was behoorlijk pijnlijk hoor, maar dat is weer snel vergeten als je dan het resultaat in handen hebt. We leren veel van de kraamhulp ondanks dat het de tweede keer is. Heel fijn. Hopelojk gaat het goed met jullie allemaal! En @Hannelore13 ben je de enige van de actieve schrijvers die nog aan het wachten is? En wat betreft je vorige bericht, ik reageer al sinds de geboorte nergens meer op, volgens mij vindt niemand dat vreemd. Het is gewoon te druk met voeden, bijslapen, voor de oudste zorgen, etc. Dus ik laat heel veel onbeantwoord of geef alleen heel kort antwoord.
Gefeliciteerd @Zaza258 ! Ja, ik ben bang dat ik de enige wachtende nog ben..... En na de geboorte nergens op reageren lijkt me vrij normaal, toch? Ik vind het vooral vervelend dat mensen weten dat we in principe niemand op de hoogte stellen van de bevalling (ze kunnen toch niks doen, en zitten alleen maar in spanning) en er bepaalde mensen je bewust extra in de gaten lijken te houden. Zo bang dat ze iets missen. Terwijl ik altijd duidelijk geweest ben: Iedereen die we niet nodig hebben stellen we niet op de hoogte, pas achteraf als de baby er is. Tot die tijd doen mijn man en ik het samen met de verloskundige (en we hopen dat het daarbij blijft!) Afijn, vooralsnog veel paniek in de familie om niets. Staat de auto van mijn man niet thuis, slaapt de halve familie slecht. Ze doen het vooral zichzelf aan. We wonen langs een drukke doorgaande weg, dus ik snap echt wel dat als er iemand langs rijdt dat er even extra gekeken wordt. Maar de conclusies trekken ze toch echt zelf, en vooralsnog vooral foutief. Het zij zo. En ondertussen blijf ik afwachten. In de familie worden de meeste babys pas na 41 weken geboren. Ik heb me daar de hele zwangerschap ook wel een beetje op ingesteld. Hoewel ik het nu echt niet erg zou vinden als het vanavond nog begint. Iemand dé tip?
Ah ja, ik snap je gevoel wel @Hannelore13 Het is heel dubbel: zo lief dat zoveel mensen meeleven en tegelijkertijd voelt het beklemmend. Misschien nog eens aangeven dat ze echt niks zullen missen en op de hoogte worden gebracht zodra het zo ver is, dat het voor jullie belangrijk is om deze ervaring alleen met z’n tweetjes te beleven? En helaas geen tips om het begin van bevalling te versnellen…
Nog niet. Vooral omdat de baby nog niet geheel is ingedaald. Dan willen ze liever niet per ongeluk de vliezen breken. Daarbij is het effect pas bewezen vanaf 41 weken. Deze week op controle ga ik vragen of de baby al genoeg ligt ingedaald voor strippen
Haha herken het volkomen, iedereen van te voren ingelicht willen geen controle, bezoek wij geven aan wanneer wel. En op kaartje ook gezet nr van man en voor langskomen bellen n gewoon niet meteen t kaartje sturen
@Zaza258 @herfstmeisjeB gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie wat genieten, niet te moe. Hier vind ik het wel pittig met een dochter thuis, de baby, de vermoeidheid en mijn lichaam die nog herstellende is. Hoe gaat t bij de andere bevallen mama's? @Hannelore13 ik duim voor een vlotte bevalling! Zal er nu wel snel gaan komen
Hier gaat het na een pittige start (NICU opname) heel goed. Droom van een baby. Slaapt drinkt, poept en plast goed. We slapen zo 6.5 uur per nacht…. Althans tot nu toe. Nog maar niet te vroeg juichen
Hier nogsteeds 1 baby met een gebroken arm en afgelopen weekend van vrijdag tm maandag met baby #2 opgenomen geweest op de kinderafdeling vanwege het scalded skin syndroom waardoor ze een antibiotica infuus moest hebben. Maandag middag thuis gekomen, was zelf een beetje verkouden dus coronatest gedaan en jaaaa hoooor we hebben ook nog eens corona drbij yeey. Tot nu toe ikzelf, manlief, oudste zoon en de babys. Dus nog 2 coronavrije kids die elke dag getest moeten worden voor ze naar school gaan