Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by BloemNH, Jun 21, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Freesias

Freesias Bekend lid

Jan 14, 2021
    511
    376
    63
    Female
    Ik heb behoorlijk veel kleding, per maat ongeveer 30 setjes. Lang leve marktplaats. Voor een klein prijsje mega veel kleding. Daarnaast ook veel gekregen

Zaza258 likes this.
  2. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    @Hannelore13 Jeetje, wat een verhaal. Maar je klinkt gelukkig heel enthousiast en lief over je mannetje. Hopelijk komen jullie snel in de flow en komt je zoontje snel wat bij!

edit: hoe klein was je zoontje dan bij de geboorte?

3. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hier gaat het goed. Is voor mij de tweede, dus dat is toch minder spannend. Ook mijn dochtertje was veel afgevallen na de geboorte dus overgestapt op flesvoeding, en daar ben ik heel blij mee. Ze komt nu goed bij, de borstvoeding was namelijk niet genoeg. En ik zag het niet zitten om te kolven etc. Nu kunnen mijn man en ik elkaar afwisselen.
    We hebben gelukkig ook een redelijke slaapkop, moet regelmatig wakker worden gemaakt voor een voeding.
    Maatje 50 van Noppies is hier ook al te klein, maar Hema en H&M passen nog wel prima. Ik moet ook even schakelen na mijn oudste dochter, zij was zo klein dat ze bijna 3 maanden in 50/56 paste. Deze dame gaat een stuk sneller!

4. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

Oct 13, 2020
    411
    220
    43
    Hier vinden we steeds meer ritme.
    Helaas borstvoeding al bijna voorbij. Mijn kolfproductie loopt enorm terug, live drinken wil hij zelf niet. Eén dezer dagen zal hij zijn laatste fles borstvoeding krijgen. Hij krijgt nu 4 van de 6 voedingen flesvoeding, 2 per dag nog borstvoeding.
    Ergens ontzettend jammer. Anderzijds kan ik er nuchter naar kijken, het belangrijkste, colostrum, heeft hij binnen, en gelukkig is er heel goede flesvoeding op de markt.

En, klein voordeel, flesvoeding geeft ook rust. Nu zijn we én fulltime aan het kolven, én fulltime aan het flessen, wat ons allemaal veel energie kost.
    Dat dubbele werk is over straks, het dubbele gevoel zal ook wel verdwijnen.

Onze kleine man zit nu, na 12 dagen, weer op geboortegewicht! 3kg schoon aan de haak.
    Voor zijn termijn was dat erg klein. Hij had/ heeft ook echt een mager buikje en spillebenen.
    Hij was 10%afgevallen en zag enorm geel. Randgeval voor opname, maar net niet nodig omdat hij heel alert bleef en flinke plasluiers had. Inmiddels nog maar een vleugje geel, dus we gaan de goede kant op!

Ook heerlijk om te zien hoe hij steeds langer wakker is!

Wat is jullie top-kraamkado?

En wat is jullie tip bij krampjes? Zo sneu!

5. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Goed om te lezen dat je mannetje het zo goed doet!

Het allerleukste wat wij hebben gekregen is een voorlees boek met haar naam. Daarin ga je op zoek naar de letters die verstopt zijn. Is ze nu nog te klein voor, maar het is zo’n persoonlijk cadeau.

Wij hebben voor de krampjes Infacol. Voordat we dat gebruikte kon onze dame dik een half uur krijsen en was bijna niet rustig te krijgen. Sinds we het gebruiken zijn de krampjes er nog wel, maar in veel minder heftige mate. Het huilen is nog maar max 5 minuten en ze is heel goed troostbaar en af te leiden. ‘S nachts heeft ze er totaal geen last van. Alleen op de dag. Vanmorgen trouwens nog niet gehuild. Sommige geven probiotica voor de darmpjes. Het is denk ik maar net waar je baby goed op reageert.

Hannelore13 likes this.
  6. Geoir

Geoir Actief lid

Mar 22, 2021
    164
    122
    43
    Female
    mijn borstvoeding verhaal lijkt op dat van jou ;)! Inmiddels ook gestopt met kolven… dubbel gevoel. Maar het belangrijkste is dat mijn zoontje gezond is. Ik ben zelf ook groot geworden met flesvoeding en heb niet nu het gevoel iets gemist te hebben. Maar goed, had graag gezien dat het wel was gelukt voor langere tijd!

mooiste cadeau: eerste besteksetje met zijn naam erin gegraveerd op de achterkant.

7. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

Oct 13, 2020
    411
    220
    43
    Oooh wat mij de laatste dagen toch regelmatig overkomt

Zoon meldt zich voor de fles. En ik droom dan dat hij die net gehad heeft, draai me om en slaap verder.
    Niet dat dat lukt, want er komt vanzelf een luchtalarm....

Omdat manlief weer werkt hebben we afgesproken dat ik de meeste nachtvoedingen doe. Zo kan hij de helft van de nachten doorslapen, of in elk geval blijven liggen. Want dit luchtalarm slaap je niet doorheen.
    Overigens is hij ook degene die mij wekt uit mijn "hij- is- net- geflest-droom". Dan hoor ik "Han, het is tijd denk ik..."

Verder gaat het goed hoor
    Ik slaap smiddags even wanneer Zoon ook slaapt

8. Freesias

Freesias Bekend lid

Jan 14, 2021
    511
    376
    63
    Female
    Ja daar hebben wij een app voor mijn baby. Sindsdien geen gedoe meer met hoelaat had hij eten gehad? Welke borst?

9. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Haha, ik heb het ook met regelmaat. Soms wordt ik niet wakker van haar huiltje, die heel subtiel is. Dan maakt m’n vriend me wakker. En soms ben ik in de volle overtuiging dat ik haar net verschoond en gevoed heb.
    Wij gebruiken de app ook. Ideaal!! We weten exact hoe lang er tussen de voedingen zit en hoeveel luiers ze heeft gehad.

10. Freesias

Freesias Bekend lid

Jan 14, 2021
    511
    376
    63
    Female
    Luiers is standaard voor elke voeding. Maar we onthouden niet wanneer hij heeft gepoept. Was eerst elke voeding, nu nog maar 1x per week ofzo

11. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Hier ook standaard eerst verschonen en dan de fles. Hier wordt om de dag gepoept. Zodra ik merk dat ze dat doet kan ik haar direct verschonen, want het is ook echt een luier vol:eek::D

12. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

Oct 13, 2020
    411
    220
    43
    Ik zet standaard een wekker wanneer uiterlijk de volgende voeding gegeven moet worden. Meestal meldt hij zich eerder.
    Verluieren minimaal bij een voeding, maar soms ook tussendoor, hij vindt een vieze broek vreselijk.

En wat is hij hongerig de laatste dagen! Hij was op 6 voedingen, om de 4 uur.
    Inmiddels meldt hij zich weer om de 3 uur.
    Ergens vertrouw ik erop dat een baby niet meer voeding vraagt dan dat hij nodig heeft, maar met 8x100cc per dag aanbieden ben ik bang dat hij teveel krijgt. Ik maak overdag dus maar 60cc +2 schepjes klaar, maar wellicht werkt dat juist in de hand dat hij vaker blijft komen?
    Hij maakt het enorm makkelijk op. Drinkt uit drBrown fles met prematuur speen, en fles is ruim binnen kwartier leeg.
    Om vervolgens te huilen van buikpijn.
    Niet zozeer spugen, maar wel lang "herkauwen". Ook ademt hij heel zwaar. Gedrag wat kan passen bij verborgen reflux.
    We houden hem na de voeding al lang rechtop, en bed staat schuin, maar lijkt nog niet echt te helpen. Pauze in de voeding = overstuur huilen.
    Wilde vandaag consultatiebureau bellen voor tips, maar na bijna een uur in de wacht heb ik opgehangen. Morgen weer.

Jullie tips?

Oh en we zijn op pad geweest voor een babyfoon. Wat een wondere wereld blijft het toch, dat babyspul.
    We willen graag één met camera, ivm slechthorendheid.
    Zoveel keuze!

13. Freesias

Freesias Bekend lid

Jan 14, 2021
    511
    376
    63
    Female
    Ideaal een camera. Wij hebben van het merk ezviz. Kunnen hem ook goed in het donker bekijken. Vooral man gebruikt het, omdat hij aan de andere kant van de kamer slaapt. Ik steek meestal een hand uit als ik iets wil checken
    Hier komt hij heel wisselend in de ochtend om de 2-3 uur middag 4 uur begin nacht 5/6 uur

14. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Qua kraamcadeau-tips: ik vond het tegeltje van Story Tiles met haar naam heel mooi, bij mijn oudste een leuk gepersonaliseerd speenkoord gekregen en ook die gegraveerde bestekset is mooi. Blijkbaar hou ik van cadeautjes met de naam/initialen erop ;)

En babyfoon: ik heb eentje zonder camera van Marktplaats. Daar worden er veel aangeboden voor een schappelijk prijsje. Met zo’n kleine baby mis ik de camera niet, maar voor een peuter lijkt het me wel handig: even checken of ze weer uit bed gekropen is :roflmao:

15. Freesias

Freesias Bekend lid

Jan 14, 2021
    511
    376
    63
    Female
    Oh ik vind het nu ook al ideaal. Toen ik in het ziekenhuis lag, kon ik zo de honden zien :) maar denk vooral als hij dadelijk op zijn eigen kamer slaapt dat het ideaal is.

16. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

Oct 13, 2020
    411
    220
    43
    Het is de Motorola vm855 geworden.
    Beeld is mooi, geluid moeten we nog afwachten

Voor nu nog struggles met wat we denken dat verborgen reflux is. Zo zielig!
    Op advies cb voeding indikken met johannesbroodpitmeel, maar dat gaf snel obstipatie, dus nu jbpm verminderd.

Zwager vindt het gedrag/ klachten passen bij kma.

Hoe dan ook hoop ik dat we snel de oorzaak vinden en kunnen aanpakken. Dit is zo zielig, hij heeft duidelijk pijn.
    En, eerlijk, ik zou wat meer rust tussen de voedingen ook wel prettig vinden, zo zorgen is erg zwaar. Na elke voeding zomaar 2uur krijsen van de pijn. Dan is 3a4uur tot volgende voeding zo voorbij

17. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Hoop ook voor jullie dat de oorzaak snel gevonden wordt!! Is nooit leuk als die kleintjes zo huilen en je het niet gelijk kan verhelpen.

Wij zijn net terug van onze eerste bezoekje aan het cb. Ze is helemaal goedgekeurd. Alleen d’r naveltje aangestipt met zink..huppeldepup. Af en toe kwam daar nog wat wondvocht uit. Zat nog een klein stukje wild vlees wat niet kon drogen.
    Sinds 2 dagen zijn we van 6 naar 5 voedingen gegaan. Dametje slaapt van half 12 tot 7 uur a half 8. Cb vond het wat snel, maar ze volgt netjes haar lijntje. Dus mogen we doorgaan.

Hannelore13 likes this.
  18. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

Oct 13, 2020
    411
    220
    43
    Heerlijk dat ze het zo goed doet!

19. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

Oct 13, 2020
    411
    220
    43
    Hoe is t met iedereen?

Wij gaan vandaag een dag op stap zonder baby (helaas uitvaart).
    Spannend omdat het letterlijk aan de andere kant van het land is, bijna 3 uur rijden.
    Dus als er wat is, zijn we niet zomaar terug..

Baby wordt goed verzorgd, daar twijfelen we niet aan. Maar die afstand he

20. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

Aug 17, 2017
    594
    440
    63
    Female
    Hier gaat het goed. Sinds gister krijgen we af en toe een voorzichtig lachje, zó schattig:)

Gecondoleerd!! Is geen leuk ‘uitje’ zonder baby:(snap heel goed dat je die afstand niks vind. Maar als hij bij iemand is waar je je goed bij voelt komt het vast goed!

Share This Page