Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Dank je.
    Dag is goed gegaan, zowel voor ons als voor zoonlief.
    Hem achter laten vond ik even heel lastig, maar eenmaal op weg ging het prima.

En ook hier zo af en toe een lachje. Om echt nog meer verliefd op te worden❤

2. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Fijn dat he dag goed gegaan is! Voor beide.
    Wat is jouw mannetje snel met z’n lachjes!! Hier was het wel in d’r slaap, maar nu pas tijdens het wakker zijn. Vooral met verschonen:D

Wat een heerlijk weer zo in de kraamtijd. Lekker elke dag naar buiten en een stuk wandelen. Onze meid geniet daar echt van..oke oke, ze valt ook snel in slaap in de wagen:pmaar alles is dan lekker relaxed. Merk ook dat ikzelf dan wat kan opladen.

3. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Hoi, hier al een drukke kraamtijd gehad. Veel zieken en zo, maar hoop dat het nu rustiger wordt.
    Onze kleine man is nu ook een kleine week lachjes aan het uitdelen, maar nog heel voorzichtig. Zalig als ik het zie!
    Af en toe ook wat krampjes na de voeding, maar het helpt hier op hem rechtop tegen onze schouder/borst te houden en tuutje te geven. Soms boert hij dan ook en voelt hij zich meteen beter. Anders helpt rondwandelen ook wel.

En van het mooie weer genieten wij ook, krijg ik weer energie van!

4. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Wel grappig onze zoon is 5 weken ouder dan die van jullie maar met alles loopt hij toch precies gelijk op met jullie. Zoals lachjes laten zien enzo. Dat kan hij nu 2 weken bij mij en een week naar partner en de rest van de wereld.

5. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Uiteindelijk is hij ongeveer even oud als je rekent op de uitgerekende datum he. :)

6. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Ja ook met de sprongetjes loopt hij met gecorrigeerde datum precies goed

7. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen hoe het met jullie en de kindjes gaat. Hier gaat het ook goed. Ze sliep in het begin wel meer dan nu, maar ik mag niet klagen, want tot nu toe zijn de nachten redelijk goed te doen.
    Ze lacht al sinds ze drie weken is! Ik kon het ook niet geloven, maar nu ze echt lacht is het duidelijk dat dat de onhandige eerste probeer-lachjes waren. Zo fijn, want als je even twijfels hoe het gaat dan zie je aan de lach dat het goed gaat.
    En het weer is inderdaad fantastisch!

Goldieloks vindt dit leuk.
  8. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Onze baby is idd pas 4 weken oud, maar toch wel 46 weken natuurlijk. En dan is hij niet meer snel met lachen, maar gemiddeld.
    Ik blijf echt smelten met zo'n lange lachje. Zeker als hij het direct aansluitend nog eens probeert

Afgelopen week zijn we bij osteopaat geweest ivm verborgen reflux. We hebben een totaal andere baby, hij is zoveel relaxter na een voeding dan voorheen. Duidelijk dat hij minder pijn heeft aan zijn maag en minder hoeft te kokhalzen. Nu hopen dat ook zijn slokdarm vlot geneest!

Hij krijgt ook ineens een ritme in zijn voeding. In de nacht blijft hij nu 5, soms 6 uur slapen (na 6 uur maak ik hem wakker, durf het niet aan hem ineens nog langer te laten liggen).

Hoeveel drinken jullie kindjes nu per dag? En wat wegen ze?

9. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Die lachjes zijn zo leuk!! En nu ook de ‘oohh’ ‘aahh’ geluidjes. Heb soms hele gesprekken tijdens het verschonen:roflmao:

Onze dame weegt nu (ongeveer) 4,6kg. Ze krijgt nu 700ml op een dag. We zijn teruggegaan naar 6 voedingen i.p.v. 5 voedingen. Hier doet ze het wat beter op. We gaan nu wel langzaam proberen om de voeding wat op te hogen.
    Vind het soms wel lastig om te bepalen wanneer we moeten ophogen enz. Gelukkig doet ze het heel goed!
    En de nachten ook! Nog steeds lekker doorslapen van 12 tot 7:)

10. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Onze man is nu 3800 gram. Hij maakt een inhaalslag denk ik
    Op de curve ineens flink omhoog. Maar cb is tevreden.

Overdag voedden we al op verzoek, gaan we nu voor de nachten ook doen. Hij is nu toch wat minder kwetsbaar. Tot nu toe maakten we hem in de nacht na 6 uur slaap wakker.
    Verwacht dat hij nu na die 6 uur vanzelf wel komt. Ben benieuwd!

Welterusten‍♀️

11. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. Wie weet slaapt hij langer door.

Ik ga de kleine dame ook klaarmaken voor de nacht. En dan zelf ook lekker slapen:thumup:

12. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Hij was er na 4,5uur...
    Echt wel snel dus...

Voordeel: nog flink wat uren voor de boeg als ik hem zo weg kan leggen

13. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Geen flauw idee wat hij nu weegt het was 5.3 boog wat af na beneden. Begin mei moeten we weer na het cb toe voor weegmoment. Wou proberen nu een keer niet elke week te wegen. Hier maak ik hem standaard nog na 5/6 uur wakker. Hij begint dan super luidruchtig te slapen. En lig ik dus wakker, omdat mijn borsten zeggen ik wil baby. Pak hem dan voorzichtig op om te kolven in een andere kamer, en hij wordt dan altijd binnen 5 min wakker. Ook als ik hem laat liggen helaas, dan wordt mijn man ook nog ervan wakker.

14. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Hier vlakt ze ook wat af in gewicht volgens de curve. Maar denk dat ze een groeispurt in de lengte heeft gehad, want sommige pakjes maat 56 beginnen al wat krapper te zitten.
    Hier had ze langer kunnen slapen denk ik, maar 1 van de katten was vroeg wakker en wilde persé aandacht. Dus toen ze me hoorde liet ze zich wel even horen:Dnu ligt ze tevreden bij papa in het grote bed. Lekker hun momentje en ik rustig met een kopje koffie wakker worden:p

15. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    En 2 uur na dit bericht was de kleine man er weer....

Gisternacht om de 4 uur.
    En afgelopen nacht sliep hij ineens 7 uur!

Nog geen ritme dus, maar wel een grotendeels tevreden baby, die nu op mijn armen in slaap gevallen is.
    Ter illustratie:
    Ik zit aan de keukentafel met een slapende baby die deels op de harde tafel ligt, maar met hoofd in mijn elleboogplooi. Ik ben om de tijd te doden maar achter de laptop gaan zitten.
    Kan me zo niet voorstellen dat hij lekker ligt....

Maar hij is tevreden.
    En tevreden baby = tevreden mama, toch?

;)

16. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Wel fijn dat je langer kan slapen in de nachten. Hopelijk blijft dat zo! Onze dame komt nu steeds iets vroeger. Vanmorgen was het half 6…nog steeds geen klagen, want ze slaapt nog steeds door in de nacht. Denk dat we de laatste voeding wat gaan ophogen zodat ze het wat langer red.
    Aanstaande dinsdag heeft ze haar 1e wendag op het kinderdagverblijf. Gelukkig maar 2 a 3 uurtjes. Vind het best wel spannend. En wat gaat de tijd snel! Vandaag is ze gewoon al 7 weekjes oud:eek:

17. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Gaat vlot he die tijd!

Onze man heeft besloten ook aan flessen van 120+4 niet meer genoeg te hebben. Wilde er nu nog minimaal 6 per dag, soms ergens een halve tussendoor.

Vandaag voor eerst 150+5 gegeven, maar ook daarvan zit hij niet lang vol, met deze pauzes komt hij ook wel aan de 6 flessen. En dus al meer dan een liter per dag, wat slecht zou zijn voor de nieren.

Wanneer heb je een hongerige baby? En loont het dan over te stappen op voeding voor hongerige baby's?
    Hij drinkt nu Hero Nutrasense 1, de donkerblauwe, vanaf eind kraamweek.
    Deze week een korte uitstap gehad naar geitenmelk ivm veel slijm in zijn keel, maar zijn we weer vanaf. Hij gaf ineens ontzettend veel over, en echt boter in de hydrofiele doeken, alle vet kwam er dus gelijk weer uit... (en hij was er binnen 2h overdag weer, dus ook teveel voeding, daarbij merken we na 5 dagen weinig verschil in slijmvorming)

18. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Wij hebben eerste officiele bezoek consultatiebureau achter de rug.
    In 5 weken zit meneer ruim een kilo boven geboortegewicht :)
    Heel fijn!

Zijn curve gaat vrij steil omhoog. Kan zijn doordat hij een inhaalslag maakt omdat hij vrij veel was afgevallen. Of hij groeit snel doordat hij zoveel drinkt.
    Binnenkort zien we beter hoe de curve loopt, dan opnieuw overleg.
    Tegelijkertijd denk ik: Als hij het nodig heeft heeft hij het nodig. Dat geeft zij zelf zo aan.

Afijn, we hebben een vrolijk tevreden mannetje, dat vind ik nu het belangrijkste.

Echt leuk om te zien hoeveel meer contact je nu met de kleine hebt tov enkele weken geleden.

Hoe s dat bij jullie?

19. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Heb je een weegschaal voor de kleine? Wij houden het op die manier een beetje in de gaten. Daardoor wisten wij ook dat ze wat begon af te vlakken. Straks weer lekker in bad, wegen en meten.

Vandaag lag ze voor het eerst alleen te lachen in de box naar de boxmobiel:roflmao:
    Hilarisch om te zien. Met verschonen heeft ze dikke pret en komen er al nieuwe geluidjes. Ook het volume begint wat te variëren.

En het 1e wendagje gehad. Ze viel in slaap tijdens een kort gesprekje en toen we haar gingen halen lag ze weer te slapen:p ze heeft het heel goed gedaan en gedraagt zich nu ook niet anders. Was wel een beetje bang voor een overprikkeld kind. Vanwege de vakantie was het ook wat rustiger.
    Sinds 3 dagen ligt ze in een slaapzakje. Ze ging ineens het hele ledikant door. We troffen haar zelfs aan met haar hoofd bij het ‘voeteneind’. Gelukkig bovenop de lakens. Ze slaapt nog steeds erg goed ‘s nachts. Gister om kwart voor 12 op bed en heb haar rond half 8 maar eens wakker gemaakt:D

20. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Wel herkenbaar, wat ik lees bij jullie. Hier ook een rustige baby die graag lacht als we tegen hem bezig zijn of als hij naar zijn mobiel kijkt. In bed ook een slaapzakje, want hij gaat altijd tegen de rand aan liggen en zo ook eens aan het voeteneinde gevonden :p
    Hij drinkt nog 2 keer 's nachts, afgelopen nacht uitzonderlijk 1 keer. In totaal zitten we aan gemiddeld 7 voedingen (ik voed volledig op vraag).
    Het enige wat hier moeilijker loopt is het slapen overdag. Hij begint veel meer bewust te zijn van alle prikkels rondom hem en wordt er veel sneller wakker van, of kan erdoor niet inslapen. Dit merk ik sinds vrijdag. Nu is het wel zo dat het hier druk is geweest de afgelopen dagen, dus misschien komt het daardoor..

Deel Deze Pagina