Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Haha oei ja dat is wel een beetje laat haha! Succes, komt vast goed.:)

Geoir vindt dit leuk.
  2. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Het is heel normaal om het nu nog niet te zeggen. In deze groep zijn we allemaal pril zwanger, weten veel mensen in onze omgeving het nog niet, net omdat het nog zo kwetsbaar is. Dus mochten ze daar achterna iets over zeggen (wat niet zo slim zou zijn van hen), kan je dit zeggen.
    Veel succes met de sollicitatie! :thumup::)

3. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik heb vrijdag de cb digitaal gedaan en gad toen 1-2 aan. Maandag was mijn officiële nod. Wanneer kan ik weer de cb doen dat er 2-3 staat?

4. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    Bij mij zat er 3 dagen tussen. Maar verschilt per persoon hoe snel het stijgt natuurlijk. Hoe ver ben je nu precies? Ik zou op eerste dag, week 5, dan nog een test doen.

5. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik ben nu 4+3. Dacht idd misschien er nog heel even mee wachten

6. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Succes Geoir, doen wat goed voelt! Ik heb vorig jaar ondanks zwangerschap gewoon promotie gekregen en een bonus. Ik zou het vertellen. Aantal collega’s nu weten het ook al.

Geoir vindt dit leuk.
  7. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Ligt wel heel erg aan je werkgever denk ik! Jij hebt wel echt een goeie kleintje!

Ik weet dat toen bij de vorige sollicitatie iemand zwanger bleek mensen daar toch niet zo blij mee waren. Zou het misschien zonder deze promotiekans ook wel eerder vertellen omdat ik een goede band heb met sommige collega's maar heb door die eerdere ervaring wel het idee dat het m'n kans verkleint dus hou het nog lekker voor me.

Maar Geoir, doe gewoon wat goed voelt!

Geoir vindt dit leuk.
  8. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.836
    3.595
    113
    Vrouw
    Succes @Geoir! Ik zou hé took nog even voor mij houden. Ik zit op dit moment in de ziektewet vanwege een emdr traject die ik net ben gestart, en mijn teamleider vermoord me zodra ik vertel dat ik zwanger ben:o: Dat komt uiteindelijk vast wel goed, maar toch. Ik snap je wel.
    @MrsWit ik kreeg vrijdag ook een 1-2 weken en maandag al een 2-3. Je kan het proberen? Zou natuurlijk ook net wel/net niet kunnen zijn.

MrsWit en Geoir vinden dit leuk.
  9. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    Lief dat jullie meedenken! Ik heb besloten eerst maar af te wachten wat er na het gesprek komt. Mocht ik idd de functie krijgen en het aanbod hebben liggen, kan ik er altijd nog voor kiezen mijn leidinggevende (niet de manager van andere functie) in vertrouwen te nemen en het te bespreken voor ik teken. Zij is een vrouw met kinderen dus ik denk wel dat ze het dilemma begrijpt. Stiekem weet ik al wat ze gaat zeggen; DOEN! (Ze weet dat ik nu solliciteer en gunt mij de kans).

Toch wel rot dat het voor vrouwen op zulke momenten een ding kan zijn…. En ik hoor helaas ook over discriminatie op dat vlak.

10. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    oh dat is best heftig toch zo’n traject? Hoop dat het voor je werkt!

@MrsWit: je kunt het idd nu al proberen maar wanneer er 1-2 komt te staan zou ik je dan niet direct zorgen maken.. terwijl ik me kan voorstellen dat het wel teleurstelt

MrsWit en Zuul vinden dit leuk.
  11. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik had met 3+4 een clear blue met 1-2 weken dus ik doe er op 4+4 ook weer 1 om te kijken wat hij dan zegt. Misschien zegt hij bij jou nu wel al 2-3?

MrsWit vindt dit leuk.
  12. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Ik had met 3+4 1-2 weken en met 4+2 3-3 weken. Clearblue pikt vanaf 10 hcg op dan kan het even duren voordat het op 135 of hoger staat.

13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.836
    3.595
    113
    Vrouw
    Zijn jullie van plan om borstvoeding te geven? Met onze dochter heb ik het 2 maanden geprobeerd, maar omdat zij zelf niet aan de borst kon drinken moest ik continu kolven. Wat behoorlijk wat problemen veroorzaakte en na 2 maanden ben ik dan ook met pijn in mijn hart gestopt. Ik moest huilen van het kolven maar ook huilen dat ik gestopt was:roflmao:
    Ik wil zooooo ontzettend graag dat het dit keer wel lukt. Ik ben er echt heel erg verdrietig om geweest.

Lizzie13579 vindt dit leuk.
  14. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Klinkt heftig, hopelijk gaat het dit keer wel goed! En 2 maanden wel kunnen geven, met kolven dan, is ook al wat waard toch!

Poeh over dit soort dingen durf ik eigenlijk nog geeneens na te denken, eerst maar hopen dat alles goed gaat.

Maar ja als het lukt dan wil ik wel bv geven. Beter voor baby denk ik en van vriendinnen begreep ik dat het ook goed helpt met de zwangerschapskilo's. Winwin:).

Nav een vriendin die zichzelf helemaal kapot maakt met bv geven wel alvast duidelijk met m'n vriend afgesproken dat als het ooit zo ver bij ons komt het zijn taak is om helder na te denken en de nutrilon te kopen :)

15. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Nee, bij zoontje mocht het niet vanwege medicatie en dat was voor mij echt een opluchting. Zag er zo tegen op en iedereen maar benadrukken dat het beste was. Ga er bij de 2e ook niet aan beginnen. Mijn kraamtijd was zoveel relaxter omdat ik geen borstvoeding gaf. Ik sliep vanaf dag 4 al 5-6 uur achter elkaar, omdat man en ik de voedingen deelden. En je bent veel eerder weer op krachten zonder borstvoeding.

Maar ik snap dat het wel iets speciaals is voor veel mensen. Ik hoop dat iedereen een keuze kan maken waar die blij van word!

Zuul vindt dit leuk.
  16. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Klopt, er wordt nu ook al gezegd neem zolang verlof als je wilt. Wel het verzoek of ik bij 10 weken zwangerschap al wil overleggen over mijn vervanging. Dat wordt nog best een uitdaging :)

17. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ja, ik hoop het wel. Vorige twee keren ook gedaan.

Het hielp alleen niet om m' kilo's eraf te krijgen helaas...

Kaktus vindt dit leuk.
  18. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.836
    3.595
    113
    Vrouw
    Duidelijk wel lijkt mij! Die echter is van vorige week donderdag en links is van vandaag. O ik ben zooooo benieuwd naar deze kleine pinda :D

Bijgevoegde bestanden:

TanteLien, BloemNH, Christiana en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Wat goed, gefeliciteerd!!

Zuul vindt dit leuk.
  20. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013