Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    Dat ziet erg goed uit!!

i love knaltesten

2. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Jazeker. Bij alle 3 gedaan maar ik heb altijd veel te weinig productie (#1 6weken, #2 3 weken en #3 5 maanden gegeven) dus nu ga ik al voor de bevalling kolven om het op te wekken zodat het deze keer hopelijk wel door blijft lopen tot minimaal een jaar

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.836
    3.595
    113
    Vrouw
    #423 Zuul, 7 jul 2021
    Laatst bewerkt: 7 jul 2021
    O bijzonder zeg! Mag dat niet pas vanaf een aantal weken ivm opwekken van de bevalling? Laatst las ik hier ook ergens over iemand die dat ging doen.

Wanneer en hoe gaan jullie het aan familie bekend maken?

4. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Klopt ik geloof pas vanaf 37 weken.
    Wij gaan het pas vertellen na de eerste echo aan directe familie en vrienden. De rest ziet het wel op fb als we de 12 weken voorbij zijn :roflmao:

5. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Ik zou heel graag opnieuw borstvoeding geven heb het bij mijn dochter ook gedaan (en eigenlijk nog steeds :rolleyes:). Belangrijkste is dat je je er goed bij voelt en je goed begeleid wordt!

6. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Mijn jongste krijgt nog steeds bv
    Duo zal denk ik niet meer worden al lijkt me dat super leuk
    Bij medochter
    Geef me jongste nog steeds bv 2 keer per dag
    Duo zou super leuk vinden maar enk dat meneer dan al is gestopt

Bij me dochter wou eerst ook niet te kort lip en tongriempje kwam lactatiekundige achter dus zal ik ook altijd aanraden als het niet wil

7. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Bij mijn jongste is de lactatiekundige toen ook langs geweest maar die kon me nergens mee helpen helaas :(

8. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Morgen ga ik eten met vriendinnen die weten van de pcos en ziekenhuisbezoeken. Hoewel ik al sterk geminderd was met alcohol (max 2) valt het toch echt wel op als ik helemaal niks drink. Kunnen we een poppenkast van maken waarbij ik niks zeg terwijl zij wel weten hoe laat het is, maar dat vind ik gewoon niet zo leuk. Ga het dus morgen al aan ze vertellen. Vind het wel een beetje extra spannend omdat ik toch wel twijfel of het goed zit na die test van gister...

De ouders van m'n vriend vertellen we het volgende week denk ik en zijn broer+vriendin ook.

Andere vrienden + mijn ouders vertellen we het zodra de eerste echo is geweest. Voor mijn ouders iets van een kado waar oma en opa op staat ofzo want die hechten veel waarde aan dat soort sentimentele troep (ik misschien ook wel tegen die tijd met hormonen etc?:))

De rest van de wereld merkt het wel als ik ze tegen kom met dikke buik/kind :).

En jij??

Lizzie13579, Trassi en Zuul vinden dit leuk.
  9. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.836
    3.595
    113
    Vrouw
    O wauw wat fijn zeg! Ik wilde het ook 1 jaar volhouden, maarja, toen ze geboren werd met 34+3 viel dat plan toch even in duigen.
    Hier heb ik de week dat we in het ziekenhuis lagen elke dag bezoek gehad van de lactatiekundige en daarna ook nog 3x thuis ofzo. Helaas mocht dat niet baten. Ik ga nu wel een cursus doen en gelijk de lactatiekundige erbij vragen. Dit. Keer. Moet. Het. Lukken. :roflmao:

@Kaktus wat leuk zeg! Veel plezier alvast. Je hebt gelijk hoor! Niet moeilijk om doen. Ze weten toch van je traject dus logisch dat ze dan hier ook van weten.
    Een vriendin van mij had bij haar laatste zwangerschap ook bloedverlies aan het begin. Wss kwam dat gewoon door een gesprongen adertje. Hun zoontje is helemaal gezond en wel thuis geboren:thumup:

Lizzie13579 en Trassi vinden dit leuk.
  10. Jongemamaworden

Jongemamaworden Bekend lid

29 dec 2020
    600
    611
    93
    Vrouw
    Wij gaan het vrijdag en zaterdag vertellen aan onze ouders, zo spannend.. volgende week zondag tijdens een foto shoot met 2 vriendinnen waarvan 1 zwanger ga ik een romper op mijn buik leggen, zodat ze denkt huh?! En aan de zussen en andere vrienden na de eerste echo. Mijn collega’s in het team weten het al sinds gister :rolleyes: Ik ben nog voorzichtig maar mocht het mis gaan kan ik er in elk geval gewoon over praten

Lizzie13579, Kaktus, Trassi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    Ik ga het waarschijnlijk pas na mijn eerste echo vertellen tegen fam. Als ik het zo lang vol kan houden….

Mijn gesprek ging goed! Ik heb sterk het vermoeden dat ik een aanbod krijg. Vind het zo spannend…..ik ga het wel spelen dat ik het pas wist na 2e gesprek en neem mijn huidige supervisor in vertrouwen. Het zijn ook maar 3 maanden verlof……

12. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven

Vorige week donderdag en van gister. Kon het toch niet laten, ik had er toch nog 1 liggen.

Spannend.

Borstvoeding ga ik deze keer niet geven. Hopen dat ik deze keer eens geen 3 liter bloed verlies bij de bevalling.

Trassi vindt dit leuk.
  13. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Foto laad niet lol :p

Kaktus en Trassi vinden dit leuk.
  14. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Wil je niet langer?

15. Tipp

Tipp Actief lid

4 jun 2021
    201
    256
    43
    Vrouw
    NL
    Bij S en F heb ik geen bv gegeven, ik vond het toen best wel heftig dat je lichaam niet alleen meer van jou is, dus mijn borsten waren wel een puntje waarvan ik dacht, hier trek ik de lijn. Nu weet ik het nog niet, aan de ene kant lijkt het me mooi maar het lijkt me ook wel fijn dat mijn vriend 1x de fles kan geven.
    @Geoir fijn dat het gesprek goed ging en goed voelt! Altijd afwachten hoe een werkgever reageert op dit soort dingen.
    We wouden het de kids afgelopen weekend vertellen, maar de schoentjes waren nog niet binnen, nu wel dus wanneer we een schaars moment vinden dat we met zijn 6en thuis zijn gaan we het vertellen. Ik verwacht vanavond al maar het kan hier altijd weer anders worden. Mijn broertje vertellen we het na de 1ste echo gelijk, als alles goed is. Daarna gaan we op vakantie en we willen daar een foto maken op het strand waaruit je kan opmaken dat er een kleintje onderweg is en die geven we dan na de termijnecho aan onze ouders en broers/zussen. Vrienden/overige familie/kennisen waarschijnlijk daarna, maar wanneer ze erna gaan vragen (verwacht ik niet dat het gebeurd) gaan we het gewoon vertellen.

Lizzie13579 en Trassi vinden dit leuk.
  16. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    of langer, ik had 3 maanden in m’n hoofd. Over verlof nog niet nagedacht

17. Lizzie13579

Lizzie13579 Actief lid

6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Wij hebben het al aan mijn ouders,broers en zus verteld aangezien we zaterdag samen op reis vertrekken, dus dan zouden ze het sowieso merken. De reis is met de hele familie,dus dan vertel ik het hen ook.
    Ik hoop dat we voor de anderen kunnen wachten tot na de eerste echo!

Trassi vindt dit leuk.
  18. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ohh man deze baby(s) houd niet van quinoa salade :confused: Dit is al de 2e keer dat ik het eet en kotsmisselijk wordt.. patat daarintegen.... :roflmao:

Geoir en Christiana vinden dit leuk.
  19. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw

Sapjes en vooral granaatappelsap gaan er goed in, fruit en hele slechte vette producten. Conclusie ik ben afgevallen

Trassi vindt dit leuk.
  20. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Vallen jullie ook ineens af? Ik ben deze week een kilo kwijt :D

Zijn er al meerdere die last hebben van een lage bloeddruk, dat kan toch niet met 5 weken al? Maar ik merk echt dat die lager is dan normaal. Zie sterretjes en zwart voor de ogen bij opstaan of snelle bewegingen.

Ik twijfel nog of we het aan mijn ouders vertellen ivm de feestjes. Of ik zeg gewoon dat ik even stop met alcohol omdat ik wat af wil vallen ofzo :p
    Het liefst vertel ik het na het eerste trimester. Mja even afwachten of ik dat volhoud :roflmao:

Deel Deze Pagina