Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geoir

Geoir Actief lid

22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    @Tipp het kan ons eerste kindje worden. Ik ben wel realistisch/nuchter dus voorlopig nog spannende tijd. Ik hoor helaas veel om me heen over vroege miskramen etc. Maar de eerste horde is genomen ;)! Vanochtend ook al richting knaltest dus HCG loopt mooi op. Ik ben wat testen betreft ook vreselijk! Controle krijg je er toch niet mee…..

Ik ben blij voor iedereen die zich hier kan aansluiten! Grappig om de verschillende ervaringen te lezen. En bizar dat de een klachten krijgt de ander niet. Ik ben reuze benieuwd en ben er klaar voor. Ik vermoed overigens 13 maart uitgerekend te zijn maar dat is op basis van zo’n internet calculator. Ik hoop stiekem een dag eerder of later…. 13…. Word ik opeens bijgelovig van ;)

Goldieloks, Kleintje34, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Oh meen je! Ik weet soms ook niet wie allemaal mij volgen!

Zuul vindt dit leuk.
  3. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook kans op tweeling moeder is ook tweeling en ooms van me oma ook slaat steeds generatie over hoop het niet meer

4. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Oh spannend!

5. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Voor wie het trouwens 1e kindje is en in de randstad woont: ik zou na de 1e echo wel aanmelden bij een kdv. De wachtlijsten zijn zo lang….

Kaktus vindt dit leuk.
  6. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ja mijn vriendinnen vertelden al zoiets! Ik werk onregelmatig dus helemaal nog geen idee hoe ik dat allemaal moet gaan doen!

7. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Hebben jullie trouwens een voorkeur voor jongen of meisje? Vooropgesteld als het maar gezond is uiteraard :)

8. BloemNH

BloemNH Bekend lid

6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Goede tip! Had ik nog nooit over nagedacht eerlijk gezegd. Vanaf hoeveel weken gaan ze bij jullie? Moet je dat ook meteen bij het aanmelden al aangeven? Dit is onze eerste dus allemaal nog zo nieuw:oops:

Voor geslacht geen enkele voorkeur nu. Mocht een tweede ons ook ooit gegund zijn is het natuurlijk leuk om beide geslachten te hebben maar twee dezelfde is ook leuk. Maakt ons dus allemaal niks uit:D Jijzelf?

9. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Ik weet het nog niet zeker, maar ik denk dat ik tot 1 juli of 1 augustus fulltime thuisblijf en dan 6 tot 8 weken 20 uur ga werken. Daarna weer 38 uur. Heb wel zin in een “normale” kraamtijd. Vorige keer was door Corona vrij bijzonder. Meestal moet je wel met range van een maand aangeven (tenminste hier in het dorp)

Aan de ene kant zou ik een meisje leuk vinden, aan de andere kant een jongen kan mijn aandoening niet krijgen dus voor beiden is wat te zeggen.

10. BloemNH

BloemNH Bekend lid

6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Mag ik vragen wat voor aandoening je hebt of deel je dat liever niet hier? Snap ik ook hoor

11. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Niks ernstigs, maar ik heb een vorm van migraines die alleen bij vrouwen voorkomt. Prima mee te leven, maar soms lastig (vooral als je zwanger wil worden).

12. Tipp

Tipp Actief lid

4 jun 2021
    201
    256
    43
    Vrouw
    NL
    De kleine gaat waarschijnlijk 2 vaste dagen in de week naar de gastouder. Ik ben in loondienst maar ook ZZP'er, dus ik krijg van de werkgever gewoon betaald zwangerschapsverlof, maar ik denk dat ik vervanging regel tot september. Dan kan ik zelf mijn eigen projecten eerst opstarten en daarna weer volledig aan het werk.
    Geslacht heb ik geen voorkeur voor, we hebben natuurlijk beide al. Voor mijn dochter zou ik aan de ene kant een meisje wel leuk vinden, die dan een rolmodel heeft en 3 beschermende broers, maar een zoon zou ook echt geweldig zijn. Als enige meisje/jongen in een gezin ben je toch speciaal!

13. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Oh ik word echt zo onzeker van die buikpijn! En denk nu volgens mij worden mijn borsten ook minder pijnlijk. Ik zou echt niet tegen die teleurstelling weer kunnen hoor

14. Kleintje34

Kleintje34 Actief lid

2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    voor wat het waard is: die krampen heb ik ook. Is het een optie dat je bij de huisarts hcg mag prikken een paar keer? Om te kijken of het oploopt?

15. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ja dat ga ik idd morgen wel even vragen. Want hier kan ik echt niet tegen. Ik zou ook niet weten waarom het nu mis zou gaan. Maar is het gewoon zo onzeker in het begin. Ook omdat je al die verhalen hoort

16. Goldieloks

Goldieloks Bekend lid

17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik kreeg geen meldingen meer….
    @MrsWit, ik begrijp je onzekerheid. Misschien een optie wat @Kleintje34 opperde, gezien je voorgeschiedenis? Je kan het altijd vragen natuurlijk.

Hier weinig verandering. Gisteravond wel een behoorlijk opgezette buik. Is nu weer wat minder. Werd wel wakker met honger:Dkrijg alleen wat last van obstipatie, terwijl ik toch probeer zo vezelrijk mogelijk te eten. Las ergens dat roosvicee pruim wat kan bijdragen aan de darmflora…iemand misschien bekend mee, of andere tips?

@Kleintje34, ik heb niet specifiek voorkeur voor een geslacht. Heb altijd gezegd dat ik een jongen wel leuk zou vinden, maar heb nu een voorgevoel dat het een meisje is. Waarom…geen idee, hihi

Zuul vindt dit leuk.
  17. Guusje39

Guusje39 Lid

22 feb 2021
    97
    103
    33
    Vrouw
    Wat naar dat je je zo voelt. Ik zag je ook op insta en ik zag ook dat je echt een al hele poos wacht. Mijn miskramen begonnen allemaal met bloedverlies en daarna krampen. Je hebt geen bloedverlies toch? Toen het miskramen waren wist ik het wel. De buikpijn hoeft niks te zeggen...

Het geslacht maakt voor ons ook niet uit. Ik heb al een jongen en een meisje. Misschien toch een kleine voorkeur voor een meisje. Mijn jongen is soms zo wild en druk en mijn dochter kan uren aan tafel knutselen. Dan kan ik iets voor mezelf doen. Bij de jongen was ik constant bezig lampen op te vangen, pleisters aan het plakken, achter driewielers aan het rennen en struikelde ik constant over de kleine autotjes Hahaha

18. Jongemamaworden

Jongemamaworden Bekend lid

29 dec 2020
    600
    611
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Afgelopen donderdag op 9DPO positieve test. Afgelopen 2 dagen zijn ze ook mooi opgelopen. Vandaag nog even de clearblue denk ik, ik zou vandaag precies 4 weken zijn. Vorig jaar juni gestopt met de pil vanwege een langdurige antibiotica behandeling voor acne. Toen kwamen we er achter dat ik ja maanden nog steeds ongesteld werd. Dus wij wisten al dit zit niet goed. In november besloten er al voor te gaan, als we maar 2 keer in het jaar een eisprong hadden, kon het wel eens heel lang gaan duren. In januari te horen gekregen van de huisarts geen PCOS, na nog niet ongesteld te zijn geworden wilde ik door naar het ziekenhuis. Daar kwam wel PCOS uit en ik zag het met me eigen ogen op de echo. Je kan je voorstellen, de klap kwam 2 keer zo hard. In maart begonnen met Letrozol, eerste keer sloeg niet aan, de tweede en derde keer wel met ophoging; en in de 3e ronde dus ook zwanger geraakt. Ik had dit nooit durven dromen.

Ik vindt het nog eng, ik ben 22 mijn vriend 23 maar wel al 6 jaar samen, een eigen koophuis etc dus een hele goede basis. Maar toch nog bang voor de meningen.

Wij gaan het volgende week met 5 weken aan onze ouders vertellen en na de 1e echo op 20 juli aan onze zussen en beste vrienden. Ik vindt het spannend en kan het nog niet helemaal geloven! We lopen ook nog met een pup rond van 4 maanden dus lekker druk is het wel.

Ik hoop dat als er vandaag zwanger staat op de clearblue het los kan laten dat het goed gaat! Last van hele pijnlijke borsten, heel erg moe en onderrugpijn. En veel plassen

Tipp en Goldieloks vinden dit leuk.
  19. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Nee ik heb nog geen bloedverlies. Maar ik ga weer van alles in mijn hoofd halen. En inderdaad omdat het al zo lang duurt moet het gewoon goed gaan. En als het dan mis gaat vind ik die teleurstelling zo moeilijk. Ook naar mijn man toe.

20. Jongemamaworden

Jongemamaworden Bekend lid

29 dec 2020
    600
    611
    93
    Vrouw
    ♡ Uitgerekende datum ♡

1 maart;
    * BloemNH - 28 jaar - eerste kindje
    * Guusje - 39 jaar - derde kindje

2 maart;
    * Goldieloks - 37 jaar - eerste kindje

3 maart;

4 maart;

* bijnamama1988 - 32 jaar - 3e kindje (6e kindje in het gezin)

5 maart;

6 maart;

* Tipp - 37 jaar - 3e kindje, 5e kindje in het gezin♥
    7 maart;

8 maart;

9 maart;

10 maart;

11 maart;

12 maart;

Jongemamaworden - 22 jaar - 1e kindje

13 maart;
    MrsWit - 30 jaar - 1e kindje