Uitgerekend 1 - 15 maart 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Oilell, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik wilde sowieso de 22-weken prik halen omdat het mij niet alleen een fijn idee lijkt om mezelf en de kleine te beschermen, maar het betekent ook dat de kleine pas later de eerste prik moet halen.

Griepprik weet ik eigenlijk niet. Doe dat al jaren niet, dus zou niet weten waarom nu wel. Ik heb er overigens wel ‘recht’ op als Cochleair Implantaat-draagster. Sinds vorig jaar is deze doelgroep namelijk ook opgenomen op de lijst ofzo, al heb ik toen geen oproep of uitnodiging gehad haha.

Oilell vindt dit leuk.
  2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Hahaha ik hou van dit! :roflmao: Hier mocht ik altijd pas 6 december de boom optuigen maar sinds vorig jaar is het gelukt om dit eerder te doen maar niet veel eerder dan 1 december zelf. Dus mijn streven is nu ook 1 december of in ieder geval het weekend rondom 1 december, aangezien m’n vriend vijf dagen moet werken en ik hem wel nodig heb voor boom kopen haha. Boom versieren mag ik altijd alleen doen, omdat m’n vriend dat op zich wel leuk vindt maar niet zo leuk vindt zoals ik dat vind. Ik zet dan de kerstmuziek op repeat op tv (met lyrics) en zing dan luidkeels mee tijdens het versieren. Dat vindt hij a little too much. :D Oh my, ik wou dat het al december was!

Annelies26 vindt dit leuk.
  3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik heb echt een hele hysterische kerstboom :oops: wel een neppe, omdat ie het anders niet volhoudt tot 31 december of 1 januari. Hier was de regel eigenlijk na Sinterklaas. Maar onze dochter is dus helemaal gek van kerstbomen, dus nu is het na de intocht van Sinterklaas. Dan mag ook de kerstmuziek aan, de kersttheepot op tafel en kan de adventskalender (1.85m kerstman) aan de deur :D:D:D en dan mogen we allemaal een nieuwe kerstbal uitzoeken bij de Intratuin. Laatst opperde hij dat het misschien niet allemaal meer in de boom past. Zijn oplossing was kerstballen weg doen, ik dacht dat hij een 2e boom suggereerde :roflmao: Ben wel bang dat het hier een project van meerdere dagen wordt, en dat mijn man meer moet helpen dan hij leuk vindt. Maar hey, happy wife...

Hier is de traditie dat ik die boom de 31e helemaal zat ben en dat ik 'm op oudjaarsdag afbreek zodat het nieuwe jaar lekker opgeruimd begint. Dan roep ik 1 januari de hele dag "Ooooh wat een ruimte he?:eek:"

Op 1 januari maak ik ook altijd een foto album van het jaar. Wij hebben een abonnement op tinybeans, zodat niet steeds allemaal foto's over de app gaan (en er gezeik komt waarom de ene oma die foto wel heeft en de ander niet). Je kan mensen uitnodigen en rechten geven (allen bekijken, ook plaatsen enz), maar ook een dagboekje en mijlpalen bijhouden. Op 1 januari maak ik in de app een fotoboek met alle hoogtepunten en briljante uitspraken van dat jaar. Dit is het laatste jaar met 1 boekje, vanaf volgend jaar worden het er 2:D en dan moeten we er 6 bestellen (1 voor ons zelf, 1 voor beide oma's).

Annelies26 en Soof1992 vinden dit leuk.
  4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Vorige zwangerschap heb ik geen griepprik gehad, is toen ook helemaal niet ter sprake gekomen. Wel de 22 weken prik. Ik denk dat ik me er gewoon even overheen moet zeggen. Vorige keer moesten we er 20 minuten voor rijden en liep het allemaal heel erg uit. Uiteindelijk daar bijna 3 kwartier zitten wachten (en spugen) voor we aan de beurt waren. En toen nog een stom gesprekje waar ik weinig puf meer voor had. Al met al anderhalf uur geduurd.
    Misschien kan ik vragen of de thuiszorg ze gewoon kan zetten :oops:

Soof1992 vindt dit leuk.
  5. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    WAT HEERLIJK! Die met de kerstballen willen wij ook doen vanaf onze kleine er is. Dan elk jaar haar eigen kerstbal! Wij hebben geen hysterische boom, proberen wel altijd een echte te doen. Vier weken redt ie vaak net wel, al zijn de laatste dagen soms meer naalden op de grond haha. Maar we hebben wel gezegd dat we even afwachten wat we doen als de kleine er is. Wel of geen echte. Maar ook hier gaat de boom inderdaad 31 dec of 1 januari weer weg! Soms 31 dec als we 1 januari al iets te doen hebben (al is het iets kleins). Belangrijk vinden we dat we zo snel mogelijk het jaar lekker fris starten voor ons gevoel. Qua fotoalbums moeten we inderdaad nog even kijken hoe we dat willen doen, willen dat echt vanaf het begin duidelijk hebben zodat ik niet pas jaren later bedenk; oh laat ik dit ook nog eens even doen en dan een mega achterstand hebben haha.

6. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ik neem sowieso de 22 weken prik. Griepprik heb ik officieel ook altijd recht op vanwege astma, maar nooit genomen. Mijn man wil dat ik hem nu neem maar zie de toegevoegde waarde er niet zo van. Sinds ik zwanger was van onze dochter meer prikken dan ooit moeten halen.. 22 weken prik, corona vaccins, ik moest 2 prikken vanwege haar andere bloedgroep, toen weer een coronavaccin en dit jaar ook die baarmoederhalskankerprik (mijn moeder heeft dat gehad door HPV virus dus wilde die toch maar nemen). Ben wel een beetje klaar met alle prikken hoor. Die 22 weken prik neem ik puur voor de bescherming van ons kindje. Maar de discussie over de griepprik en eventuele coronavaccins is hier thuis nog volop gaande:D

Oilell vindt dit leuk.
  7. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ik maak geen fotoalbum van het kalenderjaar. Heb wel een babyboek van mijn dochter en nu bijna een boek van 1 tot 2 jaar zegmaar. Ze is namelijk bijna jarig en dan begin ik met een nieuw boek. Ik heb de albelli app op mijn telefoon. Je hebt minder opties om het boek te versieren hoor, maar vond dat voor regulier fotoboek niet erg. Elke keer als we wat leuks hadden gedaan of er was gewoon een mooie foto, zette ik hem gelijk in die app in het boek. Ik hoef nu dus nog alleen haar verjaardagsfeestje erin te doen!

Babyboek heb ik wel online gemaakt. Die is heel speciaal geworden. Ga ik voor deze frummel ook weer doen.

Vakantiefotoboeken maak ik ook altijd via die app. De dag van thuiskomst bestel ik hem dan direct :roflmao:

Soof1992 vindt dit leuk.
  8. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ja ik wilde het ook per levensjaar van de uk doen, maar moet dan alsnog kijken welke opties er zijn en welke wij fijn vinden. Jouw idee van steeds direct in het boek plaatsen is wel een hele slimme!! Albelli zat ik inderdaad ook aan te denken, juist omdat het fijn is om het wat 'neutraal' te houden zodat alle boekjes straks ongeveer dezelfde opmaak hebben.

Annelies26 vindt dit leuk.
  9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ooooooh, ik heb 2 lampjes gekocht voor de baby kamer :D:D:D een grote en een kleine paddenstoel, past helemaal bij het behang dat ik heb uitgezocht (wij gaan voor een soort bos thema). Nieuw vond ik ze veel te duur, maar op marktplaats gescoord... 25 euro voor de set betaald (nieuwprijs bijna 200:eek::oops:).

Mijn man heeft besloten dat als de behanger dan toch moet komen, ik ook een wandje in onze slaapkamer mag laten behangen. Zit nu verf op, maar wil graag iets anders. Na de 20 weken echo durf in het allemaal te bestellen.

Vanmiddag bij de verloskundige geweest. Kindje lag lekker te chillen. Vitamine en mineralen blijven lastig, dus de gaat morgen een heleboel in het infuus (C, D, ijzer, magnesium, kalium). Ze beginnen om 07.30 al. Want ik had bedacht dat als het morgen goed gaat ik naar de kleding uitverkoop wil in Amersfoort. Mocht het nodig zijn mag ik de pomp afkoppelen en komen ze einde van de middag weer terug om het af te maken :roflmao::roflmao::roflmao:

10. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk @Oilell en wat een immens groot verschil in bedrag!! Dan kan ik me al helemaal voorstellen dat je er blij mee bent!

Leuke plannen allemaal dus! Fijn trouwens dat je de pomp ook mag afkoppelen en dat ze dan later terugkomen om het af te maken. Heb je toch wat bewegingsvrijheid, zeker na zo lang niets kunnen doen.

11. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen mijn eerste 'openbare' ruzie gehad dankzij de zwangerschapshormonen. Er was bijna niemand, maar toch........

Mondelinge aanvaring gehad met een tokkie in een gewatteerde paarse winterjas met een mega-cap op. Liep met haar zwarte toypoedel, niet aangelijnd. Ik vroeg: Wilt u de hond bij u houden?
    -negeeractie-
    Ik zeg: Houd u hond bij u. Mijn hond is aangelijnd!
    -Schreeuwt ze: DOORLOPEN! OPROTTE! (kon ik aflezen)

Toen begonnen mijn hormonen op hol te slaan en heb ik terug zitten schreeuwen. ('Rot zelf op', 'Jij gaat die kant op, ik die kant op. Toedeloeeee') Niet handig. :rolleyes: Ze zat daarna nog dingen na te roepen, maar ik ben dus doof en had mijn Cochleair Implantaat niet op. Dus ik reageerde vet kinderachtig met 'Ik hoor u niet!' met vingers wijzen naar mijn oren en schouders ophalen. Ben met trappetje een bruggetje op gegaan en ze bleef staan en naroepen. Dus ik vingers wijzen naar mijn oren en schouders ophalen.

Nu wil ik haar niet meer tegenkomen. :| En anders moet ik het maar eens uitleggen. Beter nog komt mijn vriend die tokkie tegen, zodat hij die uitleg kan doen. HAHA!

Annelies26 en Oilell vinden dit leuk.
  12. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw

Zo te lezen wil je naar de PINC sample sale? In de zomer vond ik hem wel oke, de laatste keer in Houten stond ik binnen 20 minuten weet buiten, maar dat heeft ook met smaak te maken hoor. Hopelijk is deze in Amersfoort beter/leuker.

Ik kreeg weer geen meldingen dus begin wel een beetje klaar te raken met het forum, ik kan niks meer bijhouden op deze manier..

13. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Irritant he, dat van die meldingen? Soms krijg ik nog een melding als ik geciteerd wordt. Maar als ik alleen genoemd word lijkt het net alsof ik mensen heel hard negeer :oops:

Ja de pinc sale inderdaad. Er was heel in maat 50 tm 68, en heel veel vanaf 110. Dus voor onze grote meid (98/104) niet zo heel veel (2 rekjes) maar wel een hele leuke dikke winterjas. En voor de baby veel meer dan gepland :roflmao:

djoyz en Soof1992 vinden dit leuk.
  14. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Inderdaad! Alsof je op negeer stand staat ofzo. Elke keer doe ik weer opnieuw de meldingen aanzetten maar dan doet hij het zoals nu 1 keer en dan… klaar.
    Zo vervelend!

Ik vond er heel veel zomer hangen terwijl er aangegeven werd dat er herfst en winter zou hangen. (In Houten) Onze zoon ook idd 98/104 en amper iets.. babykleding wel maar wist toen het geslacht nog niet en we vinden beide kraagjes afschuwelijk, en dat hing er vooral veel.

Soof1992 vindt dit leuk.
  15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Meisjeskleding was er heel veel. Maar heel veel in beige/oker/bruintinten. En dat vindt mijn man echt verschrikkelijk. Of het was als nog veel te duur: een romper afgeprijsd van 60 voor 30. Bij de Hema of zeeman heb ik er daar minimaal 6 tot 15 stuks en ben ik al bijna klaar o_O
    Voor de baby 6 shirtjes (maat 50 tm 68) 2 boxpakjes en 2 vestjes gekocht. Onze dochter was een hittegolf baby dus die had vaak niet meer aan dan een luier. Verwacht dat dat in februari/maart toch echt anders zal zijn.

16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Het is week 19 :D ondanks dat mijn banner het er niet mee eens is.

Een veel te druk weekend gehad, dus dat vandaag echt moeten bekopen. Bijna de hele dag geslapen :oops: ondertussen lekker aan het infuus liggen bijtanken, maar voel me echt brak.

Morgen gaat mijn man naar kantoor, dus dan moet ik voor mezelf zorgen. Zie er een beetje tegen op door hoe het vandaag ging.

Vandaag vreselijk gelachen om onze dochter. Ik hoorde een hoop gedoe en gejengel. Nou ze kwam wel even bij mij vragen wat ik er van vond. "Papa doet vrrrrrreeeeselijk stom *armen over elkaar en een oogrol*. Ik moet van hem kleren aan. Maar. dat. wul. ik. niet. Ik wil de hele dag lekker in mijn blote billen lopen. En niks anders!" Mijn man was in staat haar blote kont in de auto te zetten, maar ze is nog niet zindelijk. Angst voor de bekleding was blijkbaar zijn enige reden om het niet te doen:roflmao::roflmao:

AGP, Annelies26 en Soof1992 vinden dit leuk.
  17. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Dames,
    Hier enorm van de radar.
    de afgelopen weken zijn wij enorm druk geweest voor de verbouwing en onze bruiloft
    “Gelukkig” is alle drukte nu achter de rug

echter beginnen ze in december al met klussen
    Lees;
    Hele beneden verdieping word aangepakt
    - vloerverwarming
    - nieuwe keuken (op een andere plek)
    - alle leidingen verleggen
    - kunststof kozijnen
    - alles stucen

ik probeer er rustig onder te blijven. maar een lege beneden verdieping met 2 kinderen van 3-5 is heeel heftig denk ik.

Gelukkig is het niet uitzichtloos lijden en is na 4 weken alles klaar

ik lees alles gezellig mee, maar reageer wat minder. (Of niet)
    Iets met, totaal geen energie meer

18. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Woehoeeee! 20 weken dansje, ik ben op de helft als de kleine braaf komt op de dag dat ze is uitgerekend, haha. Gisteren nog heerlijk een hartje horen kloppen. Morgen mag ik weer luisteren, want dan hebben we voor het eerst een Centering Pregnancy bijeenkomst. Ben heel benieuwd!

SarinaS, Annelies26 en Oilell vinden dit leuk.
  19. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    @Oilell Jeej, jij inmiddels ook al 19+ nu! Hopelijk heb je een beetje oké dag vandaag! <3 En wat schattig van je dochter, hahaha.

@Huttendijk Welkom terug! Heb je een mooie bruiloft gehad? En fijn dat ze in december gaan klussen, dan is het in ieder geval klaar voordat je kleine komt. Maar kan me wel voorstellen dat het even heel lastig kan zijn! Hopen op geen uitloop tijdens het klussen!

20. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Hahaha ik weiger dus 20 weken als de helft te zien :roflmao: de eerste 4 weken van de 40 krijg je cadeau. En dan vriendinnen die zeggen "die tweede 20 weken duren veel langer". Jup, want die duren ook echt 20 weken, en geen 16:o:

Voor mij ligt halverwege de zwangerschap op 22+4 (36 weken ellende, 18 is de helft+4 weken cadeau). En voor mijn gevoel ben ik daar nog lang niet. Al staan de 22 weken prik en de griepprik inmiddels gepland!

Vandaag mijn activiteit al gehad: dochter wou vlechtjes. Nu volledig gesloopt weer terug in bed, wachten op de thuiszorg. Vandaag is het pleisterwisseldag *feest*, moet er van alles opnieuw aangesloten, schoongemaakt worden etc. En kan ik straks lekker slapen terwijl er 2l vocht met kalium inloopt :D

Deel Deze Pagina