Ja ik ben maandag begonnen aan het laatste trimester, toch even een flinke mijlpaal gezien alle meuk er omheen. Aftellen is hier wel echt beginnen. Nog maximaal 79 dagen, als ze met 38 weken ingrijpen. Ergens denk ik dat 1 a 2 weken eerder ook nog "onderhandelbaar" is, als alles tot die tijd goed gaat. Zelf hoop ik op 15 februari. Dat zijn dan nog 72 dagen. Heb er inmiddels 172 gehad, dus voelt wel echt als "niet lang meer". Het lijstje dingen om mee af te tellen wordt ook steeds korter: - 8 december 3d echo - 14 december groeiecho + onderhandeling bevalling met gyneacoloog + borrel - kerst - oud & nieuw - 11 januari echo voor de ligging van de placenta - 19 januari fotoshoot - 25 januari officieel verlof (niet dat ik ook maar een dag gewerkt heb deze zwangerschap) - 1 februari geen academische bevalling meer - 7 februari waarschijnlijk geen couveuse meer nodig Morgen/straks heb ik een afspraak bij de diabetesverloskundige, maar wil vragen of ik bij mijn eigen verloskundige mag blijven. Die vrouw staat ons nu al 21 weken bij en snapt de situatie gewoon zo goed. Ze had zelf al aangegeven dat ze wel vaker patiënten houdt met zwangerschapsdiabetes, dat ze dan het diabetes beleid overneemt en bij vragen gewoon overlegt. De behanger komt 3 januari, daar kijk ik echt naar uit komt niet alleen de babykamer doen, maar ook onze slaapkamer. Nu ik hier al 24 weken woon, ben ik wel toe aan een beetje change of scenery.
Mooi lijstje om mee af te tellen! Daar gaan we voor! En ik hoop dat je fijn bij je eigen VK mag blijven, want kan me supergoed voorstellen dat het veel fijner is om een bekend gezicht te hebben die ook nog eens jouw verhaal kent!
Ze gaan overleggen. Vandaag wel een goed gesprek gehad met de diabetes verpleegkundige en de arts. Normaal doen ze niet aan "bijspuitschema's" voor zwangere vrouwen. Maar de arts zei na 3 minuten dat ze wel dacht dat ik intelligent genoeg was om er verstandig mee om te gaan dat ik vroeger een vriendje had met suikerziekte hielp zeker mee. Maar als het goed is hoef ik nu niet meer dagelijks (meerdere keren) te bellen, eerder 1x per week. De verloskundige bood me een keizersnede aan op een zilveren dienblaadje. Dus daar meteen ja op gezegd. Als het goed is prikken we volgende week donderdag en datum met de gynaecoloog Baby was weer lekker actief, waardoor ze niks nuttigs kon meten. Maar voldoende vruchtwater en een baby die het naar haar zin heeft was de conclusie
He-le-maal gesloopt Maar we hebben zulke mooie plaatjes van de 3d echo gekregen! De echoscopiste vond het zelf heel erg tegen vallen, doordat kleintje haar handjes en voetjes steeds voor haar gezicht hield (ligt nu in stuit). Dus we mogen nog eens gratis terug komen voor 20 minuutjes, in de hoop op nog mooiere plaatjes
Hoe gaat het met iedereen? Hier even drukke weken voor kerst maar dan heerlijk vakantie. Na mn vakantie nog drie weken werken en dan verlof. Het gaat nu opschieten .
Heerlijk @Annelies26 Het gaat snel inderdaad. Hier gaat het goed! De kleine is lekker beweeglijk in mijn buik, soms een beetje 'pijnlijk' aan het worden. Maar ik heb het er allemaal voor over, haha. Hier nog twee dagen werken en een werk-kerstontbijt, dan heb ik een dag extra verlof omdat wij een geregistreerd partnerschap aangaan! ❤ Daarna een weekje kerstvakantie. En ook ik hoef in januari dan nog maar drie weken te werken! 30 januari ga ik officieel met verlof, maar 24 of 25 januari is dan mijn laatste werkdag (ik werk maar drie dagen per week). Zin in de kerstvakantie! De eerste baby-wasjes. En op 1/2 januari de box naar beneden. Heerlijk, het komt écht dichterbij. Aankomende maandag eerst nog even een groeiecho en controle. Eind december nog een hartcontrole (van mezelf) - al ga ik niet uit van gekke dingen.
Dan gaan we ongeveer tegelijk met verlof! Ik herken het dat de schopjes soms wat pijnlijk worden haha. Dat gaat alleen maar erger worden . Leuk om alle spulletjes klaar te gaan zetten en gaan wassen. Kan niet wachten tot mijn dochter naar haar nieuwe kamer gaat. Dat gebeurt met een paar weken. Kan ik eindelijk de babyspulletjes gaan neerzetten haha
Haha ja! Gisteravond in bed lag mijn vriend nog te gieren omdat ze zo hard aan het bubbelen was (schoppen dus).
Vandaag ons geboortekaartje soort van definitief gemaakt voor een proefdruk! Zo nieuwsgierig hoe het eruit komt te zien in het echt! De naam die we in ons hoofd hebben stijgt steeds meer richting de definitieve 100% en dat voelt zó fijn (stond overigens al op 98% haha). Ik merk ook echt dat als ik nu haar naam noem, dat het ook heel fijn voelt om het te zeggen. Mijn vriend is er ook steeds zekerder van, want we hebben ook eigenlijk niet echt meer verder gezocht naar andere namen.
We hebben een datum voor de keizersnee geprikt met de arts. Uiterlijk 15 februari krijgen we de definitieve planning door, dus het zou nog een dag eerder of later kunnen worden. De dokter heeft ook beloofd dat als het kindje eerder uit zichzelf komt, ze het niet terug zal duwen Het echte aftellen is nu begonnen en het voelt echt als een hoopvolle stip op de horizon. Mocht het nodig zijn gezien alle medische shit, kan het ook nog zijn dat ze eerder moeten ingrijpen. Maar de laatste 3 afspraken die in het ziekenhuis stonden, hebben we al kunnen annuleren Hier vervangen we 1 januari de kerstboom voor de box. 3 januari komt de behanger, dus dan kunnen we daarna het kamertje echt inrichten en klaar maken. Dan halen we ook alle zooi van zolder die er nog staat (kleertjes, badje, borstkolf, flessenrekje, sterilisator, kruiken etc). Dan is het tijd voor de grot check, of we alles hebben of dat er nog iemand met spoed naar Ikea/prenatal/Hema/zeeman moet. Qua eerste naam zijn we er uit. 2e naam vinden we lastiger, al zitten we inmiddels redelijk op een lijn. Zal of Victoria of Victorine worden. Ik vind zelf Victorine mooi, maar de 2e naam van onze andere dochter eindigd ook op "rine". Dus ben bang dat het dan toch Victoria wordt. Merk dat ik dus langzaam echt enorme nesteldrang begin te voelen (heb de hele dag ook niks beters te doen), maar zodra ik iets doe begint het spugen. Dus ben aan het bedenken of ik 2 of 3 vriendinnen vraag een middagje lampen te stoffen enzo. En ik kwam er achter dat mijn verlof officieel afloopt op mijn verjaardag Leuk cadeau: je eerste betaalde werkdag in bijna een jaar De bedrijfsarts heeft al aangegeven dat we daar niet moeilijk over gaan doen. Dat is half mei, en in juni gaan we nog een maand op vakantie. Zijn voorstel is om in mei 3x koffie te gaan drinken en dan in juli echt op te bouwen.
Wat goed dat de bedrijfsarts daarin gewoon aangaf dat jullie daar niet moeilijk over hoeven te doen! Wel stom dat je verlof officieel op je verjaardag afloopt, haha. Wat de tweede naam betreft: Beiden mooi! Heeft het nog een bijzondere betekenis voor jullie?
Oh! En misschien nog een goede tip als je op zoek bent naar een TENS-apparaat: via mijn verzekering mag ik er eentje aanschaffen (geen huur dus). Dus dat heb ik vandaag ook even geregeld.
Nee, helemaal niet zelfs. We hebben bij beiden eerst een eerste naam uitgezocht. En vervolgens iets dat er qua ritme/klank mooi tussen de naam en achternaam past. Als het een jongetje zou zijn, zou het waarschijnlijk Julan geworden zijn. Daar zit wel een vernoeming in. Mijn man zijn vader heet J, man zelf ook. Kinderen hebben mijn achternaam en mijn opa was J. Achternaam en mijn broer ook. Voor een meisje hebben we over een naam met een J getwijfeld, maar vonden het allemaal minder dan de naam die we nu hebben. Hebben als 2e naam nog Josephine/Jacoba/Jacobine op het lijstje gehad, maar dat voelt een stuk minder "2024" dan Victoria.
Wat fijn dat je een datum hebt!! Hopelijk blijft de baby rustig zitten tot dan en komt er niks geks meer bij.
Wat leuk! Mooi om zo er over na te denken. Mijn vriend heeft zelf wel een tweede naam, vernoemd naar een familielid. Alleen hij heeft er zelf eigenlijk zo goed als niks mee ("Die naam staat alleen maar in mijn paspoort en hoef ik alleen te zeggen bij officiële instanties)"en zelf heb ik ook geen tweede naam. Vandaar dat wij daar niet over na hoeven te denken. Wat de meisjes J-namen betreft, ik kan me goed voorstellen dat jullie dan voor Victoria (of misschien toch Victorine) gaan! Ik merk zelf dat het echt heel fijn is dat we nu gewoon zo goed als zeker een naam hebben die zeer waarschijnlijk niet meer gaat veranderen.
Gisteravond heel eventjes geschrokken, maar al snel hersteld want had wat bloeding. Mááár ik wist vrijwel meteen dat het niet erg was, want aambeien. De bloeding is vanmiddag gestopt. Waarschijnlijk wat naar buiten gedrukt, want had ook alleen maar last bij het afvegen (en gisteravond heel even ook wat druppels voelen vallen). Vanmorgen wel even gebeld om te overleggen, maar was zoals we zelf al verwachten niet erg. Morgen op controle, dus ze gaf aan dat ze er dan wel naar zullen kijken als ik dan nog steeds wat bloed bij het afvegen zou hebben. Ondertussen bubbelt ze lekker door, ene momenten rustiger en de andere momenten wat meer. Maar ik weet nu dat dit ook een soort patroon is voor haar blijkbaar. Meestal als ze een hele drukke dag heeft gehad met harde schoppen, is ze de dag erna even wat rustiger om daarna weer stabiel te zijn zoals ik gewend ben. Zin om haar morgen weer even te mogen zien.
Vandaag tik ik de 30 weken aan! Het is een gek idee dat het nog maar 10 weken duurt als ze precies op tijd komt. Dus ergens over 7-12 weken is ze er. Ik heb het gevoel dat het wel wat korter gaat duren dan de 10 weken, dus we gaan het zien! Gisteren controle en groeiecho gehad. Onze kleine meid doet het goed en is netjes op curve. Buikje lijkt iets groter te zijn, maar dat komt ook omdat ze niet helemaal mee wilde werken en haar buik netjes wilde laten zien haha. Uiteindelijk komt het neer op ongeveer 2-3 dagen vooruit en dat is helemaal prima, al helemaal als je bedenkt dat de meting waarschijnlijk nét ietsje scheef zit waardoor je al snel wat dagen vooruit zit. Als ik me niet vergis, zag ik ongeveer 1660 gram staan.
♡Uitgerekend 1 t/m 15 maart 2024♡ Wij schreven al mee, maar zijn verzet naar februari: 27 februari - Soof1992, 1e kindje 1 maart 2024 Rozijntje2 (Roos) - 33 jaar - 4e kindje 11131618 - 33 jaar - 6e kindje 3 maart 2024 Maud23 - 1e kindje Mommie319 - 3e kindje Lunalitess - 37 jaar - 1e kindje Quito - 41 jaar - 2e kindje KJB - 32 jaar - 2e kindje 4 maart 2024 AGP - 28 jaar - 1e kindje Annelies26 - 26 jaar - 2e kindje 6 maart 2024 Oilell - 33 jaar - 2e kindje 8 maart 2024 Luckynr2 - 33 jaar - 2e kindje 10 maart 2024 Duckie08 - 25 jaar - 1e kindje 12 maart 2024 SarinaS - 35 jaar - 3e kindje (1ste van partner) 13 maart 2024 Lovieyou - 30 jaar - 3e kindje Huttendijk- 30 jaar - 3e kindje Djoyz - 31 jaar - 2e kindje 14 maart 2024 roxy1994 - 25 jaar - 2e kindje ________________________________________ Jongen: (1) Meisje: (4) Verrassing: (0) ________________________________________ Afspraken december: 27-12: Soof1992 - hartcontrole Afspraken januari: 02-01: Soof1992 - controle + rondleiding op de afdeling ________________________________________ HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'.
Oh my.... Het gaat toch stiekem snel vooruit! Het aftellen is echt al zo goed als begonnen, ongelofelijk! Wat fijn dat de groeiecho goed was, geeft toch weer een geruststelling