Uitgerekend 1 - 15 maart 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Oilell, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    WOEPS! Dat zag ik even niet aankomen! Hopelijk hoef je geen 18 dagen plat, maar komt ze wat eerder. Spannend ineens!

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Nou, alle actie is uit de taxi. Geen harde buiken meer en een heel vlak lijntje op het ctg. Hoop dat het toch ergens gaat rommelen en de bevalling echt gaat beginnen. Anders ligt ik hier nog tot 14 februari. Ze houden de bevalling niet tegen, maar voor die tijd van ze de bevalling ook niet opweg helpen. Tenzij kindje in de knel komt, of ik bijvoorbeeld koorts ga krijgen etc.

We zijn inmiddels verhuisd naar een ander ziekenhuis, want we gaan uit van een prematuur kindje. En daar was geen plek voor in in het WKZ, die lagen helemaal vol.
    Moet zeggen dat we er qua faciliteiten en kamer niet op achteruit gegaan zijn:oops:. Man is intens gelukkig. In het WKZ wordt je als mama ontslagen zodra het kan, terwijl je kindje op een andere afdeling ligt. Papa kan soms blijven slapen, maar vaak niet omdat je gewoon op een zaal ligt. Hier alleen prive kamers, mag papa onbeperkt blijven slapen, zijn er geen bezoektijden en mogen we net zo lang blijven tot de baby met ontslag gaat.

Hoop dat kindje in ieder geval snel indaalt. Dan zal het vruchtwater verlies minder worden, maar mag ik ook weer dingen als douchen. Mag nu alleen mijn bed uit voor de wc. En als ik daar naar toe moet, moet er iemand de kamer komen dweilen, dan ligt er 2 a 3 glazen vol aan vruchtwater op de grond:oops:

Nummer4 en Annelies26 vinden dit leuk.
  3. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Wow die had ik ook niet verwacht! Wat spannend zeg!
    Als jij zoveel vruchtwater blijft verliezen, is dat niet spannend voor de baby? Ik hoop ergens voor jou dat het op gang mag komen. Morgen ben je net als ik 35 weken. Inderdaad prematuur maar toch al wel behoorlijk volgroeid. Spannend hoor! Fijn dat dit ziekenhuis fijner is!

4. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Spannend allemaal! En wat fijn dat waar jullie nu zijn toch beter voelt qua faciliteiten!

5. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Wat een k*t-nacht. Zeven keer eruit geweest. Elke keer gewoon wel geplast (waar ik me totaal over verbaasde) met een paar druppels. Geen vruchtwater, tenminste... als ik op mijn vuist blaast, gebeurt er niks nada noppes. Had dat voor de zekerheid even gecheckt. Kon gewoon niet liggen etc. Gehuild omdat ik moe was. En uiteindelijk toch nog 4+2 uur geslapen gelukkig.

Hoop dat het vannacht lekkerder gaat, haha.

6. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Jeeee ik heb jullie weer gevonden. Na m’n vorige post wilde ik weer lekker mee lezen en kletsen. maar kon geen notificaties niks meer vinden

ik ga dus even het eea terug lezen, want geloof dat ik wel wat heb gemist :)

Oilell vindt dit leuk.
  7. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Aaahh wat fijn dat je toch kan bevallen zoals je het voor ogen hebt

Soof1992 vindt dit leuk.
  8. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Yes hier wel borstvoeding
    De eerste 15 maand, de tweede 12 maand
    Hoop nu wel 2 jaar te kunnen voeden. Maar vaak slaagt dat alleen bij thuisblijfmoeders merk ik op

Soof1992 en Annelies26 vinden dit leuk.
  9. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Wat een mooie reactie van haar

10. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Ooohhhh wat spannend zeg

11. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ik kwam erachter dat je maar tot 9 maanden mag kolven onder werktijd. Vind dat toch gek.. kind heeft in ieder geval het hele eerste jaar melk nodig. Dus als een mama dan kiest voor borstvoeding dan zou dat toch het hele jaar moeten kunnen?

12. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Tot 9 maanden kolf je in de baas z’n tijd. Dan zijn ze verplicht om per werkdag geloof ik 3 x te laten kolven (ik geloof een uur of 1/5 per werkdag?)
    Na die 9 maanden heb je nog steeds kolfrecht, maar dan moet het in je pauze … dan is z’n handsfreekolf wel echt een uitkomt

Soof1992 vindt dit leuk.
  13. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ah dat laatste wist ik niet. Vond het al zo vreemd!

14. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Heb dit dus net even getest. Maar als ik op mijn vuist blaas gebeurt er ook niks:roflmao::roflmao: als ik mijn grote teen beweeg daarintegen :rolleyes::eek: gigantisch waterballet.

Gisteren kwamen ze aan met gigantische luiers voor incontinente bejaarden. Niet dat dit gaasbroekje met inlegger charmant is, maar die luier maat xl ivm mijn buik zijn toch echt een stap te ver. Gelukkig is het echte gieten inmiddels redelijk voorbij, komt vooral nog vrij bij beweging.

We hopen straks een arts te treffen die een plannetje met ons wil maken. Ik denk niet dat ik het ga redden om hier nog 16 dagen bedrust te hebben, slecht te slapen en dan alsnog een inleiding. Dus hoop dat we kunnen kijken naar inleiden met max 36 weken, of dat we toch een keizersnede kunnen plannen met 37.

Annelies26 vindt dit leuk.
  15. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    het zou fijn zijn als ze er mee bezig zijn. En je het maar niet moet uitzitten
    Ik ben ook meer dan klaar met zwanger zijn.
    Ga er gemiddeld 5 x uit per nacht, m’n ischias blijft zeuren.. m’n spataderen en de druk op m’n vagina neemt toe
    En draaien in bed is zonder grap pijnlijk. Moet gewoon die hele buik ondersteunen en meedraaien.

ik sprak een spirituele vrouw die ik goed ken, ze zei; ik geef je nog 3 weken. Dat zou betekenen 37 weken. Ik wil mij er niet teveel op focussen. Mocht het 40 of 40 + worden zijn dat héle lange weken

maar ik voel gewoon aan alles dat hij er bijna klaar voor is om te komen. Hij hangt ook aan halverwege m’n knieën zeg maar

Annelies26 vindt dit leuk.
  16. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik zie het al voor me, je teen bewegen en gelijk bijna verdrinken. :roflmao::D
    Fijn dat het echte gieten inmiddels voorbij lijkt te zijn. Hoop met je mee vandaag!

17. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Gisteren moeten janken omdat mijn man vandaag weer gewoon moest werken en ik maar zo in mijn up zit. Gelukkig viel dat gevoel me vanmorgen weer reuze mee, haha.

Even een ochtendje beneden zitten, hoop dat de CV-ketel man snel komt, dan hoef ik de rest van de ochtend de deur niet meer in de gaten te houden.

Planning
    - Twee wasmanden opvouwen
    - Vluchtkoffer inpaklijst uitprinten en begin maken met inpakken

Wat sowieso nog moet gebeuren de komende periode
    - Een jurk vinden voor de fotoshoot, naast de jurk die ik al wil dragen (dus wil een wisseling hebben haha)
    - Bureau opruimen
    - Isofix in de auto (gisteren niet meer gelukt ahaha)
    - Babykamer netjes (de laatste rommel eruit)
    - Playlist maken met muziek of geluiden die ik fijn vind voor bevalling voor geval dat ik dat wil

18. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Bleh, 5x is ook veel inderdaad! Hier gisterennacht 7x. Om te janken. Gelukkig afgelopen nacht weer 'normaal' 3x (ik ga gemiddeld 3-4x eruit). Het draaien gaat hier ook gepaard met veel puffen. De ene keer meer dan het andere.

Ik zei gisteren na die rotnacht al tegen hem: als het echt niet meer gaat, wil ik met de controle met 37+1 echt aangeven dat er iets moet gebeuren ofzo. Desnoods nachtje (of twee) bijtanken in het ziekenhuis met slaapmedicatie ofzo wat ik op het forum hier ook weleens lees.

Hier hoop ik eigenlijk ook dat de kleine wat eerder aandient (zo rond 38 weken vind ik prima haha), maar ik ga net als jij er wel vanuit richting de 40+, dan kan het 'altijd meevallen'. Morgen in ieder geval alweer 36 weken. Whut? :)

19. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Oh dames, hoewel ik jullie het slechte slapen en het zat zijn allemaal echt niet gun, ben ik toch blij te lezen dat ik niet de enige ben. Voel me soms zo'n aansteller en vind het idee dat deze ook tot 41 weken kan blijven zitten soms bijna niet te verdragen. Maar goed. Het zijn echt de laatste loodjes voor iedereen! Nog heel even wachten!
    Vandaag mijn laatste werkdag. Morgen dan een dagje met man en dochter op stap (zij is op dinsdag altijd thuis met hem en nu ben ik er eens bij). En dan komende weken nog paar projectjes staan.
    Box klaarzetten
    Vluchtkoffer afmaken
    Nog wat opruimen.
    En veel leuke dingen plannen zodat de tijd sneller gaat.
    Jullie ook allemaal succes met de laatste loodjes! En @Oilell hopelijk komt er gauw duidelijkheid!!

Soof1992 vindt dit leuk.
  20. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Hier hoop ik nog even een nachtje weg te gaan. Moeten we nog plannen. Lekker last-minute terwijl ik hoogzwanger ben ahahaha.

Deel Deze Pagina