Oooh ik had even een tijdje niet gereageerd omdat ik het even niet bij kon houden maar nu lees ik dit! Wat spannend!! Ben benieuwd ik welk ziekenhuis je dan ligt. Hopelijk gaat alles goed met jullie en komt het alsnog zelf op gang ipv dat je nog zo lang plat moet liggen ivm gebroken vliezen. slapen.. Tja, alles wat hier beschreven is klinkt heel bekend. Pijn in banden als je te snel omdraait, niks ligt lekker, mevrouwtje keurt een houding niet goed terwijl je denkt eindelijk een redelijke positie te hebben gevonden.. temperatuur die alle kanten op gaat en dat plassen.. blegh. Hier ook morgen laatste dag werken en dan verlof, echt aan het aftellen.. Ben bijna klaar met alle babywasjes (6 gedaan, nog 4 te gaan denk ik met de maxicosihoes etc meegeteld). En dan volgende week maar eens gas geven op het inpakken van de vluchtkoffer. Kan niet wachten tot de babykamer gewoon lekker af is en alles ingericht en alles op zijn plek. Van de week komt mijn moeder helpen met de ramen lappen etc, dat is wel echt heel fijn. Heerlijk vooruitzicht, lekker in de bubbel kruipen en hopelijk eindelijk even een beetje genieten van de zwangerschap als ik wat meer rust krijg. (Staand beroep, dus wel aan toe even rustiger aan te doen.)
In principe blijf je nieuw vruchtwater aanmaken. Ze maken dagelijks 2x een ctg om te kijken hoe kleintje het heeft. Maar voorlopig heb ik het idee dat ze nog niet aan het indalen is. Zolang ze nog hoog zit heb ik absolute bedrust, want ze zijn bang dat met gebroken vliezen dan de navelstreng of een armpje/beentje naar buiten komt. En dan is het met spoed naar de OK. Kortom, als kindje het niet leuk meer heeft, in het vruchtwater poept of als ik koorts krijg dan moeten ze er wat mee. Maar het beleid is nu dat ze de bevalling niet tegen gaan houden, maar tot 14 februari ook niets doen om het op weg te helpen. Logistiek dus even een grote puzzel met thuis nog een peuter. WKZ was voor ons 20 minuten rijden, lig nu in het St. Antonius. Dat is zonder file ruim 35 minuten, en dan moet je het hele ziekenhuis nog door. Dus mijn man vindt het lastiger om hier 's avonds weg te gaan. Als t kindje nu komt moeten we waarschijnlijk 3 weken blijven ivm premature geboorte. En als het kindje 14 februari-ish komt dan liggen we hier nog 3 weken ivm mijn medicatie etc. conclusie: lig hier voorlopig nog wel even. Mijn moeder heeft geregeld dat ze tot vrijdag bij ons kan thuiswerken en blijft logeren, zodat er altijd iemand bij onze dochter kan blijven. Mocht er 's nachts wat gaan rommelen kan mijn man in ieder geval deze kant op. Het weekend gaat ze logeren. Hoe we het die week daarna gaan doen geen idee. Op de opvang staat het autostoeltje uit mijn auto, zodat we willekeurige vrienden kunnen bellen om haar op te halen. En de eigenaar heeft al aangeboden dat als we het niet voor 18.00 redden dat ze haar meenemen naar hun huis en desnoods daar een paar uur mag zijn. Maar voorlopig lijkt er nog niet echt actie in de taxi te zitten.
Jeetje wat een puzzel zeg. Dan lig je ook niet heel fijn. En tot 14 februari duurt echt nog lang.. ik leef erg met je mee. Wat een gedoe zeg. Heb je wel een beetje afleiding in het zkh?
Gisteren is een oudtante langs geweest, vandaag werkt mijn man hier om de hoek. Dus die waait vanavond even aan. Is veel inloop van verplegend/verzorgend personeel. Maar ben vooral heel moe. Dus zit ook niet perse te wachten op heel veel visie Luister wat audioboeken, moet regelmatig het bed uit om te zorgen dat het droog blijft, wordt nog af en toe gebeld door collega's die even willen sparren. Maar feitelijk is de situatie hier of thuis niet heel anders, behalve dat het bed echt significant minder lekker ligt. Kon thuis weinig, kan hier weinig.
Pufff. Vanaf nu écht de was dagelijks even bijhouden. Zonet drie manden aan vouwwerk gedaan haha. ik ben echt niet goed in dit soort klusjes om bij te houden, maar dat is met baby straks alleen maar handig. Dus even een soort ritme erin zien te krijgen. En nu verder met bureau opruimen. Dat kan gelukkig zittend.
Wel balen dat het bed inderdaad minder lekker ligt vergeleken met thuis. Fijn dat er zo nu en dan iemand komt aanwaaien. 'Lekker' je rust pakken en doen waar je zin in hebt. Misschien nog een puzzelboekje?
Misschien nog een goede/handige tip voor jullie als je Facebook hebt: Net na de bevalling kunnen de eerste felicitaties natuurlijk binnenstromen. Wij geven straks op Facebook en via WhatsApp aan dat we nadrukkelijk geen felicitaties willen zien op Facebook zolang wij nog niets gedeeld hebben (en dat niemand zomaar het bericht mag verder delen mochten ze privé van ons een bericht hebben gekregen). Maar het kan natuurlijk eens voorkomen dat iemand toch een berichtje plaatst op je pagina. Je kunt daarom ervoor kiezen om dit aan te passen in de instellingen (via Profiel en dan ergens bij 'Tagging' geloof ik). Bij de vraag 'Wie kan berichten in je profiel plaatsen?' zet je het dan op 'Alleen ik'. Zo kan alleen ik een berichtje plaatsen op mijn eigen pagina. Zodat op die manier in principe niemand de mogelijkheid heeft mij alvast te feliciteren.
Dank voor de tip!! Wij plaatsen uberhaupt niets op facebook. Vorige keer heeft mijn schoonmoeder een week na de geboorte een foto van het geboortekaartje op facebookgezet met haar hele naam en onze namen erbij. Vond dat echt niet grappig maar mijn man heeft er toen niets van gezegd. Kan ik nog steeds van balen. Dus ik wil dat nu echt voorkomen. Ik vind het helemaal niks dat dat gewoon op facebook staat maar kan er nu niet zoveel meer mee
Nooooo dat lijkt me echt heel kak! Hoe lief bedoeld ook... Dat kan nu inderdaad ook nog steeds gebeuren door op hun eigen pagina te plaatsen en dan ons te taggen natuurlijk, maar alle beetjes helpen. Wij plaatsen zelf alleen een foto van haar handje of voetje bijvoorbeeld om kenbaar te maken dat ze er is. Verder willen wij ook geen foto's van haar online hebben (of alleen mét toestemming, maar dan nog is de kans groot dat we dan zeggen: stuur hem naar ons en wij plaatsen het online met jouw tag/verhaaltje erbij ofzo). Dat is echt het hele nadeel van social media tegenwoordig.
Oooh daar zou ik zo boos om worden. Wij hebben om die reden een abonnement op Tinybeans. Sturen geen foto's via whatsapp rond, want mijn schoonmoeder stuurt die foto's vervolgens rond in al haar clubjes (van de muziek, van het naaien, van het museum, de plattelandsvrouwen etc). Op Tinybeans hebben we aangegeven dat ze de foto's niet mag downloaden. Dus ze zou eventueel nog een screenshot kunnen maken, maar geloof niet dat ze daar handig genoeg voor is met de telefoon zo ongelooflijk irritant dat je daar over na moet denken. Snap ook echt niet dat mensen foto's of informatie over anderen delen. En zeker niet als het niet in overleg is. Hier is net de arts geweest, en er komt straks nog een arts wat langer praten. Maar ten opzichte van gisteren is ukkepuk een beetje gezakt! En het lijkt ook op het ctg iets meer te rommelen Kind ligt heerlijk te spartelen en te schoppen, dus roep nu steeds naar mijn buik "als je er nou uit komt, kan je je papa schoppen. Dat is veel leuker, vraag maar aan je zus"
Ooh dat klinkt goed zeg, Tinybeans! Ik ga googlen! Van mijn ouders/tante weet ik sowieso dat ze niks doen. Heb een zus in Noorwegen wonen en die stuurt om de haverklap foto's via WhatsApp. En dat is gewoon echt puur voor ons. Wij gaan dat ook doen met onze uk zodat Noorwegen ook op de hoogte blijft van onze kleine meid straks. Maar het idee om in ieder geval iets te kunnen regelen zodra we merken dat het toch 'fout' gaat... Ik verwacht overigens niet dat mijn schoonouders tegen ons ingaan qua wensen social media of doorsturen. Ze mogen natuurlijk wel foto's laten zien aan anderen, maar dan gewoon live laten zien zegmaar. Dus niet doorsturen. En jeeej voor de kleine die gezakt lijkt te zijn. En zo schattig hoe je dan zegt papa te mogen schoppen als de kleine eruit is, hihihi.
Het is echt super handig. Je kan er de foto's per dag plaatsen. En je kan vrienden/familie toevoegen en eventueel verschillende rechten geven. Dus iemand die alleen kan kijken, of ook kan plaatsen. Je kan er ook mijlpalen in bijhouden, filmpjes uploaden en je kan er stukjes tekst bij plaatsen. Eventueel andere kinderen kan je zo toevoegen. En men kan er comments bij schrijven. Maar je beheert dus zelf wie er bij kan en wie niet. En aan het einde van het jaar maak je er heel makkelijk albums van En er zitten leuke flashbacks in, dus dan staat er onder aan de dag "flashback naar 13 mei 2021" en dan toch even stiekem spieken. Wij hadden een vriendin en die stuurde echt 10 foto's per dag door. En wij wisten gewoon niet meer wat we moesten zeggen. En toen bleek ze dat naar iedereen te doen, want anders zou ik me misschien afvragen waarom een gemeenschappelijke vriend dan foto x wel had en ik niet dus wij melden iedereen lekker aan voor die app, kunnen ze zelf kijken, wanneer ze willen en hoeft er geen reactie bij te komen.
Wat een goed idee van dat tinybeans. Ga daar zeker eens naar kijken. Mijn schoonmoeder is net zo, die stuurt ook alles naar iedereen. Ze vraagt verder nooit naar de zwangerschap en als de baby is geboren wil ze vooral dat wij heel veel foto's maken hoe lief ze met de baby zit, maar verder doet ze niet veel. We hebben ook een grote app van de hele schoonfamilie en dan deelt zij ook ongevraagd dingen als wij eens iets doorsturen naar haar. Dus dat doe ik ook niet meer. We zien die mensen 1 keer per jaar, ze vragen nooit naar onze dochter. Dan hoeven ze ook niet al die foto's te ontvangen hoor. Zo'n gedoe van deze tijd. @Oilell, wat spannend!! Ben benieuwd of het gaat doorzetten!
Hahaha. Wat spannend! Ik hoop dat gebeurd wat jij hoopt natuurlijk. Ik ben al een keer bevallen in Anthonius, ik vond het een super fijn ziekenhuis met lieve mensen en mooie kamers. Heb ook zeker weer voorkeur voor dat ziekenhuis. Hier gisteren controle gehad, bloeddruk daalt weer iets, zien ze graag (110/60) maar mevrouw ligt nog in stuit. Nou maak ik me niet zo druk, want onze zoon draaide ook pas met 36 weken, maar ik hoop wel echt heel erg dat dit geen eigenwijs meisje is!
Slapen in het ziekenhuis hebben ze mij de afgelopen controle ook aangeboden. Ik vind het nu nog niet nodig … maar de mogelijkheid is er m’n Hb en Ferritine waren wel veelste laag, dus mag tot aan de bevalling aan die gore ferro tabletten Lange leve zwarte ontlasting straks
Hahaha vreselijk hè die was. Ik heb er laatst ook ik 5 weggewassen … dacht moet echt als de droger piept het meteen opvouwen en wegleggen
Ah balen van de lage waarden! Maar je weet waar je het voor doet. Jij rockt die ferro! En ik vind het nu gelukkig inderdaad ook niet nodig. Heb toevallig twee prima nachten achter de rug en dan is het contrast met hoe ik me voel ook echt groot. Dus fijn! Ben wel telkens vroeg wakker maar dat vind ik niet zo'n ramp, gezien dit straks ook gaat gebeuren met de kleine haha.
Haha nou DIT! Gisteren braaf gedaan! Vandaag zitten er twee babywasjes te draaien. De ene nu in de droger. De tweede nu in de was. Als die ook droog is, ga ik ze opvouwen vandaag is de bedoeling. Maar nu zijn babywasjes CUTE! Dus dan is opvouwen ook wel leuk. Morgen weer de gewone was. Scheelt dat mijn man ze in de wasmachine doet 's avonds na het douchen met timer aan. Als hij dan de volgende ochtend uit bed is, gooit hij hem in de droger. Tegen de tijd dat ik dan fijn beneden ben, is de droger klaar en kan ik gelijk opvouwen (evt. na eerst iets anders gedaan te hebben).
Zo zot eh! We zijn gewoon al aan de laatste loodjes bezig! Gisteren nog eens op controle geweest, bloeddruk e.d. is allemaal in orde, we kunnen weer even verder waggelen. Na deze week nog 2 weken werken en dan eindelijk heel even bekomen, alhoewel de agenda ook weer te vol staat naar mijn zin. Maar goed, zullen wel zien wat allemaal nog lukt. 29 februari moeten we ons 's avonds aanmelden in het ziekenhuis en 1 maart hebben we onze kleine man in onze armen De zenuwen beginnen toch stilaan te komen.. Lig 's nachts zo vaak wakker vanaf een uur of 2. En dan slaap ik gewoon niet meer tot mijn wekker gaat begint me stilletjes aan toch op te breken, maar zowel dokter als gynaecoloog tillen er niet zwaar aan.