Uitgerekend 1 - 15 maart 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Oilell, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Hopelijk kun je met je vk fijne afspraken maken over de termijn.
    En grappig van je buik. Ik merk het bij mezelf ook een beetje. Blijft toch bijzonder hoe zo'n lijf werkt :D.

Soof1992 vindt dit leuk.
  2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ja, dat is inderdaad wel echt fijn. Ook al voelt het down-under daardoor nu weer ietsje minder fijn, ahahahah! Tis wat... :p

3. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook. Tot nu toe ben ik altijd heel goed geholpen in de zin dat ze echt open waren en naar me luisterden etc. Ook al had ik bijna geen klachten etc. Dus in die zin heb ik ergens wel vertrouwen, maar zeker weten doe ik natuurlijk pas na morgen. En anders komt het vast ook wel goed, maar moet ik er gewoon meer doorheen denk ik.

Annelies26 vindt dit leuk.
  4. SarinaS

SarinaS Actief lid

6 jul 2014
    317
    197
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Haha nee het is nu zelfs zo erg dat ik mijn handtas in de auto van mijn man ben vergeten.
    Ik ben dus vandaag werken zonder rijbewijs, ID, geld... Zoiets is me nog nooit overkomen :|

Goh ik heb nu geen idee hoe ik zal herstellen, vorige keren was ik na 10 dagen wel het zwaarste door. Maarja heffen en dergelijke zal nog wel een week of 6 duren voordat ik dat weer mag.
    Ik ben wel enorm zenuwachtig aan het worden, misschien maar goed dat ik tot einde van de week nog moet werken. Dan heb ik nog wat afleiding De vorige 2 keizersnedes was met spoed, vol adrenaline van de bevalling zelf, dus dat was heel anders qua gevoel.

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Volgens mij lezen / schrijven er veel dames niet meer mee in dit topic, maar dan hebben we de juiste lijst en nu zonder de tags er weer even bij.

♡Uitgerekend 1 t/m 15 maart 2024♡

Wij schreven al mee, maar zijn verzet naar februari:

27 februari - Soof1992, 1e kindje

1 maart 2024

rozijntje2 (Roos) - 33 jaar - 4e kindje
    11131618 - 33 jaar - 6e kindje

3 maart 2024
    Maud23 - 1e kindje
    Mommie319 - 3e kindje
    Quito - 41 jaar - 2e kindje
    KJB - 32 jaar - 2e kindje

4 maart 2024
    AGP - 28 jaar - 1e kindje
    Annelies26 - 26 jaar - 2e kindje

6 maart 2024
    Oilell - 33 jaar - 2e kindje

8 maart 2024
    Luckynr2 - 33 jaar - 2e kindje

10 maart 2024
    Duckie08 - 25 jaar - 1e kindje

12 maart 2024
    SarinaS - 35 jaar - 3e kindje (1ste van partner)

13 maart 2024
    Lovieyou - 30 jaar - 3e kindje
    Huttendijk- 30 jaar - 3e kindje

Djoyz - 31 jaar - 2e kindje

14 maart 2024
    Roxy1994 - 25 jaar - 2e kindje

02-02-2024 Oilell (35+2) van een meisje

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'.

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Zo, even tijd om wat te schrijven:D
    In de nacht van 1 op 2 februari startte de weeën. Man en dochter waren nog even langs geweest in het ziekenhuis op donderdag, en toen kon ik al niet helemaal lekker meer mijn draai vinden. Om 22.00 belde een vriend en toen zei ik "joh kan het gesprek gewoon even niet lekker volgen. Denk dat ik even naar de wc moet". Op het toilet aangekomen bleek dat een goeie zet: dat voelde als een halve bevalling:roflmao:
    Rond 01.00 aan het ctg, maar ze zagen weinig, terwijl ik echt verwacht had dat ze flink onder de indruk zouden zijn van mijn weeën. Om 04.00 nog eens gebeld, ontsluiting gecheckt (0) en de mededeling "u bent niet aan het bevallen, u hoeft uw man echt niet wakker te bellen". Rond 06.00 was de pijn niet meer te harden, en mocht ik van de verpleging en kruik en paracetamol. Terwijl ik zelf meer aan een ruggenprik of amputatie lag te denken. o_O
    Rond 08.15 kwan de nieuwe dienst binnen. Die verpleegkundige schrok zich lam "hoezo lig jij hier in je eentje te bevallen?". Zij heeft geëist dat er een arts kwam. Om 08.30 waren ze in de kamer, opnieuw aan het ctg en een check op ontsluiting. 1cm ontsluiting, maar de hartslag van de baby viel eigenlijk elke keer weg tijdens een wee. Om 08.50 was de conclusie "je man gaat de bevalling waarschijnlijk niet meekrijgen, we gaan nu met spoed naar de ok".
    Om 09.21 kwam mijn man de ok binnen, om 09.24 is onder code rood onze dochter geboren. Blijkbaar trokken de weeën langzaam het litteken van de vorige keizersnede uit elkaar. Door de spoed hadden ze geen tijd meer om alles netjes af te plakken, bloed zat echt overal. 10 minuten later was het niet zeker geweest of we het hadden kunnen navertellen. Kortom, een heftig einde aan een heftige zwangerschap.

Inmiddels zijn we 10(!:eek:) dagen verder. Onze dochter doet het fantastisch voor haar termijn! Zo goed, dat we afgelopen woensdag zelfs al thuisgekomen zijn. Ze heeft in het ziekenhuis wat hulp gehad van een warmtebedje, maar hoefde niet in de couveuse. Ze werd wat geel, dus moest 24 uur onder de lamp. Dat vond ik best heftig, maar gelukkig mocht ze er na een dag onder weg.

Het enige dat nog niet echt fantastisch gaat is zelf drinken. We zijn met sondevoeding naar huis gegaan, en dat gaat eigenlijk best heel goed. We bieden haar elke voeding de fles aan, maar ze hoeft pas eind maart echt zelfstandig te kunnen drinken. Ze had nu natuurlijk ook gewoon nog lekker in mijn buik moeten zitten, niks zelf hoeven doen.

Vanmorgen consult gehad met de kinderarts en die was heel blij met hoe het ging. Ze komt goed aan en is zelfs haar geboortegewicht al voorbij. Met een beetje geluk mogen we dit weekend zelf naar 7 voedingen, ipv 8. Dus dat betekent extra slaap:D

Mijn misselijkheid is volledig over. Donderdag nog 130 eenheden insuline gespoten, vrijdag niks meer nodig gehad. Nu langzaam nog wat medicatie afbouwen.

Voelde me de dag na de sectio al zo veel beter. Het enige probleem nu is dat mijn hoofd sneller wil dan mijn lichaam kan. Zo had ik bedacht dat ik het geboortekaartje wel even op de bus kon doen (60m). Aan het eind van de parkeerplaats kon mijn man me afhalen met de rolstoel:roflmao: eind maart mag ik naar de revalidatiearts, dus tot die tijd echt flink rustig aan doen.

AGP en djoyz vinden dit leuk.
  7. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ohh ik snap zo goed wat je bedoeld!
    Drukkend gevoel, (hier in ieder geval) en moet ook vaak plassen door de druk die toeneemt op mijn blaas..

Soof1992 vindt dit leuk.
  8. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw

Wat fijn om even wat van je te horen!
    Heel blij om te lezen dat je kleine meid het zo goed doet. Logisch dat drinken nog lastig is voor haar, maar ze komt dus gelukkig goed aan :). Dat drinken komt vast snel op gang als ze straks wat sterker is!

Ik schrik wel van je bevallingsverhaal. Bizar hoe ze alleen de ctg gevolgd hebben en niet verder naar jou hebben gekeken. Soms is zo'n ctg ook maar gewoon een raar iets. Bij mijn eerste bevalling zei hij dat ik al flinke weeën had en ik voelde helemaal niets. Dat lijkt me ook niet kloppen. Na zo'n complexe zwangerschap hadden ze echt wel wat beter naar jou mogen kijken. Wat moet dit heftig voor jou en je man geweest zijn.
    Gelukkig dat hij zijn dochter nog geboren heeft zien worden! Maar lijkt me heel stressvol. Ik hoop dat je de bevalling een plekje hebt kunnen geven, of dat anders nog kunt gaan doen. Wat een verhaal zeg.

Ook fijn dat jij de goede kant op gaat. Maar vraag inderdaad niet teveel van jezelf. Het zal echt tijd gaan kosten voor je de oude weer bent.
    Doe rustig aan! En geniet van je kleine, dappere dametje ♡

Hoe bevalt het je oudste dochter om grote zus te zijn? :)

9. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ook heeeeel herkenbaar. Kan echt pijn doen soms als ik moet lopen :eek:

10. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    @Oilell Fijn om iets van je te horen en blij om te lezen dat jullie weer lekker thuis zijn en dat je dochtertje het zo goed doet. Fijn! ♥
    Wel heftig van die nachtdienst trouwens, goed dat de dagdienst daar gelijk alert op is geweest. En nu... Stapje voor stapje naar herstel!

11. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ja en mini-steekjes. Kan het niet echt steekjes noemen maar weet ook niet hoe anders te omschrijven. Regelmatig harde buiken. Vandaag ook vanmiddag opeens me wat minder lekker gevoeld. Begint nu wel weer wat beter te worden gelukkig.

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ja, die bevalling moet ik nog wat mee. Er zit in het revalidatietraject een "check" met een psycholoog, om te kijken of zij ook aan moeten haken. Verwacht dat ik daar sowieso wat sessies nodig ga hebben voor de zwangerschap, maar had niet verwacht dat de bevalling daar ook bij zou komen.

Grote zus is mega trots. Ze heeft enorm goed geholpen met de kraamzorg (voeten wassen tijdens het badje, kleertjes uitzoeken, op schoot vasthouden, samen spelen) en kreeg daar haar 'Grote Zus Diploma' voor. Daar is ze mega trots op, zo lief om te zien. Ze snapt ook goed dat we nog een beetje zachtjes met haar zusje moeten doen. Dus de aaitjes, knuffels en kusjes zijn allemaal echt mega voorzichtig en liefdevol. Ze staat regelmatig bij de box "even kijken bij mijn zusje, hoor mama". En als zusje huilt dan roept ze meteen "oh neeee, ze is verdrietig. Ik zal haar wel even troosten".

Het is echt heel leuk om die nieuwe kant van haar te zien. Heb nog een foto van de dag voor de bevalling waarop ze echt nog "mijn kleintje" is. Maar pffffffff wat is het een reus :roflmao::roflmao: maat 104/110 ten opzichte van maat 44 (50 is echt heel veel te groot) is echt enorm :D

AGP en Annelies26 vinden dit leuk.
  13. Huttendijk

Huttendijk Actief lid

16 jan 2019
    140
    107
    43
    Vrouw
    Och jee wat heftig zeg :( vooral om dan nu te lezen dat we allemaal op het einde lopen. Ik hoop dat je heel snel weer een positieve test in handen hebt, met een prachtig kindje op de juiste plek

Lunalitess vindt dit leuk.
  14. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    38 weken! Vanmiddag op controle, ben benieuwd! Heb tot zover overigens nog niets verloren. Geen slijmprop, geen bloed, geen vruchtwater etc.

Wel sinds eergisteren iets van steekjes down-under wat ik de hele zwangerschap eigenlijk niet echt heb gehad, ook in de eerste weken niet tot zelden. Denk niet dat het nu iets doet, maar goed haha.

Oilell, djoyz en Annelies26 vinden dit leuk.
  15. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Even een vraagje... omdat ik slechthorend ben ken ik lang niet alle leuke/fijne/mooie muziek (ik kan geen radio luisteren, dus ik moet het doen met de muziek die op mijn pad komt. Als ik denk: hé iets triggert mij, dan ga ik vaker luisteren of ga ik kijken of het aan de tekst/audio ligt etc. Dan speel ik het nummer heel vaak achter elkaar af zodat ik de tekst ook goed ken om mee te kunnen doen als ik zou willen zodra ik het gevoel heb; yep, dit mag op mijn lijst.

Nu wilde ik voor mezelf een specifieke playlist maken voor eventueel bij weeën-periode of de bevalling zelf. Ik heb wel al wat staan, maar ben benieuwd welke nummers jullie zouden toevoegen hiervoor.

16. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw

Ohhh deze had ik helemaal gemist!
    Jeetje wat een gedoe zeg met de artsen.
    Wat zal dat allemaal schrikken zijn geweest. Fijn dat de nieuwe ‘ploeg’ wel inhaakte en ingreep.
    Wauw je man was dus echt net op tijd, fijn dat hij er wel bij was.

Goed te lezen dat het met jouw gezondheid ook beter gaat.
    En wat lief dat je dochter zo verliefd is op haar zusje, ik kan niet wachten op de reactie van onze zoon!

Oilell vindt dit leuk.
  17. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik heb geen aparte afspeellijst gemaakt voor de bevalling. Ik heb een algemene lijst in Spotify met van alles door elkaar heen en ik neem een boxje mee om af te spelen maar dat is bij jou waarschijnlijk lastiger.

Iedereen heeft zijn eigen smaak in muziek, zo hou ik helemaaaaal niet van NL’se muziek, en meet uptempo dan rustig.
    Terwijl veel vrouwen juist mediterende muziek oid willen hebben tijdens de bevalling. Ik zou daar alleen maar heel nerveus van worden haha.

Soof1992 vindt dit leuk.
  18. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ik heb sinds vanmorgen na een beetje schoonmaakwerk opeens giga steken in mijn buik. Aan de linkerkant, beetje ter hoogte van mijn navel. Duurde lang voor het weg trok. Moest echt gaanliggen en daarna kon ik pas zitten. Toen was het weg en begon mijn dochter flink te spugen (buikgriep) en hielp ik mijn man dat op te ruimen. Toen begon die steek weer. Het voelt echt als steek in je zij van buiten adem zijn, maar dan in mijn buik. Lig nu maar weer op bed en trekt nu weer langzaam weg. Ik hoop niet dat dit blijvend is. Dan kan ik helemaal niks meer doen..:rolleyes:

19. Lunalitess

Lunalitess Bekend lid

19 jun 2023
    863
    1.297
    93
    Vrouw
    Ergotherapeut
    Roosendaal
    Ik heb vandaag op 10dpo positief getest. Het nog spannend en heel pril, maar het lijkt erop dat de cirkel rond is en ik in november mag gaan genieten van een kleintje:rolleyes:
    Nu hopen dat het blijft plakken en dat het op de goede plek zit

Bijgevoegde bestanden:

Soof1992 en djoyz vinden dit leuk.
  20. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

Lunalitess vindt dit leuk.