Dankjewel meiden! Ik weet dat het hier in België wel wat is en ze hebben het recht om een controle arts te sturen. Ik heb hier ook helemaal geen problemen mee, maar blijkbaar staat deze arts dus wel bekend om zijn 'medeleven' Dat van die 3de scheidsrechterarts weet ik nu ondertussen wel en moest dit nog eens voorvallen, ga ik dit wel toepassen. Mijn HA begreep het vorige week ook niet goed heel die situatie. Nuja, was ik vorige week niet veel mee, was grieperig en had echt rust nodig. Heb toch hele week gewerkt. Nu gaat het wel wat beter en probeer echt op mijn tanden te bijten, maar ik vrees echt dat ik dit niet lang ga volhouden zo. Misschien heel stom maar ik moet elke dag 4 grote trappen naar boven toe doen, ik doe dat dus in stukken Vandaag heb ik wel een beter dagje, gelukkig. Soms denk ik dan: komaan, bijt even door. Maar andere dagen denk ik: dit gaat zo niet. En dan voel ik mij zo een aansteller.. Vorige zwangerschap had ik dit totaal niet. En ben ook van het principe dat als je zwanger bent, ook gewoon kan werken maar ik merk nu ook wel dat het ook serieus lastig kan zijn en het dus allemaal net dat ietsje zwaarder is.. Financieel moet ik dat eens bekijken of het een optie is om nog een dag minder te gaan werken. Ik vrees dat dit wel heel krap wordt, maar dat moet ik dan maar eens afwegen tegenover de vermoeidheid enzo.
Ik ga het zeker vanavond een keertje aanhalen en eens horen wat mijn gyn hierover te zeggen heeft. Hij kan misschien is samenspraak met mijn huisarts iets voor mij betekenen. Bedrijfsarts hebben wij wel, moet juist even opzoeken wie dat is (veel hulp van de personeelsdienst moet ik niet verwachten, die werken liever tegen heb ik de indruk. Al wat te veel meegemaakt op 2 jaar tijd hier). Zou jij eventueel zelfs de bedrijfsarts eens contacteren om een afspraak te maken dan?
ik loop sowieso al bij de bedrijfsarts maar misschien is de constructie hier wel iets anders. als je hier langdurig de ziektewet invliegt, of gaat vliegen dan neem je contact op met de bedrijfsarts om de situatie uit te leggen en dan volgt daar een plan uit (hetzij volledig ziekgemeld, hetzij gedeeltelijk etc) en dan eens in de zoveel tijd is er een follow-up hoe t gaat met t plan, kun je misschien weer wat uren ophogen etc. vorige zws vloog ik ook al bij 16 weken de ziektewet in i.v.m. extreme vermoeidheid en teveel harde buiken. toen werkte ik nog 36 uur in de basis, maar ben toen naar 6 uur per dag max gegaan. dat was voor mij toen een goede verhouding en kon ik mezelf ook nog veilig naar huis rijden zeg maar. en dan thuis ruster. naarmate de zws vorderde ben ik verder terug gezakt naar 5 uur per dag en laatste weken 4 uur per dag i.v.m. wederom teveel harde buiken. ik heb toen ontzettend veel begrip gekregen van de bedrijfsarts juist. dit keer dus eerst vanwege overspannenheid bij de bedrijfsarts, dat is nu 'voorbij', blijft natuurlijk wel een proces waar ik zelf aan moet blijven werken (grenzen aangeven voornamelijk en wat vaker voor mezelf durven kiezen). nu gaat het grenzen aangeven heel goed, maar denk ook vooral omdat ik direct fysiek teruggefloten wordt. wel een goede oefening natuurlijk ik denk niet alleen aan mn bekken nu maar ook algeheel energieniveau en hoeveelheid prikkels ik te verduren zal krijgen (ben ik nu extra gevoelig voor). ziekmelding wordt nu omgezet naar ziek door zwangerschap, dan krijgt de werkgever het deel vergoed vanuit het UWV dat ik niet kan werken en krijg ik wel (weer) volledig salaris betaald. bedrijfsarts vanmorgen begrijpt de vermoeidheid en gaf ook aan dat het nog kan verbeteren, maar dat bekken zal zeer zeker niet beter gaan worden maar alleen maar erger. feit dat hij dat zelf al aangeeft blijkt dus maar weer uit in hoeverre er met mij meegedacht wordt. dit was overigens met mijn vorige bedrijfsarts hier wel anders hoor, die zal vooral te pushen op het opbouwen van uren terwijl ik daar helemaal niet toe in staat was toen. ik zou dus zeker overleggen met je gyn hierover en wat hij kan betekenen of een bepaald advies schrijven, bijv wel je normale dagen werken, maar minder uren maken. of het advies van bijv helemaal een dag minder werken en die dan in de ziektewet i.p.v. meteen contractaanpassing. en daarmee zou je m.i. dan naar die bedrijfsarts kunnen stappen voor afstemming en gevolg voor het werk etc.
Ik net terug van de verloskundige, alles was goed, hartje heel duidelijk te horen en mijn bloeddruk eerder te laag als te hoog ik ben voorlopig weer tevrede en trots op mn kleine wondertje dat ie het zo goed doet.
Ook niet niks, blij dat ze dan zo met jou nadenken en inzitten! Maar denk dat het voor de werkgever toch ook idealer is wanneer je minder maar wel effectiever gaat werken dan wanneer je de uren doet die normaal zijn en daardoor minder efficiënt zou werken. Maar bon, ik ben natuurlijk maar een werknemer en durf dit momenteel niet echt voorstellen. Daarom kan ik misschien best idd even met de gyn bekijken, om dit dan zo met de huisarts te bespreken. Van daaruit kan ik dan de bedrijfsarts contacteren en dan zien we wel weer. Het is niet niks hé, zo'n baby'tje in je buik. Vraagt nu meer energie van mij dan bij mijn eerste. Plus, met wat er in het verleden dan al gespeeld heeft (mijn PND) ben ik ook zoveel gevoeliger voor prikkels.. Ik zou het mezelf ook nooit vergeven moest er daardoor iets mislopen.. Ben al blij dat ik er met jullie zo over kan praten. Vriend snapt me ook wel en steunt me ook, maar dat is toch net iets anders
@Carmina26 en door alles wat je in laatste post noemt is t zeker belangrijk om voor jezelf en je baby op te komen. Jammer dat die controledokter dan zo’n hork blijkt te zijn. Vind dat ze sowieso wel heel snel al langsgaan bij jou, is dat normaal daar? Ik ben zelf uberhaupt al gevoelig voor prikkels (zeker bij erge vermoeidheid) en door de hormonen nog net ff erger Zo kon ik bij zws van dochter ook amper nog mn normale muziek verdragen (voornamelijk rock, soms beetje metal), werd dan echt letterlijk gek van de hoeveelheid prikkels. Kon dus toen alleen nog heel rustige muziek luisteren ben toen vooral Celtic Woman gaan draaien en heb dat veel gezongen ook. En nog steeds noemt ze dat haar slaapmuziek als we in de auto zitten en wordt ze er rustig van als ik het voor haar zing. Zo mooi is dat *hearteyes* Nu wisselt t per dag, ook weer naar gelang hoe moe ik ben. Zo kan ik bijv echt gillend gek worden van de radio en denken dat ie heel hard staat terwijl ie in werkelijkheid zo zacht staat als altijd of ik vind de verwarming al te hard ruisen zeg maar...nou ja dat soort dingen Ik ben dus vooral gevoelig voor geluid. Gister eind van de dag hadden we een verjaardag, na 1,5 uur was ik al compleet versleten van al t geluid om me heen ja das echt een succes hoor haha En idd: ze hebben meer aan een effectieve medewerker voor een paar uurtjes dan een niet effectieve medew voor alle uren.
Ik ben wel al enkele malen ziek geweest en dan sturen ze wel gemakkelijker. Vroeger was het bij elke ziekmelding vernam ik van collega's. Maar dat hebben ze dan 2 jaar geleden aangepast omdat de ziektecijfers dus wel drastisch daalden. Nuja, ik heb er echt geen problemen mee dat er iemand langskomt, maar dan liefst wel een competent iemand en blijf er bij dat wanneer ze iemand sturen, laten blijken dat ze geen respect hebben voor mijn situatie momenteel. Ik probeer me er niet te druk in te maken en ik zie wel van dag tot dag. Overgevoeligheid aan geluid valt hier gelukkig mee (al word ik ook gek van te luide radio/tv of van onze soms gierende/krijsende zoon ). Ik heb meer last of kan last hebben van drukte, zoals nu op het werk, te veel rond mijn hoofd. Of wanneer ik thuis ben beginnen mijn hersenen te draaien gelijk gek, want ik denk constant aan vanalles (ik denk voor 3 want vriendlief durft ook veel vergeten ). En ik kan daar dan van tilt slaan en dat resulteert dan in hoofdpijn/migraine.
Hier al ziektewet.. ben helemaal gestopt met werken. 1 gesprek met b.a gehad en dat ging erg makkelijk. Vanwege mn vorige bevallingen +2e zwangerschap en nu al erg veel harde buiken ga ik geen risico nemen. Eerst dit kindje gezond op de wereld.
Ik geef je helemaal gelijk. Fijn dat je bedrijfsarts ook achter je stond! Kun je je wel beetje vermaken zo thuis! Kom je de tijd een beetje door?
Net terug van de vk. Alles was goed. Echo gehad en de Baby loopt al een week voor in groei. Had ik bij de eerste 2 ook en die bleken bij 37 weken 3kg dus helemaal prima. Bloeddruk 102/60 ook prima dus. 20 weken echo ook gepland. Vandaag ook toevallig contact gehad met het UWV. Loon wordt door hun overgenomen. Ziek door zwangerschap. Dus dat is ook fijn. Heb geen loon meer gehad sinds eind september. Hopelijk wordt dat nu gauw overgemaakt.
♡ Uitgerekend: 1 t/m 15 mei 2019! ♡ 25 april 2019 ♡ Mellshariff - 25 jaar - 2e kindje 27 april 2019 ♡ Ciprilla - 25 jaar - 2e kindje 29 april 2019 ♡ Curitiba - 42 jaar - 2e kindje 30 april 2019 ♡ Daan3 - 28 jaar - 2e kindje ♡ Carmina26 - 30 jaar - 2e kindje 2 mei 2019 ♡ peque - 45 jaar - 1e kindje 3 mei 2019 ♡ Wildchildmom - 27 jaar - 2e kindje ♡ Kersje24 - 26 jaar - 2e kindje 5 mei 2019 ♡ Skittle - 33 jaar - 2e kindje (1e om voor te zorgen) ♡ Mammielove - 32 jaar - 3e kindje 6 mei 2019 ♡ Kokjes - 27 jaar - 3e kindje ♡ Mariekemama - 32 jaar - 2e kindje 7 mei 2019 ♡ Isayez - 27 jaar - 2e kindje ♡ Aapje22 - 28 jaar - 3e kindje ♡ BabyFG - 30 jaar - 2e kindje 8 mei 2019 ♡ Mlb - 24 jaar - 2e kindje ♡ Koektrommel - 26 jaar - 4e kindje 9 mei 2019 ♡ Rnsk - 27 jaar - 1e kindje ♡ Kenikela - 30 jaar - 1e kindje ♡ ClandeStinee - 26 jaar - 1e kindje 10 mei 2019 ♡ xxmama2016 - 26 jaar - 3e kindje 12 mei 2019 ♡♡ Liefwolkje - 25 jaar - 1e kindje en 2e kindje ♡ Gwenvd - 31 jaar - 2e kindje 16 mei 2019 ♡ Elinetjeee - 23 jaar- 1e kindje ♡ Pien86 - 32 jaar - 1e kindje JONGEN (1) MEISJE (4) VERRASSING (4) ONBEKEND (17) --------------------------------------------- Afspraken: November: 12 - Elinetjeee - controle vk 12:00u 12 - kokjes - controle en echo vk 16:00u 12 - Carmina26 - echo nr3 17:45u 13 - MLB - controle vk 17:30u 15 - Kenikela - controle gyn 14.10u 15 - peque - controle vk 19:30u 16 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15u 16 - Daan3 - echo en geslachtsbepaling 11.45u 16 - kersje24 - geslachtsbepaling 16:40u 17 - Pien86 - geslachtsbepaling 9:45u 17 - BabyFG - geslachtsbepaling 11:20u 19 - Kenikela - geslachtsbepaling 14:00u 19 - Rnsk - controle vk 21 - Pien86 - controle vk 21 - Mammielove - intake en controle nieuwe vk 20:15 22 - Kenikela - controle gyn 13:55u 23 - BabyFG - controle VK 16:15u 26 - ciprilla - controle vk 16:30u December: 4 - kokjes - controle vk 18.30u 10 - Daan3 - 20 weken echo 20,00u 11 - kokjes - 20weken echo 09.15u 11 - ciprilla - 20 weken echo 10:45u 14 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15u 18 - ClandeStinee - 20 weken echo 9:00u 18 - peque - 20 weken echo 11:50u 21 - Kenikela - 20 weken echo 15:10u 27 - Elinetjeee - 20 weken echo 16:15u ☆Sterretjes☆ Paula1984, Miesje25, Namar, Maarr, 2Bmom, MotherOfAnAngel, SHN, Ebrum, Flamingo1990
Pardon geen loon gehad? Dat moet je werkgever gewoon doorbetalen hoor, of je nou ziek bent of niet het uwv vergoed t bij zwangerschap aan de werkgever... Blijf je volledig in de ziektewet rest van de zwangerschap of keer je weer terug straks als je je weer wat beter voelt??
Jeetje wat is een zwangerschap toch eigenlijk een aanslag voor een vrouwelijk lichaam. Denken jullie wel een beetje aan jullie zelf (en de baby?) echt op tijd aan de bel trekken hoor ook op werk @BabyFG @Carmina26 Goed zo @xxmamaxx2016 wat niet gaat, dat gaat niet. Jammer dan. Wij zijn ook opzoek naar iemand in de huishouding, is niet te doen met die bekken. Hopelijk wordt het wat. Verder weinig nieuws. Donderdag komt een babywatcher binnen, kan ik lekker gluren
Nee ik blijf wel ziek waarschijnlijk. Het zal vast niet beter worden helaas... Nee geen loon. Mijn baas dacht dat ze me niks schuldig was. Tja ze feliciteerde me ook niet met de zwangerschap of vraagt niet hoe het met me gaat.
Maar als je ziek ben en het is zwangerschapsgerelateerd krijg je gewoon 100% uitbetaald.. of ben je uit dienst?? Het kost de werkgever ook niks
Even laten weten dat onze meid het supergoed doet! Zit perfect op schema. Deze mama is weer gerust gesteld voor een tijdje! *hartje*
♡ Uitgerekend: 1 t/m 15 mei 2019! ♡ 25 april 2019 ♡ Mellshariff - 25 jaar - 2e kindje 27 april 2019 ♡ Ciprilla - 25 jaar - 2e kindje 29 april 2019 ♡ Curitiba - 42 jaar - 2e kindje 30 april 2019 ♡ Daan3 - 28 jaar - 2e kindje ♡ Carmina26 - 30 jaar - 2e kindje 2 mei 2019 ♡ peque - 45 jaar - 1e kindje 3 mei 2019 ♡ Wildchildmom - 27 jaar - 2e kindje ♡ Kersje24 - 26 jaar - 2e kindje 5 mei 2019 ♡ Skittle - 33 jaar - 2e kindje (1e om voor te zorgen) ♡ Mammielove - 32 jaar - 3e kindje 6 mei 2019 ♡ Kokjes - 27 jaar - 3e kindje ♡ Mariekemama - 32 jaar - 2e kindje 7 mei 2019 ♡ Isayez - 27 jaar - 2e kindje ♡ Aapje22 - 28 jaar - 3e kindje ♡ BabyFG - 30 jaar - 2e kindje 8 mei 2019 ♡ Mlb - 24 jaar - 2e kindje ♡ Koektrommel - 26 jaar - 4e kindje 9 mei 2019 ♡ Rnsk - 27 jaar - 1e kindje ♡ Kenikela - 30 jaar - 1e kindje ♡ ClandeStinee - 26 jaar - 1e kindje 10 mei 2019 ♡ xxmama2016 - 26 jaar - 3e kindje 12 mei 2019 ♡♡ Liefwolkje - 25 jaar - 1e kindje en 2e kindje ♡ Gwenvd - 31 jaar - 2e kindje 16 mei 2019 ♡ Elinetjeee - 23 jaar- 1e kindje ♡ Pien86 - 32 jaar - 1e kindje JONGEN (2) MEISJE (4) VERRASSING (4) ONBEKEND (16) --------------------------------------------- Afspraken: November: 12 - Elinetjeee - controle vk 12:00u 12 - kokjes - controle en echo vk 16:00u 12 - Carmina26 - echo nr3 17:45u 13 - MLB - controle vk 17:30u 15 - Kenikela - controle gyn 14.10u 15 - peque - controle vk 19:30u 16 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15u 16 - Daan3 - echo en geslachtsbepaling 11.45u 16 - kersje24 - geslachtsbepaling 16:40u 17 - Pien86 - geslachtsbepaling 9:45u 17 - BabyFG - geslachtsbepaling 11:20u 19 - Kenikela - geslachtsbepaling 14:00u 19 - Rnsk - controle vk 21 - Pien86 - controle vk 21 - Mammielove - intake en controle nieuwe vk 20:15 22 - Kenikela - controle gyn 13:55u 23 - BabyFG - controle VK 16:15u 26 - ciprilla - controle vk 16:30u December: 4 - kokjes - controle vk 18.30u 10 - Daan3 - 20 weken echo 20,00u 11 - kokjes - 20weken echo 09.15u 11 - ciprilla - 20 weken echo 10:45u 14 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15u 18 - ClandeStinee - 20 weken echo 9:00u 18 - peque - 20 weken echo 11:50u 21 - Kenikela - 20 weken echo 15:10u 27 - Elinetjeee - 20 weken echo 16:15u ☆Sterretjes☆ Paula1984, Miesje25, Namar, Maarr, 2Bmom, MotherOfAnAngel, SHN, Ebrum, Flamingo1990
Ik zou zooooveel willen zeggen nu. Maar maar maar heb je haar daar wel op aangesproken wat haar verplichtingen zijn als werkgever!? Volgens mij had ik haar allang aan de haren over t bureau heen getrokken. Hoezo geen salaris betalen!? Ik zou dr met alle regelgeving om dr oren meppen en zo door dr strot duwen. En tijdens mn verlof op zoek gaan naar een andere baan... Wat een dwaas. Ben je zo misselijk de hele zwangerschap? HG? Of is t je bloeddruk die zoveel problemen geeft? Sorry ben echt een zeef en moest even flink graven Normaal ben ik helemaal niet agressief aangelegd ofzo hoor, maar die hormonsters maken wel dat ik wat meer voor mezelf (en anderen) op wil komen geloof ik Kan sowieso heel slecht tegen onrechtvaardigheid...
ik wist dat wij de balans weer wat rechter gingen trekken en ik had gelijk: wij krijgen een jongetje! ❤️