Wat mij rust gaf is dat ik wel weken heb gedacht dat ik een zoon kreeg. Ik ging het echt steeds leuker vinden. Houd wel met beide rekening, zeker als je echt een voorkeur hebt. Ik snap je, want dat had ik ook. Maar gaandeweg is bij mij de voorkeur verdwenen, door me goed voor te bereiden. Ook naar jongensdingetjes te kijken etc.
Nou t gaat niet zozeer om een voorkeur, dat is niet helemaal de juiste omschrijving kan t gewoon niet zo goed uitleggen. En dat heb ik expres ook de laatste weken gedaan, juist denken idd dat een jongen is. Me daar juist op onstellen zodat de evt schok niet zo groot is. Maar nu sinds t weekend ineens dus zó sterk op een meisje dat t dus zelfs al meissie noem onbedoeld en daarom dus ook meteen denk ‘neee babyfg dat weet je nog helemaal niet!! Doos’. Misschien ook wel door die dromen van van t weekend...misschien dat dat in mn onderbewuste nog heel erg meespeelt ofzo en dat dat dan denkt ‘als het dus een meisje is dan is t gezond’ ofzo. Geen idee. Heel apart. T liefst zou ik vandaag nog gaan ik wil t weten nu ook En natuurlijk zou een jongetje net zó welkom zijn en idd die stoere leuke kleertjes die je overal ziet. Weet ook al welke kleuren ik dan zou willen gaan gebruiken in de babykamer enzo. Oh en we hebben zondag wel een wipstoel opgehaald! Via mp. Dezelfde als die we bij dochter hadden maar die van ons was stuk helaas. En vond m zooooo leuk dus wilde perse dezelfde weer hebben haha. Even de bekleding wassen en dan is t weer helemaal zo goed als nieuw
Komt vast goed, als je zaterdag je kleine frummel op het beeldscherm ziet dan ben je sowieso verliefd. Nog even doorbijten, ik vond die dagen voor de echo zo langzaam gaan. Was ook veels te benieuwd.
Leuk, een jongen! Proficiat! @BabyFG verliefd word je toch sowieso op die kleine frummel of het nou een meisje of een jongen is. Maar snap je wel! Als je ingesteld bent op een meisje, zal het even wennen zijn aan de gedacht dat het een jongen is komt allemaal wel goed, nog even geduld en zolang het maar gezond is
Ik was eigenlijk juist heel erg opgelucht en blij dat het inderdaad een jongetje was. Niet zozeer omdat ik een voorkeur heb, maar meer omdat ik dus op mijn gevoel kan vertrouwen dat gewoon echt heel sterk was. Wat babykamer en kleertjes gaan we voorlopig niet echt een of andere kant op. We geven allebei de voorkeur aan niet perse "jongens of meisjes" dingen. Dus gewoon neutrale kleuren, want het hele "jongens zijn stoer vs meisjes zijn lief" gebeuren kan me gestolen worden.
Overigens herken ik dit gevoel heel erg van toen ook bij dochter hoor. dus ik ben benieuwd haha en dan weten we t nu al sneller dan toen! nu met 15 weken (en een beetje) en toen pas met 19 weken geloof ik Klopt, ik ben hoe dan ook verliefd! Ik baalde vanmorgen gewoon echt dat m'n momentje met peanut voelen waar t lag misliep omdat dochter 5 minute voor mn wekker ging alweer riep. sjonge en dan niet zachtjes ook haha, maar daar ging ff een alarm af 'is t al ochtend mama?' echt serieus kind, roep me dan ff anders en niet op zo'n paniekerige manier dat er bij mij meteen alarmbellen af gaan haha. zucht ach ik ben allang blij dat ze gewoon altijd doorslaapt al een hele tijd (tenzij ziek), en hooguit even paar tellen wakker is (en ons, of vooral mij eigenlijk roept) om te plassen. daarna slaapt ze gelijk weer verder hopelijk slaapt ze straks ook door een krijsende baby heen haha ach ja we gaan t meemaken merk dat ik daar vooral heel benieuwd naar ben, hoe t allemaal zal gaan ineens met een baby erbij! dus met spullen niet zozeer, maar vooral de praktische zaken hoe we t straks dan allemaal moeten doen. merk dat ik daar dan juist weer wat onzeker over ben, hoe verdeel je je aandacht etc. wat als we dochter naar bed brengen en baby gaat ineens krijsen enzo. stel ze willen allebei mij en alleen mij, hoe ga je daar dan mee om
Mijn gevoel zegt ook heel duidelijk een meisie al lijkt mij een jongen ook zo ongelooflijk leuk!! Wij willen ook alles zo neutraal mogelijk. Ook omdat mocht ons een 2e gegunt zijn dat die dan weer in hetzelfde kamertje kan liggen en dezelfde spulletjes kan gebruiken..
Dat komt vast allemaal wel goed. De meeste dingen zullen vanzelf gaan, en sommige dingen gaan wat moeite kosten. Maar uiteindelijk trekt je moeder instinct je er wel doorheen. Het voordeel is dat je juist doordat je al een kindje heb, ervaring heb hoe alles werkt bij een baby.
dat dan weer wel, maar elke kindje is ook weer anders natuurlijk. en we zijn al best een tijd uit de babytijd haha weer zo'n inimini hummeltje straks dan ineens, dat weegt dan ook helemaal niks omdat we de 20 kilo van dochter gewend zijn heb er al wel heel veel zin in!
@BabyFG daar ben ik ook benieuwd naar! Hoe ons zoontje er zal op reageren, hoe gaan we alles regelen want hij gaat al naar school.. Zal weer een heel ander ritme worden en dat schrikt me momenteel wel een beetje af. Al denk ik wel dat ik in het begin op veel hulp van mijn ouders ga kunnen rekenen. Mijn mama is thuis en mijn papa werkt sinds dit jaar maar halftijds dus ik verwacht hen wel aan mijn zijde Ook met het slapen gaan, wij blijven nu nog bij zoontje op de kamer tot hij slaapt, geen idee hoe dat in zijn werk gaat gaan met de baby erbij. Ik hoop dat hij er doorheen slaapt En dat hij de baby wat kan 'accepteren', hij is tegen de geboorte bijna 4 jaar, dus hopelijk vindt hij het leuk
is het ver vanaf jullie naar de bassischool? als het aan te lopen is zou ik zeggen als het net precies met een slaapje is lekker in de draagdoek/draagzak of in de kinderwagen te slapen leggen en heen en weer wandelen ik ben blij dat dochter continurooster heeft, scheelt in elk geval op 3 dagen weer 2x op en neer tussen de middag en verder zal zusje dan mee moeten moeten in het ritme van je zoontje al is dat soms natuurlijk wel lastig te plannen. maar als ik bijv kijk naar mijn buurjongens (jongste is inmiddels al wel 2 hoor), de jongste slaapt van 1 tot 3 zeg maar, dus precies wanneer oudste dan op school zit 's middags en tussen de middag als oudste thuis is is hij dus wakker dochter is net 6 wanneer deze geboren wordt
Nee helemaal niet ver! 5 min wandelen, echt ideaal. Ik was ook aan het denken om mij een draagdoek aan te schaffen om zulke dingen te kunnen doen. Lijkt me nu ook gewoon veel handiger met dat er dus al een actieve peuter rondloopt De eerste dagen zal het sowieso wel wat uitzoeken zijn, maar komt allemaal wel goed
Ooooo ik ben ook zo benieuwd. Bij de eerste hebben wij nooit een ritme gehad overdag. Ze at en sliep wanneer ze zelf wou. (Nog steeds wel een beetje ) Hoop dat de tweede een makkelijk kindje is, ik zal denk ik de draagzak en doek vaak genoeg gaan gebruiken, helemaal nu ze in het voorjaar komt. Met mooi weer lekker naar buiten, kan mijn peuter ook haar energie kwijt. Na de vorige bevalling duurde het echt een poosje voordat ik weer op de been was. Dus daar zie ik wel een beetje tegenop. Gelukkig is mijn man de eerste 3 weken thuis.
Het is allemaal met mijn werkgever niet makkelijk. Ik heb een 4/38 uur contract per maand. Dus volgens mijn baas geen recht op doorbetaling omdat dit volgens haar een 0 uren contract is. Beter bij het begin beginnen. Ik werkte er sinds begin mei. Daarvoor bewust 9 maanden thuis gebleven na de bevalling. Heerlijk kunnen wennen en zorgen voor onze 2 oudste. En kunnen herstellen van de bekkeninstabiliteit van tijdens de 2de zwangerschap. Toen was ik in de winkel en.het leek me gewoon heel leuknom daar te werken. Ze zocht iemand op vrijdag van 12 tot 18 En daarnaast 1 vast weekend 2 hele dagen per maand plus wat extra als ze zelf vrij wilde zijn. Dit paste presies in wat ik naast de zorg van de kindjes wel wilde doen. ( mijn man heeft een goede baan voor 40 uur) Oppas geregeld bij mijn ouders. En vond het werk helemaal geweldig. Goede sfeer en leerde veel nieuwe dingen over olijfolie kruiden enzovoort. Toen ik 4 weken zwanger was, vertelde ik mijn baas dat aan mijn baas. Met het idee als ik meer pauze pak en minder doe tillen. Dan kan ik hopelijk lager door blijven werken ivm de bekken. ( niet gefeliciteerd) leuk voor jou maar voor mij is het verschrikkelijk zei ze. Ze heeft naast mij geen personeel behalve 1 meisje van 15. Een paar weken later viel ik flauw tijdens mijn baas haar vrije weekend en toen ik belde dat ik naar huis ging en de winkel sloot. Werdt ze boos en vroeg ze niet hoe het met me was. Savonds heb ik me officiële ziek gemeld en vanaf toen reageerde ze alleen op mail of app. Telefoon nam ze niet op... en ze vond dus dat ze me niks hoefde te betalen. Rechtsbijstand gebeld en die wezen mij erop dat met dit contract je het gemiddelde aantal uur van de laatste 13 weken vergoed krijgt als ziektewet uitkering.( helaas zat daar 1 week griep, 2 weken vakantie en 1 week niet opgeroepen tussen) dat bracht het germiddelde helaas maar op 8 uur per week. Tja iets beter als niks... Nu is dan het UWV ermee aan de slag. Hopelijk gauw meer duidelijkheid. Nu vandaag het eerste gekocht voor de baby.... kon het echt niet laten liggen. Kan wel voor meisje en jongen vond ik
Belachelijk.. zelfs met een 0 uren contract krijg je geloof ik uitbetaald. Dan pakken ze het gemiddelde. Ze snapt er zelf duidelijk helemaal niks van. Leuk pakje! Kan idd voor beide vind ik.
Super lief dat pakje! Dan kan t werk nog zo leuk zijn he...maar als je zo’n hork van een baas hebt...ook echt t empathisch vermogen van een paasei dus Terecht dat je je rechtsbijstand ingeschakeld hebt, wel net ff jammer dat t net over een periode berekend is met veelal afwezigheid. Zulke uren lijken mij verder ook wel ideaal trouwens maar in mijn vakgebied zoeken ze vooral fulltimers (en geen haar op mn hoofd die dat overweegt...heb t 5 maanden gedaan en werd er doodongelukkig van: dat was toen 32 uur). Hopelijk gauw opgelost kokjes!
Pff precies dit ja @kokjes! Echt een bizarre reactie, totaal geen empathie. Hoe kan die persoon een winkel hebben en het leuk vinden om mensen te helpen??? Heel apart. Een goede werkgever zou zeggen joh we pakken t gemiddelde maandsalaris vanaf dat je begonnen bent en dan komen we er wel uit. Maargoed, dat is in de ideale wereld.. hopelijk krijg je snel wat via het UWV!
Inderdaad, met 0 uren krijg je wat je gemiddeld hebt gewerkt! @kokjes ik hooo dat je het snel goed geregeld krijgt met t UWV! (Enne dat pakje is echt té schattig!
@kokjes ik heb met je te doen, dat mensen zo in elkaar kunnen zitten Hopelijk krijg je snel beter nieuws. Leuk pakje ook en kan inderdaad perfect voor allebei