Ligt er ook aan of je veel familie en vrienden hebt... en wat ze cadeau willen gaan geven. Ik had 10 rompertjes ongeveer maar kwa kleding maar 3 setjes. De rest van de kleding allemaal gekregen. Vaak belde ze voor een kraambezoek afspraak en dan vragen ze wat je wil. En heb bij de eerste zelfs kleding in maat 74 gevraagd omdat ik van de rest al genoeg had...
Wat leuk dat er weer 2 jongens bij zijn. Gefeliciteerd! Morgen weet ik het geslacht van mijn baby. Zo spannend!
Wat leuk, weer wat jongens erbij! Ohh... ik moet nog zoooolang wachten tot we het weten, haha. Eerder wil man ook niet serieus nadenken over een naam Hier gaat t wat minder. Momenteel last van een fikse keelontsteking en leef al een paar dagen op pcm. Afgelopen vrijdag ben ik gevallen op mn werk. Struikelde over een kindje op een fietsje en lag toen languit op straat. Even veel schrik natuurlijk en een onwijs zere arm. Huisarts geweest en die twijfelde. Had een verwijzing gekregen voor een foto voor als t erger zou worden. Maar gelukkig is de ppijn toch minder aant worden en kan ik steeds meer bewegen. Vk wel even gebeld gister, maar die maakte zich geen zorgen... geen check gehad dus. Hoop dus maar dat alles nog in orde is met de kleine...
Ah nee wat naar! Hopelijk alleen licht gekneusd dan. Je kleintje zit gelukkig helemaal veilig binnenin, maak je daar maar geen zorgen over! Sterkte met je arm Xx
Het merk staat erom bekend dat de kleertjes heel snel lelijk worden. Het word heel snel pillig. Ik snap ook niet waarom zoveel mensen het nog kopen . Ga maar eens kijken op een tweedehands pagina van Z8 bij bijna iedere advertentie staat vermeld dat de kleertjes pillig zijn. Meestal na 2 keer wassen begint het al. Dan geef ik het geld liever aan kleertjes uit die wel mooi blijven haha.
En das dus niet iets van een paar jaar geleden? Toen hadden vriendinnen ook slechtere ervaringen, maar nu alleen maar goed. Misschien geluk gehad, dat kan ook! Ik zal het eens testen met 2 shirtjes
Dat is helaas bij wel meer merken. Ik ben gek op dirkje, maar de kwaliteit is om te huilen. Zeker voor dat geld... dus ik koop echt alleen in sale. Vaak blijven kleertjes van de goedkopere zaken, zoals wibra wel lang mooi. Maar het blijft een kwestie van geluk.
Daarom kopen vriendinnen het ook echt alleen in de sale en ga dat zelf ook doen denk ik al zal ik er ook weer niet al teveel van kopen denk ik. Vind de hema/h&m ook heel vaak al leuke dingen hebben. Komt ook wel noppies/babyface/etc in huis hoor want dat is wel gewoon echt fijn spul vind ik. @Pien86 haha 3 rompers is wel erg weinig! Ik had er denk ik zeker minstens 10, misschien wel 14. Nou ben ik ook niet iemand die dagelijks wast ofzo, tot nu toe houden we t nog altijd bij 1 dag voor alle kledingwas (tenzij spuugfestijnen bijv) en beddengoed/handdoeken was ik dan ook nog een x apart doordeweeks. Had ook echt wel meer dan 3 broekjes Ik had denk ik vooral de combimaat 50/56 in t begin, misschien 5 setjes in mt 50 ofzo en paar setjes in 56. 50 was ze vrij vlot uit (bij geboorte 52cm en 7 pond), 56 kon ze al heel snel ook gewoon aan. En t ene merk is t andere niet. Sommige merken vallen erg klein waardoor 56 meer als een 50 valt. Oh en qua rompers zijn de stretch rompers van de hema ontzettend fijn. Zitten mooi en door de stretch dus ook fijn voor baby en voor jezelf @Wildchildmom haha goeie tip van die piemel
@Mammielove oh wat schrikken!! Wanneer heb je nu eindelijk je controle bij deze vk? Beterschap ook he! Niks zo bagger als ziek zijn en t grove geschut niet in mogen zetten @Mellshariff dat vind ik nou echt een typisch jongensbuikje leuk om te zien! @hier, zwemles geweest vanmorgen met dochter, wat is t daar toch altijd afgrijselijk heet ook bij de hokjes pff. Gestofzuigd, gedweild toen was mn rug wel weer klaar ermee (ok die is er klaar mee ook als ik niks doe ) en toen kwamen schoonouders op visite met 2 shirtjes voor de kleine man (nog even wennen haha )
Ik koop dus geen maat 50, sommige pakjes 56 vallen klein andere weer groot.. dus daar kijk ik naar. Dochter was 53 cm kon meteen in 56 dat zat prima. De dingetjes die iets te groot vielen, even laten liggen of mouwtjes omrollen. Zo heb je er langer plezier van Ik heb dit trouwens van mijn moeder overgenomen, ze had nog nooit voor haar kinderen maat 50 gekocht, we paste allemaal meteen in 56, dus heb de gok genomen. En anders binnen 2 tellen kan ik een hele maat 50 verzameling bestellen, volgende dag in huis.
Ik heb nu wel paar dingetjes 50, maar verder wordt t of 56 of gecombineerd. Als ik zelf kleding geef bij kraambezoek dan geef ik meestal mt 62, zodat ze er sowieso wat langer mee kunnen doen ook . Ga ik ook wel wat setjes van kopen denk ik. Even kijken wat er nog via vriendinnen onze kant op gaan komen, daar rouleerde nu vooral nog jongensspul! Wel handig
Ja 56 kan ook klein vallen, ik vind dat het echt verschilt per kledingstuk. Dus dat is wel mijn advies aan de nieuwe mama's staar je niet blind op de maat, maar kijk ook hoe het valt. Ik koop graag op de groei dus zo zal ik dalijk in de babykast maat 56 en 62 hebben liggen op voorraad en misschien zelfs wel 68.. Maar omdat ik op het begin alleen naar de maten keek, heeft ze sommige dingen maar 1x aangehad omdat het klein viel. Dat is dus best wel zonde. @BabyFG makkelijk zulke vriendinnen. Ik heb nooit mijn kleertjes weg gedaan ook niet toen mijn broer een dochter kreeg. Iets met teveel sentimentele waarde en handig om te houden voor een tweede.
Hier 3 setjes 50 ofzo.. maar mijn 2e zoontje is met 36 weken geboren dus toen had hij nog wel 50 nodig. Hadnhet niet gekocht maar na de geboorte is mijn man naar de winkel gegaan om maatje 50 te kopen. 56 was echt veeel te groot.
Klopt dat is ook idd zonde sommige dingen kon ze maar 1 of 2x aan en hup eruit gegroeid. Daarom had ik tijdje terug van noppies mt 56 gekocht ipv 50. Vond dat 50 er wel heel erg inimini uitzien haha. Ik heb zelf in de afgelopen jaren ook veel van dochter doorgegeven behalve de dingen waar ik echt geen afscheid van kon nemen. Ook omdat t hier lange tijd niet t plan is geweest voor een 2e erbij Ik hoop nou alleen wel dat ik mn hele voorraad stretch rompers nog wel ga vinden op zolder, anders ga ik huilen denk ik Kan me niet voorstellen dat ik dat weggedaan heb, maar goed misschien ook wel....onder t mom ‘kleine kans dat er hier nog 1 bij komt en zowel koop ik wel nieuwe’...maar t is maar 1 vriendin aan wie dat geweest zou zijn en t zegt haar niks. Dus tja Ik hoop t dus alsnog tegen te gaan komen ergens hier in huis..... Ik vond trouwens de kleertjes van de zeeman opzich ook wel aardig voor t geld. Viel wel klein. Maar zeker voor gewoon wat zachte standaard broekjes enzo kun je je daar geen buil aan vallen. Shirtjes vond ik wel minder fijne stof dan bijv een noppies/babyface/feetje/hema