Hahah wat grappig Hij staat nu wel helemaal achter de naam van jullie dochter? Wij hadden bij dochter een heel duidelijke voorkeur, maar hadden ook een 2e optie voor t geval we de 1e naam niet zouden vinden passen bij de baby op dat moment Ben nog steeds helemaal dol op de naam die t is geworden (allebei) en past gewoon perfect bij haar
Ik heb hem tot nu toe niet horen klagen.. Het gekke is ook, dat ze vernoemd is naar zijn moeder en dan nog twijfelen.. twijfels zijn puur omdat hij het moeilijk vind te beslissen over 1 naam voor derest van haar leven, dat vind die nogal wat. Ik ben wat makkelijker daar in. 2de optie doen wij maar niet aan, aangezien 1 optie al een ramp is om te bedenken Gaan jullie de naam straks wel al aan je dochter bekend maken? Of houd je het nog even voor je tot haar broertje echt geboren is? Ik zeg wel eens baby (naam) tegen mijn dochter, die snapt er toch niets van.
Weer goed doorgepraat! Vrij druk weekendje achter de rug en voel het nu wel.. Zaterdag wekker gezet, een wasje gaan doen bij mijn moeder (wasmachine in panne, lang verhaal ), boodschappen gedaan, in de namiddag naar de komst van de Sint gaan kijken met ons zoontje. Zondagmorgen ontbeten met de vriendinnen en daarna wat opgeruimd in huis. Het was dus snel zondagavond en heb het gevoel dat ik geen moment rust heb gehad. We zijn trouwens met 3 vriendinnen gelijk zwanger, super leuk! En allemaal meisjes gisteren een leuke foto genomen: ééntje 13 weken, ik 17 weken en de andere 31 weken. Wat kledij betreft: ik koop of krijg wel veel zodat ik niet teveel op de lijst moet zetten. Kledij ben je verplicht te nemen, ook al koopt niemand dat van je lijst. Bij ons zoontje hadden wij amper kledij op de lijst staan en zal nu ook zo zijn denk ik. Ikzelf en mijn mama kunnen ons nogal moeilijk inhouden Trouwens vrijdag is het Black Friday, ik hoop dan een goede winterjas te scoren voor mezelf en ons zoontje. En hopelijk enkele truien want mijn keuze in kledij begint nu wel serieus te minderen
Wij hebben de app kinder gedownload en dat werkt heel goed. Is net als Tinder dat je de namen wegswipe of houd en dan doe je dat allebei en krijg je een match. Super leuk!
@Carmina26 wat voor lijst is dat dan? soort verlanglijst ofzo zodat familie en vrienden daar iets van kunnen kiezen om te kopen? heel erg, ik kreeg gister een tip van een vriendin voor 40% korting op de winter2018 collectie, heb een super gaaf broekje besteld! vond die 10 euro korting wel een goed excuus om t dus nu te bestellen en zag vanmorgen bij limango ook noppies in de aanbieding! dus heb wederom wat dingetjes besteld . oh oh, en nu is t echt even klaar met kopen! veel te leuk hihi @ciprilla neeeee no way dat we de naam al gaan zeggen dan weet de hele wereld t al voordat ie geboren is nee hoor, daar begin ik niet aan haha. Ze probeert op haar manier wel mee te denken voor een naam en verzint ze om de haverklap (helaas ook echt de meest afgrijselijke namen voorbij horen komen al ). en als ik dan zeg we weten misschien al een naam dan wil ze die natuurlijk graag weten en vind ze t maar stom als we t niet willen zeggen het leven van een kleuter is ook zo oneerlijk natuurlijk ze weet dat de baby voor nu 'peanut' heet, en daarmee is t prima vanmorgen in bed had ik weer een overdreven puntbuik haha, dan ligt peanut echt erg tegen de oppervlakte en lekker hoog net onder m'n navel (normaal zit ie vooral hele dagen laag). zo grappig om te zien en voelen! dit had ik echt niet bij dochter vanwege t feit dat de placenta aan de voorkant lag. en voelde gister echt wel duidelijk schopjes onderin ipv gekietel *hearteyes* en denk gisteravond ook wat bewegingen onder m'n hand te hebben gevoeld weer kan niet wachten tot het duidelijker wordt!
Nou heeft mijn moeder me vanmorgen toch even schrik aan gejaagd. Ik vertelde haar dat ik gisteren snel die paar struiken onkruid (ja zo schandalig grote plukken aan de garage kon het niet meer aanzien dus heb ze dan maar zelf uitgetrokken) had uitgetrokken en ze vertelde mij dat ik hiermee moet oppassen, zo gebukt of neergehurkt. Straks zit de baby verstrengeld in zijn navelstreng Kan dit? Dit kan je op deze termijn toch niet vermijden dacht ik aangezien ze nog zo gezellig kunnen draaien ed. Mijn broer is destijds wel met de navelstreng rond zijn nek geboren en zag toen wel behoorlijk blauw, misschien zit dat in der hoofd. Maar nu maak ik me weer extra zorgen
@BabyFG ja die kan je bij baby/kinderwinkels leggen. Rond de 6 maanden zwangerschap kan je een afspraak maken bij de winkel met jouw voorkeur en dan kan je alles op de lijst zetten wat jij graag zou willen: van papfles tot kleertjes, wandelwagen, relax, speelgoed. Daar kunnen familie en vrienden dan iets van kopen of een waardebon laten opzetten. Erg handig, weet je zeker dat je die dingen krijgt die je zelf wil
Toen ik t las dacht ik even dat het een grap was maar volgensmij ben je serieus.. nee, dit kan niet... ja risico dat t kindje met navelstreng om zn nek geboren word is er altijd.. maar niet door hurken ofzo hoor.
Nee hoor, maak me echt zorgen. Klinkt stom maar bij alles denk ik extra na. Ik ben echt bang dat er iets misgaat, geen idee waarom. Bij ons zoontje verliep alles supergoed en had ik dat helemaal niet zo erg als nu..
Las wel dat het afgeraden wordt om veel te bukken of te hurken tijdens de zwangerschap, maar volgens mij heeft dat meer met je bekken te maken dan met je kindje Onze uk lag zaterdag met de navelstreng om zich heen langs de nek, zat (nog) niet eromheen gedraaid gelukkig, maar dit kan natuurlijk altijd geboren. Dochter werd ook geboren met navelstreng om haar nek, hier hebben wij zelf niet echt iets van meegekregen en de vk heeft dit heel gauw ook opgelost en toen werd ze gauw bij me gelegd
Ik ben hier vooral fan van de kinder/baby kleding van de zara Dit keer ga ik denk ik ook vanaf maat 56 want mijn zoontje kon meteen in maat 56.. en ik kreeg uiteindelijk ook een hoop kleding. Mijn zoontje groeit ook zo ontzettend hard die is net 3 geworden en zit in maat 110 Mijn vriend wil ook pas serieus nadenken over een naaam vanaf vrijdag wanneer we weten wat het wordt.. maaar nu noemde ik vd week een meisjes en een jongens naam die hij beide wel erg leuk vond!!
Mijn zoon had bij zn geboorte de navelstreng 2x om zijn nek maar mijn vriend en de verloskundige reageerde beide zo snel dat die er al af was voor hij er helemaal uit was... ik heb er dan ok niks van meegekregen...
Nee joh nergens voor nodig! Oppassen met bukken en tillen wordt alleen maar voor gewaarschuwd voor je eigen rug en bekken idd! Wel altijd handschoenen aandoen om besmetting met kattenpoep te voorkomen. Hier wat info: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/170056-zwanger-en-tuinieren.html. Dus je kan gewoon in de tuin blijven werken! Handschoenen aan en geen struiken van 15 kilo eruit gaan sjorren
ik heb gister weer eens wat getest met gluten eten. de boel was nu elke x zo hard dat ik dacht nou misschien wel even fijn als t er wat soepeler uit komt ghehe, nou dat waren iets teveel gluten denk ik, maar goed t kan er maar weer eens uit zijn allemaal
@Pien86 ja idd, ik doe altijd handschoenen aan in de tuin, dus dat zit goed ja sorry hoor dames, paniekerig geval hier
Lijkt mij sterk dat dat op die manier gebeurt. Wat ik wel weet is dat je met tuinieren handschoenen moet dragen ivm toxoplasmose. Verder kan het denk ik geen kwaad hoor, maar luister vooral naar je lichaam
Hihi ik heb net een bakfiets gekocht via marktplaats super leuk kunnen we van de zomer al lekker fietsen met onze uk en hoeven we niet te wachten tot hij/zij kan zitten. Maxicosi erin monteren en klaar heb ook een maxi cosi via marktplaats gehaald speciaal voor in de bakfiets. Voor de auto ga ik geen 2e handsje gebruiken, maar op de fiets kan dat wel
Lieve meiden, ik merk dat jullie zoveel kletsen hier en ik steeds minder. Ik lees altijd wel mee hoor, maar heb gewoon niet zoveel te melden denk ik Maar ik ben er nog steeds hoor
- Kleertjes: ooh wat een leuke setjes hebben ze toch. Ben alvast een beetje inspiratie aan het opdoen voor de kleintjes. Veel leuks gezien bij zara en hema al. Ik koop alles maatje 50 en een paar setjes maatje 44. Kan me niet voorstellen dat mijn tweeling er met 4kg per stuk uitkomt haha - Namen: wij hebben nu 1 jongens en 1 meisjesnaam waar we echt verliefd op zijn. In allebei de gevallen dus nog 1 naam tekort. En helaas ook nog geen enkele andere naam gezien die ook maar in de buurt komt. Misschien helpt het als we straks gerichter kunnen zoeken. We hebben de datum voor de echo!! Het wordt vrijdag de 30e en dan daarna een etentje gepland met de familie dus kunnen we het meteen vertellen