Uitgerekend: 1- 15 mei 2019! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pien86, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ja tis op waterbasis natuurlijk en ik heb een raam open voor ventilatie ;) Hij wil gewoon niet dat ik teveel doe...

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Balen, hier juist andersom. Man vind het wel een goed idee als ik ga verven, ik wil juist niet vanwege de rugklachten die ik al heb. Hij heeft dus mooi pech. Ik hoop eigenlijk wel zelf de muren van de babykamer te kunnen doen, maar ik moet ook goed naar mn lichaam luisteren.

peque vindt dit leuk.
  3. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ok gelukkig, jouw placenta ligt ook aan de voorkant dus :) (een voorliggende placenta is net iets anders, die ligt voor het geboortekanaal en dus meer naar onderen en kan nogal wat problemen veroorzaken)

ach ja, we moeten gewoon maar geduld hebben eh ;) jammer maar weinig aan te doen. Het voelen van je kindje draagt volgens mij bij aan het “kunnen genieten van de zwangerschap”, iets dat ik nu totaal nog niet doe!

4. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Lol tja hier is ie juist van mening dat ik altijd te ver door ga en niet naar mijn eigen lichaam luister, en dat wil hij voor zijn geloof ik

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ooh dat wordt pittig nog zeg! genoeg hulp inschakelen, hopelijk hebben jullie genoeg mensen in de omgeving die kunnen helpen :)
    1 tip; pak nu alvast zoveel mogelijk in wat je niet dagelijks of wekelijks nodig hebt.
    dan hoef je op t laatst met hele dikke buik alleen nog maar de spullen in te pakken die je echt dagelijks nodig hebt enzo. Scheelt een hoop, en zoek nu alvast alles uit voor je t inpakt ;)

@peque, ohhh ik zou ook echt de P in hebben hoor van die druipers! hoe krijg je t voor elkaar denk ik dan :rolleyes: nou ben ik ook wel een perfectionist, en hou ik ook erg van verven enzo ;) maar dan nog. druipers op de muren hebben wij nog nooit gehad gelukkig (wel op kozijnen en deuren, daar moet je echt een tijdje bij blijven en t dan weer weg rollen ;))
    heb je ook al veel bekkenklachten of veel harde buiken dat je niks mag doen van je man? idd wel heel lief natuurlijk, maar als t gewoon kan dan kan t toch ;)
    hier kan ik t dus echt niet meer....bekken is nog net zo erg als gister :( hoop dat t echt nog wel weer beetje verbeterd en dit nu niet alleen nog maar verder verergert...ach ja, zal t moeten afwachten...
    werk nu in elk geval de dinsdagen vanuit huis structureel in de hoop t bekken wat te ontlasten (langere reistijd natuurlijk naar t werk).

ik kan niet wachten tot januari! dan gaan wij eerst beginnen aan de nieuwe kamer van dochter (ook erg leuk!), en als zij over is kunnen we de babykamer gaan doen! zin in!
    deze maand nog even de laatste puntjes op de i in de badkamer. zaterdag zijn de douchedeuren gemonteerd eindelijk dus geen wapperend gordijn meer aan je benen vastgeplakt ;) en nu nog even de koof afmaken, laatste stuk tegelen en dan gaan we beginnen aan de houten omlijstingen om het douchemuurtje en het raam en plankje bij de wc :)
    het eind is eindelijk in zicht!
    het erge schrobwerk moet man maar doen want dat kan ik niet meer.
    hoop dat ik nog een beetje t rustige lakwerk kan gaan doen, ook in de slaapkamers enzo.
    de muren verven zal ik maar aan anderen overlaten en t behangen (en vloer leggen bij dochter)....

MLB vindt dit leuk.
  6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ja is allemaal leuk en aardig die waterbasis, maar de lakken op waterbasis voor kozijnen ed wordt echt zo lelijk. dat droogt op zoals je t erop zet en vloeit niet uit zoals op terpentine basis...toen bij dochter braaf gedaan maar pfff je kon wel bezig blijven, zoooo lelijk.
    ik ga de kozijnen dus gewoon mooi met fatsoenlijke lak verven en goed luchten, en niet in onze eigen slaapkamer ook sowieso voorlopig. dat doe ik pas ruim na de bevalling als de baby ook niet meer bij ons slaapt :)

ik ga t niet opeten ofzo ;)

peque vindt dit leuk.
  7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    muurverf is uiteraard wel gewoon op waterbasis ;)

peque vindt dit leuk.
  8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oh echt, nou dan zal ik het niet meer zo noemen, gewoon aan de voorkant dus.

Het maakt mij vooral onzeker, dan probeer ik contact met haar te maken en ik voel echt niets.. maarja het zal wel gewoon te vroeg zijn. Ik hoop wel echt dat dit nog gaat komen, bij de eerste genoot ik er zo van. Dat contact, alleen wij samen en met haar papa soms. :p

Maargoed geduld, als ze groter worden dan moeten we het wel kunnen voelen lijkt me :rolleyes:

BabyFG en peque vinden dit leuk.
  9. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    tja zat eigenlijk nog niet in de planning hoor, maar de badkamer kwam er tussendoor en toen moesten we de logeerkamer (die nu babykamer wordt) toch uitruimen om plaats te maken voor werkmaterialen etc dus nu ie toch leeg is, kunnen we net zo goed maar aan de slag gaan. Over een dikke week wordt ook de keuken eruit gesloopt en de dag na plaatsing heb ik sochtends mijn 20 weken echo en staat smiddags mijn schoonfamilie uit Spanje op de stoep om te blijven tot en met kerst ... allemaal beetje druk komende tijd, maar zou het leuk vinden dat zij de kamer kunnen zien (en wat kunnen helpen met inrichten) om ze wat meer bij de zwangerschap te betrekken.

Moet er niet aan denken om zo vlak rond bevalling in een verhuizing te zitten :eek: inderdaad alles zo goed mogelijk plannen zodat op dat moment alles zoveel mogelijk op rolletjes loopt!

BabyFG en ciprilla vinden dit leuk.
  10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wij verven het hele huis op waterbasis, even wennen en de echte kenner vind het inderdaad lelijker. Ach wij vinden het prima , geen vieze geur en makkelijk schoonmaken. En het was wel even zoeken naar het juiste merk verf, daar zit ook nog behoorlijk verschil in.

peque vindt dit leuk.
  11. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ja joh maak je maar geen zorgen, er komt vast nog een tijd dat je ze liever niet wilt voelen, als ze ineens snachts juist super actief worden en je niet kan slapen LOL

Onzeker maakt t me niet, maar misschien komt dat ook omdat ik heb gezien op de echo hoeveel hij beweegt terwijl ik daar dus echt totaal niets van meekrijg, dus ik vertrouw er gewoon op dat dat nog steeds zo is.

12. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Dan ben ik gelukkig geen kenner :roflmao:

ciprilla vindt dit leuk.
  13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    welk merk hebben jullie gebruikt als ik vragen mag?
    misschien dat ik dan nog 1 poging waag ;)

ik vind verf juist heeerlijk ruiken haha, en vind de meest vieze luchtjes nu ook lekker ruiken (zoals vis), jakkes :D wie had dat ooit gedacht haha

peque vindt dit leuk.
  14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik maak trouwens ook nog geen echt contact met onze peanut hoor ondanks placenta aan de achterkant dit keer.
    voel wel af en toe wat beweging/kriebels en iets wat begint te lijken op zachte duwtjes en schopjes, maar hij reageert niet op mij ofzo (helaas, eigenwijs). zit er ook op te wachten!
    nu 17 weken bij dochter begon ik haar net te voelen kietelen onderin toen.
    met 20 weken voelde ik t toen wel echt duidelijker en werden t echt schopjes en kon je t ook aan de buitenkant voelen (weet dat dat ook vaak nog niet t geval is bij een placenta aan de voorkant), dus ik heb wel hoop dat t binnen nu en een paar weken ineens duidelijker wordt omdat ie nu nog maar zo'n cm of 10 is ofzo (met de 15 weken geslachtsbepaling dan) en met de 20 weken is dat ineens al t dubbele ;)

nog even geduld, hoop echt dat jullie t ook gauw gaan voelen! al is t maar die beginnende kieteltjes

peque vindt dit leuk.
  15. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wij verven nu met flexa expert lak, inmiddels al het derde merk wat gepasseerd is. :roflmao:

Oh meen je niet, bluuh. Ik vind schoonmaakmiddelen weer weg fijn, dus zal wel weer een schoonmaaktik gaan ontwikkelen. :p

peque vindt dit leuk.
  16. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier voel ik inmiddels ook wat gerommel/bewegingen. Geen schopjes ofzo, maar wel dat ik denk; hij is vast aant duikelen nu ;)

peque en BabyFG vinden dit leuk.
  17. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja misschien wil ik ook teveel. Maar omdat ik het nog zo goed weet van C. wil ik dat met deze beeb ook. Maar ze is nog zo klein inderdaad.

peque en BabyFG vinden dit leuk.
  18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja ik voel soms een beetje druk van binnen, heel gek gevoel. Maar ik denk ook vaak dat het in darmen zijn.. :rolleyes:

peque vindt dit leuk.
  19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    oooh ik gebruik sowieso ook t liefst altijd flexa lak haha
    ik zag dat ze nu ook weer iets nieuws hadden, grondverf en lak ineen. die wil ik gaan proberen in de badkamer ;) benieuwd of t wat is! want moet daar over een antraciet kozijn heen, dus benieuwd of t dekt :)

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    herken het wel hoor, ook al voel ik al wel geregeld iets. erg veel duidelijker wordt t nog niet ;)
    blijft beetje op hetzelfde niveau
    maar ik kan ook echt niet wachten! vond t zo mooi en prachtig die bewegingen en op gegeven moment die hik erbij :) echt super leuk

ciprilla vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina