Klopt, maar daar heb je jezelf mee he Gewoon eten dus wat je normaliter ook zou eten. Ik heb toen bv gewoon ontbeten met beschuit met hahelmix.
Ik blijf dat recht hebben, maar omdat mijn 2de blok van 5 maanden ouderschapsverlof in 4/5de net begonnen is, ben ik die 'kwijt' (kan dit gewoon zo laten maar zit vanaf 10/12 fulltime thuis op ziekenkas, dus dan heb ik niet veel aan die 1 dag verlof in de week zogezegd). Dus omdat dit nu vroegtijdig wordt stopgezet, ben ik de overige 4 maanden (van de 5 dus) kwijt (ik kan dit niet bevriezen ofzo, zou wel handiger geweest zijn). Tenzij ze hier willen meewerken en ik het dus nu nog kan stopzetten, moet dan wel even formulieren invullen en opsturen maar dan kan ik wel alles recupereren. Hangt dus af van de werkgever nu..
Wat een rare constructie dan ook eigenlijk...hier kun je t gewoon per dag stopzetten en de rest wat je niet opgenomen hebt blijf je dan gewoon recht op houden tot je kind 8 jaar oud is Wanneer hoor je meer? @liefwolkje jij bent je er al bewust van dat je voor beide kinderen recht hebt, dus dubbel tov 1 kind?
Morgen ben ik een dagje thuis en ga ik nog maar eens wat rondbellen. Donderdag mag ik langskomen om alles ivm mijn verlof in orde te brengen en dan ga ik ineens horen hoe we het dan kunnen regelen. Donderdag MOET het in orde zijn (ze gaan hier dan ook de lonen verwerken zodus). En aangezien volgende week vrijdag mijn laatste dag is, wil ik deze week al mijn papieren nog opgestuurd krijgen..
@BabyFG ik had me hier voor jouw berichtje dus nog totaaal niet in verdiept haha. Heb net even wat opgezocht en ik was niet eens op de hoogte van de 8-10 weken zwangerschapsverlof... Moet me binnenkort echt eens gaan verdiepen in al die regelingen en ook dingen zoals kinderopvangtoeslag etc.
Jawel! Ik heb gekeken op de site van de rijksoverheid en ik heb met een tweeling recht op 10 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof. In totaal 20 weken dus. Ik dacht dat ik inderdaad 16 weken had maar schijnbaar heb je met een tweeling recht op meer weken en moet je ook met 32 weken al met verlof (als ik de site van de rijksoverheid moet geloven)
@liefwolkje je hebt idd recht op langer verlof! Wel goed geregeld hè @Carmina26 jee wat blijft t een ellende met je werkgever, zou ook bijna niet meer naar binnen durven maar hé je blijft gewoon opkomen voor jezelf! Daar doen of er niks aan de hand is en dan hier flink spuien, we slepen je er wel doorheen hoor. Oké niet dat we veel kunnen op afstand. Maar voor t idee dan @kokjes jij al iets gehoord van t UWV omtrent je loon?
Lieve meiden, Ik ben zo onzeker.... Gaat het allemaal wel goed met onze kleine...!? Met 12 weken heb ik wat bloedingen gehad, direct dag daarna mocht ik extra langskomen voor nog een echo. Hier bleek alles in orde te zijn. Sinds dat moment twijfel ik aan alles, wat ik voel of denk.... Ben daarom ook zo nerveus voor mijn controle komende donderdag. Kijk er ene kant enorm naar uit, maar ben ergens ook bang dat het mis is. Terwijl ik daar eigenlijk geen enkele reden voor heb. Is dit herkenbaar voor iemand? Word gewoon gek van mijn eigen gedachten.... Pfff...
Ik heb bloedingen gehad bij mijn 8 weken echo, vlak voordat ik naar binnen ging begon het te bloeden en ook tijdens de echo zelf bloedverlies. Was rond dezelfde tijd dat ik eerdere miskramen heb gehad dus ik was behoorlijk van streek. Maar de echo liet zien dat alles goed was en de dag erna ook geen verdere bloedingen gehad. Er kan gewoon een bloedvat zijn gesprongen en als je echo erna goed was, dan is het gewoon goed. Ik zou me pas zorgen gaan maken als je inderdaad weer veel bloedverlies zou hebben, en er voor nu op proberen te vertrouwen dat alles gewoon goed gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar misschien dat je na donderdag er weer wat rustiger tegenaan kan kijken. Er zal altijd wel een reden zijn om ongerust te zijn. Een vriendin van me zegt dat ze pas gerust is als haar kindje gezind geboren wordt, maar volgens mij beginnen de zorgen dan pas echt
Ik heb ook vaak dat gevoel gehad. Op controle geweest en weten dat alles OK is, maar week erna was ik weer heel ongerust. Ook dan had ik zenuwen tegen dat ik opnieuw op controle moest.. Heb nooit bloedingen gehad maar toch heb ik dat gevoel regelmatig gehad. Echt raar..
Ja idd, ik doe mijn best.. had even een uitlaatklep nodig want zat dan alleen aan mijn bureau daarna en kon me heel moeilijk concentreren.. Dankje meiden
Ahhh ik dacht al huh 10 weken is wel heel erg kort haha Ja tweelingen komen vaak al rond de 36 weken toch gemiddeld? Dus wel logisch dat je niet tot dan hoeft te werken en fijn dat t ook vanuit de overheid goed geregeld is. Een zwangerschap is sowieso al zwaar (ok sommigen fluiten er doorheen ) maar met een tweeling lijkt t me nog ff erger. Zeker tegen t eind
@Mariekemama ik heb t wel gehad na hele nare droom dat t een jongen was en met 15 weken al geboren werd... Nou hij zit gelukkig nog binnen maar had ook gedroomd dat ie down had en vervolgens dat we de zws af moesten breken na de 20 weken echo Tot nu toe ziet alles er goed uit en t waren maar dromen, maar soms maak ik me ook wel ongerust of alles wel goed is! Als je je kindje gaat voelen bewegen dagelijks zal dat hopelijk minder worden Succes donderdag! Krijg je ook een echo of alleen hartje luisteren?
O ja hier ook die test met nuchter prikken dan zown drankje en 2 of 3 uur wachten.. het erge is dat je hier ook al moet wachten op de eerste keer prikken want in dit land moet je altijd minimaal een uur wachten bij de dokter... zie hier dus ook erg tegen op! Ik voel de baby wel dagenlijks maar wel heel zachtjes, mijn zoontje voelde ik rond deze tijd heel duidelijk en ook al aan de buitenkant.
Snap het wel hoor! Hier met mijn zoontje ook een bloed verloren met 12 weken een aantal keer zelfs daarvoor ook al en volgens mij een keer erna nog.. Hier werd de stres minder nadat ik hem ging voelen, maar moet zeggen vind ook nu zwanger zijn weer harstikke spannend en maak ook nu me zorgen of wel alles goed is.. het is ook gewoon een spannend iets en je wilt gewoon dat alles goed is omdat je nu al zoveel om je kindje geeft... van je kinderen houd je zoveel dat doet gewoon haast pijn Probeer er ook gewoon over te praten..
Donderdag alleen hartje luisteren verwacht ik, maar die bevestiging vind ik al genoeg. Ik voel het kindje nog niet dat zal inderdaad mijn onzekerheid ook al een stuk weg nemen. Hopelijk gaat dat snel komen. Heb 13 dec de 20 weken echo, dus dat is nog even wachten..
Misschien heel naïef van mij, maar sinds de nipt ben ik niet meer 'bang' voor de 20 weken echo. Maar ik voel me wel vaak onzeker, dit herken ik helemaal niet van bij de eerste. Zeker omdat ik de beeb nog zo weinig tot niet voel, vind ik die 4 weken tussen de controles wel heel lang. Ik ben daarom blij dat ik een angelsound heb liggen, zodat ik zelf het hartje kan zoeken. En ik maak daar eigenlijk vrijwel geen gebruik van , alleen als ik mezelf echt gek maak. Voor de rest probeer ik positief te zijn en te letten op andere dingen. Groeit de buik, voelt mn lichaam nog zwanger. Nog even en je voelt je kleintje echt elke dag, dat geeft rust.
Ik moest hem in mijn 2e zwangerschap. Achteraf had ik hem nooit gehoeven. Kwamen ze lekker optijd mee. Bah wat vies. Ben er flink misselijk van geweest ook. Met moeite alles binnen kunnen houden maar het is gelukt haha.