Mijn dochter van twee zit nog wel eens in de box te spelen. Ze klimt er zelf in en uit. Als baby lag ze daar wel eens te slapen of te spelen. En toen ze eenmaal ging bewegen wilde ze er eigenlijk niet meer in. Dus ik heb hem wel kunnen missen, nu met een tweede lijkt het me wel makkelijk, ik ben benieuwd Hier geen wasbare luiers, geen ervaring mee.
Wij gaan de box ook gebruiken als dut- en speelplekje. We hebben honden, dus dan is de box een fijnere plek dan de grond. Als de kleine wil kruipen natuurlijk niet meer, dan ben ik voor bewegingsvrijheid
Met ons zoontje de box heel veel gebruikt. Voor dutjes beneden. Ik vond het de eerste paar maanden niet prettig als hij boven lag te slapen en wij beneden waren de avonden tot we naar bed gingen. Box verkocht toen hij bijna 1 jaar was, en nu weer op zoek naar een nieuwe
Een box staat bij ons ook zeker op het lijstje, heb er al eentje uitgezocht die ik wil hebben eigenlijk. Het lijkt me fijn om wanneer ik bijvoorbeeld even iets moet doen (was, wc, koken noem maar op) dat ik de baby dat op een veilige plek kan leggen. Verder hier inderdaad ook een kat en ik ben heel benieuwd wat die van de box gaat vinden haha.
Wasbare luiers ben ik niet van. Het lijkt mij gewoon makkelijk en fijner om wegwerp luiers te gebruiken. Ik zou persoonlijk geen zin hebben om vieze (poep)luiers eerst voor te moeten wassen met de hand en daarna in de was te doen. Ik heb een hekel aan de was doen Mijn schoonzus gebruikt ze voor mijn nichtje en die heeft er inderdaad meer was door. Ik snap haar argumenten wel (uiteindelijk goedkoper en milieuvriendelijker/milieubewust) maarja.. Ieder z'n eigen keuze denk ik dan =)
Hier van het weekend een kinderwagen, autostoel en base gekocht! Blij dat het begin er is van de uitzet!
Voor wassen met de hand? Ik dacht te lezen dat dat helemaal niet nodig was (als je een papieren inlegger gebruikt zodat je eventuele poep weg gooit)
Ja die gebruikt ze volgens mij ook, maar ze wast ze alsnog altijd met de hand even voor omdat ze het anders niet bij andere was in wil hebben. Dit is hoe mn schoonzusje het doet in ieder geval, misschien kan het anders of makkelijker?
@peque ik heb wel een vriendin die gebruik maakt van wasbare luiers en ze heeft me vanalles ook laten zien en uitgelegd hoe t nou werkt (was nieuwsgierig). Vind de 1e aanschaf best heel duur! (Geregeld in de aanbieding bij limango dus als je t wilt gaan doen misschien wel zo aantrekkelijk om je daar aan te melden) Al zal t als je alles bij elkaar optelt wellicht idd wat goedkoper zijn dan pampers bijv. Voor poep op te vangen heb je speciale inleggen, en die gebruik je ook voor plas en die gooi je wel weg dacht ik. Dan heb je een binnen en een buitenbroekje geloof ik en vooral die binnenbroekjes worden dan gewassen. Het lijkt mij vooral een heleboel gedoe en ik heb ook nooit zo’n grote trommel bijv in mn wasmachine (nog een lullige 5 kg haha), en dan ben ik toch meer van t gemak ‘bah vies weg ermee’ Edit; maar vriendin zweert erbij
Lol fijn die laatste edit Ik zit er serieus over na te denken om t wel te doen, als je het omrekent, scheelt t echt een hoop geld. Plus, eenmaal niet meer nodig kunnen ze MP op (ja ze worden daar goed verkocht nog). Maar dat niet alleen, die hele berg wergwerpluiers, dat vind ik persoonlijk best wel bezwaarlijk ... Plus het schijnt dat ze eerder uit de luiers zijn. maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik precies wil kopen, want er zijn een heleboel soorten en merken
Hetgeen ik heb gelezen is dat mensen ze gewoon meteen de wasmachine in doen (na de inlegger eruit gehaald te hebben natuurlijk...)
Ik wil ook wel even navragen bij mn vriendin waar zij de zoektoch begonnen is en hoe ze bij dit merk gekomen is als dat kan helpen geef maar een gil
Hier ook een pro box gebruiker, Haha Ze hebben er hier altijd best een poos in gespeeld. Juist als ze wat ouder zijn en net lopen is het ideaal. En in de eerste weekjes gewoon een lekker rustig hoekje waar ze kunnen slapen en daarna een beetje wakker zijn en rondkijken. Geen wasbare luiers hier en moet daar ook echt niet aan denken om die te moeten gebruiken
Wij woonden in een appartement zonder lift, dus kinderwagen stond bij mij altijd in de auto en werd dus echt alleen buiten/elders gebruikt haha Als ik straks bijv dochter uit school moet halen dan zal ik de baby idd in kinderwagen te slapen leggen zodat ik er gewoon zonder problemen mee de deur uit kan of in de draagzak, kan natuurlijk ook nog
Ik heb al behoorlijk wat op internet rondgekeken en vergeleken maar t blijft een warrige boel met al die keuze die er is, dus graag!!
Ja klopt! Afgelopen zaterdag hadden wij de echo. alles is goed, zal weer een klein mannetje worden. Nog wel binnen de normale marges
@box wij hebben er ook al eentje! Opgehaald via mp, ziet er nog helemaal goed uit. Ben er erg blij mee denk dat wij hem wel veel gaan gebruiken! @peque ik ben ook serieus aan het overwegen om wasbare luiers te gaan gebruiken. Ook vanuit milieu overwegingen en heb idd ook gelezen dat ze eerder zindelijk zijn. Weet alleen nog niet precies hoe en wat en wanneer qua merken enzo, dus ga me nog eens een keer goed inlezen. Prijzen verschillen ook best wel.