Uitgerekend: 1- 15 mei 2019! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pien86, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ja dat is zeker zo. Heb ik hier ook. Enkel had ik wel vet sterk de drang dat alles al helemaal klaar moest staan voordat t kleintje er is. One size kan op t begin nog te groot zijn, dus heb ook een paar newborn overbroekjes gehaald met hydrofielen. Lekker oldschool xD en dan redden we het allemaal wel mee. Ben mn man al aan t leren vouwen zodat hij straks de baby kan verschonen als ik nog geen energie heb :)

peque vindt dit leuk.
  2. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Dat is ook een goede oplossing, hydrofiele luiers ;)

Ik had in het begin van mijn zwangerschap wel een heleboel lijstjes met wat ik allemaal wilde en doen maar nu ik wat verser ben, meer een “ik zie wel hoe het loopt” houding.

En zeker vandaag de dag zijn dingen zo gehaald, besteld en bezorgd dus daar maak ik me allemaal niet meer druk over.

Wel lekker hoor, wat meer zen gevoel zo

3. Elinetjeee

Dat is zeker lekker. Heb ik nu ook wat meer. Op begin van zwangerschap alles al gekocht dus nu ook gewoon niks meer nodig.. volgend weekend gaan we verfen in babykamer, en dan is dat ook klaar :) kan ik lekker de kastjes gaan indelen. Heerlijk keuvelen in dat kamertje :)

4. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Btw, ik vind die luiers wel echt super super s
    jaaaa! Dat keuvelen is wel lekker ja!

Ik merk trouwens dat ik vreselijk aan t opruimen ben ineens. Van alles sorteren, ordenen, verven, weggooien... het huis krijgt een hele metamorfose!

5. Elinetjeee

Haha hier ook, alles moet anders. Kan er dan ook niet tegen dat ik nog een week moet wachten op die beamer voor mn muurschildering. Ik wil gewoon aan de slag zodat het klaar is xD ik denk dat ik mn man heb aangestoken, want die is ook druk aan het opruimen geslagen, alleen dan met zn gereedschap. Alles uitzoeken en moet weer in andere bakkies zodat het allemaal netter staat xD moet er af en toe wel om lachen dan zeg ik zo van wie is er nou zwanger xD hij is ook al bijna 10kg aangekomen sinds ik zwanger ben xD ben wel benieuwd of daar ook een kind uit gaat komen hihihihi

peque vindt dit leuk.
  6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zo, ik kom hier ook weer eens gluren, Haha. Door de app groep vergeet ik dat gewoon helemaal!

@Salima welkom!! Het is hier dus niet zo druk meer als in t begin. De meesten hebben zich in een appgroepje gestopt, waaronder ik, waar er volop gekletst wordt ;) @liefwolkje wat vervelend van Sam zeg! Ik hoop en duim dat de groei snel bijtrekt en je je daar geen zorgen meer om hoeft te maken! Is dit ook een ‘bekend voorkomend’ iets bij dat delen van de placenta? Sorry, geen verstand van ontwikkeling van tweelingen ;)

Hier gaat t verder prima en mag ik niet klagen! Ook lekker aan t opruimen, dat geeft ook een lekker gevoel.

peque vindt dit leuk.
  7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Oh ik kreeg geen meldingen meer :(:(:( dus een hoop gemist zie ik!

@liefwolkje dat is heel dubbel dan he :( dacht dat je t wel vaker hoort bij tweelingen toch dat er eentje dan wat achter kan blijven als de ander dominant is oid op een bepaald gebied? Weet t ook niet eigenlijk....fijn dat ze t goed in de gaten gaan houden bij je...ik ga voor je duimen dat ze bijtrekt qua groei!

@hier vanmorgen groeiecho gehad.hoofdje is goed gegroeid maar nu is t buikje afgenomen :( vk heeft direct overlegd met de gyn en die heeft direct weer contact gehad met t Erasmus en daar moeten we ons vanmiddag meteen melden....
    Hij zit nu nog qua groei wel binnen de lijntjes, maar de vk wilde absoluut geen risico met me lopen door nu niks te doen en dan over 2 weken weer te kijken en dat t dan ‘te laat’ zou zijn (haar woorden). Ik heb geen idee waar t dan te laat voor zou zijn en volgens mij wil ik dat dan ook maar niet weten.......
    Anyway, ik ga weer even door een emotionele rollercoaster heen. En heel hard duimen dat we vanmiddag gewoon met goed nieuws weer naar huis gaan.
    Wat me wel zorgen baart is dat t Erasmus dit toch blijkbaar ook als spoed ziet gezien ik gelijk vanmiddag al moet komen....
    Maar goed, de tranen zijn er weer even uit (natuurlijk maak ik me zorgen om ons mannetje aan wie ik al zo gehecht ben en wie zo welkom is). Nu maar even afleiding zoeken tot ik even naar school van dochter kan om haar te vertellen dat we weer even naar het ziekenhuis moeten en zij daarom even met een vriendinnetje meegaat (nu wilde ze dat sowieso al dus dat scheelt).

8. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Oh hey bah zeg! ik ga ook voor je duimen dat je straks weer helemaal gerustgesteld bent en alles toch gewoon ok is!

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Met de kans dat ik hierna weer geen meldingen ontvang omdat ik nu niet vanuit een melding naar dit topic kon ;) hier dan een update.

Vanmiddag hebben we 1,5 uur zitten wachten voor we eindelijk geholpen werden. Nou ja heel gedoe en ook toen hadden ze blijkbaar nog niet duidelijk voor ogen waarvoor we nou kwamen.
    Uiteindelijk een 2e groeiecho gekregen.
    Hoofdje idd klein, maar wel netjes op zijn curve (voor zover ze nu konden bepalen uitgaand van 2 metingen). Buikje was van p55 gedaald naar p8, dat is wel een flinke daling en dat was wel zorgelijk. Wat ze nu nog niet weten (doordat t pas 2 metingen waren) is of de groei van t buikje helemaal gestopt is of dat dit zijn curve gaat worden.
    De bloeddoorstroming navelstreng en in t hoofdje waren goed.
    In de hersenen wel ietsje langzamer, maar kwam wel overeen met t beeld dat hij sowieso wat te klein is en t was nog wel gewoon goed.

Ze gaan me wel volgen dus nu niet meer naar vk, maar voorlopig naar t Erasmus. Ik zal elke 2 weken een groeiecho krijgen (moet steeds 2 weken tussen zitten ivm anders mogelijke meetvariaties ofzo als ze t wekelijks doen en met 2 weken moet er echt groei wel te meten zijn enzo).
    Nu moeten we maandag er weer heen voor een algehele basischeck geloof ik en dan gaan ze ook de vervolgafspraken inplannen.

Voor nu leek t “gewoon” een klein kindje te zijn, maar het kan wel zijn dat de placenta niet zo goed meer is en de doorstroom dus kan verslechteren. Dit was voor nu elk geval wel de meest gunstige uitkomst en ze gaan t dus goed in de gaten houden.
    Bij bloedverlies, erge buikpijn (vermoeden weeën) of als ik hem veel minder voel moet ik meteen aan de bel trekken.

Dus een zorgeloze zwangerschap zal t niet meer worden en er bestaat een reeële kans op een vroeggeboorte. En nu heel hard hopen en duimen dat t hierbij blijft, dat ie nu eenmaal gewoon wat kleiner is.....maar t wel goed volhoud tot een week of 37/38 en dan gewoon ook goed geboren wordt.

10. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Fijn dat jullie nu goed in de gaten gehouden worden, en ik ga hard voor jullie duimen dat de volgende echo’s laten zien dat zijn ontwikkeling goed gaat, ookal is hij dat wat aan de kleine kant!

BabyFG vindt dit leuk.
  11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Dank je!
    Wij duimen heel hard mee!

12. liefwolkje

liefwolkje Actief lid

1 nov 2016
    402
    359
    63
    @Mammielove klopt! Bij een gedeelde placenta is er een grotere kans dat 1 van de 2 problemen krijgt met de groei. Het is wat dat betreft ook zeker geen zeldzaam geval dat Sam minder goed groeit. Er zit alleen wel een grens tot waar het verschil in groei normaal is en vanaf wanneer het verschil zorgwekkend is en ze willen nu goed in de gaten houden of het niet het 2e geval wordt/is.

@BabyFG het is inderdaad normaal bij tweelingen (vooral met gedeelde placenta) dat er een verschil in groei is. De komende weken moet echter blijken of dat verschil weer binnen de marges komt of erbuiten blijft.
    Wat heftig wat jullie door moeten maken met je zoontje! Ik duim met je mee dat de echo’s wat positiever worden en hij op zijn eigen lijntje blijft groeien. En natuurlijk dat je gewoon de 37 weken haalt!

BabyFG, Mammielove en peque vinden dit leuk.
  13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Goed dat ze jou en de tweeling ook heel goed in de gaten houden! Wat zou er evt voor consequentie zijn als Sam onder de marges komt?? Weet je daar al iets over?
    Ik ga voor jullie ook duimen dat Sam binnen de marges blijft op haar eigen lijntje! Ook heel heftig voor jullie dit....knuffel

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    vandaag op controle geweest op de gewone poli verloskunde (dus niet binnen t Sophia maar gewoon Erasmus). Weer echo gehad en flowmeting. Placenta doet het goed, er was een harde buik te zien (best eens grappig om dat op de echo te zien trouwens ;))en de kleine vermaakt zich nog kostelijk :)
    meneer laat veel van zich voelen sinds vrijdag alsof ie wil zeggen ‘t gaat goed hoor mam!’

deze arts wilde een nieuw plan van aanpak: wekelijkse controles op groei en werking placenta (die flowmetingen). Als blijkt dat hij via zijn lijntje doorgroeit én de placenta goed blijft werken dan kunnen we terug naar 2 wekelijkse controles.
    mocht zijn groei verder afbuigen dan blijft t bij wekelijkse controles.

voor nu zag het er allemaal goed uit en hij verwachtte niet dat ze ergens de komende dagen ineens iets zouden moeten
    Afwachten maar :) en natuurlijk blijven we hopen op de best mogelijke uitkomst :) dat t gewoon een kleine kindje is die nog lekker tot een week of 38’blijft zitten waar ie zit :)

wederom werd benadrukt dat ik vooral erg op het voelen van leven moet letten. Zodra ik voel dat het minder is meteen aan de bel trekken en niet afwachten als bijv dag later al een controle gepland heb staan.
    ze zitten er echt bovenop dus :)

Vanmorgen heb ik ook de bedrijfsarts gesproken en die heeft me nu volledig de ziektewet ingestuurd (werkte nog maar paar uurtjes vanuit huis i.v.m. Bekkeninstabiliteit).

15. Carmina26

Carmina26 Actief lid

3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Uitgerekend: 1 t/m 15 mei 2019!

25 april 2019
    Mellshariff - 25 jaar - 2e kindje

27 april 2019
    Ciprilla - 25 jaar - 2e kindje

29 april 2019
    Curitiba - 42 jaar - 2e kindje

30 april 2019
    Daan3 - 28 jaar - 2e kindje
    Carmina26 - 30 jaar - 2e kindje

2 mei 2019
    peque - 45 jaar - 1e kindje

3 mei 2019
    Wildchildmom - 27 jaar - 2e kindje
    Kersje24 - 26 jaar - 2e kindje

5 mei 2019

Skittle - 33 jaar - 2e kindje (1e om voor te zorgen)
    Mammielove - 32 jaar - 3e kindje

6 mei 2019
    Kokjes - 27 jaar - 3e kindje
    Mariekemama - 32 jaar - 2e kindje

7 mei 2019
    Isayez - 27 jaar - 2e kindje
    BabyFG - 30 jaar - 2e kindje

8 mei 2019
    Mlb - 24 jaar - 2e kindje
    Koektrommel - 26 jaar - 4e kindje

9 mei 2019
    Rnsk - 27 jaar - 1e kindje
    ClandeStinee - 26 jaar - 1e kindje
    Kenikela - 30 jaar - 1e kindje
    FHAM090519 - 24 jaar - 1e kindje

10 mei 2019
    xxmama2016 - 26 jaar - 3e kindje

12 mei 2019
    ♡♡
    Liefwolkje - 25 jaar - 1e kindje en 2e kindje

16 mei 2019
    Elinetjeee - 23 jaar- 1e kindje
    Pien86 - 32 jaar - 1e kindje

JONGEN (8) MEISJE (12) VERRASSING (5)
    ---------------------------------------------

Afspraken:

Januari:
    9 - ciprilla - glucose tolerantie tes
    11 - BabyFG - groeiecho 1
    18 - kokjes - inleiding bespreken gyn. 09.00u
    18 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15
    21 - ciprilla - controle vk 17.00u
    23 - kokjes- controle vk 18.00u
    25 - Kenikela - echo gynaecoloog 11.40u
    28 - Rnsk - controle vk 18:00

Februari:

1 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15
    1 - ClandeStinee - centering pregnancy 14:00
    4 - Carmina26 - echo 17u45

9 - BabyFG - pretecho 3d/4d
    15 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15
    18 - Kenikela - groei echo 1. 14.45u

Maart:
    1 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15
    4 - elinetjeee - pretecho 30 weken- 11:00
    15 - Koektrommel - centering pregnancy 9:15

16. SMHJ

SMHJ Nieuw lid

5 jan 2019
    3
    3
    3
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik nog in deze groep bij kan springen..Ik zie echter ook veel dames in de lijst staan van mijn eigen leeftijd (ik ben 26) en zwanger van mijn eerste kindje (een meisje). Ik ben op 30 april 2019 uitgerekend. Nu zag ik verder geen april lijsten staan in dit forum, alleen die t/m 16 april maar vond 1 mei 2019 dan toch het meest in de buurt komen van mijn uitgerekende datum.

X

Kenikela en MLB vinden dit leuk.
  17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hoi, welkom hoor! Er wordt hier alleen niet meer zo actief gekletst. We zijn enkele weken geleden, althans de meeste van hier, overgestapt naar whatsapp ;) Daar wordt er dus verder gezellig op los gekletst.
    Ik weet alleen niet meer naar wie je dan evt je nummer kon sturen :)

SMHJ vindt dit leuk.
  18. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Pien86 geloof ik voor whatsapp.

SMHJ vindt dit leuk.
  19. SMHJ

SMHJ Nieuw lid

5 jan 2019
    3
    3
    3
    Vrouw
    Flevoland

Ooh haha! Snap dat als jullie al een tijdje samen kletsen jullie daarop overgestapt zijn. Ik zal Pien86 even een berichtje sturen. :)

BabyFG vindt dit leuk.
  20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Welkom!

SMHJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina