Uitgerekend: 1- 15 mei 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kokjes, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Oeh lekker weertje daar dus? Dat is genieten! Behalve van t slapen dan. Misschien kan je een ander kussen vragen en een klamboe fixen haha! Geniet ervan nog!!

2. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Begin hier nu ook met vlagen misselijk te worden. Nog niet hoeven spugen maar ben bang dat dat nog wel gaat komen gezien mijn vorige zwangerschappen :confused:.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    even contact opnemen met je huisarts hoor bij benauwdheid :) ventolin kun je gewoon veilig gebruiken tijdens zwangerschap. heb het zelf ook meteen gevraagd en moet het nog even ophalen, als het goed is ligt het vanaf vandaag klaar bij de apotheek.
    bij vorige zws probeerde ik met onderhoudsmedicijnen te stoppen (astmatisch), maar dat lukte niet omdat ik te benauwd werd. toen op advies van mijn huisarts toch de onderhoudsmedicijnen weer gestart ('liever een moeder met medicijnen dan een benauwde moeder' zei ze) en toen kreeg ik ventolin erbij voor als ik echt te benauwd was. normaal heb ik daarvoor serevent, maar die hadden ze toen liever niet tijdens zws. zelfde werkzame stofje dacht ik maar prima ;)
    nu zit ik al paar jaar zonder onderhoudsdosering en dat gaat goed, ben benieuwd hoe het dit keer dan gaat in de zws. heb dus in elk geval wel ventolin achter de hand mocht het nodig zijn.

ben je bekend met een buikademhaling? die kun je eventueel ook even toepassen voor een beetje verlichting van de benauwdheid.

MLB vindt dit leuk.
  4. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Thanks voor de tip!
    Wil het nog wel even zonder proberen, heb het vorig kaart ook gehad maar weet even niet meer of ik het zo erg had. Ben inderdaad bekend met de oefeningen. Als het echt te gek wordt zal ik inderdaad wel langs de huisarts gaan, wil wel blijven ademen haha.

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ja kunnen ademen is zeg maar best handig ;);) vervelend is t wel zeg zo benauwd! ik had eigenlijk ook allang verwacht bij de huisarts te zitten voor toch weer een onderhoudsdosering, maar tot nu toe valt t gelukkig(!!) mee. benauwd zijn is echt niks, is echt geen hol aan. sterkte! hoop dat je gauw weer gewoon kunt ademen :)

MLB vindt dit leuk.
  6. Isayez

Isayez Actief lid

29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Vanmorgen en net ook sliertje afscheiding met bloed..
    Gelukkig vrijdag al een echo

7. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ben je dan gewoon benauwd of ook door veel slijm ophoesten? Ik ben continu slijm aan het ophoesten, niet leuk meer. Maar ik ging googlen en kwam erachter dat dit ook gewoon een zwangerschapskwaaltje kan zijn.. ook werd ik vannacht continu wakker van stekende pijn in mijn borsten. Zo hevig als kuitkramp, alleen dan in mn borsten. Dat was echt niet leuk, nu gelukkig weer weggetrokken. Voel wel dat de bovenkant van mijn borsten wat is opgezet. Denk dat mijn lichaam zich goed aan het voorbereiden is

8. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Nee wel echt benauwd helaas!
    Auw lijkt mij heel pijnlijk die kramp in de borst..

9. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ja was niet lekker, nu voelt het nog een beetje beurs als ik eraan kom, maar verder gelukkig niet.

Weet iemand toevallig of er een hoestdrank te vinden is die veilig te gebruiken is? Ik ben die slijm in mijn keel een beetje zat

10. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Vervelend! Nog 3 dagen uitzingen, succes met wachten!

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @Elinetjeee heb even gegoogled en er zijn hoestdranken speciaal tegen slijmhoest (zie afbeelding). Dan even googlen naar de merknamen en de bijsluiters of je ze mag gebruiken ;)

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Pfff ochtend gewerkt en nu thuis en nu worden mn ogen weer zo zwaar he....maar wil ook niet elke dag een middagdutje doen :confused: dat is ook weer zoiets...nu al

Ook t idee dat er een soort doorzichtige waas voor mn ogen zit,
    Ik zie nog wel alles maar alsof ik door vitrage heen kijk. Heeeeel irritant

Zo maar even mezelf activeren, stukje verder tegelen in de badkamer en hopen dat t helpt :|

13. Nala1987

Nala1987 Actief lid

7 aug 2014
    137
    3
    18
    Van mij!!! Hahah

14. Nala1987

Nala1987 Actief lid

7 aug 2014
    137
    3
    18
    :( heel veel sterkte en een dikke knuffel

15. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Sinds mijn vorige zwangerschap zijn mijn ogen achteruit gegaan. Ik draag nu een bril, hoop dat ze niet verder achteruit gaan.

Zo knap, ik ben echt geen klusser. Ik kan alleen verven en dat gaat nog moeizaam. Helaas want er moet nog genoeg gedaan worden in onze woning. :rolleyes:

BabyFG vindt dit leuk.
  16. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Alles weer even bijgelezen...

@MotherOfAnAngel wat een verdrietig nieuws... wat onwijs triest dat dit weer zo voor jullie moet lopen.. :( dikke knuffel en ik hoop dat jullie heel snel een gezonde zwangerschaps gegund is!!!

@andere echo’s: fijn de goede echo’s! Gefeliciteerd!

@misselijkheid: ik merk dat hier ook de misselijkheid erger wordt, ondanks de tabletjes. Bij mn dochter piekte het ook bij 9 a 10 weken. Hoop dat het deze keer wat minder heftig is..

Wij hebben het gisteren aan onze moeder en mijn stiefvader verteld! Zo leuk :) gisteren herhaalde mn dochtertje voor het eerst dat er een baby in mijn buik zit (hadden we nog niet zo benoemd) en kreeg mn buik zelfs een kusje ❤️

liefwolkje, Flamingo1990, Carmina26 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik ben momenteel ook erg moe en lusteloos. Gister had ik een betere dag. Vandaag weer energieloos en lig nu ook op bed. Kan alleen niet slapen, peuter loopt nog rond ;)
    Over 24u heb ik mn echo gehad!!! Spannend!! :)

MLB, Carmina26, Pien86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Same here! Ik werk thuis, maar moeite met ogen open houden achter laptop.

Wat knap dat je zelf gaat tegelen! Misschien wel goede bezigheid tegen de moeheid ja. Succes!

19. Ebrum

Ebrum Fanatiek lid

11 mei 2013
    1.725
    853
    113
    Ik zou niet opgeven. Ik ken heel veel mensen die miskramen hebben gehad en toch een gezond baby hebben gekregen. Ik zou eerst laten onderzoeken wat de reden zijn van de miskramen. Heel veel sterkte!

20. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Er zijn onderzoeken gedaan kwam niks uit en verder willen ze me niet helpen..vandaag nog gebeld maar hoef daar niet meer heen te bellen want ik ben retour huisarts gestuurd. Die nu mijn aanspreekpunt is

Deel Deze Pagina