Nog een beetje hetzelfde. Bloeden nog niet gestopt, maar het blijft heel weinig (vandaag op een hele voormiddag een paar dikke druppels op het inlegkruisje) en het varieert van lichtrood tot bruin. Met de gyn gebeld en afspraak van maandag blijft gewoon staan, tenzij het bloeden nu echt gaat toenemen, dan mag ik opnieuw bellen en al iets vroeger komen. Mijn kwaaltjes blijven wel in volle hevigheid aanwezig en dat was bij de mk in juni niet, dus wie weet is het toch allemaal niets. Voorlopig ga ik wel gewoon uit van het slechtste en dan komt het mss iets minder hard aan als het effectief misloopt.
Dat wordt afzien tot maandag! Goed teken dat het zo weinig is. Ik blijf positief voor je, maar snap dat je uit zelfbescherming al van t slechtste uitgaat! We blijven duimen
@BlueEyedSoul88 gefeliciteerd!! Geniet ervan! Wij moeten nog 1,5 week wachten maar ook dat begint eindelijk wat dichterbij te komen @kokjes deden ze moeilijk dan over t overstappen? Jij bepaalt toch zeker zelf bij welke vk jij op je gemak bent en waar je je aanmeld @ongeluk, werkelijk verschrikkelijk...ik heb de nieuwsberichten zelf niet gevolgd maar wel via vriendinnen in een groepsapp. Begreep dat 3 kindjes uit 1 gezin kwamen.....echt verschrikkelijk voor alle nabestaanden, maar ook vreselijk voor de leidster mijn hart huilt vandaag.
@BlueEyedSoul88 Gefeliciteerd! Wow wat veel berichten hier.. heb me weer helemaal bijgelezen. Ik kan het niet bijhouden haha
@BlueEyedSoul88 gefeliciteerd met het kloppende hartje! wat een mooie echo geniet ervan! @borstvoeding ik ben wel van plan het te gaan geven, hoop dat m’n borsten het aan kunnen want m’n tepels zijn erg gevoelig en doen zo snel zeer.. wil het wel proberen
Wij duimen ook mee! Hoop zo op een mooie echo voor je. Wat de borstvoeding betreft, ik ga dit sowieso terug proberen en volhouden tot wanneer het kan volgens mijn gevoel. Bij zoontje gestopt rond 8 weken omdat ik het toen al vrij zwaar had op psychisch vlak. Was een hele bevrijding toen. Voel me daar met momenten nog schuldig over maar hij heeft toch 8 weken gehad en is nu toch een gezonde kleuter van 3,5j ik zal dan wel mijn elektrische kolfmachine terug moeten bovenhalen en dit nog eens testen. Was niet zo’n succes bij ons zoontje..
Overproductie is alles behalve makkelijk Ik hoop dat het iedereen die hier bv wil geven gaat lukken om het ook te doen. En wil jullie ook gelijk de tip geven, dat als niet (meteen) goed lukt, direct contact op te nemen met een lactatiekundige zodat zij je verder kunnen helpen
Gefeliciteerd met de goede echo @BlueEyedSoul88 !! Hmm dat wordt even de dagen uitzitten dus @SHN , ik duim voor je dat de kleine het nog steeds prima doet en het bloedverlies niks ergs betekend! - Borstvoeding: ik wil het wel gaan proberen denk ik, maar heb wel mijn twijfels. Ik vind het heel moeilijk om controle los te laten en zo ook op dit gebied. Ik ben bang dat ik bij bv steeds ga denken of ze wel genoeg te drinken krijgen terwijl ik bij fv precies kan zien hoeveel erin gaat. Maar ik denk dat ik tegen die tijd maar eens een meer informatie op ga zoeken over borst en flesvoeding
Ja eens, borstvoeding is alles behalve makkelijk in het begin. Ik heb kloven gehad, spruw, een flinke ontsteking. Maar het is me allemaal waard geweest, ik kijk nu al uit naar een volgend borstvoedingsavontuur. Ik vind het zo iets magisch. Het begin is moeilijk maar met de juiste hulp van een lactatiekundige kan het al veel beter worden. Hoe ouder je kindje, hoe makkelijker is mijn ervaring.
Ik vond het juist heerlijk geen gedoe met hoeveel mag ze, hoeveel schepjes etc. Gewoon voeden en opletten in het begin welke borst je hebt gehad. Als de plasluiertjes goed zijn, is het goed. Ze drinken zoveel als ze aan kunnen. Het ene kindje wil bijvoorbeeld liever 1 keer heel veel en een ander kindje (zoals mijn dochter) wilt liever meerdere keren een klein beetje. Het regelt zich allemaal vanzelf uiteindelijk.
Ik denk dat fulltime kolven voor een tweeling echt heel veel tijd gaat kosten. Dat is een hele investering, als je dat zou doen petje af. Sowieso borstvoeding aan een tweeling is gewoon wat lastiger denk ik. Je kan ook combineren. Dus om en om met flesvoeding en borst. Zo krijgen ze van allebei wat.
Of ze genoeg binnen krijgen merk je vanzelf aan de weegschaal. Hier gaf t zoveel rust toen we de fles konden geven en ze niet meer aan mn borsten moest. Ik heb die hele nacht liggen janken van de pijn en juist ‘s nachts wilde ze constant en alleen t idee al dat ze er weer aan moest ging ik nog harder van janken. Ik ben toen in een paar dagen helemaal mezelf kwijt geraakt. T was toen ook al te ver om nog tepelhoedjes bijv te proberen of te gaan kolven, ook dat zou heel veel pijn blijven geven. En dat trok ik niet meer daar. T schuldgevoel kwam eigenlijk alleen op momenten dat anderen het “veroordeelden” dat ik t zo snel al had opgegeven....maar hoe t bij de een gaat zo gaat t niet bij de ander. En wat de een voelt voelt de ander niet. De een is gevoeliger in die regio dan de ander. En de een is bereid er zelf volledig aan onderdoor te gaan om maar bv te kunnen geven (want ze moeten en zullen) en de ander trekt makkelijker een grens. Ik had mijn grens bereikt Op dat moment was de rust mij meer waard, en wat kregen we er een tevreden meisje voor terug! En die band tussen mij en dochter had niet nóg sterker kunnen zijn dan die nu is. Ik heb gelukkig nog ff de tijd om na te denken wat ik dit keer wil en hoe ver ik er eventueel voor wil gaan. Als ik het weer ga proberen dan idd wel op tijd met een borstvoedingsdeskundige en evt lactatiekundige erbij en evt ook sneller al tepelhoedjes proberen uit voorzorg Maar kolven op t werk, nee dat zie ik dan weer niet zitten dus als t lukt dan tegen die tijd zodanig afbouwen dat alleen ochtend en avond of alleen de avond nog bv is dan (ochtend moet ik al om 7 uur de deur uit voor mn werk)
@MotherOfAnAngel nog 1 nachtje....uur of 3 was t toch? Ik blijf nog even duimen! En ook voor @SHN !! En natuurlijk voor iedereen die morgen de echo heeft!
Ik weet niet zeker meer of het kwart vóór of kwart over 3 was. Dus morgen om 14.45 zitten we klaar Ben zo bang voor een eventuele curretage