Uitgerekend: 1- 15 mei 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kokjes, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @Carmina26 met alleen de nipt heb je nog steeds geen zekerheid. Zou je dan daarna ook vruchtwaterpunctie doen als er mogelijk sprake is van down of die andere 2 symptomen? Gewoon oprechte interesse hoor :)

Altijd een lastig onderwerp vind ik. Het moeilijke aan een down bijvoorbeeld, je hebt zoveel verschillende gradaties daarin...van hele milde tot hele erge. En welke mate kunnen ze helaas niets over zeggen voor de geboorte.

Ik hoop ook dat we gewoon allemaal gezonde kindjes mogen krijgen natuurlijk.
    Mocht er een ernstige afwijking blijken bij onze 20 weken echo dan zullen wij vooral meer willen weten over de mate van zorg die nodig zal zijn vanaf geboorte en wat kwaliteit van leven zou zijn voor het kind. Ik ben daar misschien wat harder in, maar we hebben al een dochter die ook onze aandacht verdient en als daar een heel zorgintensief kindje bij zou komen zou ik dat zelf niet aankunnen, en zou dit ook niet eerlijk vinden tegenover dochter. De mate van kwaliteit van leven van t kindje zelf is voor mij een 2e belangrijk criterium. Misschien nog wel belangrijker dan t eerste. Ook hier ben ik misschien hard in, maar je ziet soms kinderen die dusdanig gehandicapt zijn en zodanig geestelijk ook vanalles mankeren dat ik me serieus afvraag wat voor hun nou de waarde van leven is....en dan heb ik t over de hele ernstige gevallen he. Die nooit ook maar iets zelfstandig zullen kunnen doen en geen zinnig woord uit kunnen brengen. Ik snap dat dit een moeilijk en pijnlijk onderwerp is, want de liefde die je voelt voor je kind is onvoorwaardelijk. Maar zo’n kindje zou ik laten gaan.

@vrolijker dingen, wat een boel hartjes al op de lijst!!! Nog maar een paar die nog niks weten, waaronder ik ;)

Mn fysio zei vandaag ‘je glimt helemaal’ niet letterlijk van een vette huid maar dus die zwangere uitstraling bedoelde ze haha

Mn bekken is trouwens echt kut met peren vandaag, sorry voor mn taalgebruik :rolleyes:

ciprilla vindt dit leuk.
  2. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Uitgerekend: 1 t/m 15 mei 2019!

1 mei (2)
    Mellshariff - 24 jaar - 2e kindje
    Carmina26 - 30 jaar - 2e kindje

2 mei

peque - 45 jaar - 1e kindje

3 mei (5)
    Kokjes - 27 jaar - 3e kindje
    Ciprilla - 25 jaar - 2e kindje
    Daan3 - 28 jaar - 2e kindje
    Wildchildmom - 27 jaar - 2e kindje

4 mei (1)

5 mei (2)
    Curitiba - 42 jaar - 2e kindje
    Skittle - 33 jaar - 2e kindje (1e om voor te zorgen)

6 mei

7 mei (1)
    Isayez - 27 jaar - 2e kindje

8 mei (2)

Mammielove - 31 jaar - 3e kindje
    Aapje22 - 28 jaar - 3e kindje

9 mei (3)
    MLB - 24 jaar - 2e kindje
    Flamingo1990 - 28 jaar - 1e kindje
    Kersje24 - 26 jaar - 2e kindje

10 mei (2)
    Ebrum - 27 jaar - 2e kindje
    Koektrommel - 25 - 4e kindje

11 mei (2)

BabyFG - 30 jaar - 2e kindje
    Kenikela - 30 jaar - 1e kindje

12 mei (5)
    ♡♡ Liefwolkje - 25 jaar - 1e kindje en 2e kindje
    Rnsk - 27 jaar - 1e kindje
    Mariekemama - 32 jaar - 2e kindje

Gwenvd - 31 jaar - 2e kindje
    xxmama2016 - 26 jaar - 3e kindje

13 mei (2)
    Pien86 - 32 jaar - 1e kindje
    Nala1987 - 30 jaar - 2e kindje

14 mei (2)
    BlueEyedSoul88 - 30 jaar - 1e kindje
    ClandeStinee - 26 jaar - 1e kindje

15 mei

17 mei

Elinetjeee - 23 jaar- 1e kindje
    ----------------------------------------------
    Totaal: 30
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (5) | onbekend (26)
    ☆ Paula1984
    ☆ Miesje25
    ☆ Namar
    ☆ Maarr
    ☆ 2Bmom
    ☆MotherOfAnAngel
    ☆SHN

Afspraken:
    26 - xxmamaxx2016 - echo
    27 - Nala1987 - intake
    28 - Ebrum - intakevk + echo
    28 - Isayez - echo 09:10 uur

Oktober:
    01 - BlueEyedSoul88 - 2e echo + intake gyn 09.00u
    01 - BabyFG - 1e echo en intake VK 15.00u
    01 - Rnsk - 1e echo en intake 16.50u
    02 - BabyFG - echo bij gyn 14.00u
    02 - liefwolkje - echo bij gyn
    03 - Mariekemana - 1e echo en intake
    03 - Pien86 - 1e echo en intake 10:20
    09 - Mellshariff - echo 10:00
    09 - peque - intake + 2de echo 9.00
    09 - Mammielove - intake vk 10.30u
    09 - kokjes - intake + termijn echo 19.30
    09 - xxmamaxx2016 - echo gyn 08.45u
    10 - Mammielove - termijnecho 20.00u
    12 - koektrommel - controle vk 12:30u
    15 - Carmina26 - 2e echo 17u45
    15 - MLB - termijnecho 19:20
    15 - kersje24 - termijnecho 20.00
    18 - ClandeStinee - termijnecho 9.00u
    19 - ciprilla - termijnecho 15.00u
    22 - Flamingo1990 - termijn echo en intake
    22- elinetjeee - termijnecho 12.00u
    26 - koektrommel termijnecho - 9:15u
    29 - ciprilla - controle vk 16.20u

November:
    2 - Koektrommel - geslachtsbepaling 17:30u
    12- elinetjeee- controle verloskundige 12.00u
    13 - ciprilla - geslachtsbepaling 11.00u
    17 - BabyFG - geslachtsbepaling 11.20u
    19 - Kenikela - geslachtsbepaling 14.00u

3. Carmina26

Carmina26 Actief lid

3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Nee idd, bedoelde eerder dat we dan een indicatie hebben. Maar mijn gyn ging bij de 12 weken echo meer uitleg geven ;)
    Ik snap je volledig! Ik zie soms ook kinderen met een handicap die dan ook geestelijk mankeren en ik denk dat wij dat gewoon niet aankunnen. Ook denk ik dat het leven voor hen amper iets te bieden heeft. Heel moeilijk hé, maar ben daar ook een vrij harde in..

BabyFG vindt dit leuk.
  4. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Het lijkt mij wel fijn zwangerschapszwemmen. Vind het nu nog beetje vroeg. Voel me dan beetje opgelaten tussen alle hele dikke vrouwen. Bij mij zie je nog erg weinig

5. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    #2965 Koektrommel, 26 sep 2018
    Laatst bewerkt: 26 sep 2018
    Deze besteld :D Wilde eigenlijk de grote versie maar die kan ik hier nu niet kwijt. Nu deze via aliexpress besteld. €16 o_O In NL kost dit formaat €75 :roflmao:.

Bijgevoegde bestanden:

Kenikela, Gwenvd, Aapje22 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Wildchildmom

28 aug 2018
    77
    145
    33
    Hier doen ze die combinatie test standaard . Van mij hoeft het niet percee...

Vraagje ben benieuwd zijn er meer van jullie die samen slapen of dat van plan zijn? Bij mn zoon een heeel kamertje gemaakt mij hij heeft nooit in zn eigen bedje geslapen :p

Wij hebben al een tijd een familiebed 2x 2 persoonbed en ben dus dit keer ook niet van plan een eigen kamer te gaan maken.

Wanneer ze er zelf aan toe zijn uiteraard wel!

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken de meeste mensen in nl die het weten vinden het maar raar.. gelukkig hier niet en een leuke fb groep gevonden waaar heel veel samenslapers zijn!

Koektrommel en ciprilla vinden dit leuk.
  7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wij gaan dit keer wel voor een co-sleeper die aan de kant van t bed open zodat ik er zo bij kan :) dochter heeft de 1e 4 maanden naast ons gelegen in de wieg en dat vond ik heerlijk!

Vanaf maart heeft ze ook een paar maanden weer bij ons op de kamer gelegen (wel in eigen bed), omdat zij toch nog geen kamer had...en dat was eigenlijk gewoon heel gezellig :) zij wilde ook eigenlijk helemaal niet terug naar een eigen kamer haha. Ze vond t zo fijn om ons gelijk te kunnen zien als ze wakker werd.
    Wij waren echter wel weer toe aan een kamer voor onszelf....natuurlijk word je er heel creatief van als je intiem moet zijn buiten je bed, maar mn lijf was die creativiteit wel zat op gegeven moment hoor ;) die was blij toen t weer gewoon in bed kon :roflmao:

Als baby sliep ze ook geregeld in mn armen, heeeerlijk vond ik dat.
    Toen wilde ze dat zelf een hele tijd niet en sindsdien eigenlijk alleen als ze ziek is bijv...maar als ze ziek is wil ik het niet hebben (bang dat ze ons bed onderspuugt...heb ik liever dat ze haar eigen bed onderspuugt ;) die is daarop ingericht zeg maar :D). Als ze dus ziek is dan gaat man meestal bij haar liggen. Want sinds ze groter is als ze dan bij ons ligt dan slaap ik zelf niet. Met geen mogelijkheid.....
    Proberen t wel eens, maar meestal draait t erop uit dat ik haar dan als ze diep in slaap is terug breng naar haar eigen bed, of man gaat dus al gelijk bij haar erbij liggen. Ook als ik bij haar lig slaap ik ook niet. Dus tja.

Baby komt dus wel de 1e tijd in een co-sleeper bij ons erbij :)

Aapje22, Wildchildmom en ciprilla vinden dit leuk.
  8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Mooi verwoord @BabyFG , ook een kindje laten gaan kan uit liefde... maar dit is inderdaad een gevoelig onderwerp met uiteenlopende meningen.

@Wildchildmom , heerlijk samen slapen! Doen wij hier ook, niet bewust voor gekozen maar is erin geslopen. We hebben een 180 x 200 bed maar past nog goed. Een tweede kindje erbij denk ik niet, dus we gaan wel proberen om die in het wiegje te laten. Maar als dat niet gaat dan vinden we wel een oplossing dmv co sleeper. Mijn dochter heeft een eigen kamer, altijd gehad. Ze heeft alleen nooit in dr ledikant geslapen. Ze heeft nu een prinsessen peuterbed, ze is zelf gaan aangeven dat ze daar wilde slapen, zeker toen de borstvoeding stopte. Nu valt ze in slaap in haar eigen bed, wel met een van ons erbij. Vaak komt ze snachts overlopen maar dat mag. Mijn man wil nu wel weer gaan oefenen met haar terug leggen, ik zie dit niet zitten momenteel omdat ik echt in coma lig snachts.. dus ik kies voor gemak. We zien wel hoe of wat.. het lijkt me trouwens wel erg makkelijk als ze op haar eigen kamer slaapt als de baby er is, zodat ze niet wakker wordt. Maar mocht dit niet het geval zijn, zal ze er wel aan wennen. Ik maak me er nog niet druk om, ik geniet nog steeds van dat kleine meisje naast me in bed. :)

BabyFG vindt dit leuk.
  9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Een van ons ligt ook altijd elke avond even nog bij haar, 99 van de 100 keer is ze binnen een paar minuten vertrokken :) maar is altijd een heerlijk momentje genieten zo.
    Hebben ook tijden gehad moesten we ernaast zitten en wilde ze hand vasthouden :) we hebben nooit moeilijk gedaan over even helpen in slaap te vallen. Als haar dat zo’n fijn en veilig gevoel geeft is ons dat veel waard. Het kost tenslotte maar een paar minuutjes van onze tijd meestal :) (en mensen die hier andere keuzes in maken is ook helemaal prima natuurlijk :) ik zeg altijd maar zo je moet doen waar jij je goed bij voelt en waarvan jij denkt dat goed is voor je kindje)

Tot ze 15 maanden was viel ze altijd alleen in onze armen in slaap, tot ze opeens besloot in haar ledikant in slaap te willen vallen. ;)
    We hebben haar nooit laten huilen (waarbij zeuren/jammeren wel anders is dan huilen ;))

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @BabyFG C. Viel altijd aan de borst in slaap.. heerlijk makkelijk. Ze heeft wel een beetje problemen met in slaap komen, op slechte dagen zit ik bijna een uur bij haaro_O dat breekt me nu wel op. Maargoed we hebben haar nooit laten huilen en eigenlijk is het altijd al drama geweest om haar alleen te laten slapen. Komt vanzelf wel denk ik dan maar :roflmao:

Daan3 vindt dit leuk.
  11. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    fout

12. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Neeeee. Uren werk voor niets o_O hahaha. Ik dacht ik verander de lijst even een beetje krijg ik nu ineens een fout melding :mad::p.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ghehe goed bezig ;)
    Hihi succes :D

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Och ze is ook nog jong. Dat hele snelle in slaap vallen is ook pas van de laatste jaren ;) ze slaapt uberhaupt pas structureel goed sinds ze 3,5 was. En nu heeft ze ook weer even een fase dat ze weer moet plassen ‘s nachts. Soms 1 keer, soms 3 keer ;) wel jammer dat ze altijd mij roept, dat ik denk ‘je hebt ook een vader hoor’. Maar goed, geeft ook niet. Vaak moet ik zelf ook plassen:roflmao:
    Wat me heel lang ook tegengehouden heeft om aan een 2e te denken ‘weeeeer een jaar niet slapeno_O’ maaar dat hoeft natuurlijk helemaal niet ;) voor t zelfde geldt valt t mee haha

ciprilla vindt dit leuk.
  15. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Hier slaapt onze dochter ook nog bij ons in bed. Ze gaat in de avond pas laat naar bed (iets met een middagslaapje waar ze nog niet zonder kan) en ze valt heel moeizaam in slaap. Ze heeft een eigen kamer en bed maar geeft duidelijk aan iedere avond ‘papa en mama bed’. Soms wordt ze meerdere keren wakker s nachts en dan zegt ze ‘mama liggen’ en dan kruipt ze weer heerlijk tegen me aan. Ze heeft wel periodes in haar eigen kamer geslapen, maar heeft toch heel veel behoefte aan bij ons liggen.
    We zien het wel hoe het gaat als de baby er is. Die komt lekker in een cosleeper naast mij liggen :) heb mn dochter ook tot 14 maanden s nachts gevoed, dus lijkt me ideaal.

ciprilla en BabyFG vinden dit leuk.
  16. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik ben heel de dag al niet misselijk geweest, en merk dat ik me daar best druk om maak. Tepels doen nog wel pijn, maar bah.... ik vind deze weken echt slopend!

@Samen slapen, nee dat doen wij niet. De eerste paar weken liggen ze naast ons in een wiegje, of evt tussenin op een verschoningskussen, maar na die weken, ongeveer 5, gaan ze naar hun eigen kamer. Is bij beide prima gegaan, dus ga dat nu ook weer zo doen.
    Zoontje komt tegenwoordig vroeg in de ochtend of halverwege de nacht zn bed uit, en komt dan bij ons liggen. Dat is geen probleem en zolang ze rustig zijn mag dat ook wel, maar het is nog nooit gebeurd dat ze bv niet in hun eigen bed wilden gaan slapen.

17. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Qua misselijkheid wat weg trekt; Herkenbaar! Ik word er echt angstig van. Geef mij maar misselijkheid in volle glorie, dan zit het goed haha.

@ slapen. We hebben natuurlijk geen ervaring, maar we willen de eerste 4-5 maanden het kindje op onze kamer laten met een co-sleeper. daarna afbouwen naar eigen kamer. Ligt er wel aan hoe ik zelf slaap, want volgens mij ben ik heel gevoelig voor ieder geluid wat een baby maakt. Als m’n nachtrust echt verpest wordt dan wellicht toch al eerder naar eigen kamertje.

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    De 1e nachten werd ik wakker van elk geluidje. Niet gek ook tis opeens toch heel raar hoor zo’n klein hummeltje naast je waar je hartstikke verantwoordelijk voor bent ;) maar ik wende er toch wel snel aan, al sliep ik wel heel licht maar wel goed verder :) en t heerlijkste vond ik ogen open doen en dan gelijk je kleintje zien ❤️❤️❤️

Ik zou zeggen fijn toch even een dag niet misselijk :|

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  19. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    De eerste nachten werd ik zelf wakker om te kijken of ze er nog wel lag of nog ademde, heel irritant. Maar ik kon echt niet slapen zonder haar bij me. Pas sinds de borstvoeding gestopt is gaat me dat makkelijker af.

Daan3, Flamingo1990 en BabyFG vinden dit leuk.
  20. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Haha juist heerlijk niet misselijk zijn toch! Ik geniet er nog even volop van zolang ik nog niet misselijk ben.

BabyFG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina