Uitgerekend: 1- 15 mei 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kokjes, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Mariekemama en Pien86 vinden dit leuk.
  2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @Daan3 mooie echo! Zo aandoenlijk he zo’n klein minimensje
    Verheug me er ook op om t volgende x te zien bewegen al :):):)

Daan3 vindt dit leuk.
  3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Succes vandaag met de echo’s meiden! Hoop dat jullie goed nieuws komen brengen :)

Pien86 vindt dit leuk.
  4. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

O wat heftig :( dikke knuffel

5. Elinetjeee

Ik heb me vandaag maar weer ziek gemeld. Ik zou in de thuiszorg werken, maar na 2 happen ontbijt kwam deze er weer uit. :( daarna natuurlijk ook niet meer kunnen slapen. Avonddiensten gaan nu goed. Maar ochtenddiensten zijn een ramp. Vooral bij thuiszorg dan kan je ook niet even rustig aan doen.

6. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Jaa zeker fijn! Ik was vorige echo eigenlijk al twee dagen vooruit gezet, maar wilde eerst de termijnecho afwachten. En gisteren dus nog een dag vooruit. Ik had bij mijn dochter exact hetzelfde haha, ook eerst 2 en later nog 1. Ik ben bij beide vrij zeker van mn eisprong, dus zullen wel wat sneller groeien ofzo :roflmao:

De echo duurde zo’n tien minuten ofzo. Voor zover ze kon beoordelen met deze termijn zag het kindje er super uit. We zagen zelfs al de handjes en voetjes en de navelstreng die naar de placenta liep. Zelfs al een profiel van het gezichtje, zo bijzonder.

Carmina26 en BabyFG vinden dit leuk.
  7. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Succes met de echo’s vandaag meiden! Hopelijk nog meer mooie plaatjes!

Balen @Elinetjeee, naar om je zo beroerd te voelen :(

Hoe zat het ook weer met die ramzi (geloof ik) theorie? Mijn echo was uitwendig en de placenta vormt zich aan de linkerkant.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Die kijkt in principe naar de dooierzak, omdat vaak de placenta op die plek gaat groeien. Het gaat uiteindelijk om de locatie van de placenta. Links zou een meisje zijn en rechts een jongen.

Was t links in beeld te zien? Dan zou ie dus rechts zitten in werkelijkheid bij een uitwendige echo.

Bij mij zit de dooierzak voor nu rechts (al vond ik m dus bij de inwendige echo aan de linkerkant zitten, t is ook maar net vanaf waar ze kijken natuurlijk :D), maaaar placenta groeit niet exact op die plek :p die zit in elk geval (weer) aan de voorkant en meer weet ik nog niet haha

9. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ah ja, ik had er nog niet eerder van gehoord haha. Hij was op beeld links te zien inderdaad. Dus het zou dan volgens deze theorie een jongen zijn?

10. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Linkje ramzi methode: https://www.ikbenzwanger.com/ramzi-theorie-voorspel-geslacht-baby-jongen-of-meisje-218-arth.php

Volgens mij is het het makkelijkst om te vragen aan de verloskundige of die rechts of links van je lichaam groeit i.p.v. moeilijk op een echo te zoeken haha
    Bij mijn zoontje zat die duidelijk rechts voor, dit weet ik doordat ik het gevraagd had en ik hem links wel voelde trappen en rechts niet in het begin van de zwangerschap. Op mijn echo zou ik hem niet weten te vinden haha

11. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Ik heb vanacht zo raar gedroomd! Dat ik mijn 2e echo kreeg en dat het hoofdje al net zo groot als die van mij was en op een clown leek en het rompje heel klein. Dat klinkt achteraf best grappig maar op dat moment was het echt doodeng. Eergisteren droomde ik ook al dat ik bloed plaste. Volgens mij onbewust veelste veel mee bezig allemaal. Ook droomde ik dat ik met me man in bed lach en hij een blikje tonijn in zn handen had en ik zat eierkoeken te eten, leek zo echt die droom. Echt raar allemaal Haha

Mammielove vindt dit leuk.
  12. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Thanks voor de link, die had ik inderdaad al gevonden. Het maakt me verder ook niets uit hoor, moest er alleen aan denken vanochtend omdat we gisteren zo duidelijk de navelstreng en placenta zagen. We gaan het meemaken :)

13. Elinetjeee

Maar is die ramzi methode zo betrouwbaar dan? Kan mij niet voorstellen dat dat ook echt zo is

14. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    #3374 Koektrommel, 3 okt 2018
    Laatst bewerkt: 3 okt 2018
    Jongen!

Edit: je bent al 10 weken haha dat is te laat voor de ramzi theorie :D

Daan3 vindt dit leuk.
  15. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Nee volgens mij is het totaal niet betrouwbaar :') Denk met deze theorie gewoon 50% kans. De nub is wel vrij betrouwbaar.

De nub klopte ook bij alle 3 mijn zwangerschappen.

16. Elinetjeee

Wat is nub dan?

17. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    De nub is het beginsel van het geslachtorgaan. Bij een meisje staat hij evenwijdig aan de ruggengraat bij een jongen staat hij omhoog.

18. Elinetjeee

Mijn man wilt het absoluut niet weten van te voren, maar ik ben wel nieuwsgierig. Hij vind het ook niet leuk als ik begin over theorieën wat het zou kunnen zijn. Ik zei van de week als grapje van nou volgens mij worden het er 2, want volgens de ene theorie is het een jongen en volgens de andere theorie is het een meid. Dus
    Oké, naja dan moet je dus specifiek gaan staren. Mijn man wilt het absoluut niet weten en mij maakt het niet zo heel veel uit of ik het wel of niet weet. Al begin ik wel een beetje nieuwsgierig te worden.

19. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ohhh haha dat wist ik niet. Nouja, we gaan het zien ;)

20. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Alles wijst bij mij op een jongen maar mijn gevoel zegt echt meisje :roflmao:. Heel nieuwsgierig naar wie wat krijgt :D.

Dochters denken dat het een jongetje is maar ze willen liever een zusje :p. Maar uiteindelijk zouden ze beide leuk vinden haha.

Deel Deze Pagina