Uitgerekend: 1- 15 mei 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kokjes, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Haha @meisje25 zo grappig die chinese kalenders.
    Als ik kijk op die van jou word ik niet wijzer.
    Ik ben deze maand bevrucht augustus dus.
    Als ik dan kijk bij 33 wat ik nu ben is het een jongen. Morgen word ik 34 dus nog steeds augustus dan is het een meisje :D

Miesje25, ciprilla en Mammielove vinden dit leuk.
  2. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    *Breek even in* @MotherOfAnAngel wat fijn ook ik had een mk in januari en ben opnieuw zwanger. Nu zie ik dat jij ook opnieuw zwanger bent en wil je langs deze weg feliciteren op een gezonde zwangerschap meis ❤️❤️❤️❤️

MLB, MotherOfAnAngel, Aapje22 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Ik heb ook heel veel laat van me buik. Wordt er ook onzeker van omdat ik dit totaal niet ken van me eerste zwangerschap.

Heb ook gewoon al nesteldrang. Gister 2x het toilet schoongemaakt, voor en na werk.
    Bij de eerste had ik dat niet eens vlak voor de bevalling.

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  4. Macan

Macan Lid

28 aug 2018
    15
    15
    3
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @Mammielove Hopelijk is het niets en ben je nog steeds hartstikke zwanger! Last van mijn buik had ik de vorige twee zwangerschappen ook, nu juist minder wat mij dan weer een tikkeltje onzeker maakt, haha!

@MotherOfAnAngel Ik begrijp heel goed dat deze emoties op kunnen komen zetten. Ik zie dat je ook echt een geschiedenis hebt met vlindertjes. Kan me voorstellen dat dat van invloed is op hoe zeker je je nu voelt. Mag er zijn! Heel begrijpelijk. Maak lekker vaak contact met je buik en het wondertje wat daar groeit. En laat het over je heen komen wat er gebeurt. Knuffel!

@Aapje22 Dapper dat je het hier deelt! Maar helemaal eens dat je je er niet voor hoeft te schamen :) Ik hoop dat de veranderde aanpak helpt. Hoe lang duurde de PND de vorige keren?

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Lief van jullie meiden! Buikpijn is in bed afgezakt en nu geen last meer :)

Vanmorgen voor het laatst getest ;)
    En ik zag ergens de vraag voor een ovu test tijdens je zwangerschap, dus ook maar gelijk gedaan :D

Bijgevoegde bestanden:

MLB, Isayez, MotherOfAnAngel en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik vind t wel grappig te zien dat mn streepjes eigenlijk omgedraaid staan op de test ;) Test van vanmorgen is de teststreep duidelijker dan de controle en maandag was dat nog andersom ;)

MotherOfAnAngel en paula1984 vinden dit leuk.
  7. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik heb de baking soda test gedaan, een jongen :)
    Bij de eerste niet gedaan dus geen idee of het ook echt gaat kloppen bij mij. Nog een paar weekjes wachten, mijn gevoel zegt ook jongen.

MLB, Isayez, Flamingo1990 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Ik kwam er door me ovulatietest achter maandag. Omdat deze toen nog net zo positief was als avond ervoor. En ik denken dat me ei eraan komt:roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

MLB, Isayez, Mammielove en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. paula1984

Mammielove vindt dit leuk.
  10. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Dat is nog eens een leuke verrassing! Mooie test, gefeliciteerd!

Fijn om met elkaar onze angsten te delen, stelt ergens gerust dat we allemaal tegen hetzelfde aanlopen waardoor het dus heeeeel normaal is. Geeft de burger moed.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een miskraam had, extreem deprimerend. Ik zit nu 1 dag voor mijn NOD (dacht gisteren1, maar dat is vandaag) en ben zo bang dat ik opeens ongesteld word. Krijg ook weer de neiging om te testen, just to be sure.

Ook word ik ergens heel onzeker van mijn knallende test op 11dpo. Ik heb op 16 augustus mijn ovulatie gehad en 27 augustus een heeeeeleee duidelijke positieve test. Ik lees op internet dat dat eigenlijk wel te vroeg is ofzo en heel zeldzaam.. dat het bijv kan betekenen dat je of een tweeling of een mola zwangerschap heb. En dat laatste vind ik dood eng.

Miesje25 vindt dit leuk.
  11. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hoe zeker ben je van je eisprong? En wat was je eerste test een predictor? Die zijn sowieso duidelijk.

12. Carmina26

Carmina26 Actief lid

3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    @Aapje22 PND, ken er ook alles van.. 3 jaar geleden na mijn bevalling werd dit na 8 maand ook bij mij vast gesteld. Medicatie gekregen en ging na een tijdje veel beter. Uiteindelijk mocht ik de medicatie een jaar later stoppen.
    Door de PND werd de wens voor een 2e even opzij gezet (vriend was bang voor dit opnieuw mee te maken, was heel moeilijke periode). Maar uiteindelijk toch voor 2e gegaan nu, maar ik ga wel eens langs mijn HA om erover te babbelen want wil dit echt niet nog eens meemaken..
    Je hoeft je hier dus helemaal niet over te schamen! Over praten helpt, ook om anderen er bewust over te maken dat dit kan en dat er hulp voor bestaat.

13. Flamingo1990

Eigenlijk wel heel zeker.. ik had 15 augustus een positieve ovulatietest en met temperaturen was er 16 augustus een dip te zien!

Mijn eerste test was een kruidvat 2v5 die ik compleet verkeerd uit heb gevoerd haha, zal je de details besparen. Die middag een predictor early als hertest.

Bijgevoegde bestanden:

Mammielove vindt dit leuk.
  14. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Je heb de verkeerde getagd hihi

Je moet echt niet op internet lezen hoor. Sommige testen op9dpo al duidelijk positief en dat is natuurlijk mogelijk want hoe sneller de innesteling hoe sneller een positieve test. Zo zijn er ook dus met 17 dpo nog licht testen.

Ik heb vannacht ook echt levensecht gedroomd en heb ik echt al lang niet gehad. Alleen droom had niks met me zwangerschap te maken. Ik was met een veel jongere jongen, weet alleen niet of het de jongere versie van me vriend was of een ander. :|

MotherOfAnAngel en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  15. Flamingo1990

Een PND lijkt me zo intens om te ervaren.. schaam je er inderdaad niet voor en praat er vooral over! Hopelijk blijft dit deze zwangerschap achterwegen. Succes

Carmina26 vindt dit leuk.
  16. Flamingo1990

Ik probeer mezelf dat ook “wijs” te maken, maar af en toe bekruipt me zon gevoel.... mehhhh. Vooral weer na die droom vannacht. Liever jou droom!! Hopelijk was het op z’n minst een leuke vent ;)

Miesje25 vindt dit leuk.
  17. paula1984

Baking soda zegt hier een meisje :roflmao:

Flamingo1990 en ciprilla vinden dit leuk.
  18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Die predictor is zeker mooi voor 11 dpo. Misschien een snelle innesteling, niet iedereen test dezelfde streepjes, die ene lichter en de andere donkerder. Gewoon genieten van die mooie testen, deze periode is zo onzeker maar genieten hoort er ook gewoon bij :)

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  19. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dames met een PND in het verleden, wat knap dat jullie er zo openlijk over kunnen praten.
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap vaak gekampt met depressieve gevoelens maar werd vaak afgewimpeld als, zal wel door de hormonen komen. Ook na de bevalling merkte ik dat sommige gedachtes van mij niet normaal waren. Maar ik had zo'n groot verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn dochter, ook door gebeurtenissen tijdens de zwangerschap stond ik echt op standje overleven. Ik ging dus maar door en door en was bang om hulp te roepen, want dan zouden ze mijn kind afnemen...? Ja dat dacht ik echt :( Pas later durfde ik hier voor uit te komen maar ik werd niet serieus genomen, voor mijn gevoel. Ik heb het zonder medicatie moeten doen, door mijn eigen angst. Pas toen mijn dochter haar eerste verjaardag naderde ging ik weer in mijn eigen vel zitten. Het heeft ook echt een deuk in mijn relatie gemaakt, zeker omdat mijn man mij niet begreep.. Maar toch heb ik me niet laten weerhouden om voor een tweede te gaan, zeker omdat ik nu meer alert ben en ik nu weet ook dankzij die forum, dat ik wel hulp kan inschakelen. :oops:

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  20. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Zo, alles weer even bijgelezen. Wat een actieve groep zeg, haha. Ik kan het allemaal niet bijhouden, hoor :roflmao:

Gefeliciteerd en welkom voor alle nieuwe dames! Mooie testen zie ik voorbij komen.
    En leuk, een voorstelrondje. Ik ben 28 jaar en mijn vriend en ik zijn 7 jaar samen. We hebben een dochter van bijna 2. We wonen samen met heel veel katten, haha, we zijn echte dierenliefhebbers. Ik ben gastouder en vang vier dagen in de week kindjes bij ons thuis op. Daarnaast fotografeer ik veel (voor anderen).
    Mijn eerste zwangerschap is een hele voorspoedige geweest en ook de bevalling verliep heel goed. Ik ben thuis bevallen en de echte actieve bevalling heeft zo'n 8 uur geduurd. Daarvoor wel al ruim 24u zwakke weeën, die me wel al een kleine voorsprong gaven van zo'n 3 cm ontsluiting ;)
    Ik hoop nu uiteraard weer op zo'n voorspoedige zwangerschap en bevalling :)

@ chinese geslachtskalender: hij klopte bij m'n dochter wel. Het zou dan nu een jongetje worden. Ik denk zelf weer een meisje, dus ik ben heel benieuwd :D

@ onzekere mama's: dikke knuffel voor jullie! Ik weet hoe het is om je zo te voelen. Gelukkig heb ik er dit keer minder last van en ben ik er vrij nuchter in, waarom weet ik ook niet precies. Natuurlijk heb ik ook momenten van angst en even paniek als ik buikpijn krijg, maar over het algemeen ben ik er gerust op. Ik hoop dat jullie dit gevoel ook snel krijgen en kunnen genieten van jullie zwangerschap.:)

Flamingo1990, Miesje25 en ciprilla vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina