Maar niet alle jongens worden verkrachters hea. En een meisje kan ook iemand vermoorden. Weet je wat mn man zei toen ik klaagde over die puisten? Nou de gemiddelde leeftijd in je lichaam is ook een tiener en tieners hebben puistjes. Ik ging helemaal stuk.
Haha die is leuk Klopt is ook. Daarom, t is ook allemaal niet rationeel en dat weet ik ook. Maar soms is t wel fijn om “angsten” (als ik t zo mag noemen) uit te kunnen spreken (of in dit geval typen)
@BabyFG jeetje wat heftig zeg wat je meegemaakt heb.. dat vormt je natuurlijk wel daardoor! Vandaag was zo bizar.. Ik werk in de kinderopvang en wegens zieke colllega's werd mijn groep onderverdeeld en moest ik op een andere groep werken. Er kwam een meisje van 3 jaar naar mij toe (kent mij in principe niet) en zegt 'jij hebt een baby in je buik' ik was helemaal verbaasd. heb namelijk niks verteld, en ze kwam echt uit het niets naar mij toe. Ik vroeg haar ook hoe zij dat wist, of iemand dat misschien verteld had aan haar. zij zei 'ik heb het aan mijn mama verteld' echt heel apart, later vroeg ik haar ook nog even of het een jongen of een meisje is. Zij zei dat het een jongentje is.. ik ben heeeeel erg benieuwd !
Wow dat is wel bizar!! Vooral als ze dan ook nog gelijk blijkt te hebben kwam geslacht. Wisten je Collegaas al dat je zwanger ben of ook nog niet?
Bijzonder idd! Maar kinderen kunnen soms dingen heel goed aanvoelen. Denk dat die van mij daar al te oud voor was om voor zulke dingen nog open te staan. Die reageerde er helemaal niet op voordat ze t wist (meestal staan ze open dacht ik tot een jaar of 5 heb ik eens gelezen) Ben benieuwd of ze gelijk heeft!
Klopt, kan niet anders zeggen je word ook nooit meer de persoon die je ervoor was. Na 10 jaar gelukkig de stap gezet naar therapie (emdr) ivm ptss (had ik eerder moeten doen! Maar ja je moet er klaar voor zijn he) en toen ook de stap gezet richting de politie. Door onze leeftijden destijds was het nog niet verjaard. Heb er alleen niks mee bereikt, het zou een mijn woord tegen zijn woord worden en de enige getuige die ik had zei dat ze t zich niet meer kon herinneren . Dus ja... Ben als de dood voor wanneer dochter in de puberteit komt en richting volwassenheid gaat...ik had al volop de aandacht van jongens toen ik 11 was omdat ik toen al vrouwelijke vormen begon te krijgen enzo... Tot nu toe lijkt ze minder beïnvloedbaar dan ik destijds en trekt ze echt goed haar eigen plan. Dat heeft ze van haar vader Ze bijt ook wel van zich af gelukkig en als ze iets niet wil dan doet ze t ook niet. Goede eigenschap hoor maar heeft geregeld frustraties met eten opgeleverd, al kunnen we er wel om lachen je kon echt op je kop gaan staan maar je kreeg t er echt niet in hoor Nu is ze wel vatbaar voor t argument dat ze als grote zus straks wel t goede voorbeeld moet geven dat je wel gewoon alles moet proeven en daar kan ze nu mee oefenen heerlijk om te zien haha Probeer haar vooral mee te geven dat ze dus niet zomaar alles maar moet doen tegen haar zin in. Zo ook met uitkleden bij de dokter bijv. Ik moest vroeger altijd maar m’n broek uittrekken naar mijn idee en vaak onzinnig vond ik. Toen kwam ik in een alto periode met van die broeken met heeeeeeeel wijde pijpen opgelost, die kon je gewoon ver genoeg opstropen om naar knieën te kijken (waar nooit wat aan te zien was want kwam gewoon door hypermobiliteit en feit dat mn knieschijf teveel ruimte had). Maar goed nu ga ik echt van de hak op de tak wordt beetje lang en wazig verhaal zo sorry
Wow @BabyFG idd heftig.. Ik snap je angst dan wel hoor! Maar ben er ook zeker van dat als het een jongentje is, jij dat qua opvoeding goed zal aanpakken! Het zal wat zoeken zijn want nieuw terrein zal ik maar zeggen maar komt allemaal uiteindelijk wel goed hoor
Wat bijzonder @Isayez! En als iedereen het mag weten ook leuk om aan de ouders te vertellen, vinden zij vast ook leuk! Jemig @BabyFG ik was wel even stil na je verhaal! Heel heftig! En EMDR is inderdaad bijzonder hè? Apart hoe die techniek je hersenen een soort van kan herprogrammeren! Niet dat je trauma dan weg is natuurlijk.. heel knap dat je het deelt. Ik heb geen trauma op dat gebied en denk juist soort van nature andersom.. kan meisje wel weerbaar maken maar als ze van school naar huis van de fiets worden getrokken, zijn ze toch vaak de zwaksten. Een jongen kan ik normen en waarden meegeven (waarbij ik er dus vanuit ga dat dat slaagt) en meisjes thuis laten brengen, als hij dan zelf alleen naar huis fietst ben ik niet zo bang dat er iets gebeurt. Ik weet t... Of t nou jongen of meisje is, van beide kanten heb je t maar tot op zekere hoogte in de hand. Maar wel soort van grappig hoe iedereen daar zn eigen idee bij heeft!
Nou als ik er dus rationeel over nadenk kom ik tot dezelfde conclusie als jij hahaha das t mooie ervan eigenlijk he. Klopt idd je hebt t maar tot zekere hoogte in de hand. En t allerbelangrijkste is en blijft natuurlijk dat de kindjes straks allemaal gezond geboren worden. En of t dan jongen of meisje is maakt niet uit, de liefde zal er niet meer of minder om zijn
Emdr is idd een hele aparte gewaarwording. Vind t ook nog steeds bijzonder dat t werkt. Zoiets simpels eigenlijk, maar idd een trucje voor je hersenen. Om de 2 helften met elkaar te laten communiceren waardoor je de herinneringen van t verdrongen plekje overzet naar t juiste verwerkte plekje. Zal altijd wel een dingetje blijven, natuurlijk. Maar het verschil is dat ik er nu op een gezonde manier mee om weet te gaan, en dat ik niet meer als een schaduw van mezelf leef zoals ik het altijd maar genoemd heb.
Ben echt blij dat het in ieder geval voor een groot deel geholpen heeft! Had je de versie met piepjes in je oren?
Zometeen de eerste keer cp. Ik zie er een beetje tegenop als ik eerlijk ben. Het duurt gewoon 2 uur lang . Zit je daar 2 uur lang met een misselijk gevoel. Ga kijken of ik het wat vind en anders bel ik de vk gewoon na afloop dat het toch niks voor mij is. Wat moet je in die 2 uur tijd in hemelsnaam allemaal doen .
Oef misschien ook niet zo handig dat ze dat vroeg in de ochtend doen? Succes en hopelijk gaat het goed!
Misschien is de eerste keer een beetje ongemakkelijk omdat iedereen nieuw is.. Maar denk dat een groepje vrouwen in dezelfde situatie behoorlijk veel kunnen kletsen.. En dat de 2 uur zo voorbij vliegen! Maar als het echt niet bevalt, moet je er zeker mee stoppen! Succes straks!
@Isayez joepie, wij mogen vandaag!!! Ik heb er zin in dames, heerlijk geslapen, wel een beetje raar en eng gedroomd.