Wow, echt een lang dametje ja Wat @Liva zegt inderdaad: zo zie je maar dat het van 'nou dat gaat nog wel even duren' naar hup baby op je buik kan gaan! (en andersom ook: van 'nou dat gaat niet lang meer duren' naar ruim 2 weken later nog steeds geen baby op de buik .. )
Wat een prachtige naam bij een prachtig (flink) meisje. Fijn dat het goed is gegaan. Lekker genieten met z'n 6en♥︎♥︎.
@Dompiewompie: gefeliciteerd! Wat een mooi en groot meiske. Lekker genieten en straks heerlijk naar huis. En zo fijn dat je zo’n vlotte bevalling gehad hebt ondanks het sterrenkijken. We houden haar nu na elke voeding al minimaal een halfuur recht zodat haar melk goed kan zakken. En verder is het even afwachten. Want bij elke newborn is het plekje wat de maag afsluit nog onder ontwikkeld dus ze zou er prima nog uit kunnen groeien. Daar hoop ik vooral op. Tot nu toe heeft ze er zelf geen zichtbare last van, ze gaat niet huilen of zo. Met Vajèn was ik de wanhoop ook echt wel nabij moet ik zeggen. Ik was toen zo blij met de huisarts dat hij gelijk zoiets had van ok, we beginnen met medicatie. Toen was het na een aantal weken gedaan met het huilen, wat een verademing…
@Dompiewompie van harte gefeliciteerd! Wat een prachtig meisje! En je laat een bevalling heerlijk klinken haha!
Wat een mooi meisje! En mooie naam! (Alleen maar mooie namen hier, ben wel onder de indruk ) en zie ik nou een cosleeper aan je bed? In het ziekenhuis? Super zeg!
Aftekenlijst hangt al op de koelkast? Ik had ook redelijk wat voorweeen en begon dus al wel met 3/4 cm, dus ze zijn niet helemaal nutteloos. Hopelijk zorgen ze voor een goede voorbereiding voor het echte werk.
Zo ongeveer wel ja , haha Ik ben benieuwd hoeveel ontsluiting ik heb ondertussen. Hopelijk scheelt het inderdaad als het echt gaat beginnen
Dames ik zit er zo doorheen. Afgelopen nacht heeft N weer de hele nacht af en aan gehuild. Vanochtend ging het goed toen de kraamzorg en VK er waren en sliep ze lekker, en nu is het alweer 2 uur raak. Het lijkt op krampjes , maar ik weet gewoon niet wat te doen ik vind het zo zielig voor haar, maar tegelijkertijd slaap en rust ik zelf dus niet. En het is nu pas dag 5. Hoe moet ik dit doen en volhouden ik weet het gewoon niet. Áls ze bij mij in de armen ligt gaat het wel goed.. Dus ik 'tuk' met haar bovenop mij.. ik kan haar toch niet 24/7 in de armen houden? Ik weet gewoon niet wat te doen, nu al over op hypoallergene voeding? Probiotica? Osteopaat? Of hoort dit er gewoon bij?? Ik heb me bij V zo alleen gevoeld, en heb nu weer het idee dat het gewoon aan mij ligt...
Och lieverd! Wat adviseert de kraamhulp? Wat zegt je gevoel? Krampjes (of zeg maar gerust krampen) zou heel goed kunnen, sommige kindjes zijn daar gevoeliger voor. Wat de kinderarts bij mijn oudste adviseerde was venkel. (Ik zal even een link plaatsen). Dat geef je in een apart flesje vooraf aan de voeding. Bij mijn oudste hielp het heel goed, bij mijn jongste niet. Daarnaast gaven we de oudste ook probiotica. Beide jongens hadden geen extreme krampen hoor trouwens, maar door de depressie bij de oudste kon ik niet tegen gehuil en wou er alles aan doen om het voor hem zo comfortabel mogelijk te maken. Bij de jongste kon ik zijn gehuil beter handelen dus daar trokken we niet alles uit de kast. ‘Het hoort erbij’: ja en nee. Ja de darmen zijn aan het opstarten en dat doet zeer, maar ik vind niet dat een baby’tje uren hoeft te huilen van de pijn. We hebben allerlei middeltjes tegenwoordig om de pijn te verzachten. oh en even, nee het ligt niet aan jou! Krampen zijn een bitch! En sommige kindjes hebben gewoon heel veel pijn. Vaak is dit eind van de dag en snachts. Huiluurtjes, vermoeidheid, weinig afleiding. Overdag is er genoeg geluid, dat vinden new borns juist fijn (want herkenbaar) dus gaan ze lekker pitten.
Zo heftig die eerste dagen he. En herkenbaar dat ze wel sliepen als ze bovenop je liggen. Heb je wel eens maternale houding geprobeerd te slapen? Dan lig je ook echt bij elkaar maar wel iets makkelijker. Lukt het je overdag mee te slapen? Komt goed, de ene baby is alerter en pittiger dan de andere. Ze is er net uit en heeft je duidelijk heel dichtbij nodig. Maar dat is ook pittig inderdaad.
@ButterflyPassion Dit is even snel de eerste Nederlandse link die ik kan vinden. Onze kinderarts raadde deze aan. Het heet calmosine. https://www.newpharma.nl/calmosine/514233/calmosine-drink-rustgevend-plantextr-bio-100ml.html
Ja inderdaad, ze hadden cosleepers in het ziekenhuis nu. Was de eerste keer. We hebben er maar kort gebruik van gemaakt want we zijn alweer thuis maar ik vind het wel supergoed.
Oh lieverd wat zwaar! Geef je bv? Dat mag je zoveel geven als je wil/zij wil. Sws is het heel normaal dat ze continue bij jou wil zijn. Maakt t er alleen niet makkelijker op. Heb je een draagdoek? Dan kun je zelf nog iets doen en af en toe je partner ook als kussen laten dienen zodat jij kunt slapen. Dikke knuffel!
Nou dat is prut als het zo gaat… het enige wat ik kan zeggen: ik weet niet anders dan dat baby’s de hele tijd vastgehouden willen… ja het is pittig, dat zal ik niet ontkennen, en toch heb ik het telkens gedaan… (nu met twee is het enorm pittig aan het worden) Als je bv geeft mag ze dat onbeperkt! lukt het niet om te slapen met haar op je borst? Dat deed ik (doe ik as we speak), vond ik minder zwaar dat om de haverklap te troosten.
@ButterflyPassion he meid, trek op tijd aan de bel. Krampjes horen erbij, maar ik vind het wel veel zo te horen. osteopaat kan je sowieso doen. Ik doe altijd een aantal bezoekjes wanneer ze net geboren zijn. En hypoallergene voeding kan je ook altijd proberen. Ik weet niet meer of je borstvoeding geeft of niet. Als je wel borstvoeding geeft, dan kan je uit je eigen dieet een aantal dingen schrappen maar ik zou dan beginnen met koemelk. En anders zou ik hypoallergene melk halen als je kunstvoeding geeft.
Ach wat vervelend zo Heeft de kraamverzorgster er wat over gezegd? Hier was het toen verborgen reflux.. maar dat zag ik ook pas later.. kunnen natuurlijk net zo goed krampjes zijn. Dat doet ook gewoon zeer. Ik heb toen de huisarts gevraagd, die zei johannesbroodpitmeel, was niet genoeg toen zijn we naar de KA geweest, medicatie gekregen en A.R voeding gaan geven. Maar goed, was pas na een paar weken en ik kan me idd niet herinneren of jij bv geeft. Ik gaf sowieso kv gelijk